Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

παίρνεις ένα μετασχηματιστή 400/230 τον συνδέεις μεταξύ δυο φάσεων οπότε στο δευτερεύον έχεις δυο πόλους σε τάση 230

Δημοσιεύτηκε (edited)

υπάρχει η λύση δημιουργίας τεχνητού ουδετέρου μέσω Μ/Σ όπως γίνεται σε μηχανήματα που δεν έχουν ουδέτερο στην παροχή τους

 

Έτσι στην περίπτωση που έχεις ένα μηχάνημα που φοράει τριφασική παροχή με ουδέτερο και απαιτεί ένα 5Χ10mm2 με 3Χ35Α γενικές ασφάλειες τον ουδέτερο θα τον πάρεις απ τό 2ον του Μ/Τή που αναφέρεις?

Για τον ουδέτερο απαιτείται στο συγκεκριμένο παράδειγμα ένα 6άρι ώστε να καλύψει τις ανάγκες μιας μεγάλης ηλεκτροκόλλησης (γουρούνας) που υπάρχει στη νησίδα αλλά και ανάγκες φωτισμού και emergency lighting.

 

Το παροχικό υποβρύχιο καλώδιο είναι διατομής 4Χ35mm2 (3P+GR)  

Edited by e-gr
Δημοσιεύτηκε

ο μετασχηματιστής μπαίνει ως λύση ανάγκης όταν δεν έχουμε ουδέτερο και όχι για να γλιτώσουμε ένα αγωγό στην παροχή. Η ισχύς του πρέπει να είναι μικρή σε σχέση με την παροχή αλλιώς θα υπάρχει μεγάλη μετατόπιση ουδετέρου στην παροχή και θα μεταβληθούν οι τάσεις των φάσεων

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

 

 

Ιδιαίτερα σε υποβρύχιες παροχές σε νησίδες εργασίας το συναντάμε αυτό.

 

Μπορεί να δοθεί πρόσθετη επεξήγηση τι ακριβώς είναι τα παραπάνω;

Δημοσιεύτηκε (edited)

 

Μπορεί να δοθεί πρόσθετη επεξήγηση τι ακριβώς είναι τα παραπάνω;

 

Ναι φυσικά.

 

Υπάρχουν σε νησιά εντός ή και εκτός των λιμένων κάποιες νησίδες κατασκευασμένες από εταιρείες καυσίμων/ πετρελαίου οι οποίες χρησιμοποιούνται για ανεφοδιασμό πλοίων με σχετικά αντικείμενα.

Σε αυτές τις νησίδες πηγαίνουν καλώδια τριφασικά χωρίς ουδέτερο.

Βίντσια μεγάλα συνήθως χρησιμοποιούνται επαγωγικά φορτία και κάποιος τοπικός φωτισμός.

Συνεπώς για να δουλέψει ένα μεγάλο μονοφασικό μηχάνημα (ή και τριφασικό ακόμη) απαιτείται παρουσία ουδέτερου αγωγού ο οποίος απουσιάζει.

 

Να προσθέσω πως αναφέρομαι σε περιοχές που ο καταναλωτής Μ.Τ είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει το σύστημα γείωσης της περιοχής του και που στο παράδειγμά μου είναι η ουδετέρωση.

 

 

ο μετασχηματιστής μπαίνει ως λύση ανάγκης όταν δεν έχουμε ουδέτερο και όχι για να γλιτώσουμε ένα αγωγό στην παροχή. Η ισχύς του πρέπει να είναι μικρή σε σχέση με την παροχή αλλιώς θα υπάρχει μεγάλη μετατόπιση ουδετέρου στην παροχή και θα μεταβληθούν οι τάσεις των φάσεων

 

Στις περιπτώσεις των νησίδων που αναφέρω ο αγωγός της γείωσης του καλωδίου παροχής μετατρέπεται σε ουδέτερο και γίνονται τοπικές εμβαπτίσεις μεγάλων πλακών εντός του βυθού της θάλασσας ώστε να χρησιμοποιηθούν ως σημεία γειώσεων.

Σε αυτά δε αναχωρούν 2 συνήθως αγωγοί 50mm2 έκαστος οι οποίοι συνδέωνται σε κοινή μπάρα γειώσεως σε κοντινό σημείο του γεν. πίνακα της νησίδος.

 

Θα μπορούσε να τοποθετηθεί και Μ/Στής μεγάλης ισχύος (όπως τοποθετούνται σε πλοία κρουαζιέρας) για την αναφορά του ουδέτερου αλλά λόγω μεγάλου κόστους αποφεύγεται.

 

Η τροφοδοσία ενός Μ/Στή 400/230V δεν επηρεάζει τις τάσεις των φάσεων διότι πρόκεται για συμμετρική φόρτισή τους στο πρωτεύον του.

Edited by miltos
Δημοσιεύτηκε

Δεν γνωρίζω την ειδικότητά σου e-gr, και τις σχετικές γνώσεις σου περί τα ηλεκτρολογικά, και δεν αναφέρεις τίποτα σχετικό... Ωστόσο, επισημαίνω ότι στοιχειώδης γνώση ηλεκτροτεχνίας λέει ότι, τριφασική γραμμή δεν μπορεί να τροφοδοτήσει μονοφασικό φορτίο, αν δεν υπάρχει ο αγωγός με λειτουργία ουδετέρου.Είτε αυτοτελώς, είτε ως αγωγός PEN. Οι ηλεκτρολόγοι καταλαβαίνουν τι εννοώ. Αφήνω έξω τις απαιτήσεις των κανονισμών για προστασία έναντι άμεσης και έμμεσης επαφής κλπ.

Δημοσιεύτηκε

κάποια μονοφασικά φορτία μπορούν να συνδεθούν σε τριφασική γραμμή χωρίς ουδέτερο αρκεί να συνδεθούν μεταξύ δυο φάσεων

 

Στις περιπτώσεις των νησίδων που αναφέρω ο αγωγός της γείωσης του καλωδίου παροχής μετατρέπεται σε ουδέτερο και γίνονται τοπικές εμβαπτίσεις μεγάλων πλακών εντός του βυθού της θάλασσας ώστε να χρησιμοποιηθούν ως σημεία γειώσεων.
Σε αυτά δε αναχωρούν 2 συνήθως αγωγοί 50mm2 έκαστος οι οποίοι συνδέωνται σε κοινή μπάρα γειώσεως σε κοντινό σημείο του γεν. πίνακα της νησίδος.

Η τροφοδοσία ενός Μ/Στή 400/230V δεν επηρεάζει τις τάσεις των φάσεων διότι πρόκεται για συμμετρική φόρτισή τους στο πρωτεύον του.

αφού έχει λύση το πρόβλημα μέσω παροχής TN-C-S τι ψάχνεις για μετασχηματιστές;

 

αναφέρομαι σε μονοφασικό που δεν φορτίζει συμμετρικά την παροχή

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δεν γνωρίζω την ειδικότητά σου e-gr, και τις σχετικές γνώσεις σου περί τα ηλεκτρολογικά, και δεν αναφέρεις τίποτα σχετικό... Ωστόσο, επισημαίνω ότι στοιχειώδης γνώση ηλεκτροτεχνίας λέει ότι, τριφασική γραμμή δεν μπορεί να τροφοδοτήσει μονοφασικό φορτίο, αν δεν υπάρχει ο αγωγός με λειτουργία ουδετέρου.Είτε αυτοτελώς, είτε ως αγωγός PEN. Οι ηλεκτρολόγοι καταλαβαίνουν τι εννοώ. Αφήνω έξω τις απαιτήσεις των κανονισμών για προστασία έναντι άμεσης και έμμεσης επαφής κλπ.

Το ανέφερα και σε άλλο post ότι είμαι ηλεκτρολόγος εμπορικού ναυτικού και ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης.(δεν υπάρχει αντίστοιχη ειδικότητα στο μενού των επιλογών του φόρουμ)

Όσο αφορά την τροφοδοσία του μονοφασικού φορτίου άν πρόσεξες ανέφερα τη μετατροπή του αγωγού γείωσης σε ουδέτερο και εγκατάσταση/δημιουργία νέας τοπικής γείωσης στη νησίδα.

Αν καταλαβαίνεις και το πως μπορεί να γίνει αυτό, το πρακτικό κομμάτι/εφαρμογή οκ.

Εξάλλου αν έχεις κάποια γεννήτρια που σου παρέχει 3 φάσεις αυτό τι σημαίνει ότι δεν μπορείς να τροφοδοτήσεις με κάποιο τρόπο μεγάλα μονοφασικά φορτία ανάλογης ισχύος?

 

Η θεωρία της ηλεκτροτεχνίας δεν είναι απαράβατος νόμος.....

Edited by e-gr
Δημοσιεύτηκε

Η θεωρία της ηλεκτροτεχνίας δεν είναι απαράβατος νόμος.....

Συνάδελφε όλα στη θεωρία τα στηρίζεις.

Από εκεί και πέρα το πως θα τα εφαρμόσεις είναι διαφορετικό και μπορείς να το κάνεις με ποικίλους τρόπους και εξαρτάται από το αν θα εφαρμόσεις/παραβείς προδιαγραφές, κανονισμούς, μέτρα ασφαλείας κλπ.

Τα συστήματα σύνδεσης των γειώσεων προβλέπονται στον HD384 για τις ΕΗΕ στην παράγραφο 312. Στην παράγραφο 103.3 αναφέρονται οι περιπτώσεις όπου δεν ισχύουν(όπως είναι τα πλοία και οι εγκαταστάσεις φωτισμού λιμένος κα).

Στα πλοία την ίδια θεωρία χρησμοποιείς αλλά ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός έχει άλλες προδιαγραφές, οι μελέτες είναι διαφορετικές και οι πίνακες που χρησιμοποιούνται είναι πιστοποιημένοι ώστε να είσαι σύμφωνος με τους κανονισμούς και τα πρότυπα που απαιτούνται. Αυτό δε σημαίνει ότι αν βάλεις άλλα υλικά δεν θα λειτουργήσει το κύκλωμα. Απλώς δεν θα έχει την ίδια αξιοπιστία και πιθανότατα να μην είναι το ίδιο ασφαλές. Και δεν θα εγκριθούν από το νηογνώμονα. Αν γίνει κάποιο ατύχημα στη θεωρία θα στηριχτείς για το Root Cause Analysis που θα ζητηθεί.

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνώ με τον συν. stet. Απλώς, να επισημάνω ότι, η θεωρία της ηλεκτροτεχνίας είναι απαράβατος νόμος [μέχρι τα όρια που συναντά την κβαντομηχανική και την σχετικότητα].

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.