Engineer Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Το τελικό βήμα για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο αίρει νομοθετικές αγκυλώσεις που έβγαζαν εκτός αγοράς μεγάλο αριθμό μηχανικών λόγω τίτλου σπουδών. Με το σχέδιο νόμου που φέρνει στη δημοσιότητα η Realnews, ανοίγει ο δρόμος σε χιλιάδες περιπτώσεις πτυχιούχων μηχανικών (περιβαλλοντολόγων, ορυκτολόγων, χημικών, ηλεκτρολόγων, μεταλλειολόγων, κ.ά.) να εργαστούν με τους ιδιους όρους με άλλους συναδέλφους τους, απαλλαγμένοι από τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Μέχρι σήμερα, οι κατηγορίες αυτές πτυχιούχων μηχανικών ουσιαστικά αποκλείονται από διάφορες εργασίες, αφού το επάγγελμα υπόκειται σε νομοθετικούς περιορισμούς. Αντίθετα, οι κατηγορίες των πολιτικών μηχανικών, των αρχιτεκτόνων και των τοπογράφων μηχανικών με απλή αναγγελία της ειδικότητάς τους στους αρμόδιους φορείς (σήμερα περιφέρειες, παλιότερα Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας) αποκτούν την τυπική πρόσβασή τους στο επάγγελμα. Δεν συμβαίνει το ιδιο όμως με τους άλλους πτυχιούχους μηχανικούς, οι οποίοι προσέκρουαν στις υφιστάμενες νομοθετικές διατάξεις. Με βάση τα διεθνή πρότυπα Με στόχο την άρση αυτών των εμποδίων, η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, η οποία βρίσκεται στα χέρια συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και ΠΕΚΑ και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλαδος), έρχεται να αλλαζει το σκεπτικό της νομοθεσίας. Να σημειωθεί ότι ο νόμος 3982/2011 έγινε κατόπιν επιταγής της τρόικας και πράγματι απελευθέρωσε το επάγγελμα των μηχανικών σε μεγάλο βαθμό, και κυρίως σε επίπεδο πτυχίων ΤΕΙ και τεχνικών επαγγελμάτων ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, εγκαταστατών. Ωστόσο, δεν επέτυχε επαρκή απελευθέρωση στο επάγγελμα σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, κάτι που επιχειρείται σήμερα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης. Σύμφωνα με αυτό, καθορίζειαι ποιος είναι ο «μηχανικός» με βάση τα διεθνή πρότυπα ορισμού του, τα οποία προσαρμόστηκαν στο σχέδιο νόμου. Συνεπώς, όλοι οι πτυχιούχοι μηχανικοί (και όχι μόνο οι πολιτικοί, αρχιτέκτονες και τοπογράφοι) μπορούν να ασκήσουν τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το επάγγελμα του μηχανικού. Με βάση το σχέδιο νόμου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι αυτό που θα καθορίσει για ειδικές περιπτώσεις έργων και για λόγους δημοσίου συμφέροντος ποιες περιοριστικές προϋποθέσεις πρέπει να τεθούν. Δηλαδή για ποιες και πόσο σύνθετες εγκαταστάσεις απαπείται συγκεκριμένος και εξειδικευμένος τίτλος σπουδών, και ποιες εργασίες απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν μπορεί να δώσει το TEE σχετικές απαντήσεις, αναλαμβάνει η Επιτροπή Τεχνικών Επαγγελμάτων τη σχετική ευθύνη. Πρέπει να αναφερθεί ότι και τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής έχουν συντάξει σχετικά σχέδια νόμου, καθώς είναι αρμόδια για τα τεχνικά επαγγέλματα. Τα σχέδια αυτά πρέπει να προσαρμοστούν σε σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, να έχουν συμπεριλάβει τις αναγκαίες επισημάνσεις και τελικά να προωθηθούν προς ψήφιση στη Βουλή. Πηγή: http://iekemtee.gr/e... Click here to view the είδηση
nkos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Επιτέλους! Ως πολιτικός μηχανικός θα μπορώ να υπογράφω εξειδικευμένες περιβαλλοντικές μελέτες, ηλεκτρολογικά σχέδια, να κάνω και τον μηχανολόγο και το χημικό μηχανικό. Αυτό δε λέει? Λάθος κατάλαβα? 4
tlsman Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Υπάρχει κάπου το σχέδιο νόμου ή τώρα το επεξεργάζονται?
ponireas Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Με βάση το σχέδιο νόμου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι αυτό που θα καθορίσει για ειδικές περιπτώσεις έργων και για λόγους δημοσίου συμφέροντος ποιες περιοριστικές προϋποθέσεις πρέπει να τεθούν. Σε καμιά δεκαριά χρονάκια θα είναι έτοιμο 2
loser Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 (edited) Τα περισσοτερα κειμενα επιβαλλονται απο την τροικα και ειναι στα αγγλικα γραμμενα , σε εμας μενει μονο να τα μεταφρασουμε και μετα να τα υλοιποιησουμε , τυφλα και αδιαμαρτυρητα τωρα αν ειναι ανεφαρμοστα η δημιουργουν συνχυση χαος αδικιες κινδυνους για την ασφαλεια και βαρανε διαλυση την κοινωνια λιγο τους ενδιαφερει , ειναι πρακτικες που εφαρμοζει η παγκοσμια τραπεζα στην υποσαχαρια αφρικη με πληρη επιτυχια εως τωρα . εμας αλλωστε δεν μας ενδιαφερει απλως θα το εφαρμοσουμε . Edited Φεβρουάριος 26 , 2014 by loser 2
katrmp Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Με βάση το σχέδιο νόμου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι αυτό που θα καθορίσει για ειδικές περιπτώσεις έργων και για λόγους δημοσίου συμφέροντος ποιες περιοριστικές προϋποθέσεις πρέπει να τεθούν. Σε καμιά δεκαριά χρονάκια θα είναι έτοιμο συμφωνώ. Θα μπούν περιοριστικές προυποθέσεις που θα είμαστε τα ίδια πάλι. Πάντως σωστό είναι , δεν πρέπει να γίνει ξαι ξέφραγο αμπέλι επειδή το θέλουν οι τροικανοί.
imhotep Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 επειδή το βλέπω να εξελίσσεται και αυτό το θέμα σε (άλλη μια) διαμάχη περί τα ΕΔ βλ. http://www.michanikos.gr/topic/38041-%CE%91%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%B6/ θα πω και (μάλλον) δεν θα ξαναμιλήσω από π@@ρολογίες άλλο τίποτα π.χ. είμαι πολύ περίεργος να μάθω ποιό είναι το "διεθνές πρότυπο" με το οποίο ορίζεται το επάγγελμα του μηχανικού όπως λέει η είδηση γενικά δηλαδή ποια είναι τα "διεθνή πρότυπα" -που επικαλούνται οι ηλίθιοι- για όλα τα επαγγέλματα .. το ΤΕΕ είναι στη λίστα των συζητητών για "ξεκάρφωμα" έτσι κι αλλιώς η γνώμη του αν δεν είναι σύμφωνη με τις "επιταγές" δεν θα ληφθεί υπ' όψη γιατί όταν λέμε συναρμόδιων υπουργείων ΥΠΕΚΑ και Υποδομών θα συμμετάσχει κανείς μηχανικός από εκεί;;;; ... το επάγγελμα είναι τόσο ανοιχτό που μπάζει από παντού (σιγά κάτι είπα τώρα) εγώ λέω να μη το κουράζουν πια τόσο το πράγμα α. να δίνουν πτυχίο ή δίπλωμα μηχανικού και ΕΔ σε όποιον ξέρει να συναρμολογεί LEGO β. τις μελέτες (όλες) να τις πουλάνε στα σουπερμάρκετ (στο διπλανό ράφι απ' τα φάρμακα) γ. τις πιστοποιήσεις να τις δίνουν τα βουλευτικά γραφεία και δ. τους ελέγχους για την εφαρμογή των μελετών να τους κάνουν οι ιδιοκτήτες με υπεύθυνη δήλωση 7
apier Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 τους Γερμανούς και τους Ελβετούς και τους Γάλλους, που έχουν πολύ περισσότερα θέματα, γιατί δεν τους πειράζει κανείς; Γιατί είναι σοβαροί γενικότερα και έχουν τα "κότσια" να κάνουν ότι γουστάρουν. Μόνο στα "Αμερικανάκια" Πολωνίας κλπ διασπαστικών δυνάμεων, και στους κακομοίριδες μπόσικους σαν κι εμάς, προσπαθούν να εφαρμόσουν το κουτό αγγλοσαξωνικό σύστημα (απλό μπάτσελορ ειδικότητας σε 3 χρόνια και μάστερ σε 1) χωρίς να καταλαβαίνουν ότι, στην Ελλάδα τουλάχιστον, ΔΕΝ υπάρχει σοβαρή αγορά που θα αυτορυθμίσει το επάγγελμα και ότι όλα εξαρτώνται από τους περιορισμούς. Κανείς δεν εξετάζει την ουσία. Το χαρτί μετράει. Ούτε καταλαβαίνουν ότι τα πανεπιστήμιά μας, (αφού καταργήσαμε ακόμα και το Μετσόβιο ως πολυτεχνείο) δεν αναθεωρούν τον αριθμό των εισακτέων ΚΑΙ "ΕΞΑΚΤΕΩΝ" / και καλά πτυχιούχων, ανάλογα με τις συνθήκες αλλά αυτός εξαρτάται καθαρά από πολιτικά κριτήρια. Έτσι, το χαρτί "μηχανικού" που δίνει το ΣΕΜΦΕ (πρώην Γενικό Τμήμα για όσους έχουν μνήμη) θα έρθει τώρα να εξομοιωθεί με του Πολ. Μηχ. όπως άλλωστε και του "μηχανικού παραγωγής και διοίκησης χασίματος χρόνου", "μηχανικού περιβάλλοντος κλπ οικολογολογούντων άνω καρδιτσομαγούλας", "μηχανικού εν γένει και καλό δημόσιο". Και το επόμενο βήμα είναι η απονομή δικαιωμάτων στα ΑΤΕΙ (τα ΤΕΙ, ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ, μικρό πολυτεχνείο, σχολές εργοδηγών, κλπ για όσους έχουν μνήμη). Άντε και καλά αυθαίρετα! 3 2
ponireas Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δυστυχώς, σήμερα, ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά δεν γίνεται Χθες, το κύριο μέλημα του πολιτικού ήταν να επανεκλεγει αυτό το κατόρθωνε, με μεγάλη ευκολία, με την ονομαζόμενη πολιτική της 'μη σύγκρουσης' δηλαδή να μην κάνει τίποτα, τα προβλήματα να μετατίθενται στο μέλλον και να τα έχουμε καλά με όλους. Αυτό μπορούσε και συνέβαινε διότι τα λεφτά έρεαν και είχε την δυνατότητα να ικανοποιήσει σχεδόν τους πάντες με εύκολο, δανεικό χρήμα (περίπου 10 δις το χρόνο αυξάνονταν το δημόσιο έλλειμμα). Σήμερα το κύριο μέλημά του παραμένει το ίδιο, με μία μεγάλη διαφορά: όχι μόνο δεν υπάρχουν λεφτά, αλλά πρέπει να κάνει και τεράστιες περικοπές. Έτσι λοιπόν, όταν πάει να ικανοποίησει μία ομάδα δυσανασχετούν άλλες (τραμπάλα) και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα !!! Πως λύνεται το θέμα των ΕΔ και της απασχόλησης των χιλιάδων μηχανικών στο μέλλον, δεδομένου ότι ο κατασκευαστικός τομέας δεν πρόκειται ούτε σε 20 χρόνια να πάρει μπρος ? Εμείς είμαστε έτοιμοι για της αλλαγές που αντικειμενικά πρέπει να γίνουν ? Καταλαβαίνουμε ότι κάποιοι θα πρέπει να θυσιαστούν για να επιζήσουν κάποιοι άλλοι ? οι μήπως αυτό θεωρηθεί ανθρωποφαγεία και επομένως δεν κάνουμε τίποτα (σαν τους πολιτικούς μας ....) με αποτέλεσμα να πεθάνουμε όλοι ? Όλα αυτά τα λέω γιατί ακούω πολύ λίγους που να προτείνουν ρεαλιστικές λύσεις - προτάσεις για το θέμα...
BAS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2014 Το μήνυμα του απιερ βρίθει ανακριβειών , εμπάθειας και γενικά της νοοτροπίας που μας οδήγησε εδώ και κυριάρχησε στο τεε . Θα του πω λοιπόν και ένα άλλο κακό νέο . Το ΣτΕ με τελεσίδικη απόφαση του επιτρέπει σε αυτούς που γράφει τελευταίους και έσχατους να ζητήσουν αποζημίωση από το ελληνικό κράτος , ακριβώς γιατί επί 40 χρόνια το ελληνικό κράτος άκουγε αυτές τις νοοτροπίες . Και καλά γιά τους έσχατους , αλλά η εμπάθεια υπάρχει και γιά τους διπλωματούχους των νέων τμημάτων . Ταυτόχρονα το τεε αυτής της νοοτροπίας , έχει δώσει ΕΔ σε απίθανους τύπους με πτυχία εξωτερικού με απίθανες ειδικότητες , απλά γιατί είχαν το σωστό δόντι στο σάπιο σύστημα . Εύγε άπιερ
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα