Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σε οκτώ επίπεδα θα περιγράφεται πλέον η κατάταξη των πτυχίων που παρέχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, προκειμένου η Ελλάδα να εναρμονιστεί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

 

Η πρόταση για την κατάταξη σε 8 επίπεδα έγινε δεκτή από την ΕΕ και υπολείπονται ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν το επόμενο διάστημα. Το σημαντικό είναι ότι τα πτυχία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ εντάσσονται στο ίδιο επίπεδο (στο 6), κάτι που ζητούσαν οι διοικήσεις των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

 

Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο αναφοράς προσανατολισμένο στα μαθησιακά αποτελέσματα, που επιτρέπει την ταξινόμηση (επαγγελματικών, ακαδημαϊκών κ.ά.) προσόντων κατά επίπεδα. Στην πράξη λειτουργεί ως ένας μηχανισμός «μετάφρασης» των προσόντων που αποκτούν εκπαιδευόμενοι και εργαζόμενοι. Με τον όρο «προσόντα» στην ορολογία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων εννοούμε πτυχία, διπλώματα, τίτλους σπουδών που προέρχονται τόσο από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και από δραστηριότητες που εντάσσονται στη μη τυπική και άτυπη μάθηση και έχουν πιστοποιηθεί ως προς το περιεχόμενό τους.

 

Η κατάταξη των πτυχίων για τη χώρα μας γίνεται ως εξής:

 

Επίπεδα 1, 2 και 3 είναι απολυτήρια δημοτικού, γυμνασίου - λυκείου και σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης αντίστοιχα. Ακολουθούν: Επίπεδο 5 -Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΕΠΑΛ. -Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 ΙΕΚ. -Δίπλωμα/Πτυχίο Ανωτέρας Σχολής). Επίπεδο 6 (BACHELOR'S DEGREE) -Πτυχίο Πανεπιστημίου -Πτυχίο ΤΕΙ. -Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης (πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές). Επίπεδο 7 (MASTER'S DEGREE). Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης. Επίπεδο 8 (DOCTORATE) Διδακτορικό Δίπλωμα. Η κατάταξη αυτή είναι εναρμονισμένη με τα όσα έχουν τηρηθεί κατά τη σύνταξη του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) και έχουν ενσωματωθεί σε αυτό.

 

Διευκόλυνση

 

Με τη ρύθμιση αυτή η χώρα μας θα διαθέτει μια πλήρη κατάταξη των διαφόρων τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στα 8 επίπεδα, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η μετακίνηση εργαζομένων από και προς την Ελλάδα.

 

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, για πρώτη φορά στην Ελλάδα «διαμορφώνουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, με την ανάπτυξη του οποίου διασφαλίζεται η ύπαρξη ενός συνεκτικού και κατανοητού συστήματος κατάταξης όλων των προσόντων, δηλαδή των τίτλων σπουδών, οι οποίοι απονέμονται στη χώρα μας.

 

Υπηρετώντας την αρχή της διαφάνειας του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση μπορεί να συνδέεται με την απασχόληση και τη σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα της κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ''Ευρώπη 2020'', η οποία στοχεύει στην έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων προσφέρει ένα εργαλείο ''μετάφρασης'' και συγκρισιμότητας των προσόντων».

 

Πηγή: http://www.ethnos.gr...&pubid=63975665

 

Click here to view the είδηση

  • Απαντήσεις 238
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Aντε μπας και ησυχασουμε μετα απο 20+ χρονια καβγαδων . . .

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Νομίζω είναι λίγο άδικη αυτή η κατάταξη για τους απόφοιτους Πολυτεχνικών σχολών στην Ελλάδα σε σχέση με τους αντίστοιχους απόφοιτους στην Ευρώπη. Αυτό που κατάλαβα από την παρουσία μου στο εξωτερικό είναι ότι η δική μας 5ετης φοίτηση αντιστοιχεί σε επίπεδο Master 1 ενώ αυτό που εννοούμε εδώ Master εκεί το ονομάζουν Master 2. Αυτή την εμπειρία την είχα στη Γαλλία αλλά έμαθα ότι αυτόν τον διαχωρισμό τον κάνουν και σε άλλες χώρες εντός ή εκτός Ευρώπης.

  • Upvote 7
Δημοσιεύτηκε (edited)

Βεβαια το κυριο μενει τα επαγγελματικα δικαιωματα  τοσο μεσα στην Ελλαδα οσο και εξω.

Edited by KF
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Πολύ σωστή κίνηση για να μην κλείνουν οι πόρτες σε νέους να φύγουν από την Ελλάδα (δυστυχώς).

Όσο αφορά τα αμιγώς δικά μας, πρέπει σύντομα να αναγνωριστούν οι σπουδές >4 ετών ως master και τα όποια επιπλέον μεταπτυχιακά μηχανικών, γεωπόνων, ιατρών, φαρμακοποιών και δικηγόρων ως Master II. Αυτό σημαίνει πως όλα τα προγράμματα σπουδών πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή την απαίτηση.

 

Το τί παίζει στην Αγγλία το γνωρίζουμε πάνω-κάτω. 3 χρονια μπάτσελορ, ότι επιπλέον πάει ως μάστερ. Γυρνάς με μπάτσελορ, πας ΔΙΚΑΤΣΑ και δίνεις μαθήματα.

Στη δε Γαλλία, πρώτα παίρνεις licence (3 χρόνια) και μετά αν θέλεις προχωράς σε master. Συνάδελφοι που έχουν πάει για μεταπτυχιακά εκεί βγήκαν με τίτλο Master II!

 

Όσοι δε, θέλουν να ακολουθήσουν ένα πιο άμεσο και τεχνικό δρόμο, κάνουν το λεγόμενο BTS διάρκειας 2 ετών και βγαίνουν στην αγορά εργασίας ως τεχνολόγοι. Όχι ως μηχανικοί. Και μπλέξιμο μεταξύ τους δεν υπάρχει γιατί οι ειδικότητες των μηχανικών δεν υπάρχουν σε BTS. Όποιος θέλει λοιπόν να γίνει μηχανικός βάζει τον ποπό του κάτω, τον σκίζουν στο μπακαλορεά (αντίστοιχες πανελλήνιες στη Γαλλία) και πάει πολυτεχνείο, κάνει τα 3 χρόνια και μετά αν έχει κουράγιο συνεχίζει. Είναι αυτό που κάποτε λέγονταν και εδώ σχολές εργοδηγών ή υπομηχανικών. Αλλιώς δεν αποκτάει το δικαίωμα της υπογραφής. Και έτσι και η υπογραφή έχει κάποιο νόημα, κάποια αξία. Όταν κάτι αποκτήθηκε με κόπο, το πονάς.

 

Δεν υπάρχει λόγος αντιπαράθεσης μεταξύ των πολιτών, με όφελος τις θεσούλες των καθηγητών ή τα ψηφαλάκια των δημάρχων. Υπάρχει η καθαρή αλήθεια.

 

Να μας λέει λοιπόν το υπουργείο όλη την αλήθεια. Και το ΤΕΕ να έχει τα μάτια του ανοιχτά σε θέματα εκπαίδευσης. Ειδικά στο εξωτερικό. Και να μην προσπαθεί με αστεία μέτρα (περιορισμό εργασιακών διακαιωμάτων) να χρυσώσει το χάπι. Με σεβασμό στους μαθητές να τεθεί ένα πλαίσιο λειτουργίας έτσι ώστε κάθε μαθητής λυκείου να έχει το δικαίωμα της σωστής επιλογής και την υποχρέωση να σεβαστεί στο μέλλον τις συνέπειες της πιθανής του αδιαφορίας.

 

Η ΕΕ πολύ καλά έκανε και πίεσε να μπει μια τάξη στις κατηγορίες προσόντων (είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν όταν μιλούν για ευρωπαϊκή κοινή δεξαμενή εργασίας), κάποιος όμως πρέπει να πει στους ανθρώπους εκεί πως υπάρχουν ΤΕΙ όπου οι εισακτέοι μπαίνουν με ΜΟ βαθμολογίας 3 ή 4, και φυσικά δεν φταίνε αυτοί, αλλά οι άρχοντες που κρατούν τμήματα με μηδενική ζήτηση ανοιχτά.

 

Να μην τα ισοπεδώσουμε όλα λοιπόν. Όλοι μπορούν να έχουν τα δικαιώματα τους βάσει της προσπάθειας τους στο σχολείο.

  • Upvote 6
Δημοσιεύτηκε

Η ΕΕ πολύ καλά έκανε και πίεσε να μπει μια τάξη στις κατηγορίες προσόντων (είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν όταν μιλούν για ευρωπαϊκή κοινή δεξαμενή εργασίας), κάποιος όμως πρέπει να πει στους ανθρώπους εκεί πως υπάρχουν ΤΕΙ όπου οι εισακτέοι μπαίνουν με ΜΟ βαθμολογίας 3 ή 4, και φυσικά δεν φταίνε αυτοί, αλλά οι άρχοντες που κρατούν τμήματα με μηδενική ζήτηση ανοιχτά.

Τι σχέση έχουν οι βαθμοί των πανελληνίων; Δεν υπάρχει αντιστοιχία των βαθμών των πανελληνίων με επαγγελματικούς τίτλους και δικαιώματα. Συγκρίνεις πατάτες με ελικόπτερα. Αν στην Ελλάδα δικαιώματα είχαν μόνο όσοι έδωσαν πανελλήνιες να το καταλάβω. Αφού όμως αποκτούν δικαιώματα στην Ελλάδα απόφοιτοι εξωτερικού πχ Βουλγαρίας και οσονούπω κωλεγίων της Ομόνοιας, δεν υπάρχει αντιστοιχία. Μη ξεκινήσουμε και με τις ειδικές ομάδες που με βαθμό 2-3 περάσαν σε Πολυτεχνείο.

 

Επιπλέον να τονίσω πως όσοι μπαίνουν με βαθμό 2-3 σε ΤΕΙ Μηχανικών σπάνια παίρνουν πτυχίο. Μπορεί να δεις από τις εκθέσεις της ΑΔΙΠ για τα χαμηλά ποσοστά αποφοίτησης.

  • Upvote 7
  • Downvote 2
Δημοσιεύτηκε

 

Να μας λέει λοιπόν το υπουργείο όλη την αλήθεια. Και το ΤΕΕ να έχει τα μάτια του ανοιχτά σε θέματα εκπαίδευσης. Ειδικά στο εξωτερικό. Και να μην προσπαθεί με αστεία μέτρα (περιορισμό εργασιακών διακαιωμάτων) να χρυσώσει το χάπι. Με σεβασμό στους μαθητές να τεθεί ένα πλαίσιο λειτουργίας έτσι ώστε κάθε μαθητής λυκείου να έχει το δικαίωμα της σωστής επιλογής και την υποχρέωση να σεβαστεί στο μέλλον τις συνέπειες της πιθανής του αδιαφορίας.

 

Η ΕΕ πολύ καλά έκανε και πίεσε να μπει μια τάξη στις κατηγορίες προσόντων (είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν όταν μιλούν για ευρωπαϊκή κοινή δεξαμενή εργασίας), κάποιος όμως πρέπει να πει στους ανθρώπους εκεί πως υπάρχουν ΤΕΙ όπου οι εισακτέοι μπαίνουν με ΜΟ βαθμολογίας 3 ή 4, και φυσικά δεν φταίνε αυτοί, αλλά οι άρχοντες που κρατούν τμήματα με μηδενική ζήτηση ανοιχτά.

 

Να μην τα ισοπεδώσουμε όλα λοιπόν. Όλοι μπορούν να έχουν τα δικαιώματα τους βάσει της προσπάθειας τους στο σχολείο.

Είστε απίστευτοι.... Είμαι  υπότροφος ΙΚΥ, άριστη σαν επαγγελματίας τοπογράφος μηχανικός, Έκανα μεταπτυχιακό, άλλα τελείωσα ΤΕΙ με βαθμό 8 . Δλδ δεν έχω κάνει πράγματα ισάξια με έναν απόφοιτο του Πολυτεχνείου??? Τους φραγκατους όμως που με βαθμό 3,4 πήγαν στην Αγγλία, την Ιταλία και την Γερμανία τους αναγνωρίζετε σαν ισάξιους!!! Παρότι τελείωσαν  " technological university of.......""""!!!!!! Υποκρισία στο φούλ...... Άσε που το κόμπλεξ έχει φτάσει στο Θεό!!!!! Νοιώθετε αμήχανα που πολλοί από εμάς σκαμπάζουμε περισσότερα από εσάς????

  • Upvote 10
  • Downvote 3
Δημοσιεύτηκε

Idusys είμαι στο Τορόντο εδώ και ενα μήνα, είμαι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός από το ΤΕΙ Λάρισας.

Πριν μερικές μέρες πέρασα από το university of Toronto (δεν ξέρω αν το έχεις ακουστά) να ρωτήσω για ενα μεταπτυχιακό

τους έδειξα το πτυχίο μου και με δέχτηκαν.

Δεν τους παίρνεις ενα τηλέφωνο να τους πεις τι λάθος πάνε να κάνουν;

Και κάτι άλλο αν θέλεις να πας στο επίπεδο 7 να στρώσεις τον ποπό σου κάτω να βγάλεις μάστερ.

Τι διαβάζω πρωί πρωί. ..

  • Upvote 6
Δημοσιεύτηκε

Μάγκες χαλαρώστε όλοι κλαϊν μάιν είναι όλα αυτά.

Αυτό με τα επαγγελματικά δικαιώματα και το εξωτερικό πρέπει να λυθεί κάποια στιγμή. Αλλά μην αγχώνεσται δεν θα λυθεί με αυτή εδώ την μπούρδα.

 

Μόλις πας στο εξωτερικό και δουν πένταετες προπτυχιακό στο ισοδυναμούν με μαστερ απλά. όταν έχεις και μεταπτυχιακό στο ισοδυναμούν με δεύτερο μάστερ. Το ΤΕΙ (κακώς) με μπατσελορ.

 

 

Τους φραγγατους όμως που με βαθμό 3,4 πήγαν στην Αγγλία, την Ιταλία και την Γερμανία τους αναγνωρίζετε σαν ισάξιους!!! Παρότι τελείωσαν  " technological university of.......""""!!!!!! Υποκρισία στο φούλ.....

 

Σωστό.

Αν είχε μύδια το ελληνικό κράτος ας βάλει προϋπόθεσει μαζί με ΔΙΚΑΤΣΑ-ΔΟΑΤΑΠ κτλ οι απόφοιτοι εξωτερικού να προσκομίζουν άδεια ασκήσεως επαγγελματος και από τις χώρες λήψης πτυχίου...

 

Και θα βλέπαμε τότε πόσοι από τους υπερ φοβερούς συναδέλφους θα φέρνανε άδεια ασκήσεως από την ΑΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

  • Upvote 4
  • Downvote 2
Δημοσιεύτηκε (edited)

Γιά να μην μπερδευόμαστε πάλι οι εργοδηγοί ήταν μέσες τεχνικές σχολές , όπως τα σημερινά ΕΠΑΛ .

 

Οι υπομηχανικοί ήταν 4ετείς ανώτερες σχολές που έμπαινες με απολυτήριο λυκείου και πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις και βέβαια με βαθμό πάνω από την βάση παντού .

 

Τώρα γιά το σύστημα προσόντων έχει ένα παραθυράκι γιά τις 5ετείς σχολές στο επίπεδο 7 με την χρήση των ECTS αφού με 300 ECTS πας στο 7 . 

 

Αλλά πρέπει πρώτα τα ελληνικά πολυτεχνεία να δεχτούν να εφαρμόσουν το σύστημα που έρχεται σε αντίθεση με τις ιδεολογικές αγκυλώσεις .

 

http://www.ntua.gr/announcements/general/an_15_11024.html

 

 

Ακόμα κακώς κάκιστα στηριζόμενοι στο άρθρο 16 του Συντάγματος που έρχεται σε αντίθεση με την οδηγία της ΕΕ που υπερισχύει , βάζει τις 3ετείς συν 6 μήνες πρακτική σχολές των ΚΑΤΕΕ στο επίπεδο 5 , ενώ τα αντίστοιχα ιδρύματα της εποχής σε Αγγλία και Βρεττανία προφανώς πάνε στο 6 .

 

Γενικά γιά άλλη μιά φορά , ένας νόμος δεν βασίζεται στην λογική αλλά στα παζάρια .

Edited by BAS
  • Upvote 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.