Engineer Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Σημαντικές εξελίξεις στην υπόθεση του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Κ», η κατασκευάστρια κοινοπραξία υπέβαλλε «ειδική δήλωση διακοπής έργου», κάνοντας το πρώτο βήμα για τη διάλυση της σύμβασης με το Δημόσιο. Το ζητούμενο είναι αν πρόκειται για στρατηγική κίνηση του κατασκευαστή, προκειμένου να «εκβιάσει» την αποδοχή από την Πολιτεία των οικονομικών αιτημάτων, ή να προλάβει καταγγελία της σύμβασης από το Δημόσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η κοινοπραξία απέστειλε σήμερα 50σέλιδη επιστολή στη διοίκηση της Αττικό Μετρό και της καταλογίζει την αποκλειστική ευθύνη για την απουσία προόδου στο έργο. Επισημαίνει ότι αδυνατεί να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εργασιών, καθώς δεν έχουν παραδοθεί οι απαιτούμενοι χώροι στους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη. Εκφράζει την εκτίμηση ότι ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο το Μετρό δεν θα λειτουργήσει νωρίτερα από το 2020. Και ανακοινώνει τον τερματισμό της ανάμειξής της στην κατασκευή της βασικής γραμμής του έργου. Αξιοσημείωτο, είναι πάντως ότι, χωρίς να έχει «διαρρεύσει» η επιστολή, η Αττικό Μετρό έσπευσε να εκδόσει ανακοίνωση. Όπως επισημαίνει, «το έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η σύμβαση». Επιπλέον, υπενθυμίζει το χρονοδιάγραμμα που έθεσε προ εξαμήνου ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης: «Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους». Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του υπουργού Υποδομών, η κίνηση αυτή είναι επιχειρηματικός ελιγμός καθώς ο κατασκευαστής υπολείπεται των εργασιών του χρονοδιαγράμματος. Πηγές της Αττικό Μετρό εξέφρασαν την έκπληξή τους για τον ελιγμό της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, με δεδομένο ότι όλες οι οικονομικές διαφορές έχουν παραπεμφθεί σε 6 διαιτησίες. Η Αττικό Μετρό έχει προθεσμία 10 ημερών να απαντήσει στον κατασκευαστή. Πηγή: http://www.kathimeri...ro-8essalonikhs Click here to view the είδηση
KF Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Εγω δυο πραγματα καταλαβαινω ή η Κ/Ξ ειναι υπο εσωτερικη διαλυση ή πραγματι προσπαθουν να εκβιασουν.Αποκλειεται σε ενα τοσο μεγαλο εργο να μην υπαρχουν μετωπα εργασιας.
kan62 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Από συνδυασμό και άλλων ειδήσεων ... εγώ υπολογίζω ότι η κάθε σελίδα της επιστολής θα πληρωθεί τουλάχιστον 1 εκ. ευρώ ... 2
ted78 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Αυτό αναρωτιόμουν κι εγώ. Τι ρήτρες υπάρχουν, ώστε να προχωρήσουν σε αυτή την κίνηση. Αν κάποιος γνωρίζει ας ενημερώσει.
Julius Caesar Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Το κόβω να γίνει "τρύπα του Κούβελα Νο2". Δεν πειράζει, θα έχουμε πυρηνικό καταφύγιο. Βλέπετε τι γίνεται στην Ουκρανία... 1
tasanto Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 (edited) αλλο εργο ξεκινησαν να φτιαξουν αλλο τους βγηκε,αλλα αυτα παθανεις οταν (α) δεν εχεις κανει τις απαιτουμενες γεωτεχνικες ερευνες αλλα κανεις τον διαγωνισμο για καθαρα πολιτικους λογους......2005 φρεσκια κυβερνηση ΝΔ και (Β) οταν αντι να αντιμετωπισεις ενα τετοιο εργο σαν συγκοινωνιακο, το αντιμετωπιζεις σαν .....αρχαιολογικη εκσκαφη.Δεν ξερω αν τελικα ειναι μια μπλοφα αλλα αν τελικα συμβει αυτο που λεει ο τιτλος του θεματος θα ειναι αδικο για τους μελετητες και τους εργοταξιακους, που προσπαθησαν πραγματικα παρα πολυ , για να φερουν σε περας ενα εργο με ιδιαιτερες κατασκευαστικες δυσκολιες. Edited Μάρτιος 15 , 2014 by tasanto 1
Popular Post abouts Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Popular Post Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Λοιπόν, θα μπορούσα να πω πολλά σχετικά με το θέμα απλώς δεχτείτε ότι όλα αυτά που θα σας πω είναι απόψεις και πληροφορίες δικές μου και μόνο. Καταρχήν υπόλογο είναι το Δημόσιο, γιατί επέλεξε με πολιτική σκοπιμότητα ως πρώτο κριτήριο ένα δύσκολο τεχνικά έργο... ένα έργο το οποίο δεν θα έπρεπε να λέγεται μετρό ή μετροπόντικας, αλλά αρχαίο ή και τα μηχανήματα αρχαιοπόντικες...Αυτό το λέω γιατί δεν έγινε ποτέ ανάλυση επικινδυνότητας για ένα τόσο σημαντικό έργο παραμόνο κοινωνικοικονομική. Απλώς η ΝΔ ήθελε Μετρό, το ΠΑΣΟΚ ήθελε... Τραμ. Λυπάμαι για την πόλη μου γιατί είναι το 2ο έργο που βυθίζεται...(1ο ήταν η υποθαλάσσια). Συγκεκριμένα τώρα: Στο έργο του Μετρό Θεσ/νίκης μέχρι στιγμής έχουν ξοδευτεί πάνω από 80 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες και αν θυμάμαι πρόσφατα με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλαν αλλά 40 εκατ. τουλάχιστον. Ξέρετε πόσο υπέρβαση στον προυπολογισμό είχαμε; Αλλά το πρόβλημα είναι ότι η αρχαιολογικές ανασκαφές καθυστέρησαν υπερβολικά το έργο και καταζημίωσαν τόσο το Δημόσιο (γιατί εν τέλει αυτό πληρώνει την ανασκαφή) αλλά και τον ανάδοχο γιατί δεν ξέρει τι να κάνει με το προσωπικό και τον εξοπλισμό που κάθεται, Χαρακτηριστικό είναι ότι οι εφορίες αρχαιοτήτων εξυπηρέτησαν κατά την γνώμη μου όχι απλώς το σκοπό της προστασίας των μνημείων αλλά και του βολέματος πολλών συμβασιούχων..Παράλληλα οι απαλλοτριώσεις μας ρίμαξαν γιατί καθυστέρησαν αδικαιολόγητα ενώ επιπλέον έγινε και αλλαγή σχεδιασμού (το μακραίναμε το έργο μέχρι την καλαμαρια΄.....δεν μας έφτανε) Αποτέλεσμα της ανικανότητας του δημοσίου ήταν να τρέχουν οι οικονομικές ανάγκες εξυπηρέτησης δανείων κτλ του αναδόχου σαν τρελές και να υπάρξει οικονομική αδυναμία εν τέλει. Πάντως εδώ που έφτασε το πράγμα μόνο ζημιωμένο θα βγεί το Δημόσιο, ρήτρες ξε ρήτρες διότι: 1. Τι να ζητήσει να πάρει από μια τέτοια κοινοπραξία, νομίζω ότι δεν υπάρχει "σάλιο". 2. Αν κάνει νέο διαγωνισμό θα χάσει 2-3 χρόνια και θα κοστίσει πολύ πιο πολλά να εγκαταστήσει νέο ανάδοχο-κοινοπραξία 3. Το έργο μεχρι τώρα κατέστρεψε την πόλη, πραγματικά αν μείνει άλλα 2-3 χρόνια έτσι υπό απραξία θα είναι ότι χειρότερο. 4. Τελικά αν συναινέσει και κάνει "τα χατήρια" που θέλει ο ανάδοχος θα του χαριστεί για άλλη μια φορά.. αλλά πάλι εν τέλει για δική του ανικανότητα του δημοσίου)... Βλέπετε το έργο ειναι αρχαιολογικό και λιγότερο.... συγκοινωνιακό.Βλέπετε το σύνταγμα προστατεύει την αρχαιολογική κληρονομιά και την βάζει πάνω από κάθε κόστος. Όμως θα πρέπει ο κάθε έλληνας να αναρωτηθεί πόσο βαθιά είναι διατεθημένος να βάλει το χέρι μες τι τσέπη του τώρα....για αυτό το έργο.. Εν τέλει λόγω της οικονομικής κρίσης νομίζω δεν το θέλαμε το Μετρό εδώ, άλλωστε το μετρό δεν θα εξυπηρετήσει ούτε κάν τη μισή πόλη καθώς οι πιο μεγάλες περιοχές πληθυσμιακά της Θεσσαλονίκης, δεν εξυπηρετούνται από το έργο (Εύοσμος, Νεάπολη-Συκιές). Ακόμα βρίσκονται στο στάδιο μελετών για εκείνες τις περιοχές και φανταστείτε ότι θα περάσουν κανα 2 δεκαετίες στο τέλος για δούμε Μετρό.. Σκεφτείτε ότι αρχικά υπήρχαν (και υπάρχουν) ρήτρες να απομακρύνει ο ΟΑΣΘ τις στάσεις γύρω από τους σταθμούς μετρό για να μην υπάρχει ανταγωνισμός..Σκεφτείτε ότι δεν έχει το μετρό WC....oύτε κλιματισμό μόνο αερισμό...και γενικά πολλά άλλα θεματακια..που αν βγουν στη φόρα.. πάει..δεν θα θέλουμε μετρο..θα προτιμούμε να μπαζώσουν ότι κάνανε... Ακόμα και τέχνασμα να είναι εκ μέρους του αναδόχου, το κακό τελειωμό δεν τον φτάσαμε και ξέρετε γιατί; Πόσο θα μας κοστίσει τελικά αυτό το μετρό; Ξέρετε πόσο ακριβό θα είναι το εισητήριο; Ξέρετε πόσο ηλεκτρισμό θα καίει; Αναρωτιέμαι τι θα πάθουν τα κτίρια από την υπεράντληση υδάτων....στο τέλος... Ένας σημαντικός λόγος που το έργο βαλτώνει οφείλειται στην γραφειοκρατεία μας.... Δείτε τι έγινε και τι γίνεται με όλα τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα: Υπερβάσεις κόστους, μεγάλες επιβαρύνσεις πολιτών (διόδια) κτλ. (εγνατία οδός, ολυμπιακά έργα κτλ). Δείτε τι θα γίνει με τον ΤΑP....δείτε τι γίνεται γενικά γύρω μας... Το δημόσιο θα ήταν καλύτερο να έδινε το έργο μελέτη-σχεδιασμό σε έναν φορέα και να μην μπλεκόνταν καθόλου...μα καθόλου αλλά κάποιους τους καίει το πολιτιστικό θέμα. των αρχαίων. Χορτάσαμε από αρχαία, δεν μπορεί να σακατεύουμε τη ζωή μας και να υποφέρει κόσμος στο όνομα των αρχαίων (βλέπε καθυστερήσεις σταθμών που οδήγησαν στο κλείσιμο καταστημάτων εν τέλει και στο μαρασμό της πόλης....). 11
Giorgos1987 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 14 , 2014 Απλώς η ΝΔ ήθελε Μετρό, το ΠΑΣΟΚ ήθελε... Τραμ. Λυπάμαι για την πόλη μου γιατί είναι το 2ο έργο που βυθίζεται...(1ο ήταν η υποθαλάσσια). Και εγώ λυπάμαι αν και είμαι Αθηναίος. Ένα τόσο σημαντικό έργο για την 2η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας ακυρώνεται ή κατά 99% θα ακυρωθεί. Λένε οτι κι αν γίνει στην καλύτερη μετά το 2020.... οτι να ναι ποιά αυτή η χώρα......
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2014 abouts Ο τίτλος των ΜΜΕ για κανένα μήνα "Ακόμα και η πολιτιστική κληρονομιά των Ελλήνων βορά στους νταβατζήδες" " Ετσι δεν επιστρέφονται τα Μάρμαρα!!" "Τσιμεντάνια ταφόπλακα σε 2500 χρόνια ιστορίας" "Τσιμεντώνουν την Ιστορία μας" " Τρόικα: Σταματάμε την Ιστορία σας!!" 1
abouts Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2014 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2014 Δεν είμαι κατά της αρχαιολογικής σκαπάνης, αλλά αντίθετος της αλλόγιστης σπατάλης με αυτή τη πρόφαση. Αν είναι να περάσουμε από κόσκινο μερικά δισεκατομύρια κυβικά μέτρα (για τόσα μιλάμε) χώματοςκαι από τα μάτια 10 ειδικών μπας και βρούμε τίποτα και να παιδεύουμε για 15 χρόνια μια ολόκληρη πόλη και να λέμε αυτό ειναι ανάπτυξη τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας...Ας αποζημιώσουν τις επιχειρήσεις που έκλεισαν εξαιτίας του έργου για να ξαναανοίξουν (και με τι προοπτικές; , ας βρούν δουλειές σε όσους τις χάσανε εξαιτίας του Μετρό.. Ας παρόυν τους ανέργους που προκαλούν εξαιτίας του εν λόγω έργου για να τους κάνουν αυτοί την σκαπάνη... Αλλά, ας σκεφτούμε πόσο τελικά μας εξυπηρετούν τα εν λόγω έργα....και ακόμα έργα δεν είδαμε ούτε φαίνεται πως θα δούμε. Χαρακτηριστικά σας λέω ότι πέρα από τα προβλήματα κυκλοφορίας το έργο του μετρό έχει προκαλέσει και σημαντικά ζητήματα ασφαλείας σε επιχειρήσεις και φορείς από όπου διέρχεται (κλεισιμο έξοδων κινδύνου επιχειρήσεων λόγω έργων μετρό κτλ). Προσέξτε, σε πρόσφατη ανακοίνωση είπαν ότι λεφτά για Μετρό στη Δυτική Θεσ/νικη (Αμπελόκηποι) δεν υπάρχουν ή υπάρχουν κάτι λίγα που θα απορροφηθούν σε επεκτάσεις στην Αθήνα (είναι πιο ώριμες οι μελέτες εκεί......!)..Η επέκταση στους Αμπελόκηπους θα κοστίσει 600+ εκατ. (αισιόδοξες εκτιμήσεις)... άρα τελικά όταν μιλάμε για το παρόν Μετρό στη Θεσσαλονίκη, όπως φτιάχνεται, αναφερόμαστε σε ένα έργο που δεν εξυπηρετεί όλους τους πολίτες της πόλης αλλά την μειοψηφία της.... Ας πληρώσουν αυτοί λοιπόν την σκαπάνη..άλλωστε ο χρήστης πρέπει να πληρώνει και όχι όλη η Ελλάδα... 2 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα