panos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Ελπίζω μόνο μην γίνει κανένα μοντέρνο έκτρωμα.
d2m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 eupalinos (μικρές διορθώσεις) Οι Βρετανοί αφαίρεσαν την μαύρη κρούστα από τα μάρμαρα, δεν είναι χρώμa είναι περιβαλλοντικές επικαθήσεις, δηλαδή καυσαέριο "κολλημένο" επάνω στο μάρμαρο, το οποίο όταν αφαιρέθηκε, με τις τότε μεθόδους, αναγκαστικά "πήρε" μαζί του την στρώση του μαρμάρου. Οι μεταλλικοί σύνδεσμοι και γόμφοι των αρχαίων κτηρίων είναι απο σίδερο το οποίο μολυβδοχοούσαν για μόνωση. Αυτό που παρουσίασε προβλήματα είναι η πρακτική των αρχών του 20ου αιώνα να χρησιμοποείται σίδηρος "σκέτος" ή μονωμένος με σκυρόδεμα, στο οποίο είχαν αποδώσει και μονωτικές ιδιότητες, με αποτέλεσμα να σκουριάζει, να φουσκώνει και να "τινάζει" τα μάρμαρα. Το τιτάνιο χρησιμοποιείται ευρήτατα στις αναστηλώσεις αρχαίων μνημείων λόγω της πολύ μεγάλης αντοχής του σε όλα τα είδη διαβρώσεως, και της συμβατότητάς του με το μάρμαρο από άποψη φυσικών και μηχανικών ιδιοτήτων. Όσο για το νέο μουσείο Ακρόπολης.... ωραίο το στέγαστρο Calatrava.
eupalinos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Πάντως δεν τα σκαρφίστηκα αυτά! Κάπου τα διάβασα και δεν νομίζω να ήταν σε παλιό Ρομάντσο της συχωρεμένης της γιαγιάς μου! δες εδώ: http://www.livescience.com/history/060320_ruins_colored.html Αυτό με του συνδέσμους μάλλον εγώ το μπέρδεψα ο μηχανικός της αναστύλωσης Ν. Μπαλάνος (~1890) έβαλε τους σιδερένιους συνδέσμους που έκαναν τη ζημιά! Ευχαριστώ για τη διόρθωση d2m! Κάτι άλλο- κάποτε είχα διαβάσει για την ανάλυση του τρόπου χωροθέτησης των κτιρίων από του αρχαίους. Έρευνα του Δοξιάδη την οποία χρησιμοποίησε ως βάση και ο Πικιώνης για το πεζόδρομο και τα μονοπάτια του Φιλοπάππου. Βασιζόταν σε πολικές συντεταγμένες που διαιρούσαν το ημικύκλιο σε 10 ή 12 γωνίες και αποστάσεις βασισμένες στου αριθμούς fibonacci.
d2m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δεν είπα πως τα σκαρφίστηκες Πράγματι υπάρχουν πολλές μελέτες που συμπεραίνουν πως τα αρχαία μνημεία και αγάλματα είχαν χρώμα και πολλές θεωρείες επ' αυτού. Δες εδώ: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_1_28/01/2007_213483 Το λάθος των Βρετανών ήταν ότι για να καθαρίσουν την "μαυρίλα" κατέστρεψαν ολόκληρη στρώση του μαρμάρου που σίγουρα έφερε πολύτιμα στοιχεια και για τα χρώματα (όπου δεν είχε ήδη καταστραφεί απο τις επικαθήσεις)
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 ...διότι χρησιμοποίησαν συρματόβουρτσες!!!
TheoTDM900 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Και πας στο Tower of London και βλέπεις όπως είδα το 07 μια επιγραφή του 1700κάτι πάνω στα τείχη να την έχουν προστατευμένη ακόμα ακόμα και από την απλή επαφή, ενώ την ίδια στιγμή στο Ashmoleum Museum (Oxford) μπροστά στα μάτια μου και τα μάτια της υπευθύνου τουρίστας χάιδευε πλάκα ελληνική με γραμμική β για να νιώσει τους χαρακτήρες καθώς ήταν πολύ αχνοί ενώ ιταλός τουρίστας αγκάλιαζε μια σαρκοφάγο και έκανε πως χαιδεύει το στήθος της μούμιας και έβγαζε φωτογραφίες. Τρελάθηκα και άρχισα να κράζω την υπεύθυνο η οποία μόνο το σεκιουριτά δεν έφερε να με βγάλει έξω. Στον αντίποδα αυτών βρίσκομαι σε μια αίθουσα με βιτρίνες και ρολόγια τσέπης και χτυπάει το κινητό μου......ΜΟΝΟ ΣΗΚΩΤΟ ΔΕΝ ΜΕ ΠΗΡΑΝ ΕΞΩ ΓΙΑΤΙ ΛΕΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ. Κι αυτό το λέω για όλους αυτούς που ισχυρίζονται ότι ήταν αρωγοί στην διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς όλοι αυτοί οι βάρβαροι.
eupalinos Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Ναι, και να συνδέσω λίγο με το θέμα - τα επιτεύγματα των αρχαίων. Ήθελα να τονίσω το γεγονός ότι οι αρχαίοι Έλληνες, σε σύγκριση με τους σύγχρονους, εκμεταλλεύονταν τη τεχνολογία και την χρησιμοποιούσαν αρμονικά με τις διαμορφωμένες πολιτιστικές και αισθητικές αρχές. Τα κατοπινά παραδείγματα φανερώνουν, πως σε εποχές με καλύτερα και περισσότερα μέσα, η τεχνολογία συχνά υποβαθμίζεται για λόγους καθαρά ιδεολογικούς. Το εξηγεί πολύ απλά και λογικά ο Ντε Μποττον στην "Αρχιτεκτονική της ευτυχίας". Ο Λε Κορμπυζιέ, πατέρας της μοντέρνας αρχιτεκτονική, επηρεάστηκε βαθύτατα από το Παρθενώνα. Η θέα των λευκών, λιτών στύλων του ξύπνησε το αίσθημα μιας "αγνής", ρασιοναλιστικής αρχιτεκτονικής. Όμως τι θα γινόταν αν έβλεπε το κτίριο στην αρχική πολύχρωμη μορφή του? Θα υπήρχε το μοντέρνο κίνημα όπως το γνωρίζουμε σήμερα?
d2m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2008 Σύνοψη από το πόρισμα της ομάδας Ελλήνων εμπειρογνωμόνων του ΥΠΠΟ για τα μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο http://www.yppo.gr/4/marm/appendix5f-gr.pdf
iliekater Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2008 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2008 panos : αρχαία ελληνική τεχνολογία : ιπτάμενες μηχανές πχ Αρχύτας, το σκάφαδρο του Μ. Αλεξάνδρου για υποβρύχιες έρευνες Πού , πότε , πώς ; Θέλω να μάθω !
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα