Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δηλαδή τώρα ο διάλογος που έχετε αφορά τον αριθμό των εισακτέων στις πολυτεχνικές σχολές?

 

ναι, διότι σχολιάζουμε την άποψη ότι οι εισακτέοι είναι πολλοί ώστε να δοθεί σχεδόν σε όλους η δυνατότητα να αναδείξουν το ερευνητικό ταλέντο τους, αν υπάρχει. και γι' αυτό οι σχολές λειτουργούν για τα 2-3 παιδιά που θα γίνουν ερευνητές, αγνοώντας την επαγγελματική αποκατάσταση των υπολοίπων που μπορώ να πω ότι την προδιαγράφουν κιόλας ως τετελεσμένη. 

Edited by georgiosmadonanakis
  • Απαντήσεις 83
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Δεν πιστευω οτι διαφωνουμε σε τιποτα, απλα οτι πρεπει να γινει σοβαρη επανεξεταση των προγραμματων σπουδων. Δεν εχει σημασια ποσοι μπαινουν, ας μπουνε ολοι το θεμα τι βγαινει τι επιπεδο. Κ χωρις την τελευταια λεξη της τεχνολογιας ενα προγραμμα σπουδων ειναι για να αποτυχει στην αγορα. Πρεπει να δινει το πανεπιστημιο τα ερεθισματα σε ολους κ οχι μονο στους μερακληδες (που οτι κ να κανουν θα καταφερουν κατι). Οποτε ο αριθμος των εισακτεων δεν αλλαζει κατι στην αγορα, η ποιοτητα αυτων που θα βγουν αλλαζει. Δεν υποστηριζω οτι ειναι τα παντα καλυτερα στο εξωτερικο, απλα οτι υπαρχει μια εξελικτικη πορεια τοσο στην ερευνα τους αλλα κ στην διδασκαλια τους. Οι αριθμοι των αποφοιτων τους κ εδω ειναι μεγαλοι απλα τα εφοδια που εχουν ειναι πολυ πιο διαφορετικα απο το Ελληνικο συστημα, πραγμα που πολλες φορες τους κανει πιο προσληψιμους. Στην Ελλαδα εξελικτικη πορεια στα πανεπιστημια δεν υπαρχει εδω κ πολλες δεκαετιες, αυτο ειναι κατι που πρεπει να μας απασχολει κ οχι ποσα νεα παιδια θα σπουδασουν κ θα κατακλυσουν την αγορα.

 

Διαφωνούμε στο ότι την τελευταία τεχνολογία τη διαθέτουμε πλέον και εδώ.. τόσο ψηλή που δε συμβαδίζει με τις ανάγκες της τοπικής αγοράς.. και η εξέλιξη προς το state of art είναι αντιστρόφως ανάλογη με την προσληψιμότητα!

Δημοσιεύτηκε

Αυτο δεν εχει να κανει με την δουλεια του πανεπιστημιου αλλα με τον τροπο που λειτουργει η Ελληνικη αγορα, εαν δεν θες ιδρυματα με αποτελεσμα τοτε ας ειμαστε χαρουμενοι με ΠΕΑ, φ/β, αυθαιρετα κ οτι αλλο υπογραμμιζει. Πιστευω ομως οτι ο γνωστης μηχανικος ειναι αυτος που θα αλλαξει την αγορα οχι μονο με την γνωση του αλλα κ με την εξειδικευση που θα φερει στον τομεα του. 

 

Καπου ειχα διαβασει οτι οι Ελληνες μηχανικοι το 70-80 θεωρουντουσαν κορυφαιοι στις γεφυρες, αυτο ηταν μια πολυ καλη βαση για εξελιξη. Η δουλεια του μηχανικου δεν ειναι τα κανει ΠΕΑ κ αυθαιρετα μονο.

 

Εαν σε αυτο το επιπεδο λες να μειωθουν οι μηχανικοι, τοτε πιθανον με βρισκεις συμφωνω, να μειωθουν αλλα να αλλαξει ο ρολος του πανεπιστημιου, ο τροπος διδασκαλιας κ οι αποφοιτοι που παραγονται. Εαν ομως ειναι να μειωθουν με το ηδη υπαρχον συστημα τοτε δεν βλεπω διαφορα

Δημοσιεύτηκε

Εμ η αγορά είναι το πρόβλημα, όχι το πανεπιστήμιο...

 

Σήμερα οι έλληνες μηχανικοί θεωρούνται ακόμα πιο κορυφαίοι από τότε στις γέφυρες και γενικά τα δομοστατικά, ακριβώς επειδή το εξέλιξαν. Αλλά η επιπλέον εξειδίκευση δε κατάφερε να διατηρήσει σταθερό το ρυθμό κατασκευής νέων γεφυρών..

 

Κι όμως τα αυθαίρετα κλπ είναι πράγματα που ΔΕ μάθαμε στο πανεπιστήμιο και κατηγορούμαστε γι' αυτό ως άσχετοι με το αντικείμενό εργασίας!

όταν λοιπόν μου είπες ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμός με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, εγώ κατάλαβα να κάνουμε περισσότερα μαθήματα σχετικά με αυθαίρετα, ενεργειακά πιστοποιητικά και τη σύνταξη των διαφόρων εγγράφων για εργολαβίες δημοσίων έργων..

 

Οι μηχανικοί θα μειωθούν μόνο όταν βρεθεί κάποιος καλύτερος τρόπος για να βγάζει κανείς λεφτά.

Δημοσιεύτηκε

 

 

Κι όμως τα αυθαίρετα κλπ είναι πράγματα που ΔΕ μάθαμε στο πανεπιστήμιο και κατηγορούμαστε γι' αυτό ως άσχετοι με το αντικείμενό εργασίας!

όταν λοιπόν μου είπες ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμός με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, εγώ κατάλαβα να κάνουμε περισσότερα μαθήματα σχετικά με αυθαίρετα, ενεργειακά πιστοποιητικά και τη σύνταξη των διαφόρων εγγράφων για εργολαβίες δημοσίων έργων..

 

 

Οχι δεν πρεπει να απασχολει τετοια αγορα τον μηχανικο κ το πανεπιστημιο, πρεπει να εκπαιδευει μηχανικους με εξειδικευσεις κ προσοντα οχι γραφειοκρατες.

 

Ελπιζω να σου ξεκαθαρισα λιγακι τωρα την σκεψη μου :)

Δημοσιεύτηκε

τέτοιους εκπαιδεύει γι' αυτό και δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα προσληψιμότητας στο εξωτερικό. στο εσωτερικό υπάρχει το πρόβλημα.

Δημοσιεύτηκε (edited)

τέτοιους εκπαιδεύει γι' αυτό και δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα προσληψιμότητας στο εξωτερικό. στο εσωτερικό υπάρχει το πρόβλημα.

εδω θα μου επιτρεπεις να διαφωνησω, οσοι ειναι στο εξωτερικο ειναι οντως πολυ καλοι απο Ελληνικα Ιδρυματα, αλλα συνεκρινε το ποσοστο αυτο με το ολικο αποφοιτους του εσωτερικου. 10 -20 καλοι θα βρουνε δρομο εξω αλλα ο μεσος ορος ειναι μετριοτητα.

 

Και στο λεω με καθε βεβαιοτητα σε ευρος πολλων ειδικοτητων που συναντω εδω, υπαρχουν 1-2 που ξεχωριζουν μετα απλα μιλαμε για μετριοτητες.

Edited by george_RES
Δημοσιεύτηκε (edited)

υπάρχουν δύο κατηγορίες ελλήνων στο εξωτερικό: αυτοί που ούτως ή άλλως θα πήγαιναν επειδή η ελλάδα είναι μικρή για τις δυνατότητές τους και αυτοί που πάνε από ανάγκη, επειδή στην ελλάδα δε μπορούν να βρουν καμία απολύτως εργασία. και θα ξαναγυρίσουν μόλις αποκτήσουν επαρκή προϋπηρεσία για τη δουλειά των 500 ευρώ που δεν έβρισκαν. άλλος επειδή εδώ έχει την οικογένειά του, άλλος επειδή εκεί που πήγε δε μπορεί να κάνει οικογένεια κλπ.

 

κάποιος που γνωρίζει τις state of the art γνώσεις που κάνουν θραύση στο εξωτερικό, στην ελλάδα συνήθως θεωρείται μετριότητα και ακατάλληλος για τις εγχώριες εργασίες που είναι κυρίως εκτελεστικές - διεκπεραιωτικές. εδώ ζητούν μόνο εργασιακή εμπειρία, η οποία δε διδάσκεται σε κανένα πανεπιστήμιο, ούτε στα καλύτερα του εξωτερικού.

 

η ελλάδα και το εξωτερικό λοιπόν ζητούν διαφορετικά προσόντα και ζητιούνται από διαφορετικό προφίλ ανθρώπων και το να καλλιεργήσεις προσόντα για έξω μπορεί να σε αποκλείσει από τη δουλειά μέσα και εσύ μπορεί να προτιμάς αρχικά το μέσα και δευτερευόντως το έξω. oι state of the art σπουδές σε βοηθάνε στη δεύτερη επιλογή σου, αλλά όχι στην πρώτη! το θέμα είναι ότι τα προσόντα που ζητούνται στην ελλάδα δεν εξαρτώνται από εκπαιδευτικές διαδικασίες, διάβασμα κλπ στε να πεις ότι μια βελτίωση της παιδείας ή εντατικότερες προσπάθειες εκ μέρους σου θα έλυναν το πρόβλημα.

Edited by georgiosmadonanakis
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Ρε παιδιά τι το κουράζετε ?

 

Θεωρητικά όλοι πρέπει να σπουδάζουν. Θεωρητικά μπορούν να βγαίνουν 500.000 μηχανικοί το χρόνο. Ελευθερία έχουμε, δημοκρατία έχουμε, το δικαίωμα στην μόρφωση είναι δεδομένο. Δεν μπορείς να πεις στον άλλον γίνε αγρότης και όχι γιατρός.

 

Όμως, το θέμα είναι άλλο. Το θέμα είναι πόσους γιατρούς ή μηχανικούς πρέπει να εκπαιδεύει δωρεάν (ή σχεδόν δωρεάν) το δημόσιο πανεπιστήμιο. Γιατί 900 μηχανικοί κάθε χρόνο και όχι 2000 ? Γιατί 900 λέω εγώ πάλι και όχι 300 ? Γιατί να μην μπαίνουν στα δημόσια πανεπιστήμια τα οποία χρυσοπληρώνουμε μόνο οι καλύτεροι και οι υπόλοιποι μέχρι έναν αριθμό να πληρώνουν δίδακτρα ? Γιατί να μην υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, κολλέγια κ.τ.λ. από το να τρέχουν οι υπόλοιποι στην Βουλγαρία και την Αγγλία ? 

 

Ποιος λέει ότι το κράτος υποχρεούται να παρέχει δωρεάν τριτοβάθμια παιδεία σε όλους ? Ποιος λέει ότι το κράτος πρέπει να εκπαιδεύει με δικά του λεφτά που τα πληρώνουμε όλοι 900 μηχανικούς το χρόνο και το ανάλογο διοικητικό - εκπαιδευτικό προσωπικό + εξοπλισμό, βιβλία, χώρους κ.τ.λ. ?

 

Αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα και όχι αν τα ΤΕΙ ή τα ΑΕΙ είναι καλύτερα.

Edited by nik
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

To κράτος είτε 300 είναι οι φοιτητές είτε 9000 πάλι τα ίδια λεφτά θα χαλάσει. Αυτό με τα κατά κεφαλήν έξοδα δεν ισχύει.

 

Και γιατί αυτό που λες να εφαρμοστεί μόνο στα πολυτεχνεία? να εφαρμοστεί από το δημοτικό.. μόνο οι άριστοι μαθητές να φοιτούν δωρεάν στο δημοτικό.

 

και να επανέλθουν οι προαγωγικές εξετάσεις από την πρώτη δημοτικού. εδώ βγαίνουν απόφοιτοι λυκείου με βαθμό κάτω από τη βάση, περνάνε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και διεκδικούν μέχρι και τίτλο μηχανικού και μας πειράζει το αν οι σπουδές σε τμήματα που πέρασαν τουλάχιστον οι διαβασμένοι είναι χαλαρές?

 

αν τα βάλεις κάτω το δημοτικό και το γυμνάσιο κοστίζουν περισσότερα λεφτά από ότι το πανεπιστήμιο. πιο πολλά λεφτά θα εξοικονομήσουμε αν το ξεκαθάρισμα ξεκινήσει από νωρίς. και ίσως και να διορθωθεί και το πρόβλημα της τεμπελιάς που μάλλον ξεκινάει από τις πολύ μικρές ηλικίες.

  • Downvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.