Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ναι, αλλά η βέλτιστη διαδρομή για ένα προορισμό είναι μοναδική και οι υπόλοιπες εναλλακτικές είναι απορριπτέες.

 

 

Φαντάζομαι είχες πιει τίποτα ούζα πριν γράψεις κάτι τέτοιο οπότε δεν απαντώ. Θα σου έλεγα να κάνεις ένα edit το συντομότερο δυνατό, γιατί μας διαβάζουν πολλοί

 

Στην περίπτωση αεϊ - τεϊ, αν οδηγούν σε ίδια επαγγελματικά δικαιώματα (κάτι το οποίο δεν απετέλεσε στόχο του ιδρυτή τους), ποιά είναι η διαφορά του σκοπού και της αποστολής τους? Κι αν υπάρχει τέτοια διαφορά, δε δημιουργεί διαφορές και στα χαρακτηριστικά των αποφοίτων? Κι αυτή η διαφορετικότητα δε θα πρέπει να αντιστοιχεί και σε διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα?

 

 

Πρώτα από όλα τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ. Άρα ξεκινάς με εντελώς λάθος αφετηρία. Δεύτερον μετά τα ούζα λογικό είναι τα ΑΕΙ / ΤΕΙ να τα λες ΑΕΪ / ΤΕΪ. Πιες ένα καφέ και κάνε ένα γενικό edit. Είπαμε μας διαβάζουν πολλοί.

 

Στο δια ταύτα ένα ΑΕΙ και ιδιαίτερα του κλάδου των μηχανικών, δεν είναι αυστηρά εκπαιδευτικό ίδρυμα, δεν είναι ένα εξελιγμένο γυμνάσιο. Ένα ΑΕΙ κάνει έρευνα, δημιουργεί πρότυπα, φτιάχνει καινοτόμα προϊόντα κτλ. Τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μπορούν να διαφοροποιούνται ως προς τον ακαδημαϊκό τους ρόλο. Αυτό δε σημαίνει πως ο απόφοιτος του ενός ιδρύματος είναι αναγκαστικά καλύτερος από τον άλλο. Έχουμε όλοι παραδείγματα από τον άχρηστο μηχανικό ΠΕ και από τον άχρηστο μηχανικό ΤΕ.

Αλλά και πάλι εγώ σου είπα ένα ορθολογικό τρόπο ο Μηχανικός ΠΕ να έχει προβάδισμα από τον Μηχανικό ΤΕ. Τι δε σου άρεσε; Α ναι ξέχασα είσαι ΠΜ και νομίζεις πως με το δίπλωμα και μόνο έχεις πιάσει το πάπα από τα...

Edited by stayros
  • Upvote 4
  • Downvote 3
  • Απαντήσεις 221
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

 

 

 

 

Όποιος θεωρεί τους πολιτικούς μηχανικούς ευνοημένη ειδικότητα γιατί δεν πάει να γίνει και κείνος και να ησυχάσουμε??

Και ποίος σου είπε ότι κάποιοι από εμάς δεν είμαστε και Πολιτικοί Μηχανικοί ΤΕ και Πολιτικοί Μηχανικοί ΠΕ...απλά και κάποιοι απο εμάς που έχουν  πάρει το πτυχίο Πολιτικός Μηχανικός και από τους δύο τομείς των ΑΕΙ( Πανεπιστημιακός τομέας & Τεχνολογικός τομέας αντίστοιχης ειδικότητας ) συνεχίζουν να αγωνίζονται για την απονομή δικαιοσύνης όσο αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα..δεν νοείται να υπάρχει αποκλεισμός από το επάγγελμα του Μηχανικού και ειδικά όταν αναφερόμαστε σε αποφοίτους Ανωτάτης Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης , όπως γινόταν τόσα χρόνια...δεν νοείται  να κατέχει κάποιος πτυχίο Μηχανικού στην προκειμένη από τα ΤΕΙ και να μην μπορεί να δράσει επαγγελματικά...

georgiosmadonanakis  μην σε διακατέχει η ο πανικός και η σύγχυση..το θέμα μας δεν είναι πως θα ησυχάσει ο ένας από τον άλλον....αλλά να καθορίσουμε τα επαγγελματικά όλων των ειδικοτήτων των Μηχανικών ΠΕ & ΤΕ..αφού όλα στήνονται από την αρχή με την καινούργια νομοθεσία 4254/2014...και να φτιαχτεί πλέον το Ενιαίο ΤΕΕ..με δίκαιη εκπροσώπηση όλων των Μηχανικών ΠΕ & ΤΕ..και μετά φυσικά να καθίσουμε να δούμε πολύ σοβαρά πως θα λύσουμε το θέμα της κρίσης του επαγγέλματος...γιατί ξέρεις η ανεργία δεν κάνει διακρίσεις..το αν είσαι Μηχανικός ΤΕ ή Μηχανικός ΠΕ..

 

Και κάτι τελευταίο εσύ δεν θεωρείς ότι Οι Πολιτικοί Μηχανικοί ΠΕ είναι  ευνοημένη ειδικότητα ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα??Είναι δυνατόν να σου επιτρέπεται να υπογράφεις Η/Μ??Μπορώ να σου αναφέρω και άλλα παραδείγματα..

Δημοσιεύτηκε

Εκτός από τα επαγγελματικά δικαιώματα, πρέπει να τηρηθούν και τα υπόλοιπα προβλεπόμενα.

 

Πολλοί έχουν την τάση να παραποιούν τον τίτλο σπουδών τους . Κανονικά στην σφραγίδα πρέπει να αναγράφεται επακριβώς ο τίτλος διπλώματος οι πτυχίου. Μάλιστα πρέπει να αναγράφεται το "Πτυχιούχος" πριν τον τίτλο και το "ΤΕ" μετά.

 

Οι σφραγίδες των μηχανικών από ΤΕΙ πρέπει να έχουν αυτή την μορφή  και οι τίτλοι είναι συγκεκριμένοι

Πολλοί "ξεχνάνε" να γράψουν "Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός Δομικών Έργων Τ.Ε." ή "Πτυχιούχος Πολιτικός Μηχανικός Έργων Υποδομής Τ.Ε." που είναι το σωστό.

 

 Αυτό είναι ένα ακόμα θέμα που θα έπρεπε να ελέγχεται στις υπηρεσίες αλλά δεν ελέγχεται.

 

Αν εξισωθούν τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ, είναι θέμα χρόνου να συγχωνευτούν . Ιδιαίτερα τώρα που μπαίνουν στην αγορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, προβλέπω το πλήρες κλείσιμο των ΤΕΙ ή των ΑΕΙ αν εξισωθούν πλήρως με την δικαιολογία πως επειδή καλύπτουν τις ίδιες ανάγκες δεν χρειάζεται το κράτος να κάνει τα διπλά έξοδα (ενώ θα το κάνουν για να περισσεύουν πελάτες για τα ιδιωτικά).

 

Διάβασα μόλις πως για τα διπλώματα οδήγησης θα χρειάζεται επανεξέταση κάθε 15 χρόνια.

Ίσως αργότερα επεκτείνει αυτή την λογική το κράτος και στις άδειες ασκήσεως επαγγέλματος και μπορεί να μας ζητάει κάθε Χ χρόνια να δίνουμε πάλι εξετάσεις για να διατηρήσουμε την επαγγελματική μας άδεια. Τότε δεν θα έχει σημασία αν κάποιος τελείωσε ΑΕΙ ή ΤΕΙ , όλοι θα δείχνουν τις γνώσεις τους στις εξετάσεις.

Δημοσιεύτηκε (edited)

όχι, δε θεωρώ ότι είμαστε ευνοημένοι διότι δε μας χαρίστηκε ο τίτλος.

 

τις υπόλοιπες μομφές μη τις κατευθύνετε σε μένα γιατί σε όλα τα προηγούμενα ποστ φωνάζω πως δεν είμαι αντίθετος με την εξίσωση των δικαιωμάτων, φτάνει να εξισωθούν και οι υποχρεώσεις.

Edited by georgiosmadonanakis
Δημοσιεύτηκε

Να ξαναδούμε πάλι κάποια πράγματα , γιατί ξεκινάτε από λάθος αφετηρία .

 

Οι νόμοι του 30 , του 50 , του 70 , φτιάχτηκαν με την λογική εκείνων των εποχών .

 

Αρκεί να σας πω ότι οι διπλωματούχοι των αρχών του 60 είχαν τετραψήφιους ΑΜ ΤΕΕ , ενώ αυτοί των αρχών του 80 μόλις έφταναν τον αριθμό 30.000 .

 

Αυτό σημαίνει απλά ότι όταν φτιάχτηκαν οι νόμοι , υπήρχε μεγάλη ανάγκη μηχανικών και έτσι προτιμήθηκε η δημιουργία πλήρους και συντομότερου κύκλου , όπου ο δεύτερος θα κάλυπτε τις ανάγκες ύπαρξης μηχανικών στα συνήθη ιδιωτικά έργα , που ήταν ισόγεια , διόροφα και τριόροφα .

 

Εκτός έμεναν μόνο οι πολυκατοικίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης , άντε και 4-5 άλλων πόλεων και αυτό ίσχυσε μέχρι το 70 .

 

Ηταν μάλιστα τόσο μεγάλες οι ανάγκες μηχανικών το 30 που είχε δοθεί μέχρι το 68 και η δυνατότητα στους ΜΗ να υπογράφουν γιά διόροφο .

 

Η αντικατάσταση των ΑΣΥ από τις ΑΣΤΕΜ το 70 , μιά εποχή πριν την πετρελαική κρίση και με ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας κινεζικού επιπέδου , έγινε γιατί και τότε προβλεπόταν να υπάρχει ανάγκη μηχανικών και των δύο κύκλων .

 

Αρκεί να σας πω ότι τότε είχαμε βιομηχανίες - βιοτεχνίες που απαιτούσαν μηχανικούς και βέβαια οικιστική ανάπτυξη .

 

Μετά το 80 οι επιλογές που έστρεψαν τον κόσμο στο Δημόσιο και αύξησαν τους εισακτέους κατά 100-150 % , ενώ η βιομηχανία -βιοτεχνία εξαφανίστηκε , οδήγησε στην σημερινή κατάσταση .

 

Τι θα πρέπει να γίνει τώρα , είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να δίκαιο και αν θεωρούν ότι έχουμε πολλές σχολές , τότε πρέπει να κλείσουν .

 

Αυτό όμως δεν αφορά μόνο τους μηχανικούς , αλλά είναι γενικότερο θέμα , του τι είδους ανάπτυξη μπορούμε να έχουμε σαν χώρα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μας και πλέον τι σχολές απαιτούνται .

 

Ακόμα επειδή έχουμε πολλές συνταξιοδοτήσεις ΔΕΠ , ίσως είναι μια ευκαιρία γιά τις συνενώσεις .

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε (edited)
Στην περίπτωση αεϊ - τεϊ, αν οδηγούν σε ίδια επαγγελματικά δικαιώματα (κάτι το οποίο δεν απετέλεσε στόχο του ιδρυτή τους), ποιά είναι η διαφορά του σκοπού και της αποστολής τους? Κι αν υπάρχει τέτοια διαφορά, δε δημιουργεί διαφορές και στα χαρακτηριστικά των αποφοίτων? Κι αυτή η διαφορετικότητα δε θα πρέπει να αντιστοιχεί και σε διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα?

 

 

Προσωπικά,δεν είμαι σίγουρος,για το σκεπτικό του ιδρυτή τους. Σαφώς και το "μικρό" πολυτεχνείο είχε άλλη αποστολή και άλλο πρόγραμμα σπουδών,ως ανώτερα και όχι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα,αλλά η ίδρυση των ΤΕΙ (με αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών) στα πρότυπα των τότε γερμανικών FH,δείχνει (με βάση το σκεπτικό της γερμανικής "αντιγραφής") οτι ίσως ο στόχος να μην ήταν απλά η συνέχεια των ΚΑΤΕΕ. Υπήρξαν πιέσεις.ΕΔ δεν αποδόθηκαν ποτέ (αυτό και μόνο θα έπρεπε να σας προβληματίζει),με τους αποφοίτους του τεχνολογικού τομέα να λαμβάνουν καταχρηστικά τα ΕΔ των αποφοίτων των ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ.

 

Πέρα από την ηθική του πλευρά,είναι επίσης και μεγάλη πληγή για την οικονομία. Έχουμε ένα κράτος που συντηρεί και δαπανά τεράστια ποσά,τα οποία δεν θα τα αποσβέσει ποτέ,αφού έχει θέσει πρώτα σε απαγόρευση (με την μη έκδοση ΕΔ) στους αποφοίτους αυτών των ιδρυμάτων,να ασκούν το επάγγελμα του μηχανικού.

 

Η γενική μου εντύπωση,μέχρι στιγμής,για τους έλληνες πολιτικούς μηχανικούς (είτε του τεχνολογικού,είτε του πανεπιστημιακού τομέα),είναι πολύ θετική συγκριτικά με τους βορειοευρωπαίους,Ινδούς και Κινέζους. Κατά κανόνα, "τους έχουμε". ;)

Edited by atsalovergas
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Αρκεί να σας πω ότι τότε είχαμε βιομηχανίες - βιοτεχνίες που απαιτούσαν μηχανικούς  .

 

 

Ένας από τους λόγους που τώρα δεν έχουμε, είναι ότι όλες οι σχολές βγάζουν μηχανικούς και καμία δε βγάζει μάστορες: μεταλλουργούς, μηχανουργούς, συγκολλητές κλπ. Μήπως τα τεϊ θα πρεπε να έχουν επικεντρωθεί σ' αυτό το καθήκον;

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)
Ένας από τους λόγους που τώρα δεν έχουμε, είναι ότι όλες οι σχολές βγάζουν μηχανικούς και καμία δε βγάζει μάστορες: μεταλλουργούς, μηχανουργούς, συγκολλητές κλπ. Μήπως τα τεϊ θα πρεπε να έχουν επικεντρωθεί σ' αυτό το καθήκον;

 

 

Υπάρχουν τα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) για αυτήν την αποστολή.

 

Ο τεχνολογικός τομέας των ΑΕΙ,δημιουργήθηκε για να βγάζει μηχανικούς,απλά στην πορεία η πολιτεία "τα έχασε" μετά από τις πιέσεις που δέχτηκε...Η προβολή αυτών των πιέσεων είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Βέβαια τον τελευταίο καιρό παρατηρώ κινήσεις εξορθολογισμού της καταστάσεως.

Edited by atsalovergas
Δημοσιεύτηκε (edited)

Ένας από τους λόγους που τώρα δεν έχουμε, είναι ότι όλες οι σχολές βγάζουν μηχανικούς και καμία δε βγάζει μάστορες: μεταλλουργούς, μηχανουργούς, συγκολλητές κλπ. Μήπως τα τεϊ θα πρεπε να έχουν επικεντρωθεί σ' αυτό το καθήκον;

 

Τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, σχολές ΟΑΕΔ, ΙΕΚ τι βγάζουν; Αστροφυσικούς; Τα ΤΕΙ μηχανικών ιδρύθηκαν για να βγάζουν *drums* μηχανικούς.

Edited by stayros
Δημοσιεύτηκε

Ένας από τους λόγους που τώρα δεν έχουμε, είναι ότι όλες οι σχολές βγάζουν μηχανικούς και καμία δε βγάζει μάστορες: μεταλλουργούς, μηχανουργούς, συγκολλητές κλπ. Μήπως τα τεϊ θα πρεπε να έχουν επικεντρωθεί σ' αυτό το καθήκον;

 

Αυτό προβλεπόταν από το ιδρυτικό ΦΕΚ των ΤΕΙ, Ν.1404 (ΦΕΚ 173Α/1983)

"Κεφάλαιο πρώτο, γενικές διατάξεις, άρθρο 1

Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα - αποστολή

1. Ιδρύονται Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) , τα οποία ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση...

2. Τα ΤΕΙ διακρίνονται σαφώς ως προς το ρόλο και την κατεύθυνση των ίδιων και των αποφοίτων τους και ως προς το περιεχόμενο και τους τίτλους σπουδών από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και έχουν ειδικότερα ως αποστολή:

α) Να παρέχουν θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, επαρκή για την εφαρμογή επιστημονικών, τεχνολογικών, καλλιτεχνικών ή άλλων γνώσεων και δεξιοτήτων στο επάγγελμα.

..."

 

Άλλο η μελέτη, άλλο η επίβλεψη και άλλο η εφαρμογή. Η μελέτη ορίζει το τι πρέπει να γίνει και με τι προδιαγραφές, η εφαρμογή είναι η υλοποίηση της μελέτης και η επίβλεψη είναι ο έλεγχος για την σωστή υλοποίηση της μελέτης.

 

Με τα χρόνια, λόγω πίεσης και πολιτικών συμφερόντων, άρχισε να αλλάζει η νομοθεσία και το πρόγραμμα σπουδών, συζητάμε για εξίσωση των δικαιωμάτων και έχει μείνει πλέον κενός ο τομέας εκπαίδευσης για την εφαρμογή, δίνοντας τόπο στα ΕΠΑΛ, στα ΚΕΚ και στα ΙΕΚ.

 

Πιθανό πολλές σχολές να έχουν πλέον το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για να κάνουν μελέτη και επίβλεψη, πρέπει όμως η νομοθεσία να προβλέψει κάποιες διακρίσεις σε "νέους" και "παλαιούς" απόφοιτους των ΤΕΙ. Αν κάποιος που παίρνει πτυχίο σήμερα έχει τις γνώσεις να κάνει μελέτη και επίβλεψη δεν σημαίνει πως και αυτός που αποφοίτησε από το ίδιο ΤΕΙ πριν από 30 χρόνια και δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα μια σχετική μελέτη έχει τις απαραίτητες γνώσεις.

 

Όσοι είστε απόφοιτοι ΤΕΙ μην με παρεξηγήσετε, δεν έχω θέμα με το τι έχει σπουδάσει ο καθένας ούτε σνομπάρω τα ΤΕΙ.

Έχω θέμα όμως με την σαφή επιρροή ορισμένων από μεγάλα κομματικά λόγια (και σε εμάς στις φοιτητικές συνελεύσεις λέγαν ωραία λόγια) και με την μη τεκμηρίωση των απόψεων. Δεν με πειράζει να διαφωνείτε μαζί μου, παραθέστε όμως και τα σχετικά ΦΕΚ για να τεκμηριώσετε την άποψή σας. Συζήτηση κάνουμε, τα επιχειρήματα βοηθάνε στο να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα.

  • Upvote 1
Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.