Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πολυνομοσχέδιο και μηχανικοί (επαγγελμ. δικαιωμ)


Recommended Posts

@δεν μπορεί το δίπλωμα ως έχει να αναγνωριστεί και ως μεταπτυχιακό γιατί ουσιαστικά αντιστοιχεί σε 6-7 MSc ταυτόχρονα. Άρα όσο επιμένει η ηλιθιότητα του "ενιαίου και αδιασπαστου πτυχίου" αυτό θα σημαίνει 5ετές BSc/BEng.

 

Γιατί δεν μπορεί? θα αναγνωριστεί ως μάστερ στην επιστήμη του πολιτικού μηχανικού.

Εξ άλλου και ο αντίστοιχος τίτλος του τεϊ δεν είναι το ίδιο γενικός?

 

 

Και το θέμα δεν είναι το πώς θα το ονομάσουμε, αλλά να αντιστοιχίσουμε σωστά τα δικαιώματα με τις υποχρεώσεις.

Edited by georgiosmadonanakis
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 221
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Γιατί δεν μπορεί? θα αναγνωριστεί ως μάστερ στην επιστήμη του πολιτικού μηχανικού.

Εξ άλλου και ο τίτλος του ατεϊ δεν είναι το ίδιο γενικός?

 

 

Και το θέμα δεν είναι το πώς θα το ονομάσουμε, αλλά να αντιστοιχίσουμε σωστά τα δικαιώματα με τις υποχρεώσεις.

 
Δεν υπάρχουν ΑΤΕΙ... 
 
Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης -
νοµική µορφή των Α.Ε.Ι.
 
1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά
Ιδρύµατα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου πλήρως
αυτοδιοικούµενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, σύµφωνα µε τα οριζόµενα
στο άρθρο 16 του Συντάγµατος και τον παρόντα νόµο.
 
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τοµείς:
 
α) τον πανεπιστηµιακό τοµέα, που περιλαµβάνει τα Πανεπιστήµια, τα
Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής
αναφέρονται ως «Πανεπιστήµια» και
 
β) τον τεχνολογικό τοµέα, που περιλαµβάνει τα Τεχνολογικά
Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και
Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως
«Τ.Ε.Ι.».
 
3. Τα ιδρύµατα των δύο τοµέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν
παράλληλα, µε διακριτή φυσιογνωµία, σκοπό και αποστολή, που
διαφοροποιούνται σύµφωνα µε τις διατάξεις που ισχύουν για τα Πανεπιστήµια
και τα Τ.Ε.Ι., αντίστοιχα.
 
Link to comment
Share on other sites

3. Τα ιδρύµατα των δύο τοµέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν

παράλληλα, µε διακριτή φυσιογνωµία, σκοπό και αποστολή

 

Αφού ο σκοπός και η αποστολή είναι διαφορετικές από των πανεπιστημίων, τότε πώς θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα?????

Link to comment
Share on other sites

Ας μην κολλάμε στις αμοιβές. Άλλοι νομίζουμε πως οι αμοιβές είναι μικρό ποσοστό του κόστους της οικοδομής οπότε μπορούν να επιβιώσουν όλες οι ειδικότητες, άλλοι νομίζουν πως με το να πάρει κάποιος 1000€ και να κάνει όλες τις μελέτες δίνει ώθηση στην αγορά και θα εξελιχθεί και ο ίδιος επαγγελματικά. Αυτό είναι ξεχωριστή συζήτηση. Αυτό που ανάφερα πριν το ανάφερα για να αναδείξω το ουσιαστικό πρόβλημα που είναι η μη εφαρμογή των νόμων.

 

Ο νομός λέει σαφέστατα πως σε κτήρια >50μ2 απαιτείται ενεργειακή μελέτη στην οποία υποχρεωτικά συνυπογράφουν μηχανικοί διαφορετικών ειδικοτήτων.

 

Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ και οι αρχιτέκτονες δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής εξαρτημένου τοπογραφικού (αρ. Πρωτοκόλλου 630/28-7-2011),εκτός αν έχει βγει κάτι νεότερο.

 

Σε κτήρια με κλιματιστικά ή αντλία θερμότητας η ισχύς περνάει το όριο της απλής εγκατάστασης και πρέπει να υπογράψει μμ/ημ.

 

Οι απόφοιτοι ΤΕΙ δοκιμών έργων δεν υπογράφουν αντισεισμικές μελέτες, στατικές κτηρίων άνω των 2 ορόφων και μεταλλικών κτηρίων με μεγάλα ανοίγματα. Θα πρέπει να υπογράψει και πμ αλλά ούτε αυτό γίνεται.

 

Όποιος και να υπογράψει οι άδειες βγαίνουν κανονικά. Ότι φεκ και να βγει θα είναι άχρηστο μέχρι να αποφασίσει το κράτος να κάνει ηλεκτρονικό τον έλεγχο επαγγελματικών δικαιωμάτων, δηλαδή αφού συμπληρωθούν τα στοιχεία του έργου (εμβαδόν, μεταλλικό ή συμβατικό,κτλ) να ελέγχει με βάση το ονοματεπώνυμο και το ΑΜ των μηχανικών αν έχουν όντως το δικαίωμα υπογραφής.

 

 

Όλα αυτά που αναφέρεις είναι ανυπόστατα ...από ότι είδα συνάδελφοι Μηχανικοί απόφοιτοι  από ΤΕΙ στο ανέλυσαν με λεπτομέρειες...είναι κρίμα να παραπληροφορούν ,κάποιοι ανίδεοι σε ότι έχει σχέση με το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, τους Νέους μηχανικούς...

Για τους Πολιτικούς Μηχανικούς Δομικών έργων & 'Έργων Υποδομής το μοναδικό Π.Δ που ίσχυε , ήταν  και είναι το Π.Δ 318...με το οποίο μετά την  κατάργηση παραγράφων του ουσιαστικά δεν υφίστανται επαγγελματικά δικαιώματα...όσο για τα διάφορα έγγραφα ,προτάσεις και άλλες τέτοιες εξυπνάδες του ΤΕΕ που στέλνανε από πολεοδομία σε πολεοδομία ...θα πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά ότι το ΤΕΕ δεν είναι αρμόδιος φορέας ΕΙΔΙΚΑ για τους Μηχανικούς ΤΕ που αποδίδει τα επαγγελματικά δικαιώματα...όλα τα υπόλοιπα είναι για εσωτερική κατανάλωση μεταξύ των μελών του έτσι απλά για να κερδίζει τις εντυπώσεις.... θα δούμε με το νέο νόμο 4254/2014 για όλους μας είτε ΤΕ είτε ΠΕ πως θα επανακαθοριστούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, ειδικά των Πολιτικών Μηχανικών ΠΕ & ΤΕ... όπου στην περίπτωση των συναδέλφων Πολιτικών Μηχανικών ΠΕ είχαμε απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα..

Εάν επιθυμείς μπορώ να γίνω πιο  συγκεκριμένος με αποφάσεις και σχετική νομοθεσία για να σου λύσω τις όποιες σου απορίες σχετικά με το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Μηχανικών ΤΕ μιάς και βλέπω ότι δεν έχεις καμία γνώση επ'αυτού αλλά αναφέρεσαι σε αυτά με ανακρίβειες και ανυπόστατες πληροφορίες...

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν μπορεί? θα αναγνωριστεί ως μάστερ στην επιστήμη του πολιτικού μηχανικού.

Εξ άλλου και ο αντίστοιχος τίτλος του τεϊ δεν είναι το ίδιο γενικός?

 

Το MSc σε εξειδικεύει σε μία κατεύθυνση. Άρα θα πρέπει να αλλάξει η δομή του διπλώματος έτσι ώστε τελικά να αποδίδεται πτυχίο επιπέδου 6 μηχανικού και επιπέδου 7 στην κατεύθυνση/ροή που επιλέχθηκε.

Edited by stayros
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί εύκολα , αν η ελληνική οικονομία μπορούσε να στηρίξει διαχωρισμούς και ομάδες μηχανικών . Δυστυχώς δεν μπορεί να τους στηρίξει , ιδιαίτερα στην οικοδομή , αφού η τρέχουσα πολιτική επιλογή είναι εναντίον της οικοδομής , ηλιθίως κατ΄ εμέ , αλλά και κατά την κοινή λογική , ενώ οι συνδικαλιστικοί ταγοί , είναι απασχολημένοι στην μάσα και δεν ενδιαφέρονται να αλλάξουν το πολιτικό σκηνικό .

 

Αλλωστε αφού οι πολιτικοί έστειλαν πολύ κόσμο στα φωτοβολταικά και κονόμησαν οι χρηματοδότες τους , τώρα τους στέλνουν στα αλουμίνια και στις μονώσεις και γενικά χειραγωγούν τον χώρο , ανάλογα με τα φράγκα που τους χορηγούν .

 

Τα περί συγχωνεύσεων είναι αρχαιολογία 1,5 έτους .

 

Γενικά το πρόβλημα δεν λύνεται με μάχες χαρακωμάτων , αλλά με συνολικό τρόπο .

 

Σίγουρα η πρόταση περί συγχωνεύσεων , αν και παλιά , είναι μία πρόταση , αλλά μόνο το γεγονός ότι σε μιά εποχή που ψηφίζονται χιλιάδες νόμοι , αυτό ήταν μιά φωτοβολίδα που δεν προχώρησε , δείχνει ότι δεν έγινε γιά να συζητηθεί , αλλά γιά να πετάξει την μπάλλα στην εξέδρα .

 

Το θέμα ξεκινάει από το αν χρειάζονται δύο παράλληλοι τομείς στον χώρο .

 

Βλέπουμε ότι σε κάποιες χώρες υπάρχουν οι δύο τομείς , Γερμανία - Κύπρος , σε άλλες δεν υπήρχαν η εγκαταλείφθηκε όπως η Αγγλία με την πανεπιστημιοποίηση των πολυτεχνείων .

 

Αρα το θέμα ξεκινάει από εκεί .  Αν απαντήσουμε σε αυτό , είναι εύκολο να πάμε στο επόμενο βήμα .

 

Το θέμα των υπαρχόντων μηχανικών , μπορεί να λυθεί επίσης εύκολα , υπολογίζοντας τα πτυχία και την εμπειρία του καθενός , ανάλογα βέβαια με την λογική που είχε το ΤΕΕ όταν αναγνώριζε τα διάφορα ανατολικά και δυτικά πτυχία εξωτερικού , ευκαιρίας η μη , όπως βλέπουμε από τις υποειδικότητες που έχει αναγνωρίσει και βέβαια όχι με μιά υπέρμετρη αυστηρότητα , επειδή οι ντόπιοι ΤΕ δεν είχαν τις πολιτικές πλάτες που είχαν τα πτυχία ευκαιρίας του εξωτερικού από το 70 και μετά .

 

Απλά επειδή η χώρα μας είναι μικρή και όλοι γνωρίζουμε πρόσωπα και πράγματα .

Link to comment
Share on other sites

Αφού ο σκοπός και η αποστολή είναι διαφορετικές από των πανεπιστημίων, τότε πώς θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα?????

 

Ο σκοπός και η αποστολή των ιδρυμάτων μπορεί να είναι διαφορετικός χωρίς να επιρρεάζει τα ΕΔ των αποφοίτων τους. Μπορείς να πηγαίνεις από 2 διαφορετικούς δρόμους στο ίδιο μέρος ξέρεις. Ότι ακριβώς ισχύει στη Γερμανία όπου υπάρχουν ΤΕΙ και Πανεπιστημία. Διακριτός ρόλος με ίδια ΕΔ στους απόφοιτους. Τώρα αν το 5ετές πτυχίο επιπλέον επίπεδο 7 σε συγκεκριμένη κατεύθυνση δε νομίζω να έχει αντίρρηση κανείς.

 

 

Δεν υπάρχουν ΑΤΕΙ... 

 

Γνωστό σε όλους. Βέβαια το ΤΕΙ Πειραιά το πήγε ένα βήμα μπροστά http://www.teipir.gr/index.php/el/ και μπράβο του!

Edited by stayros
Link to comment
Share on other sites

@filarakos28

Σε αντίθεση με ότι νομίζεις, το ΤΕΕ είναι αρμόδιο όργανο. Είναι μάλιστα ο επίσημος σύμβουλος της πολιτείας σε τεχνικά θέματα.

 

Σύμφωνα με το ιδρυτικό του ΦΕΚ (ΦΕΚ 430Α/2926),άρθρον 26, Σκοπός Τεχνικού Επιμελλητηρίου

 

"1. Το Τεχνικόν Επιμελλητήριον σκοπεί, γενικών μεν την προαγωγήν της τεχνικής κινήσεως της χώρας, ειδιώτερον δε:

α) Μελετά οίκοθεν ή τη προσκλήσει των αρμοδίων αρχών, παν ζήτημα τεχνικής φύσεως, συλλέγει πληροφορίας και παρέχει ομοίας εις τας Αρχάς και καταρτίζει στατιστικάς.

β)...

γ) Εφ όσον προκαλείται υπό του αρμοδίου Υπουργού και εντός της υπ'αυτού οριζόμενης προθεσμίας, γνωμοδοτεί επί μέτρων σχετιζόμενων προς τα τεχνικά ζητήματα, ειδικώτερον προς την εκτέλεση έργων συγκοινωνίας ή άλλων δημοσίων έργων, επί του καταρτισμού τεχνικών συμβάσεων και επί της οργανώσεως της Τεχνικής Εκπαιδεύσεως.

δ)...

ε) Μεριμνά περί τις προαγωγής και προστασίας των κοινών συμφερόντων των μελών αυτού ...

στ) ..."

 

Σύμφωνα με το παραπάνω ΦΕΚ πρέπει υποχρεωτικά να γράφονται οι απόφοιτοί των ανώτατων σχολών του ΕΜΠ και των ομοταγών σχολών. Αν θέλουν οι απόφοιτοι του ΤΕΙ να έχουν ίσα δικαιώματα ας έχουν και ίσες υποχρεώσεις, να γράφονται στο ΤΕΕ και να πληρώνουν ΤΣΜΕΔΕ.

 

Όσο για τα επαγγελματικά δικαιώμτα, έχω πολύ καλή γνώση ιδιαίτερα στα Η/Μ.

Δικαίωμα υπογραφής σε απλές μελέτες Η/Μ εκτός από τους Διπλωματούχους Μηχανικούς έχουν οι απόφοιτοι  τεχνικών σχολών αντιστοίχου ειδικότητας, δηλαδή ΜΜ ή ΗΜ. Και όμως έχω δει σε άδειες να υπογράφει τα Η/Μ πτυχιούχος μηχανικός δομικών έργων ή πτυχιούχος ΠΜ.

 

Ας μην γυρίσουμε όμως το θέμα στην διάκριση ΑΕΙ/ΤΕΙ. Υπάρχουν αμέτρητα τέτοια θέματα, αν θέλεις να ανοίξουμε σχετική συζήτηση ας ανοίκουμε νέο θέμα στο forum.

 

Σε λίγους μήνες θα ξέρουμε τι ακριβώς θα ψηφιστεί. Η ουσία θα είναι στις λεπτομέρειες, δηλαδή στα επίπεδα επαγγελματικής δραστηριότητας.

Αν μάλιστα προβλέπονται και εξετάσεις, πρέπει να δούμε πως θα διεξάγονατι αυτές. Δεν θα είναι παράλογο να επιστρέψουν οι ολοήμερες εξετάσεις που είχαν δώσει οι παλιοί μηχανικοί. Θα μπαίνουμε όλοι μέσα, απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ και θα έχουμε τα ίδια θέματα . Έτσι δεν θα μπορεί κανένας να παραπονεθεί μετά στην πιάτσα για διαφορετικό επίπεδο γνώσεων.

 

Ίσως να συνεχίσει να υπάρχει και τότε η διάκριση ανώτερης και ανώτατης σχολής, ίσως να γίνουν τα ΤΕΙ ανώτατα ισοδύναμα με το ΑΕΙ, ίσως να γίνουν τα ΤΕΙ ανώτατα και τα ΑΕΙ ισοδύναμα με master, ο χρόνος θα δείξει.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

επειδή έχουν γεμίσει τα φόρουμ GB αναρτήσεων για το όλο θέμα... το οποίο καταντά ΑΣΤΕΙΟ..... η λύση είναι μία....

 

  1. ΚΑΤΑΓΡΗΣΗ ΟΛΩΝ των πολυτεχνικών σχολών και να μείνουν ΜΟΝΟ τα... ΤΕΙ (ή όπως θέλετε πέστε τα... είναι πραγματικά αδιάφορο)
  2. Αξιολόγηση του προσωπικού των σχολών.... αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών - ονομασία βάση προγραμμάτων σπουδών
  3. ΕΔ βάση ονομασίας σχολών ΚΑΙ ΜΟΝΟ!!! (αρχιτέκτονας ->αρχιτεκτονικά, μηχανολόγος->μηχανολογικά κτλ....)
  4. Κατάργηση της, χιλιάδων σελίδων, απαρχιομένης νομοθεσίας σχετικά με τα ΕΔ....
  5. Όλοι σε ενιαίο εποπτικό - ασφαλιστικό κτλ φορέα..... με τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα...
  6. Όλοι απόκτιση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος με τις ίδιες εξετάσεις (ουσίας).... και με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ πρακτική εξάσκηση...!!!!

Όμως.... ξέρω ότι δεν θα γίνουν αυτά...       γιατί?

 

  • γιατί έχουμε Χ 2 (πρυτάνεις, κοσμήτορες, προέδρους, αντιπροέδρους, .... καθηγητές.... γραμματείς ... διαβόλους και τριβόλους....)
  • γιατί "εξυπηρετούμε" έτσι τους "απο πάνω" "μειώνοντας" την ανεργία....
  • γιατί δεν θα έχουμε 80.000 ενοίκους ανά έτος στις φοιτητικές γκαρσονιέρες...
  • γιατί δεν θα έχουμε τζίρο στα καφέ εστιατόρια κτλ....
  • γιατί δεν θα έχουμε τζίρο στα ΚΤΕΛ, τρένα, πλοία κτλ....
  • γιατί δεν θα "μεταφέρουμε" την ανεργία για 5-10 χρόνια στο μέλλον....
  • γιατί δεν θα κρατάμε τους ψηφοφόρους τάζοντας "δωράκια"
  • γιατί μας αρέσουν ΠΙΟ πολύ τα "ΠΑΡΑΘΥΡΑ".... από τις "πόρτες"....
  • γιατί....
  • γιατί....

 

 

Υ.Γ. Επιτέλους.... πρέπει να ΧΤΙΣΟΥΜΕ... και όχι απλά να κλείσουμε αυτά τα γαμ@ παράθυρα....

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.