Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συναδερφοι καλημέρα. Όλα καλά με τα τοπογραφικά αλλά ας περάσουμε και σε κάτι λίγο δυσκολότερο.

Έχω ένα πρόβλημα με τη χάραξη ενός οχετού 1Χ2 σε οδοποιία και η αρμόδια υπηρεσία το μόνο που μου έχει δώσει είναι κατασκευαστικά σχέδια τεχνικών της Εγνατίας Οδού (Υπογεγραμμένα για να είναι και Νόμιμοι).

Δεν βοηθούν όμως καθώς είναι Ξυλότυποι κλπ. Καμία σχεση με χάραξη.

Ουσιαστικά πρέπει να γίνει μελέτη του τεχνικού απο την αρχή.

Το πρόβλημα όμως έγκειται στον επιβλέπων ο οποίος εφόσον έστειλε και υπέγραψε τα σχέδια πρέπει να ακολουθηθούν κατα γράμμα. (Δεν δέχεται οποιαδήποτε μορφής διόρθωση, ούτε κάν τη χάραξη που δεν υπάρχει.)

Μεγάλο μέρος της εγνατίας όμως έγινε σε κάμπους (Εκτος απο Γίαννενα και Καβάλα). Εδώ μιλάμε για κορφές. Άκυρα πράγματα δηλαδή.

Στοιχεία του έργου: κλίση εδάφους 20-25%, Έδαφος Βραχώδες, Ύψος επίχωσης 3-4 μέτρα, τεχνικά εισόδου - εξόδου, Γωνία μεταξύ ερυθράς - άξονα τεχνικόυ 140ο, Επαρχιακή οδός, (3,25μ Λωρίδα κυκλοφορίας +1,00μ).

Έχει κανείς αντιμετωπίσει κάτι αντίστοιχο? Έχει κάποιος μια πλήρη μελέτη τέτειου έργου? (εκτός απο στατική)

Δημοσιεύτηκε

Η εκπόνηση μίας πλήρης μελέτης οχετού δεν είναι τόσο απλή υπόθεση. Το λέω αυτό απο προσωπική εμπειρία. Επίσης οι μηχανικοί που εκπονούν τέτοιες μελέτες είναι οι μηχανολόγοι μηχανικοί .

Δημοσιεύτηκε

Τώρα διάβασα το post,

ενδιαφέρεσαι να υλοποιήσεις επί εδάφους (δηλ. να χαράξεις) ένα τεχνικό που η βασική του μορφή είναι δεδομένη, σε δεδομένη χιλιομέτρηση, προφανώς εκεί που έχεις μισγάγγεια.

Επίσης δεδομένος είναι και ο προσανατολισμός του (140ο) και τα βάθη ανάντη και κατάντη (αφού έχεις το ερυθρό υψόμετρο και τις επικλίσεις).

 

Το πρόβλημά σου λύνεται με καλή προετοιμασία στο γραφείο, αφού ο π@@άρας που το μελέτησε δεν έχει βάλει τεύχος τεχνικών, αν και πληρώθηκε γι αυτό...

 

Αν δεν σου έχουν δώσει το ψηφιακό μοντέλο εδάφους, παίρνεις απ το τεύχος διατομών της μελέτης τη συγκεκριμένη διατομή φυσικού εδάφους που αντιστοιχεί στο τεχνικό, κατα προτίμηση στο AutoCAD ή αντίστοιχο. Την "λοξεύεις" σε γωνία 140ο τροποποιώντας τα χαρακτηριστικά της γραμμικά, λαμβάνοντας υπ' όψη την προηγούμενη και την επόμενη.

 

Βγάλε απ τον ξυλότυπο τη μορφή μιας τομής κατα μήκος του άξονα τεχνικού και "φόρεσέ" τη στην τροποποιημένη διατομή με τέτοιο τρόπο που τα νερά στην έξοδο να φεύγουν εύκολα και να έχεις 1,00 min επίχωση πάνω απ τη στέψη του τεχνικού. Τροποποίησε την πτώση στο έργο εισόδου, βάλε τους πτερυγότοιχους, φόρτωσέ τα στο όργανο και καλή τύχη.

Δημοσιεύτηκε

O συνάδελφος στη κορυφή μίλησε για πλήρη μελέτη απο την αρχή.

και οχι μονο για στατικά και χάραξη δηλαδη εργασίες πολιτικού και τοπογράφου.

 

Μια πλήρη μελέτη οχετού περιλαμβάνει και τεύχος υδραυλικής μελέτης. Τώρα άν νομίζει κάποιος ότι μπορεί να την κάνει και να την υπογράψει κανένα πρόβλημα.

 

Α.. να πώ εδώ οτι δεν είμαι μηχανολόγος, γιατί αυτό το έλεος μπορεί να κρύβει διάφορα :D

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη, μας είπες τι δεν είσαι αλλά δεν μας είπες τί είσαι...

Οι πολιτικοί και οι τοπογράφοι μηχανικοί διδάχτηκαν μπόλικη Υδραυλική. Ξέρουν να κάνουν υπολογισμό διατομής και γεωμετρίας τεχνικού.

Δημοσιεύτηκε

Είμαι Μηχανικός Δομικών Εργων αν σε βοηθάει σε τίποτα αυτό.

Μια τετοια μελετη δεν αφορά μόνο γεωμετρίες και υπολογισμό διατομής αλλα και πλυμμηρικές παροχές και άλλα διαφορα τα οποία δεν θυμάμαι ακριβώς. Ολόκληρα τεύχη.

Οι πολιτικοί σίγουρα τα έχουν διδαχθεί αρκετα για να τα κανουν, αλλά ποιοί διαθέτουν το ανάλογο λογισμικό προκειμένου να μήν ψαχνουν τυπολόγια και κάνουν πράξεις κανα μήνα.

Οσο για τους τοπογράφους, εάν εισαι, πες μας τότε εάν θα έκανες εσύ μία υδραυλική μελέτη με βάση αυτά που έχεις διδαχθεί και με βάση πάντα αυτά που ζητάνε απο την υπηρεσία για να περάσει μια τετοια μελέτη ?

 

Πάντως και εγώ έχω διδαχθεί υδραυλική αλλα δεν θα έκανα.

Δημοσιεύτηκε

Μια ματιά στο προφίλ καθενός μας βοηθάει ν' αποφύγουμε άσκοπες ερωτήσεις. Καλό θα ήταν όμως να συμπληρώνουμε και το δικό μας προφίλ, βοηθάμε τους συναδέλφους έτσι.

Πολλές φορές χρειάστηκε να μελετήσω, σαν μέλος ομάδας, τεχνικά έργα οδοποιίας. Τίποτα το σπουδαίο να σε φοβίζει σε πληροφορώ, τουλάχιστον από μεριάς υδραυλικής.

Γενικότερα, είμαι της άποψης να λές πως "δεν το ξέρω, αλλά θα το κάνω".

Δημοσιεύτηκε

Εχεις ασχοληθεί και γνωρίζεις τι γίνεται οπότε σίγουρα θα ηταν πιο ευκολο για σενα και σίγουρα οι γνώσεις μεταδίδονται, ποσο μάλλον σε μια ομαδα μηχανικών.

Εγω δεν έχω ασχοληθεί όμως και πιστεύω ότι δεν αξιζει αυτη τη στιγμη για μενα να το ψάξω σαν κάτι εξειδικευμενο, θα προτιμούσα να αναθέσω σε κάποιον άλλον. Αλλα ας μη μιλάμε σε προσωπικό επίπεδο και γινόμαστε κουραστικοί.

 

Θα πω μονο ότι κάποιος που δεν έχει καταπιαστεί με τέτοιου είδους μελέτες ποτέ πριν, θα ταλαιπωρηθει αρκετα να φέρει εις πέρας χωρίς έναν μπουσουλα άλλης μέλετης. Ετσι νομίζω εγώ και απο εκεί κ περα ας εκτιμήσει κανείς το χρόνο και την υπομονη που διαθέτει.

Ανάλογα βέβαια και της απαιτήσεις της υπηρεσίας.

Δημοσιεύτηκε

giannist

Τι είναι αυτά που λες για μηχανολόγους giannist; Δεν έχουν καμμία σχέση τα δίκτυα θέρμανσης και φυσικού αερίου με ανοιχτούς αγωγούς. Είναι κλασσικό προβληματάκι λεκάνης απορροής και παροχετευτικότητας. Λύνεται μια χαρά στο χέρι, χωρίς υπολογιστές και προγράμματα μαύρα κουτιά. Νομίζω ότι έχει υπερτιμηθεί η επίλυση στον υπολογιστή. Τα προβλήματα μηχανικού λυνονται και με αναλυτικές λύσεις και μάλιστα με καλές προσεγγίσεις. Αρκεί να τα έχει διδαχθεί ο μελετητής.

Lalis

Το πρόβλημα σου λύνεται με μέθοδο Giandiotti και ροή σε ανοιχτούς αγωγούς. Μπορέι να σε καθοδηγήσει το βιβλίο του Ι. Τέγου "Ολόσωμες Γέφυρες", εκδόσεις Δεδούση.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.