Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

path

Παραπέμπεις κάποιον να αγοράσει ένα βιβλίο για να κάνει μία μελέτη.

Αμέσως αμέσως παραδέχεσαι ότι δεν είναι τόσο απλό.

Όχι ότι είναι κακό η αγορά ενός βιβλίου, αλλά γυρνάμε πάλι πίσω στην αρχή και ρωτάω επειδή πραγματικά δεν γνωρίζω .

Αν κάποιος θέλει να κάνει μια πλήρη μελέτη ενός οχετού πχ ένας τοπογράφος, βασιζόμενος μόνο σε αυτά που έχει διδαχθεί και γνωρίζοντας έστω προφορικά τις απαιτήσεις της τεχνικής υπηρεσίας (αυτό είναι πολύ βασικό), χωρίς βέβαια να έχει ξαναασχοληθεί με κάτι τέτοιο προηγουμένως και χωρίς να χρησιμοποιήσει κανένα λογισμικό. Τι θα του κοστίσει κάτι τέτοιο σε ώρες γραφείου?

Να μην πούμε τι θα ζητήσει σε χρήμα.

Όλα είναι εφικτά, δεν διαφωνώ με κανέναν.

Δημοσιεύτηκε

Τα υδραυλικά έργα φίλε μου είναι αντικείμενο μελετητικό των πολιτικών και των τοπογράφων.

Ο μηχανολόγος δεν μπορεί να έχει μελετητικό πτυχίο στα υδραυλικά έργα (κατηγορία 13) γιατί δεν έχει διδαχθεί υδραυλική, δεν έχει την γνώση λοιπόν ως προς το υδραυλικό κομμάτι. Επίσης δεν έχει την γνώση στο στατικό κομμάτι. Πως θα το κάνει? Εμπειρικά?

Ο πολιτικός και ο τοπογράφος μηχανικός μπορούν ακριβώς γιατί έχουν διδαχθεί.

 

Εκεί πάει το έλεος.

 

Και τέλος, η μελέτη μικρού τεχνικού (μέχρι ανοίγματος 6,00 μ.) ή τοίχου αντιστήριξης μέχρι ύψος 6,0 μ. αποτελεί αντικείμενο του οδοποιού (κατηγορία 10). (όχι ο υδραυλικός υπολογισμός εννοείται..)

Για να μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε δηλαδή...

Όλα ορίζονται από νομοθεσία και προδιαγραφές.

 

Οποιαδήποτε μελέτη αν δεν έχεις ασχοληθεί δεν μπορείς να την κάνεις κι ας είσαι ότι θέλεις.....

Και ο μηχανολόγος αν δεν έχει ασχοληθεί με ηλεκτροφωτισμό οδού θα ζοριστεί αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι δουλειά του οδοποιού.

Δημοσιεύτηκε

Θα σου απαντήσω πρακτικά φιλε μου για να λήξει το θέμα απο την πλευρά μου τουλάχιστον, μιας και δεν έχει πλέον νόημα.

Σε 2 περιπτώσεις ασχολήθηκα με οχετούς, στις οποίες περιπτώσεις εγώ έκανα μόνο το τοπογραφικό .

Απευθύνθηκα στην συνέχεια σε γνωστούς μου τοπογράφους και πολιτικούς για να αναλάβουν το υπόλοιπο σκέλος της μελέτης και κανείς δεν ήξερε και δεν ήθελε να ασχοληθεί.

Κατέληξα σε ένα μηχανολόγο μηχανικό, τον οποίο δε γνώριζα και ήταν όχι μόνο οργανωμένος αλλα και γνώστης του αντικειμένου.

Υπέγραψε την μελέτη ο μηχανολόγος και τα στατικά ένας πολιτικός.

Η μέλετη πέρασε με την μία στην τεχνική υπηρεσία.

Δημοσιεύτηκε

Η Μελέτη για τον υδραυλικό υπολογισμό Οχετού γίνεται απο Πολιτικό ή Τοπογράφο Μηχανικό και όχι από Μηχανολόγο Μηχανικό. Το πρόγραμμα που χρησιμοποιήται συνήθως ειναι το Hec-Ras.( Επίλυση Ανομοιόμορφης Ροής). Υπάρχει και το Πρόγραμμα της ΤεχνοΛογισμικής αποκλειστικά για Οχετους.

Δημοσιεύτηκε
... Απευθύνθηκα στην συνέχεια σε γνωστούς μου τοπογράφους και πολιτικούς για να αναλάβουν το υπόλοιπο σκέλος της μελέτης και κανείς δεν ήξερε και δεν ήθελε να ασχοληθεί. AYTO EΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Ή ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ

Κατέληξα σε ένα μηχανολόγο μηχανικό, τον οποίο δε γνώριζα και ήταν όχι μόνο οργανωμένος αλλα και γνώστης του αντικειμένου.ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αντικείμενου μηχανολόγου

Υπέγραψε την μελέτη ο μηχανολόγος ΠΟΙΑ ΜΕΛΈΤΗ? υδραυλικα? κατασκευαστικά σχέδια ως σχεδιαστής? τι? και τα στατικά ένας πολιτικός.

Η μέλετη πέρασε με την μία στην τεχνική υπηρεσία. ΤΗΝ ΤΥΦΛΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ. Δηλαδή αν εγώ έχω έναν κολλητό ή ένα ανίδεο υπάλληλο και μου θεωρήσει μια μελέτη Η/Μ σημαίνει ότι έχω και το δικαίωμα αν και τοπογράφος?

 

Λίγη σοβαρότητα παιδιά...μετά από 15 χρόνια στις μελέτες έχω επίγνωση των όσων λέω.

 

Και για να τελειώνουμε... η μελέτη του οχετού συνίσταται σε τρία πράγματα

1. Την υδραυλική-υδρολογική μελέτη του οχετού που σημαίνει υπολογισμό λεκάνης απορροής, παροχές, ταχύτητες, βροχομετρικά, πλημμυρικές παροχές κλπ. Όλη η ιστορία γίνεται για να διαστασιολογηθεί ο οχετός ως προς την διατομή του για να μπορεί να εξυπηρετήσει την παροχή της λεκάνης σε πλημμυρική παροχή με την επιλεγείσα περίοδο επαναφοράς (20, 30, 50 έτη κλπ.). Εκεί λοιπόν καθορίζεται ο τύπος και η διαστάσεις του οχετού ως προς την διατομή.

2. Επιλογή θέσης, γωνίας, υψομέτρων εισόδου εξόδου, τύπος έργων εισόδου - εξόδου κλπ.

3. Στατικός υπολογισμός και κατασκευστικά σχέδια (ξυλότυποι, όψεις, τοπές, λεπτομέρειες κλπ).

 

Το 1 δεν το κάνει μηχανολόγος και ακόμη και αν είναι μερακλής όπως ο δικό σου δεν μπορεί να το υπογράψει.

Το 2, το ίδιο.

Το 3 επίσης.

 

Και για να σου το πω απλά...αν πάρω ένα πρόγραμμα στατικών μπορώ να λύσω ένα 10όροφο και με κάποια εμπειρία μάλιστα, αρκετά ικανοποιητικά.

Ως τοπογράφος όμως δεν μπορώ να το υπογράψω όπως δεν μπορώ να υπογράψω και αντισεισμικό . Αν τώρα το περάσω σε μια πολεοδομία, όπως προείπα, αυτό δεν δίνει αυτόματα το δικαίωμα στους τοπογράφους ....

Δημοσιεύτηκε

Οι μελέτες που περάσαν απο τα χέρια μου περιελάμβαναν όλα τα παραπάνω που αναφέρεις.

Εγιναν όλες απο τον μηχανολόγο με συνηπογραφή πολιτικου.

 

Το προβλημα για μενα δεν ειναι τα δικαιώματα στη συγκεκριμενη περιπτωση και δεν διαφωνω μαζί σας, για να το λετε έτσι θα είναι. Προφανώς κάνω λάθος όσο αφορά τα δικαιώματα.

 

Το προβλημα ήταν ποιος μπορουσε να κάνει την μελετη, όταν κάποιοι τοπογραφοι και πολτικοί με κοιταγαν με το στομα ανοιχτό οταν τους ζήτησα

την μελετη οχετου. Γιατί άλλωστε κανένας απο τους παραπάνω δεν θα ξεφυλλισει τα βιβλία της σχολής του αν δεν έχει το λογισμικό, όσο και να χτυπιέστε.

 

Η μελέτη περασε απο υπηρεσία, που γνωρίζω ότι στη συγκεκριμένη, τα κάνουν φύλλο και φτερό. Τωρα αυτό με τα δικαιώματα αν το παρέβλεψαν ή αν ήταν κουμπάροι δεν το γνωρίζω και δεν με ενδιαφέρει, ειδικά για έναν οχετό.

 

Και σωστό θα ήταν να μήν αμφισβητείς την σοβαρότητα κανενός .

Δημοσιεύτηκε

Για να τελειώνουμε και να καταλαβαινόμαστε...

Το ότι έγιναν από μηχανολόγο, μπράβο του. Το ότι συνυπέγραψε πολιτικός είναι επειδή αυτός έχει δικαίωμα και όχι ο μηχανολόγος.

Η υπηρεσία, εφ' όσον συνυπέγραψε πολιτικός (όπως διευκρινίζεις), πιθανότατα σωστά έπραξε και ενέκρινε την μελέτη, θεωρώντας ως μελετητή τον πολιτικό μηχ. (θεωρητικά θα έπρεπε να ελέγξει και αν ο πολιτικός μηχ. έχει την ιδιότητα του μελετητή για να είναι σωστή).

Το ποιος μπορεί να κάνει μια μελέτη τώρα...

όποιος έχει την γνώση, το μεράκι, τα εργαλεία και την διάθεση να εξελίσσεται ως επιστήμονας. Όσο για αυτούς που σε κοιτούσαν με το στόμα ανοιχτό, είναι πρόβλημα δικό τους και όχι των τοπογράφων και των πολιτικών συνολικά, αν το έκαναν από άγνοια.

Γιατί υπάρχει και το ενδεχόμενο της επιλογής.

Εγώ προσωπικά, σαν μελετητής συγκοινωνιακών, έχω επιλέξει από την πρώτη μέρα ότι δεν θα ασχοληθώ με υδραυλικές μελέτες και δεν το έχω κάνει. Ο καθένας θα πρέπει σε ότι κάνει να είναι πολύ καλός και αν ασχολείσαι με χίλια αντικείμενα, αναπόφευκτα δεν θα το καταφέρεις.

Έχω λοιπόν συνεργάτες που ασχολούνται με το αντικείμενο.

Αυτοί θα μου κάνουν την υδραυλική μελέτη.

Τα υπόλοιπα όμως ως προς την χάραξη του οχετού, κατασκευαστικά κλπ. θα τα κάνω εγώ....και έχω βέβαια και την απαραίτητη γνώση ώστε κατά τον σχεδιασμό της οδού όχι μόνο να μην δημιουργώ υδραυλικά προβλήματα αλλά και να διευκολύνω στην λύση τους.

 

Για κάθε μηχανολόγο που μπορεί να κάνει τέτοια μελέτη υπάρχουν χιλιάδες που δεν μπορούν.

Για κάθε τοπογράφο ή πολιτικό που δεν μπορεί ή δεν θέλει, υπάρχουν εκατοντάδες που μπορούν και θέλουν.

Για σένα το πρόβλημα δεν είναι τα δικαιώματα λες (στην συγκεκριμένη περίπτωση).

Γενικά όμως, σε αφορούν τα δικαιώματα των τεχνολόγων ας πούμε τα οποία κακώς η πολιτεία δεν ξεκαθαρίζει και κρατά ομήρους κάποιες χιλιάδες νέων (και όχι μόνο) ?

Αν όχι πάω πάσο. Ας κάνει ο καθένας ότι γουστάρει τότε.......και ας γίνουμε όλοι υπερμηχανικοί.

Αν ναι όμως, τι διαφορετικό ισχύει στην συγκεκριμένη περίπτωση?

 

Την σοβαρότητα κανενός δεν την αμφισβητώ φίλε μου, αλλά κάποια πράγματα από μόνα τους είναι αρκετά σοβαρά για να τα παρουσιάζουμε απλά.

Δες το ως σχήμα λόγου εν τέλει και μην το παίρνεις προσωπικά. Δεν πήγαινε σε σένα. :wink:

  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Καταρχήν θέλω να ζητήσω συγνώμη για την ταραχή που προκάλεσα. Όλες οι απόψεις είναι χρήσημες αλλά μην χάνουμε το νόημα και κυρίως το θέμα.

Τα στάδια που περιέγραψε ο geokasto είναι μια αρχή στη λύση του προβλήματός μου. Στο 1ο και στο 3ο η μεθοδολογία είναι τυφλοσούρτης. Τί γίνεται όμως με την επιλογή της θέσης?

Η μελέτη του δρόμου έχει τον άξονα του τεχνικού σε ένα αντίστοιχο άξονα μιας διατομής. Οπότε τι είναι σωστό? Να βάλω το τεχνικό επάνω σε μια υψομετρική οριζοντιγραφία και να το στρέψω μέχρις ότου έχω την επιθυμητή γωνία?

Όταν γίνει αυτό έχω το εξής πρόβλημα. Η φυσική ροή του νερού στο υφιστάμενο έδαφος δημιουργεί μαιανδρισμούς. Αυτό σημαίνει ότι το τεχνικό εισόδου (πτερυγότοιχοι) πρέπει να είναι κάθετα στη ροή. Πράγμα εύκολο. Με το τεχνικό εξόδου τί γίνεται? Αναγκαστικά θα πρέπει να διώχνει το νερό προς άλλη κατεύθηνση απο την αρχική. Αυτό γιατί αν ορίσουμε τρία σημεία (είσοδος, άξονας, έξοδος τεχνικού) που αναγκαστικά είναι συνευθειακά τότε ο άξονας του τενικού συμπίπτει με τον άξονα της εκάστοτε διατομής, η είσοδος με την φυσική ροή του ρέματος, αλλά λόγω του μαιανδρισμού η έξοδος δεν ακολουθεί την φυσική ροή. Είναι δηλαδή σαν να στρίβει το ρέμα σε εκείνο το σημείο.

Μιά λύση είναι να μην συμπίπτει ο άξονας του τεχνικού με τον άξονα της διατομής αλλά να συμπίπτουν είσδος και έξοδος με τη φυσικη ροή. (Το έχει ήδη απορρίψει η υπηρεσία με το πρόσχημα ότι είναι Μετακίνηση του τεχνικού)

Τί είναι σωστό λοιπόν?

Ακόμα η λοξότητα του τεχνικόυ δημιουργεί το εξής πρόβλημα. Η κατα μήκος κλίση των πτερυγότοιχων πρέπει να είναι τέτεια ώστε να συγκρατεί το επίχωμα.

Πώς μπορεί να υπλογισθεί ώστε να μην υπερχειλίζει το επίχωμα και να μήν χρειάζεται όπως σε όλα τα τεχνικά στην Ελλάδα αφού κατασκευαστούν να συμπληρωθούν με μπετό αργότερα?

  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Το σωστό είναι να συμπίπτουν είσοδος-έξοδος με την φυσική ροή γιατί αλλιώς χρειάζεται μεγαλύτερη διευθέτηση του ρέματος.

Για τους πτερυγότοιχους τώρα.

Πρέπει πρώτα να λύσεις την διατομή στην λοξότητα του τεχνικού για να έχεις το απαιτούμενο εύρος κατάληψης.

Ουσιαστικά, η διατομή της οδού με την λοξότητα, είναι η μηκοτομή του τεχνικού σου. Εν συνεχεία, τοποθετείς το τεχνικό σου με την επιθυμητή κλίση και διαστάσεις. Το μήκος του τεχνικού σου πρέπει να είναι μέχρι του σημείου που το πρανές τέμνει την άνω πλάκα ή επιφάνεια αν θες του τεχνικού-οχετού. Κανόνας είναι η κατασκευή κορωνίδας στο σημείο αυτό για την συγκράτηση και ορθή έδραση του επιχώματος.

Οι πτερυγότοιχοι τώρα, θα πρέπει να έχουν κλίση ανάλογη του επιχώματος οπότε υπολογίζοντας το επίχωμα έχεις και την απαιτούμενη κλίση για τους πτερυγότοιχους.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.