Engineer Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Τα αποτελέσματα ενός σημαντικού έργου που πιστοποιεί το υψηλό επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εξωτερικής αξιολόγησης και της ακαδημαϊκής πιστοποίησης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Πανεπιστημίών και ΤΕΙ. Το έργο είχε ξεκινήσει δειλά δειλά το 2008, ωστόσο είχε σχεδόν «βαλτώσει» μέχρι το 2012. στα τελευταία δυο χρόνια και μετά την πλήρη αναδιοργάνωση της ΑΔΙΠ, το πραγματικά τιτάνιο αυτό έργο ολοκληρώθηκε. Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης Είναι ενδεικτικό ότι από την περίοδο 2008-2011 πραγματοποιήθηκε μόλις το 30% των αξιολογήσεων και από το 2012 έως σήμερα το 70%. Τα «θετικά» στα Πανεπιστήμια που κατέγραψαν οι αξιολογητές: - Το διδακτικό προσωπικό είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου. - Έχουν αξιόλογο ερευνητικό έργο και διεθνείς συνεργασίες - Ικανοποιητικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών. - Ανάπτυξη δεσμών με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς. - Ανεπτυγμένη κινητικότητα φοιτητών. - Σύνδεση διδασκαλίας - έρευνας Τα «αρνητικά» στα Πανεπιστήμια είναι: - Η διάρκεια φοίτησης παρατείνεται αδικαιολόγητα. - Χαμηλό ποσοστό παρακολούθησης των μαθημάτων από τους φοιτητές. - Ασάφειες προγραμμάτων σπουδών. Παρατηρούνται επικαλύψεις με άλλους τομείς του ίδιου προγράμματος σπουδών ή άλλων προγραμμάτων σπουδών ή προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών. Είναι αναγκαία η εφαρμογή προαπαιτούμενων μαθημάτων. - Απαιτείται αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και υποδομών. - Υπερβολικά μεγάλος αριθμός μαθημάτων και μάλιστα επιλογής. Μεγάλος φόρτος φοιτητών. - Συνένωση Διαθέσιμων Πόρων (Pooling of Resources) για ορθολογικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών. Τα «θετικά» σημεία στα ΤΕΙ είναι: - Το πρόγραμμα σπουδών είναι σωστά δομημένο, εναρμονισμένο με το ECTS, εφάμιλλο αντίστοιχων τμημάτων του εξωτερικού. - Υψηλός βαθμός απασχόλησης και ικανοποίησης αποφοίτων. - Το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου, ιδιαίτερα τα μέλη που διορίστηκαν πρόσφατα. - Υψηλό επίπεδο αλληλεπίδρασης με φορείς (νοσοκομεία, παραγωγικοί φορείς, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα ενδιαφέροντος). Τα «αρνητικά» σημεία στα ΤΕΙ είναι: - Απαιτούνται προσδιορισμός και επιδίωξη περιοχών εφαρμοσμένης έρευνας. Δεν υφίσταται μακροπρόθεσμη στρατηγική καθώς και ένα όργανο εποπτείας της έρευνας. - Υπάρχει ανεπαρκής αριθμός μόνιμων διδασκόντων - Απαιτούνται καλύτερες υποδομές σε εργαστηριακούς χώρους. - Μη θεσμική κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων (σε ορισμένα Τμήματα μόνο). - Παρατεταμένη διάρκεια φοίτησης («αιώνιοι» φοιτητές). - Ποικίλο ακαδημαϊκό επίπεδο στους πρωτοετείς φοιτητές, ιδιαίτερα εκείνων που εγγράφονται μέσω διαφορετικών διαδικασιών εισαγωγής. Ικανοποιημένος ο Αρβανιτόπουλος Το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Παιδείας Κων.Αρβανιτόπουλος και ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) Ευάγγελος Κουφουδάκης έδωσαν στη δημοσιότητα τα στοιχεία της εξωτερικής αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε από αξιολογητές του εξωτερικού που επισκέφθηκαν για αυτό το λόγο τα ελληνικά ανώτατα ιδρύματα. Ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «έχουμε καλά Πανεπιστήμια. Για να γίνουν καλύτερα απαιτείται αξιολόγηση και σύγκριση. Απαιτείται διαφάνεια, λογοδοσία, άρτια διοίκηση, χρηστή χρηματοοικονομική διαχείριση, "απεξάρτηση" από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα, από τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του '80». Ο Πρόεδρος της ΑΔΙΠ, Καθηγητής κ. Ευάγγελος Κουφουδάκης, δίνοντας αναλυτικά στοιχεία για την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, καθώς και για την Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «ήρθαν οι αξιολογητές από το εξωτερικό και περίμεναν ότι θα συναντήσουν το χάος. Αντίθετα είδαν ότι τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα λειτουργούν ικανοποιητικά, έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα το ανθρώπινο δυναμικό τους και οι όποιες αδυναμίες τους μπορούν να θεραπευτούν αρκεί να υπάρχει σχέδιο και αποφασιστικότητα». Σχεδόν δύο χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο υπουργός Παιδείας προχώρησε σε μια μικρή αποτίμηση του έργου στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων το σχέδιο «Αθηνά», η αξιολόγηση, και ο νέος νόμος-πλαίσιο που συμπλήρωσε το νόμο Διαμαντοπούλου. «Οι μεταρρυθμίσεις αυτές έφεραν αναστάτωση και είχαν ως συνέπεια, πολλές φορές πολιτικό κόστος, γιατί χαλούσαν τη βολή ατόμων και ομάδων. Τις περιμέναμε τις αντιδράσεις και για αυτό το λόγο ήμασταν έτοιμοι να τις αντιμετωπίσουμε και να περιορίσουμε τις συνέπειες τους. Αυτές οι μεταρρυθμίσεις μπορεί να φέρνουν αναστάτωση, μπορεί να συνεπάγονται πολιτικό κόστος, αλλά θα οδηγήσουν σε ισχυρότερα Ιδρύματα μέσα στα επόμενα χρόνια» τόνισε ο Κων.Αρβανιτόπουλος. Προχωρά η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών Σε ό,τι αφορά το μείζον ζήτημα της διαγραφής των λεγόμενων «αιώνιων» φοιτητών από τα μητρώα των πανεπιστημίων ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε αποφασισμένος να προχωρήσει παρά αντιδράσεις των πανεπιστημίων, τονίζοντας ότι «προχωρούμε με την διαγραφή στο τέλος του 2014 των αιωνίων, ουσιαστικά ανενεργών φοιτητών. Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ έχουν διάρκεια ορισμένη, υποχρεώσεις και δικαιώματα». Πηγή: http://www.real.gr/D...314104&catID=14 Click here to view the είδηση
ckiriako Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Συνένωση Διαθέσιμων Πόρων (Pooling of Resources) για ορθολογικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών. κοιτα να δεις, και διαβαζα πριν μια ειδηση για μερικους καθηγηταραδες (του εμπ αλλα παντου τα ιδια γινονται) που βγαλανε εξω κατι ψιλοεκατομμυριακια
JEK Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Οι "αιώνιοι" φοιτητές δεν καταλαβαίνω γιατί χαλάνε τον Αρβανιτόπουλο: ούτε έδρανα του δεσμεύουν, ούτε κόστος του προκαλούν.
Giorgos1987 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Οι "αιώνιοι" φοιτητές δεν καταλαβαίνω γιατί χαλάνε τον Αρβανιτόπουλο: ούτε έδρανα του δεσμεύουν, ούτε κόστος του προκαλούν. Αυτό κι αν βαρέθηκα να ακούω. Όποιος σπουδάζει 100 χρόνια και φαίνεται γραμμένος στα μητρώα ενώ αποδεδειγμένα δεν εργάζεται δεν πατάει στην σχολή και γενικά δεν υπάρχει λόγος να απουσιάζει από την σχολή, διαγραφή και να τελειώνουμε. Όσο για την αξιολόγηση, την θεωρώ αρκετά σημαντική καθώς προκύπτουν προβλήματα με συγκεκριμένη διατύπωση και σαφήνεια χωρίς αερολογίες από συζητήσεις και πολιτικές αντιπαραθέσεις επιπέδου καφενείου. 1 1
BAS Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Εγώ θεωρώ ότι τουλάχιστον γιά τα επόμενα 6 χρὀνια οι αιώνιοι θα πρέπει να έχουν κάποιο πέναλντυ γιά την συμμετοχή στις εξετάσεις μετά τον χρόνο που τους δίνει ο νόμος και όχι να διαγράφονται . Και αυτό διότι δεν μπορεί να είναι μπάχαλο τα πανεπιστήμια και οι φοιτητές να είναι τύπος και υπογραμμός . Αυτά βέβαια προυποθέτουν να έρθει η πολιτεία σε σύγκρουση με ισχυρές συντεχνίες και με τον ίδιο τον εαυτό της . Οταν πέρσι κόντεψε να χαθεί το εξάμηνο , όταν οι πρωτοετείς ξεκίνησαν μαθήματα τα χριστούγεννα χωρίς να έχουν ακόμα γραφτεί , είναι ντροπή να μιλάμε γιά διαγραφές , επειδή ξαφνικά το αποφάσισαν μετά από 30 χρόνια μπάχαλο . Ας πετάξουν έξω τις παρατάξεις από τις σχολές , ας έχουν όσους εισακτέους λένε οι ίδιες οι σχολές , ας έχουν βιβλία και σημειώσεις από την πρώτη εβδομάδα και όχι όπως τώρα που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα τον εύδοξο και μετά ας μιλήσουν ΄γιά διαγραφές . Αλλά επειδή δεν μπορεί να χτυπήσει τον γάιδαρο (καθηγητές - διοικητικοί , κομματόσκυλα ), ο υπουργός , χτυπάει το σαμάρι (φοιτητές) . 4
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Προχωρά η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών Σε ό,τι αφορά το μείζον ζήτημα της διαγραφής των λεγόμενων «αιώνιων» φοιτητών από τα μητρώα των πανεπιστημίων ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε αποφασισμένος να προχωρήσει παρά αντιδράσεις των πανεπιστημίων, τονίζοντας ότι «προχωρούμε με την διαγραφή στο τέλος του 2014 των αιωνίων, ουσιαστικά ανενεργών φοιτητών. Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ έχουν διάρκεια ορισμένη, υποχρεώσεις και δικαιώματα». Ποιοι είναι αυτοί οι ηλίθιοι για να μην πω κάτι βαρύτερο και με κόψουν, που δεν τους φαίνεται λογική η διαγραφή των αιωνίων...Ποια είναι αυτά τα ζώα και με ποια λογική!!!!!!!!!!!!! Μόνο στην Ελλάδα αυτά!!! Ακου αιώνιοι φοιτητές........ Ξήλωμα λέμε!!! Στην Αγγλία που κάποιοι φωστήρες των πανελληνίων κοροιδεύουν, αν δεν περάσεις σε 2 δόσεις κάποια μαθήματα της χρονιάς...την ξανακάνεις!! Αν χάσεις έστω και ένα μετά πας σπιτάκι σου....Κοινώς δεν κάνει το παλικάρι για γράμματα, δεν είναι κακό... Εδώ τα ζώα κάθονται και τους αβαντάρουν...Σαπίλα στο μέγιστο!! 6 4
JEK Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 (edited) Giorgos 1987: 1. Μπορεί να βαρέθηκες, αλλά δεν μας λες τι σχέση έχει το επίπεδο των σχολών με τον αριθμό των "αιωνίων". 2. 100 χρόνια είναι όντως πολλά, αλλά ο Αρβανιτόπουλος δεν κάνει εξαιρέσεις. 3. Να " τελειώνουμε " ποιοί;; Δεν κατάλαβα εξ ονόματος ποίων ομιλείς. ikaros13: Χαμήλωσε λίγο τον τόνο σου. Edited Απρίλιος 13 , 2014 by JEK
project.breeze Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Ποιός από τους δύο έχει άδικο JEK; Εγώ βλέπω πως έχουνε δίκιο και οι δύο
JEK Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2014 (edited) Απόψεις είναι αυτές συνάδελφε. Κάποιοι συμφωνούμε, κάποιοι διαφωνούμε Πιστεύω ότι αξιολόγηση σχολών και '' αιώνιοι" δεν συσχετίζονται. Edited Απρίλιος 13 , 2014 by JEK
george_RES Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2014 Οι ποροι που αναλωνουν οι "λεγομενοι" αιωνιοι φοιτητες ειναι αρχικα τα οποια διαθεσιμα συγραμματα κ βιβλια (που δικαιουνται) καθε χρονο, ο χωρος που αυξανεται στην εξεταστικη, λογο παραπανω γραμμενων φοιτητων, η απασχοληση προσωπικου για την παρουσια των παραπανω φοιτητων, επισης οι αιθουσες διδασκαλιας συνηθως κλεινονται βαση των εγγεγραμενων. Η υπαρξη των αιωνων φοιτητων επισης υποβαθμιζει τα ελληνικα πτυχια, την ιδια αξια θα δωσετε σε καποιον που τελειωνει το πολυτεχνειο σε 5-6 χρονια κ σε καποιον που το τελειωνει σε 10? 2 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα