Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

1. Επειδή στην περηφάνεια-µας, στην εξυπνάδα-µας και στη µοναδικότητά-µας

ταιριάζουν οι ακρότητες περί µεγάλων επιτυχιών (στην αρχαιότητα συνήθως), όσο και

οι ακρότητες περί αποτυχιών (οι οποίες όµως είναι πάντοτε απότοκες ξενικής

επιβουλής), η περιγραφή της κατάστασης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο δέν θα

µπορούσε να είναι εξαίρεση. Βλέπετε, άλλωστε, και πώς ''διαβάζεται'' σήµερα το

ανέλπιστο εκείνο γεγονός Ελευθερίας του 1973: Πάµπολλοι συµπολίτες-µας δέν

µπορούν να 'φχαριστηθούν τη µνήµη εκείνης της µεγάλης 17 Νοεµβρίου, διοτι το µέν

όνοµα το σφετερίσθηκαν µωροί φονιάδες, τη δε γιορτή την κουκουλώνουν

βερµπαλιστές και µπαχαλάκηδες. Ασε που πασίγνωστος δηµοσιογράφος (προ 10-

ετίας) αρνήθηκε να µεταδώσει τα µαγνητοφωνηµένα Πρακτικά της παράνοµης

σύσκεψης των Καθηγητών του Πολυτεχνείου (το πρωί µετά την εισβολή του στρατού)

- σύσκεψη όπου ακούσθηκε η διακήρυξη ''Υπέρ της αποκαταστάσεως της

Δηµοκρατίας εν τη Χώρα''. [Καλά, σου λέει, είναι ποτέ δυνατόν να έχουν ειπωθεί

τέτοια πράµατα από... ταξικούς εχθρούς;]

 

Σε ανάλογο µήκος κύµατος διαστρέβλωσης βρισκόταν (επί πολλά χρόνια) και η

άποψη πολλών πολιτικών και πλήθους συµπολιτών µας: ''Πώς εσείς οι καθηγητές

ανέχεσθε τη διάλυση και τη βρόµιση του Πολυτεχνείου απο εσωτερικούς και

εξωτερικούς καταπατητές της νοµιµότητας''. Η απόκρισή-µου, τριάντα χρόνια τώρα,

ήταν πως αυτή η µοµφή ήταν µάλλον φαρισαϊκή: Ετούτη η προφανής τροχοπέδη

στην Ανάπτυξη εξαιτίας αυτών των ενδοπανεπιστηµιακών ασχηµιών, ετούτη η

στέρηση του Λαού απ' τα πολιτισµικά και τα οικονοµικά οφέλη που φέρνει η

ανεµπόδιστη παιδεία της Καινοτοµίας, όλες λοιπόν οι ζηµιές εξαιτίας των εµφανώς

εξωπανεπιστηµιακών τερτιπιών που κάτσαν στο σβέρκο καί του Πολυτεχνείου, όλα

είναι απότοκα της µυωπίας των Κοµµάτων και των Αποκοµµάτων, που βρήκαν

τζάµπα διαφηµιστές και τζάµπα ξέφραγον τόπο για να πάρουν το δικό-τους το

βραχυπρόθεσµο (και ασήµαντο) κέρδος.

 

Απ' την άλλη µεριά, είχαµε και τη συνδυασµένη επίπτωση της συνεχούς αυξήσεως

του (υπουργικώς αποφασιζοµένου) αριθµού εισαγοµένων, µεταγραφοµένων κ.λπ.,

και της συνεχούς µειώσεως της δηµόσιας χρηµατοδότησης και του διορισµού

διδακτικού προσωπικού, κ.λπ.

 

Τέλος, η Κρίση επιτάχυνε την αποβιοµηχάνιση κι έφερε µια ταχύτατη υποβάθµιση των

τεχνικών επαγγελµάτων - ιδιαίτερα στον τοµέα των έργων Πολιτικού Μηχανικού.

 

 

2. Τί θα περίµενε κανείς απ' τη συρροή όλων αυτών των δυσµενών περιστάσεων;

Εύλογο θα ήταν να περιµένοµε µιαν ανάλογη κάµψη (i) στην ποιότητα της

διδασκαλίας και (ii) κυρίως στην επιστηµονική στάθµη των Πολυτεχνικών Σχολών στη

Χώρα µας.

 

Ωστόσο, φαίνεται οτι κατι τέτοιο δέν συνέβη - όσο κι άν ακούγεται παράξενο. Ιδού

µερικά στοιχεία για τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ που µου είναι οικειότερη:

 

α) Ηδη απ' τη 10-ετία 1996-2007, µε βάση τις επιστηµονικές δηµοσιεύσεις και τις

ετεροαναφορές στο SCOPUS, η Σχολή αυτή κατατασσόταν 3η Πανευρωπαϊκώς,

µετά το Imperial College του Λονδίνου και το ΕΤΗ της Ζυρίχης (Μ.Α. Μιµίκου:

''School of Civil Engineering Research Activities 1996-2007'', Athens, 2009).

 

β) Στην φετεινή παγκόσµια έρευνα ''QS World University Rankings''

χρησιµοποιήθηκαν κριτήρια ''φήµης'' της κάθε Σχολής (µεταξύ Πανεπιστηµιακών

και µεταξύ Εργοδοτών), καθώς και κριτήρια ερευνητικού έργου (δηµοσιεύσεις).

Μεταξύ 2.000 Σχολών Πολ. Μηχανικών παγκοσµίως, η Σχολή του ΕΜΠ έρχεται

4η στις αναφορές δηµοσιεύσεων! Για όσους τυχαίνει να µή γνωρίζουν τον τρόπο

παραγωγής ερευνητικών εργασιών διεθνούς στάθµης, είναι σκόπιµο να

θυµίσουµε το απαιτούµενο ύψος και τη βαθειά ειδίκευση των γνώσεων, καθώς

και τη συλλογικότητα και την οργάνωση της ερευνητικής Οµάδας - άρα και του

ενεργού ρόλου των φοιτητών.

 

Και διερωτώµαι: Ξέρετε πολλούς τοµείς εθνικών δράσεων µε ανάλογες

παγκόσµιες πρωτιές; Το γεγονός γίνεται ακόµη εντυπωσιακότερο όταν σηµειωθεί

οτι στο ίδιο κριτήριο ''αναφορών σε δηµοσιεύσεις'' η Σχολή Πολιτικών Μηχανικών

ΕΜΠ κατατάσσεται τώρα πρώτη στην Ευρώπη και στην Αµερική! Η δέ φήµη-της

στους εργοδότες του ιδιωτικού τοµέα (δηλαδή η φήµη στην πρακτικότητα της

διδασκαλίας) την κατατάσσει 8η σ' όλη την Ευρώπη - κι είναι ετούτο

εντυπωσιακότερο επίτευγµα, άν ληφθεί υπόψη η στρεβλή περι Ελλάδος εικόνα

παγκοσµίως. Σπεύδω δέ εδώ να σηµειώσω ότι και σ' άλλες Σχολές του ΕΜΠ, και

σ' άλλα ελληνικά Τεχνικά Πανεπιστήµια, η κατάσταση απ' αυτές τις απόψεις είναι

παρόµοια.

 

 

3. Είµαι λοιπόν βέβαιος ότι πλήθος ΜΜΕ της Χώρας θα θελήσουν τώρα να

εξασφαλίσουν συνεντεύξεις µε τους αθόρυβους αυτούς εργάτες της διανόησης και της

ανάπτυξης του τόπου. Τουλάχιστον µε την ίδια προθυµία και συχνότητα µε την

οποίαν παίρνουν συνεντεύξεις από συµπαθείς τραγουδιστές ή και αγανακτισµένους

πολιτικούς. Και διότι από τις δυο αυτές σεβαστές κατηγορίες συµπολιτών-µας θα είναι

δύσκολο να µάθει η δηµοσιογράφος πώς θα επιτευχθεί η Ανάκαµψη της Χώρας - ενώ

οι διδάσκοντες σ' ένα Τεχνικό Πανεπιστήµιο µπορούν τουλάχιστον να υποδείξουν

πώς θα επιτευχθεί η Καινοτοµία, το µόνο που µπορούµε να πουλήσουµε αφού,

ευτυχώς, δέν έχοµε πια να πουλήσοµε φτηνά µεροκάµατα, όπως παλαιότερα (τώρα

είµαστε ίδιοι µε την Ισπανία - ενώ επί χρόνια την ξεπερνούσαµε σε αµοιβές!).

 

∆εδοµένου λοιπόν ότι περιµένοµε την Ανάκαµψη απ' την Καινοτοµία κυρίως, εύλογο

είναι να προτάξοµε στα πολιτικά-µας ενδιαφέροντα την αποδοτική λειτουργία των

Πανεπιστηµίων µας. Ενώ, µερικές δεκάδες χρόνια τώρα, µάλλον τα υπονοµεύαµε

πολλαπλώς:

 

α) Με την όψιµη άσκηση ''κοινωνικής'' πολιτικής στην είσοδο των Πανεπιστηµίων

αντί για την έγκαιρη αναίρεση της ανάντη κοινωνικής αδικίας - και υπαινίσσοµαι

το αµέτρητο πλήθος εισαγοµένων (καί µετεγγραφοµένων παντός είδους).

 

 

β) Με τη διεθνώς µοναδική κατάργηση της ρωµαλέας (και δαπανηρότατης)

Επαγγελµατικής κρατικής εκπαίδευσης - την οποία την υπονοµεύσαµε κι άλλο µε

την αθρόα πανεπιστηµιοποίηση των δυνατών τριτοβάθµιων επαγγελµατικών

Σχολών µας.

 

γ) Με την ενθάρρυνση των αποφοίτων των Λυκείων-µας να διοικούν τα

Πανεπιστήµια: νοµίµως µέν (µέσω διεθνώς πρωτοφανών Νόµων) ή παρανόµως

(µέσω των θρυλουµένων µυστικών προεκλογικών συµφωνιών υποψηφίων

πρυτάνεων και ''φοιτητικών'' δήθεν παρατάξεων).

 

δ) Με τη δηµιουργία του µοναδικού στη Χώρα κενού δηµοκρατικού κοινωνικού

ελέγχου - αφού στα ελληνικά Πανεπιστήµια παρατηρείται η διεθνής πρωτοτυπία

να µήν υπάρχει κανενός είδους φύλαξη· µε αποτέλεσµα να κυβερνάει αυτός που

έχει τα ισχυρότερα λαρύγγια και τα δυνατότερα µπράτσα (είτε από µέσα, είτε απ'

έξω απ' το Πανεπιστήµιο) - και νά 'χει και το θράσος να βαφτίζει τον τσαµπουκά-

του «άσυλο ιδεών»...

 

4. Άν όλα τούτα τα τερτίπια λέγονται φιλολαϊκή (και πανεπιστηµιακή τάχα) πολιτική, τότε

φοβούµαι κι άλλο για το µέλλον των παιδιών µας. Περισσότερο κι απ' όσα δεινά

σχεδίαζαν µετά µανίας ο Κίσινγκερ παλιά κι η Μέρκελ σήµερα εις βάρος των - τάχα.

 

Πηγή: http://e-archimedes....t/k2/item/5690- από την Εφημερίδα το Το Βήμα

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ένα μεστό κείμενο από έναν εξαιρετικό άνθρωπο που έχει το θάρρος της ελεύθερης γνώμης. Παρά την κατάφωρη αδικία που μας έχει επιβληθεί σε όλα τα επίπεδα, δεν είναι ψέμα πως ταυτόχρονα παραμένουμε στο έλεος αυτών που θεωρούν χώρους σαν τα πανεπιστήμια μαγαζάκια τους, αλλά και από τους παρ' ολίγον αυτοδημιούργητους που τα σκατώσανε και τους φταίνε όλα εκτός από τους ίδιους τους εαυτούς τους (και από την τελευταία κατηγορία δεν εξαιρώ και τον εαυτό μου).

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Περισσότερες κοινοτοπίες, σε τόσο λίγες λέξεις, μόνο ο Χρ. Γιανναράς θα μπορούσε να χωρέσει.

  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

είσαι πολύ μικρός από όλες τις απόψεις για να σχολιάσεις κείμενο του Τάσιου vago

  • Upvote 3
  • Downvote 2
Δημοσιεύτηκε

Έλα μωρέ τώρα, τι να μας πει το γατάκι ο Τασιος; Να μιλούσαν κάποιοι Τιτάνες της πολιτικής κ της Παιδείας επιπέδου Διαμαντοπούλου κ Αρβανιτοπουλου, να πω οκ αλλά ο Τασιος...τστστσ!

Δημοσιεύτηκε

Μακάρι να είχαμε άλλους δέκα σαν αυτόν* τόσο κοινότοπους….

Εγώ θα ήμουν περήφανος, από το να έχουμε τόσους μικροπρεπείς …

 

 

 

(Και το λέω ως αρχιτέκτων και όχι πολιτικός μηχανικός που λογικό θα ήταν είχα μια περισσότερη συμπάθεια εκ της ειδικότητας)

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

To χω ξαναγραψει και παλιοτερα.

Ειχα την τιμη να παρακολουθησω μαθημα του στο μεταπτυχιακο και ειναι μακραν το κορυφαιο μυαλο που εχω γνωρισει στην ζωη μου...

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Όποιος δεν ξέρει ποιός είναι ο Τάσσιος είναι πολύ αδιάβαστος...πέντε σαν αυτόν σε πέντε βασικά υπουργεία θα είχαμε σωθεί...ψάξτε και διαβάστε....

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Σεβασμός   στον  μεγάλο  Ελληνα  πανεπιστημιακό δάσκαλο......

Σεβασμός βέβαια και στην για  22 φορες Πρύτανη της Σορβόνης Κα Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ η οποία έχει δηλώσει ότι αν έμενε Ελλάδα δεν θα γινόταν ουτε βοηθός καθηγητή......

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Τόσες κουταμάρες μαζεμένες πρώτη φορά βλέπω. Άλλη μια απόδειξη οτι ο μηχανικός πρέπει να ασχολείται με αυτά που σπούδασε και όχι να το ρίχνει στην αμπελοφιλοσοφία. 

  • Upvote 3
  • Downvote 6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.