atsalovergas Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 ο επαγγελματικός προστατευτισμός συνοδεύεται κι από εξίσου ισχυρές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις, οπότε η κοινωνία βγαίνει περισσότερο κερδισμένη από τον ίδιο τον προστατευόμενο Μπορείτε να αναλύσετε λίγο παραπάνω την ανωτέρω σκέψη? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geoste Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 (edited) 1) Περισσότερα μόρια από ποιόν? Όλων μαζί τα μόρια θα αυξηθούν το ίδιο, άρα μηδέν εις το πηλίκο. Μόνο σε μια αύξηση μισθού μπορεί να οδηγήσει αυτή η αναγνώριση. Κανένα όφελος στον άνεργο διπλωματούχο δε προσφέρει προς το παρόν. 3) Καθόλου δε θα μειωθεί η ανεργία, ούτε καν των στατικάριων που είναι και οι περισσότεροι και μάλλον από μη στατικές εργασίες ζουν όλοι. Οι δε άλλες ειδικότητες θα εξαφανιστούν τελείως διότι δε θα το ρισκάρει κάποιος να σπουδάσει μόνο αυτές αν δεν έχει στρωμένη δουλειά, αλλά και όσοι έχουν στρωμένες δουλειές θα είναι τόσο λίγοι που δε θα επαρκούν για να λειτουργήσει τμήμα και έτσι και το τμήμα θα κλείσει και θα σταματήσει και κάθε πρόοδος στον τομέα αυτό. Κι αν κάποιος στατικάριος είναι πιο καταρτισμένος από τους άλλους στη στατική αλλά και λιγότερο καταρτισμένος από εκείνους σε όλα τα άλλα, τότε κατά τη γνώμη μου είναι κακός πολιτικός μηχανικός και κακή η σχολή που του έδωσε μονομερή κατάρτιση και κουλτούρα. Η επιστήμη του πολιτικού μηχανικού είναι επιπέδου system of systems engineering και ο χαρακτήρας αυτός θα πρέπει να ενισχυθεί, όχι να καταργηθεί κι άλλο. 1) Όφελος για τα μόρια όντως δεν υπάρχει. Το όφελος είναι περισσότερο ακαδημαϊκό. Να δίνεται η δυνατότητα στους διπλωματούχους να εκπονήσουν διδακτορική διατριβή χωρίς να είναι απαραίτητη η κατοχή ΜΔΕ ή μεταπτυχιακού τίτλου της αλλοδαπής. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα σήμερα αλλά δεν έχει επίσημα αναγνωριστεί ότι το δίπλωμα μηχανικού ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών. 3) Αν για παράδειγμα δημοπρατηθεί ένα δημόσιο έργο οδοποιίας τότε σε αυτό θα μπορούν να υποβάλλουν προσφορά οι μηχανικοί που έχουν επιλέξει την κατεύθυνση συγκοινωνιακών έργων. Έτσι απορρίπτονται όλοι οι άλλοι για το συγκεκριμένο έργο βια το οποίο οι ενδιαφερόμενοι θα είναι λιγότεροι. Το ίδιο για τα υδραυλικά έργα, τα δομικά έργα κλπ. Δεν θα μπορούν όλοι να ασχολούνται με όλα ανεξαρτήτως του προγράμματος σπουδών. Δεν γίνεται με δύο μαθήματα οδοποιίας να έχεις επάρκεια στο αντικείμενο. Δεν γίνεται όσοι δεν έχουν διδαχθεί ποτέ τους προεντεταμένο σκυρόδεμα, σύμμικτες κατασκευές ή γεφυροποιία να ασχοληθούν με αυτά τα έργα. Είναι επικίνδυνο. Ακόμα και να μη μειωθεί η ανεργία είναι υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και της ποιότητα του έργου. Όσον αφορά τους "στατικάριους", η εμπειρία μου δείχνει ότι εκείνοι που επιλέγουν την αντίστοιχη κατεύθυνση κατά την διάρκεια των σπουδών τους είναι οι λιγότεροι από τους άλλους τομείς λόγω δυσκολίας των μαθημάτων. Οι παλιοί πολιτικοί μηχανικοί που δεν είχαν κατευθύνσεις αλλά το πρόγραμμα σπουδών ήταν το ίδιο για όλους, όντως ασχολήθηκαν κυρίως με δομικά έργα. Edited Φεβρουάριος 10 , 2015 by geoste Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 (edited) 1) μα υπάρχει η δυνατότητα να πας απευθείας στο διδακτορικό χωρίς μεταπτυχιακό. 3) Στη δική μου σχολή για την περίοδο 2000 - 2005, παρά τη δυσκολία, είχαμε συντριπτικά ποσοστά στον τομέα δομοστατικής και ελάχιστα παιδιά στους άλλους τομείς που αν δε συνδύαζαν ανά 3-4 τις υπόλοιπες ειδικότητες δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν. Επιπλέον τα μαθήματα εξειδίκευσης ήταν μόνο 8, που σημαίνει ότι όλες οι γνώσεις ήταν συγκεντρωμένες στο γενικό πρόγραμμα και λίγα πράγματα έμεναν να μάθεις μόνος σου στον τομέα και αυτά ήταν κυρίως ερευνητικής φύσεως. Και ακόμα και οι στατικάριοι στα γενικά μαθήματα στατικής δυσκολεύονταν, παρά στα εξειδίκευσης. Ο ανταγωνισμός προστατεύεται με τη διάταξη που δε σου επιτρέπει να ασχολείσαι ταυτόχρονα με μελέτες σε περισσότερες από δύο κατηγορίες και νομίζω ότι δεν είναι οι σπουδές του τομέα που σε κάνουν γνώστη του μελετητικού αντικειμένου, αλλά η πολυετής εμπειρία σε πραγματικά έργα. Ως προς τις κατασκευές, αυτές είναι κυρίως δομοστατικής φύσεως και ελάχιστα έχουν να κάνουν με γνώσεις που απαιτήθηκαν στη μελέτη. Πχ ο συγκοινωνιολόγος έχει να κάνει κυρίως με κυκλοφοριακές μελέτες οι οποίες δεν ενδιαφέρουν καθόλου αυτόν που θα στρώσει τελικά την άσφαλτο και αύριο μπορεί να σκυροδετήσει ένα φράγμα ή να ρίξει μια λιθορριπή για κυματοθραύστη. @ατσαλόβεργας, ο επαγγελματικός προστατευτισμός είναι μια συμφωνία μεταξύ των επαγγελματιών και της υπόλοιπης κοινωνίας ο οποίος πηγάζει από την ανάγκη της κοινωνίας να προσελκύσει επαγγελματίες για να κάνουν μια δουλειά που χρειάζεται οπωσδήποτε αλλά απαιτεί πολύ μεγάλο κόστος επένδυσης σε γνώσεις και εξοπλισμό ώστε κάποιος να το ξοδέψει χωρίς να είναι σίγουρος ότι θα πιάσει τόπο. Edited Φεβρουάριος 10 , 2015 by georgios_m Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 (edited) Αυτά περί επαγγελματικού προστατευτισμού ανήκουν στη νοοτροπία του 1930-70. Τότε είναι που θέριεψαν οι συντεχνίες και ρούφηξαν το μεδούλι της χώρας μας. Και δεν μιλάω μόνο για τη συντεχνία του ΤΕΕ, ας θυμηθούμε τους φορτηγατζήδες που ανέβαζαν το κόστος των μεταφορών στο θεο σε σχέση με το εξωτερικό. Συντεχνία=Κοινωνικός εκβιασμός. Όλοι πλην ελαχίστων το έχουν συνειδητοποιήσει αυτό και στη σύγχρονη κοινωνία ο επαγγελματικός προστατευτισμός θεωρείται καταστροφική νοοτροπία για αυτό στο εξωτερικό έχουν ανοίξει τα επαγγέλματα. Edited Φεβρουάριος 10 , 2015 by stayros Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Ντάξει, τώρα που έχουν μια στρατιά από άνεργους μηχανικούς δεν υπάρχει λόγος να τους προστατέψουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 (edited) Σοβαρά μιλάς; Οι στρατιές από άνεργους πωλητές, άνεργους τεχνίτες, άνεργους οικοδόμους, άνεργους οδηγους, άνεργους σεκιουριταδες κοκ είναι λιγότερο άνθρωποι και δεν χρειάζονται να τους προστατέψουν;! Ή μήπως οι μηχανικοί είμαστε η άρεια φυλή της χώρας και πρέπει να έχουμε άλλα δικαιώματα; Ή μήπως εννοείς να γίνουν ΟΛΑ τα επαγγελματα κλειστά για να έχουν όλοι τη δική τους συντεχνία να τους προστατεύει; Δε βοηθάς τον άνεργο κλείνοντας επαγγέλματα και δημιουργόντας συντεχνίες. Ακόμα ζούμε στα απόνερα αυτής της νοοτροπίας. Απορώ που έστω και ένας επικροτεί να συνεχίσουμε να έχουμε κλειστά επαγγέλματα ή να κλείσουμε και άλλα... Edited Φεβρουάριος 10 , 2015 by stayros Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 (edited) Δεν είναι λιγότερο άνθρωποι αλλά η δουλειά τους δεν απαιτεί τόσο μεγάλα κεφάλαια γνώσεων, κυρίως όμως οικονομικά, πχ το κόστος εξοπλισμού μιας κατασκευαστικής εταιρείας με μηχανήματα. Ο προστατευτισμός των βιομηχανικών (όπως και των γεωργικών) δραστηριοτήτων πουθενά δεν έχει σταματήσει, απλά περνάει φάσεις ανάλογα με τις ανάγκες. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων δεν είμαι υποστηρικτής αλλά ούτε και πολέμιος του προστατευτισμού. Απλά τον περιέγραψα. Edited Φεβρουάριος 10 , 2015 by georgios_m Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Τελικά υπάρχει λόγος για προστατευτισμό υπερ των άνεργων μηχανικών; Ναι ή όχι; Εμένα με έχεις καταμπερδέψει με αυτά που γράφεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Πρόκειται για πρόβλημα βελτιστοπίησης. Αν το ρίσκο της επένδυσης στη δουλειά του μηχανικού είναι τέτοιο ώστε ο κόσμος να αποφεύγει να γίνει μηχανικός και τελικά οι λίγοι που το τολμούν είναι πανάκριβοι, τότε ένας προστατευτισμός μπορεί να αυξήσει την προσφορά υπηρεσιών και να ρίξει τις τιμές, να ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Από ένα σημείο προστατευτισμού και πάνω, οι τιμές μπορεί να αυξάνονται και πάλι, άρα δε χρειάζεται περισσότερος. Έχει μεγάλη σημασία το γεγονός ότι οι δουλειές του μηχανικού έχουν κυμαινόμενη ζήτηση και σε μια περίοδο μεγάλης ζήτησης οι μηχανικοί που θα υπάρχουν να μην επαρκούν και να μη προλαβαίνουν να εκπαιδευτούν εγκαίρως κι άλλοι. Η κοινωνία λοιπόν φροντίζει να τους συντηρεί και για τέτοιες στιγμές, ώστε να τους έχει άμεσα διαθέσιμους. Το κόστος συντήρησης εν μέρει καλύπτεται κι από τα λεφτά που καταβάλλουν για να αποκτήσουν και να διατηρήσουν τις άδειες ασκήσεως επαγγέλματος (πχ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές). Στο τέλος της ενεργού ζωής τους επειδή σίγουρα θα έχει μεσολαβήσει κάποιο στάδιο αναδουλειάς (όπως πχ το σημερινό), η υποχρεωτική διατήρηση της επιχείρησής τους λόγω και της δυσκολίας να κάνουν ξαφνικά κάτι άλλο, μπορεί να φέρει πίσω τα λεφτά που τους έχουν δοθεί. Εξαρτάται λοιπόν από το πόσο τους χρειαζόμαστε και πόσο ακριβοί θέλουν οι ίδιοι να είναι. Όσο πιο πολύ τους χρειαζόμαστε, τόσο εκείνοι θα ακριβαίνουν και θα δημιουργούν σωματεία απαιτώντας πράγματα, όπως πχ τον προστατευτισμό. Αυτά που απαιτούν θα πρέπει να είναι εφικτά, αλλιώς και να θέλει η κοινωνία δε θα μπορεί να τους τα δώσει και έτσι θα ρίχνουν και πάλι τις αξιώσεις τους. Σε κάθε περίπτωση επέρχεται ισορροπία και η ζωή συνεχίζεται. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2015 (edited) Μονο που κάνεις το πιο βασικότερο λάθος. Αν ήταν αναγκαία αυτή η "βελτιστοποίηση" που λες θα την είχε κάθε κράτος. Σε κανένα προηγμένο κράτος δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη. Και σε κανένα προηγμένο κράτος δεν υπάρχει στρατιά άνεργων μηχανικών. Μόνο στην Ελλάδα του προστατευτισμού και των συντεχνιών υπάρχει. Edited Φεβρουάριος 10 , 2015 by stayros Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts