Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ν 4663/1930


Recommended Posts

Τώρα δηλαδή εσύ εννοείς προστατευτισμό το να πρέπει να έχεις κάποιο αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών για να ανοίξεις τεχνικό γραφείο?

Link to comment
Share on other sites

Είναι μία μορφή προστατευτισμού εφόσον για συντεχνιακούς λόγους δεν επιτρέπεις σε κάποιον άλλο κάτοχο αναγνωρισμένου τίτλου σπουδών να ανοίξει και τεχνικό γραφείο.

 

Επίσης είναι μία μορφή προστατευτισμού, πιο διακριτικού βέβαια, αν ένα κάτοχο τίτλου σπουδών του δίνεις υπερδικαιώματα σε 5-6 αντικείμενα ενώ έχει σπουδάσει μόνο το ένα καθώς βγαίνει εκτός ανταγωνισμού ένας κάτοχος τίτλου σπουδών με δικαιώματα μόνο στο αντικείμενο που σπούδασε.

Edited by stayros
  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1) ίσως δεν είναι ακόμα τόσο αναγνωρισμένος ο τίτλος του. όταν θα είναι θα έχει και δικαιώματα.

 

2) δεν έχει σπουδάσει μόνο ένα αντικείμενο, μιας και πρόκειται περί υπο-αντικειμένων της ευρύτερης επιστήμης του, αδιάρρηκτα συνδεδεμένων μεταξύ τους. αυτός που σπούδασε μόνο το ένα έχει καταβάλει μόνο αυτό το ποσοστό της προσπάθειας. κατάλαβέ το, ο πολυτεχνικός χαρακτήρας των σπουδών είναι σα να έχεις σπουδάσει παράλληλα 5 - 6 μικρές σχολές του τύπου που περιγράφεις.

 

αλλά και τα τεϊ δε βλέπω να έχουν πιο εξειδικευμένο χαρακτήρα. πχ κι εσύ ηλεκτρολογία σπούδασες, όχι κάποια υποειδικότητα της ηλεκτρολογίας στην οποία να έχεις εξειδικευτεί περισσότερο από έναν πολυτεχνίτη ηλεκτρολόγο.

Link to comment
Share on other sites

Καθε τίτλος που γράφει Μηχανικός και από κάτω έχει τη σφραγίδα του Ελληνικού κράτους είναι αναγνωρισμένος τίτλος Μηχανικού. Και φυσικά έχω εξειδικευτεί περισσότερο στην Ηλεκτρολογία από έναν πολυτεχνίτη ηλεκτρολόγο που πήρε ροές πληροφορικής/τηλεπικοινωνιών/ηλεκτρονικών κοκ πλην αυτων που επέλεξαν ροές ενεργειακών φυσικά.

Edited by stayros
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, μη μου τρολάρετε το θέμα. Εδώ μιλάμε για το νόμο 4663/1930.

Edited by geoste
Link to comment
Share on other sites

 

@Στάβμαν, ο επαγγελματικός προστατευτισμός συνοδεύεται κι από εξίσου ισχυρές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις, οπότε η κοινωνία βγαίνει περισσότερο κερδισμένη από τον ίδιο τον προστατευόμενο. 

Ο "επαγγελματικός προστατευτισμός" (σικ) οφείλει να προστατεύει την κοινωνία από παθογένειες διαφορετικών μορφών. Έτσι, οφείλει να διασφαλίσει την ελάχιστη εγγυημένη εκπαίδευση ενός επαγγελματία σε έργα δημοσίου συμφέροντος, όπως και οφείλει να διασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση κάθε επαγγελματία που φέρει την ελάχιστη εγγυημένη εκπαίδευση στα έργα αυτά.

Από τη στιγμή που κάποιος είναι πτυχιούχος ανώτατης εκπαίδευσης, δεν πρέπει να του απαγορεύεται η ελεύθερη επαγγελματική δραστηριότητα στο γνωστικό αντικείμενό του, έναντι κάποιου άλλου ο οποίος είναι εξίσου απόφοιτος άλλου τμήματος ανώτατης εκπαίδευσης.

 

Η κοινωνία δεν προστατεύεται μόνον με περιοριστικά φίλτρα. Αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης ανήκει σε συντηρητικές εποχές (βλ. 1930). Η σύγχρονη κοινωνία απαιτεί ανάπτυξη, βελτίωση, ανταγωνισμό και εκσυγχρονισμό. Απαιτεί το καλύτερο αποτέλεσμα που θα προκύψει από τον αγώνα δρόμου που θα κάνουν πολλοί και στον οποίο θα κερδίσει η ίδια στεφανώνοντας τον καλύτερο, τον πιο οικονομικό, τον πιο ευφυή, τον πιο καινοτόμο, τον πιο ασφαλή.

 

 

Δεν είναι κακό λοιπόν αυτό που ζητά ο γεώστε, ασχέτως αν δε συμφωνώ. Διότι αν ο άλλος δεν έχει σίγουρη εξασφάλιση για ποιό λόγο να κάτσει να σπουδάσει και να δουλέψει? Κάνει κάτι άλλο ή φεύγει προς μια άλλη χώρα που του δίνουν περισσότερα.

Αυτό είναι το πρόβλημα της ελληνικής νοοτροπίας κι εκεί βρίσκεται η σήψη του ελληνικού κοινωνικού συστήματος. Τί θα πει "εξασφάλιση εργασίας"; Ποιος σας είπε ότι η ζωή σας είναι εξασφαλισμένη επειδή γράψατε 12 ή 15 ή 19 σε ένα σετ εξετάσεων γνώσεων γενικής και ειδικής παιδείας; Και ποιος σας είπε ότι όποιος είναι άριστος σε ένα "τρίβια γνώσεων" θα πρέπει ντε και καλά να ζει άνετα χωρίς να χρειάζεται να κουνήσει το δαχτυλάκι του;

 

"Εξασφάλιση στην εργασία" υπήρχε μόνον στο μεταπολιτευτικό δημόσιο. Έμπαινες μέσα επειδή κατάφερες να πιάσεις 5 χαρτιά κι έναν μπάρμπα, και δεν σε κουνούσε κανείς, ακόμη κι αν έκανες ...εγκλήματα.

Το πτυχίο δεν εξασφαλίζει τίποτα περισσότερο, παρά μόνον την ελάχιστη εγγυημένη συμβατική εκπαίδευση που απαιτείται για την πρόσβαση σε "επιστημονικές" και "τεχνολογικές" επαγγελματικές δραστηριότητες. Είναι το εισιτήριο για τον αγώνα, όχι το κύπελλο της νίκης...

 

Από εκεί και πέρα, το να φύγει κανείς για άλλη χώρα είναι ένα προνόμιο που δίνει η ελεύθερη αγορά, και την οποία μάχονται λυσσαλέα οι μηχανικοί  του ΤΕΕ (εξίσωση με πτυχία ξένων κρατών). Φαντάσου να υπήρχαν αντίστοιχα ΤΕΕ στις υπόλοιπες χώρες που να μην αναγνώριζαν τον δικό σου πτυχίο ως ισότιμο βασισμένα σε νόμους του 1819 ή του 1654: δεν θα είχες καν την "πολυτέλεια" να φύγεις στο εξωτερικό, κάτι που τώρα σου φαίνεται φυσιολογικό επειδή εκεί δεν υφίστανται ανάλογα ΤΕΕ.

 

 

 

Κι αν κάποιος προστατευτισμός δημιουργήσει στρέβλωση στην αγορά, η αγορά είναι πιο δυνατή και θα αυτορυθμιστεί.

Αυτορρυθμίζεται ήδη  8-) .

Αυτό συζητάμε.

 

 

 

Εδώ μιλάμε για το νόμο 4663/1930.

Ο νόμος 4663/1930 αποτελεί πλέον ιστορικό κειμήλιο στο μεγαλύτερο μέρος του. Επειδή είμαστε μηχανικοί κι όχι ιστορικοί, καλώς μελετάμε την αναθεώρησή του και τις προοπτικές που ξεδιπλώθηκαν από εκείνη για τον επιστημονικό και τεχνολογικό τομέα της Μηχανικής.

Edited by stavmanr
Link to comment
Share on other sites

 

Ο νόμος 4663/1930 αποτελεί πλέον ιστορικό κειμήλιο στο μεγαλύτερο μέρος του. Επειδή είμαστε μηχανικοί κι όχι ιστορικοί, καλώς μελετάμε την αναθεώρησή του και τις προοπτικές που ξεδιπλώθηκαν από εκείνη για τον επιστημονικό και τεχνολογικό τομέα της Μηχανικής.

 

Σε αυτό το θέμα συζητάμε για το ν. 4663/1930 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Ελπίζω να το καταλαβαίνεις και να σεβαστείς το λόγο δημιουργίας του θέματος.

Edited by geoste
Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω την παρατήρηση. Φάνηκε κάπου ότι δεν σέβομαι το θέμα;

Περί επαγγελματικών δικαιωμάτων Μηχανικών, Τοπογράφων και Αρχιτεκτόνων δεν αναφέρεται ο τροποποιηθείς νόμος;

 

Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε νομικοί ώστε να αναλωθούμε αποκλειστικά σε δικονομικές λεπτομέρειες των νόμων. Είμαστε εδώ για να συζητήσουμε κυρίως για τις επιστημονικές, τεχνολογικές και επαγγελματικές προοπτικές που ανοίγονται με την βοήθεια του νομικού μας συστήματος, καθώς και τις γενικότερες επιπτώσεις στην εργασία μας και στην κοινωνία (πελάτες μας/εξυπηρετούμενους).

 

Η γενική συζήτηση αφορά την ανταλλαγή απόψεων ώστε να γίνουμε όλοι μας πλουσιότεροι και σοφότεροι κατά τι.

Edited by stavmanr
Link to comment
Share on other sites

Κανονικά ο νόμος θα έπρεπε να αναφέρει ονομαστικά ποιά είναι τα τμήματα των οποίων οι απόφοιτοι θα εξασκούν το επάγγελμα του αρχιτέκτονος, του τοπογράφου και του πολιτικού μηχανικού. Όχι να μας μιλάει για διπλώματα και σαχλαμάρες.

Link to comment
Share on other sites

......

Ο νόμος 4663/1930 αποτελεί πλέον ιστορικό κειμήλιο στο μεγαλύτερο μέρος του. Επειδή είμαστε μηχανικοί κι όχι ιστορικοί, καλώς μελετάμε την αναθεώρησή του και τις προοπτικές που ξεδιπλώθηκαν από εκείνη για τον επιστημονικό και τεχνολογικό τομέα της Μηχανικής.

 

Το θέμα έχει σαφέστατο τίτλο και περιεχόμενο.

Αποτελεί ή όχι ιστορικό κειμήλιο είναι μια άποψη.

Αν επιθυμείς να μελετήσεις ως μηχανικός την αναθεώρηση ή τις προοπτικές και οτιδήποτε άλλο μπορείς να ανοίξεις νέο θέμα με τον ανάλογο τίτλο και περιεχόμενο.


Το θέμα κλειδώνει (πάλι υποχρεωτικά), θα γίνει ένα σκούπισμα (θα χαθούν και άδικα μερικά πιθανά).

Παρακαλώ να μη μπαίνουν παντού σαν καρύκευμα διαλόγου οι συνηθισμένες αντιπαραθέσεις για ΤΕΙ / Πολυτεχνεία. 

Παρακαλώ να φροντίζουμε όσο αυτό είναι δυνατό να είμαστε ον τόπικ ως κανόνα και όχι ως εξαίρεση.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.