Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες zervasgr. Ήξερα για θεωρία το πρωί και ασκήσεις το απόγευμα...αλλά τα υπόλοιπα όχι...όντως ζόρι.

  • Απαντήσεις 28
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

To θέμα είναι μεγάλο και ξεκινάει από την ποιότητα των σπουδών.

 

-Πώς ελέγχεται κάποιος καθηγητής αν κάνει καλά την δουλειά του και μεταδίδει την γνώση ώς όφειλε και δεν ασχολείται μόνο με την έρευνα και την παραγωγή paper?

-Πώς ελέγχεται ένας καθηγητής αν κινεί το ενδιαφέρον των φοιτητών και τους κρατάει σε εγρήγορση?

-Πως εξασφαλίζεται η αδιαβλητότητα των εξετάσεων των μαθημάτων της σχολής?

-Πώς εξασφαλίζεται η ποιότητα των σπουδών όταν τα τμήματα κάθε χρόνο αναφέρουν στο υπουργείο ότι μπορούν να εκπαιδεύσουν σωστά πχ Α αριθμό σπουδαστών και αυτό για πολιτικούς λόγους τους στέλνει 5Α?

-Πώς εξασφαλίζεται η διασύνδεση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας?

-Πώς γνωρίζει το κράτος τον απαιτούμενο αριθμό Μηχανικών πχ που θέλει να παράγει κάθε χρόνο?

 

Αν μου απαντήσετε σε όλα αυτά θα σας απαντήσω κι εγώ για την αναγκαιότητα των οκταώρων.

Στην παρούσα περίοδο όμως εφόσον το ΤΕΕ δεν έχει και κύρος ώστε να έχει βαρύνουσα άποψη για την διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών ας θέσει αυτό ένα μέτρο ώστε να εξασφαλίζει το υψηλό επίπεδο της παρεχόμενης υπηρεσίας των μηχανικών. Μπορεί να το κάνει εφόσον είναι ο ενδιάμεσος φορέας. Γιατί οι Δικηγόροι έχουν και πρακτική και εξετάσεις? Προσωπική μου άποψη είναι ότι το ΤΕΕ με την κατάργηση των οκταώρων μείωσε πρώτα απο όλα το δικό του κύρος και υποβάθμισε κυριολεκτικά την παρεχόμενη υπηρεσία του Μηχανικού. Από φορέας εξασφάλισης της αδειοδότησης για την άσκηση του επαγγέλματος επέλεξε να είναι ένας απλός γραφειοκράτης και εκδότης "Αδειών ασκήσεως επαγγέλματος". Επέλεξε να δίνει τροφοδοτήσει το σύστημα της αναξιοκρατίας εξυπηρετώντας δυστυχώς άλλα συμφέροντα.

Δυστυχώς έχω ακούσει πάρα πολλές φορές τις φράσεις "Ξέρουμε τι εξετάσεις δίνετε στα Πολυτεχνεία" , "ξέρουμε πώς κάνετε τις διπλωματικές σας." . Η συγκεκριμένη επιλογή του επαγγελματικού μας φορέα ήταν για εμένα εγκληματική.

Η απάντηση στο επιχείρημα εναντίων της καθιέρωσης των οκταώρων που λέει ότι " Εξεταστήκαμε σε 59 μαθήματα , ποιο είναι το ΤΕΕ που θα μας εξετάσει κι άλλο " είναι αυτονόητη, "Έδωσες 59 μαθήματα , εκπαιδεύτηκες για 5 χρόνια , ένα οκτάωρο θα σε πειράξει? Έτσι κι αλλιώς αξιοκρατικά απέκτησες το δίπλωμα του Μηχανικού."

 

Καμμία σχέση λοιπόν με αυτά που περιγράφει ο συνάδελφος zervagr. Υπήρχε πρόγραμμα και σοβαρή εκπαίδευση λοιπόν, σε σχέση με τις σημερινές σχολές που υπάρχει η Παγκόσμια Φοιτητική Σταθερα, και αν δεν δείξεις μόνο σου ενδιαφέρον για να μάθεις , όχι μόνο δεν θα μάθεις αλλά θα σου δώσουν και ένα Δίπλωμα για να μην σε γράφουν στους καταλόγους και να μην υπερφορτώνεις την σχολή. Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση ανθούν και πολλές αλλες εκσυγχρονιστικές και αξιοκρατικές νοοτροπίες, εύνοια σπουδαστών από καθηγητές για διάφορους λόγους και λίστες από τις φοιτητικές παρατάξεις για να περάσουν κάποιοι το μάθημα με 5...Και ύστερα βγαίνουμε και διαδηλώνουμε γιατί μας κόβουν τον μισθό που γίναμε

μηχανικοί σε ένα Δήμο και υπογράφουμε χαρτιά όλη μέρα ενώ ο Δήμος δεν κάνει τις δικές του μελέτες και τις δίνει έξω γιατί απλά δεν μπορούν τα στελέχη του!!!!

Δυστυχώς η συγκεκριμένη απόφαση ήταν επιβράβευση της νοοτροπίας της ήσσονος προσπάθειας και απαρχή των προβλημάτων που αντιμετωπιζουμε σήμερα ώς κλάδος που συνοψίζονται με τις παρακάτω φράσεις που κυκλοφορούν στην πιάτσα:

 

-"Έλα μωρέ θα δώσουμε 300€ σε έναν φατουρατζή να μας κάνει τα σχέδια"

-" Τι έγινε τελείωσες με την μελέτη, σου βγάζει κόκκινα το πρόγραμμα?"

-" Πόσα θές για το τοπογραφικό 8 στρ, μην ακούσω 2000€ και τρελαθώ"

-"Θα πάρουμε έναν μηχανικό να μας βγάλει την άδεια, τυπικά είναι αυτά"

-"50 εγώ που σου φέρνω την δουλειά, 50 εσύ που θα την κάνεις"

-" Μεγάλε,σκάβουμε , τελείωσες τα στατικά?"

 

Μπορείτε να συμπληρώσετε ότι θέλετε ...

 

Αν δεν πιέσουμε το ΤΕΕ να παίξει τον ρόλο που του αναλογεί τότε πολύ γρήγορα θα υπερκεραστεί από έναν φορέα ελεγχου από την Ευρωπαϊκή ένωση που θα εξυπηρετεί συμφέροντα άλλων αγορών, και τότε θα δούμε πόσο θα αξίζει το Ελληνικό Δίπλωμα Πολυτεχνικής Σχολής.

 

Είναι εύκολο να αλλάξουν τα πράγματα, μόνο τα 45000 μέλη να ψηφίσουν συντονισμένα απο εδώ μέσα τους πετάμε όλους έξω αυτούς τους πουλημένους και παίρνουμε τα ηνία στα χέριας μας , αν βέβαια ξυπνήσουμε την τετάρτη το πρωί νωρίς καθώς θα έχουμε αποκοιμηθεί το προηγούμενο βράδυ στον ΚΑΝΑΠΕ μας (που πληρώνουμε ακόμα με δόσεις) βλέποντας τον Λαζόπουλο που "τα λέει και ωραία ο μπαγάσας"!!!

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε
Δεν πιστεύω πως είναι καλό για το Μηχανικό σαν ολότητα να βρίσκεται στο πτυχίο και να χρωστάει Στατική Ι για παράδειγμα (κόρη φίλου μου μηχανολόγου). Κάτι δεν πάει καλά.

 

Και εν τω μεταξύ να έχει τελειώσει και διπλωματική στη Στατική. Το έχω δει και αυτό.

 

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι μόνο τα οκτάωρα ή οι όποιες εξετάσεις για απόκτηση της άδειας. Οι καθηγητές τί κάνουν; Η πολιτεία ενδιαφέρεται για κάτι άλλο εκτός από τους 'πελάτες' της; Το ΤΕΕ που είναι;

Δημοσιεύτηκε

Δεν είναι ακριβώς σχετικό με το θέμα , αλλά μιά και αναφέρθηκαν οι πραγματικά δύσκολες σπουδές στα Ελληνικά Πολυτεχνεία την δεκαετία του 70 , ας περιγράψω και εγώ τις σπουδές στις Ανώτερες Σχολές ΤΕχνολόγων Μηχανικών - ΑΣΤΕΜ- του τέλους της δεκαετίας του 70 , που επειδή είναι μετά την μεταπολίτευση υπάρχουν κάποιες αλλαγές που έγιναν μετά το 1975 .

 

Το στύλ σχολείου και οι παρουσίες ήταν αυτονόητες . Παρουσίες στο 100 % των ωρών που αφορούσαν εργαστήρια και σε μεγάλο μέρος της θεωρίας .

Στην μέση κάθε εξαμήνου εξέταση προόδου που σε ακολουθούσε στις εξετάσεις εξαμήνου και αποτελούσε το 50 % του βαθμού .

Αν αποτύγχανες σε περισσότερο από το 1/3 των εργαστηρίων δεν μπορούσες να δώσεις εξετάσεις .

Στο τέλος κάθε έτους υπήρχε η λεγόμενη κατοχύρωση . Ετσι έπρεπε να είχες περάσει τα 2/3 + 1 των μαθημάτων , αλλιώς επαναλάμβανες το έτος .

Αυτά που δεν είχες περάσει τα έπαιρνες μεταφορά και προστίθεντο στα μαθήματα του επομένου έτους , όπου εκεί υπήρχε η ίδια προδιαγραφή γιά το νέο σύνολο μαθημάτων .

 

 

Ετσι στην σχολή μου περάσαμε 40 παιδιά και οι μισοί που είχαν μεγαλύτερο βαθμό εισαγωγής ακολούθησαν την κατεύθυνση δομικών έργων και οι άλλοι μισοί ακολούθησαν την κατεύθυνση συγκοινωνικών έργων .

 

Από τα 20 παιδιά κάθε ειδικότητας , μόλις 12 δομικοί και 7 συγκοινωνιακοί πέτυχαν την κατοχύρωση και πέρασαν στο δεύτερο έτος . Οι υπόλοιποι το επανέλαβαν και προφανώς τελείωσαν αργότερα .

 

Είμαι και εγώ υπέρ της άποψης των εξετάσεων γιά όλους ,αρκεί να είναι έντιμες και δίκαιες γιά όλους χωρίς ελιτισμούς .

Επίσης θεωρώ ότι όπως συμβαίνει και σε άλλους χώρους τα επαγγελματικά δικαιώματα να έχουν επίπεδα ευθύνης , να είναι συνάρτηση σπουδών η και εμπειρίας και να απονέμονται μετά από έντιμες και δίκαιες εξετάσεις στους επαγγελματικούς φορείς .

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Από το στόμα μου το πήρες αυτές οι μηχανικάρες χαράζανε τις οδοποιίες με την βοήθεια γαιδάρου και η Εγνατία κατασκευάστηκε από μηχανικούς με μ.ο. ηλικίας 35 έτη.

Να μην μιλήσω για πολεδομικά που δεν είναι και το αντικείμενό μου.

Δημοσιεύτηκε

Τουλαχιστον οι κατασκευες 20-30ετιας δεν εγιναν απο αγραμματους που σπουδασαν με το ζορι την τεχνη του μηχανικου εις την αλλοδαπην.

Κατακριτεο το ενα αλλα και το αλλο.

Δημοσιεύτηκε

Η εκπαιδευτική διαδικασία άρχισε... και φέτος τον Σεπτέμβριο στα Πανεπιστήμια.

 

Να συμπληρώσω στην πιο πάνω τοποθέτησή μου ότι δυστυχως 9 στους 10 φοιτητές επιλέγουν να γίνουν μηχανικοί για οικονομικούς, βιοποριστικούς λόγους αλλά και για λόγους καταξίωσης...εκπαιδευόμαστε να παίρνουμε το δίπλωμα για να λέει ο γείτονας "ο Κωστάκης έγινε Μηχανικός" και όχι γιατί πραγματικά μας αρέσει η διαδικασία "Σύλληψη-Σχεδιασμός-Κατασκευή" ώς δημιουργική διαδικασία.

Και λέω εγώ " ο Κωστάκης έγινε Μηχανικός μαθαίνει τον ΓΟΚ και τακτοποιεί ημιυπαίθριους"

 

Οπότε προτείνω να μπεί μάθημα "Τακτοποίηση ημιυπαιθρίων" στο 3ο Εξάμηνο των πολυτεχνικών σχολών για να έχουν μάθει και Excel και σχέδιο για να βγάζουν αμοιβές και σχέδιο για να μπορούν να διαβάζουν τα σχέδια και να σημειώνουν τους ημιυπαίθριους. Γιατί την ίδια στιγμή που η κάθε χώρα εκμεταλλεύεται το επιστημονικό δυναμικό της για να σχεδιαζει να υλοποιεί και να προοδεύει η ψωροκώσταινα τους μηχανικούς της τους κάνει γραφειάδες για να καλύψει τις δικές της αδυναμίες, και να πληρώνει προμήθειες για να εισάγει τεχνογνωσία και όχι να παράγει δικιά της παρόλο που παράγει 3000 μηχανικούς όλων των κλάδων, το χρόνο. Αυτή είναι η πραγματικότητα και όποιος δεν βλέπει την μεγάλη εικόνα στρουθοκαμηλίζει.

 

Ξυπνάτε λοιπόν να πάρουμε τα ηνία στα χέρια μας εμείς οι μικρότεροι γιατί οι μεγαλύτεροι δυστυχώς απέτυχαν ώς σύνολο.

 

Αν δεν κάνουμε κάτι να σπάσουμε τα αποστήματα θα πηγαίνουμε ακριβώς εκεί που πάμε τώρα...

  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

iovo δυστυχως θα συμφωνησω μσζί σου και λεω δυστυχως διοτι η ελληνικη πραγματικοτητα ειναι χαλια. Όντως εχουμε φτασει στο σημειο να παραγουμε μηχανικους για να κανουν δουλειες που θα μπρουσε να κανει ο οποιοσδηποτε και δεν εχουν απολυτος τιποτα το επιστημονικο. Εχουμε φτασει σε σημειο οι φοιτητες να θεωρουν πρωτιστης σημασια το σε ποια καφετερια θα πανε και σε ποια μπουζουκια και οχι να ανοιξουν τα στραβα τους να καταλαβουν πεντε πραγματα. Εχουμε φτασει δυστυχως στο σημειο να θεωρειται πλεον απο τους φοιτητες παραλογο το να πρεπει να κατσουν να διαβασουν για να περασουν το μαθημα και λογικο να το περασουν με αντιγραφη.

Δεν πιστευω πως η επαναφορα των οκταωρων θα ελυνε αυτα τα προβληματα, παντως σιγουρα η σημερινη διαδικασια με την οποια δινονται οι αδειες ειναι ενα τεραστιο καλαμπουρι και πιστευω παγκοσμια ελληνικη πρωτοτυπια. Πως γινεται να δινεις την ιδια αδεια σε ατομα τα οποια "εξεταστηκαν" σε εντελως διαφορετικα αντικειμενα και συγχρονος δεν εξεταστηκαν καθολου σε σημαντικα θεματα τα οποια αφορουν το επαγγελμα πραγματικα δεν μπορω να το καταλαβω...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.