erling Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Το επαναφέρω για την ιστορία οκτάωρα Άρα η ΕΜΔΥΔΑΣ ήταν αυτή που πίεσε και κατάφερε την κατάργηση των οκτάωρων. Α ρε Αντρέα, είσαι νεκρός αλλιώς θα άκουγες πολλές κατάρες.
tsak1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Από τότε η ελιτίστικη συμπεριφορά του ΕΜΠ;! :confused: Τα οκτάωρα τα έκαναν τα πολυτεχνεία γενικώς και όχι μόνο το ΕΜΠ. Εδινες εξετάσεις που διαρκούσαν οκτώ ώρες (εξ ου και το 'οκτάωρα') σε τρία μαθήματα δικής σου επιλογής και έπρεπε να τα περάσεις όλα για να πάρεις δίπλωμα αλλά και συγχρόνως άδεια άσκησης επαγγέλματος. Και όταν λέμε εξετάσεις εννοούμε μία πλήρη μελέτη. Για παράδειγμα σου έδιναν έναν χάρτη με ισοϋψείς και έπρεπε να μελετήσεις έναν δρόμο μεταξύ δύο χωριών (οριζοντιογραφία, μηκοτομή, διατομές, προμετρήσεις χωματισμών, απορροή ομβρίων και λοιπά). Και όλα αυτά στο χέρι φυσικά όχι σε CAD που δεν υπήρχε άλλωστε τότε. Ηταν μια καλή απόδειξη ότι δεν έβγαινες στην πιάτσα άσχετος και όποιον πάρει ο χάρος. Το γιατί σταμάτησαν δεν γνωρίζω, αλλά κατά τη γνώμη μου ήταν ΕΓΚΛΗΜΑ. Ας τα επαναφέρουν και ας μπορούν να δώσουν τέτοιες εξετάσεις απόφοιτοι οποιουδήποτε ιδρύματος και όποιος μπορεί ας πάρει επαγγελματικά δικαιώματα.
stayros Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Τα οχτάωρα δεν τα έκανε το ΤΕΕ, αλλά το ΕΜΠ... δηλαδή την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος αντί να την δίνει ο επαγγελματικός φορέας των μηχανικών, την έδεινε ένα ΑΕΙ... οπότε καταλαβαίνετε τι γινόταν αν ήσουν απόφοιτος του ΕΜΠ ή όχι... Αυτό εννοούσα ελιτίστικη συμπεριφορά. Για τους δικούς μας, του ΕΜΠ, τους καλούς ντε, αυτά και για τον κατιμά, όλους τους άλλους δηλαδή, εκείνα...
zervasgr Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Ας μιλήσει κι ένας παλιός ( ΕΜΠ 1976 ). Τα οκτάωρα ΔΕΝ ήταν για την απόκτηση πτυχίου (αυτό το είχες πάρει ήδη ), αλλά για την άδεια άσκησης επαγγέλματος και η διοργάνωση γινόταν από το ΤΕΕ πανελλαδικά, με κοινά θέματα κατά κατηγορία (έπρεπε να διαλέξεις τρείς), με συναφές περιεχόμενο κάθε μία (π.χ. Σιδηρές Κατασκευές με μελέτη ας πούμε γέφυρας, οπότε είχες και τις στατικές επιλύσεις της και τα σχέδιά της να κάνεις). Τα θέματα δεν ήταν βέβαια γνωστά από πριν! Ήταν σαν να ήσουν στο γραφείο σου με τα βιβλία σου και ότι άλλο χρειαζόταν και να ετοίμαζες μιά πλήρη μελέτη για κάποιον πελάτη. Η βαθμολόγηση των γραπτών γινόταν από επιτροπή του ΤΕΕ. Ελπίζω να θυμάμαι καλά εκείνη την προϊστορική διαδικασία με όλο το άγχος και την αγωνία της. Το ΕΜΠ και τα άλλα Πολυτεχνεία της εποχής (πολύ λιγότερα τότε), παρείχαν απλά τους χώρους διεξαγωγής των εξετάσεων. Μια τελευταία παρατήρηση : Οι νεώτεροι συνάδελφοι ούτε μπορούν καν να φανταστούν τη δυσκολία των σπουδών εκείνης της εποχής. Αν δε επανερχόταν το τότε σύστημα του ΕΜΠ οι πιό πολλοί από τους φοιτητές του θα τα παρατούσαν την πρώτη χρονιά (καλομαθημένοι γαρ).
tpanag Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Μια τελευταία παρατήρηση : Οι νεώτεροι συνάδελφοι ούτε μπορούν καν να φανταστούν τη δυσκολία των σπουδών εκείνης της εποχής. Αν δε επανερχόταν το τότε σύστημα του ΕΜΠ οι πιό πολλοί από τους φοιτητές του θα τα παρατούσαν την πρώτη χρονιά (καλομαθημένοι γαρ). Να μου επιτραπεί όμως και εμένα εδώ μια παρατήρηση. Ούτε οι παλαιότεροι συνάδελφοι είναι εύκολο να αντιληφθούν τις δυσκολίες των νέων προγραμμάτων σπουδών από διηγήσεις και μόνο. Δεν έχουν ίσως μέτρο σύγκρισης. Δεν πιστεύω ότι οι πολυτεχνικές σχολές έγιναν "ευκολότερες" με την πάροδο του χρόνου. Απλά άλλαξαν και εκσυγχρονίστηκαν. Είναι αστείο για παράδειγμα να προβάλλω "μομφή" σε νεωτέρο από μένα συνάδελφο γιατί ας πούμε εγώ πρόλαβα και διδάχτηκα γραμμικό σχέδιο στο χέρι ενώ αυτός μόνο στο autocad. Δεν είναι σε καμία περίπτωση το πρώτο πιο "δύσκολο" από το δεύτερο. Αντιθέτως μάλιστα θα έλεγα ότι τον τεχνολογικό μου "αναλφαβητισμό" τον πλήρωσα αρκετά σε κόπο και χρόνο τα πρώτα χρόνια μέχρι να προσαρμοστώ στις εξελίξεις και το ότι εγώ ξέρω να τραβήξω γραμμές στο χαρτί καλύτερα από το νέο, λίγο έως καθόλου μου προσέφερε. Ο μέσος νέος Μηχανικός, έχει μάλλον μεγαλύτερη επιστημονική "ευρύτητα πνεύματος" από το μέσο παλιό Μηχανικό. Περισσότερες παραστάσεις, περισσότερα βιώματα.
arxrts Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Όταν έχεις μπει στη διαδικασία των εξετάσεων 58 φορές, όσες και τα μαθήματα, τι παραπάνω θα προσέφεραν άλλα τρία εξαντλητικά οκτάωρα? Και ακόμα αν δεχτούμε ότι θα είχε και τα θετικά του πόσο εφικτό θα ήταν σήμερα αυτές οι εξετάσεις? Υπό την έννοια ότι οι κανονισμοί για να φτιάξεις κάτι πραγματικό (όχι για να λύσεις μια άσκηση εξετάσεων) έχουν γίνει τόσο πολύπλοκοι που οκτώ ώρες χρειάζεσαι για να περάσεις ένα φορέα στο πρόγραμμα η δε επίλυσή του με το χέρι είναι πλέον αδύνατη. Υπό αυτές τις σημερινές συνθήκες θα οδηγούμασταν πάλι σε εξετάσεις σαν των μαθημάτων της σχολής και θα κρινόμασταν εκ νέου από άτομα που ήδη μας έχουν κρίνει ως ικανούς, δηλαδή σε δουλειά να βρισκόμαστε...... Μην φοβάστε οι άσχετοι γνωρίζουν την ασχετοσύνη τους και κάθονται στα αυγά τους πιάνουν το δημόσιο ή μαθαίνουν να βγάζουν αδειούλες και να τακτοποιούν ημιυπαίθριους, αλλά πραγματικές μελέτες δεν θα κάνουν ποτέ, τους αποβάλλει από μόνο το σύστημα!
zografos_k Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Τα τρια επιπλεον οκταωρα δεν προσεφεραν τιποτε στους αποφοιτους των Πολυτεχνειων της χωρας. Απλα διεκοπταν την πορεια πολλων φιλοδοξων μηχανικων που αποφοιτησαν απο σχολες του εξωτερικου, κυριως Ιταλια τοτε. (υπαρχουν αρκετοι εδω) Πιστευω πως κακως καταργηθηκαν κ πως θα επρεπε να ξαναλειτουργησει αυτος ο τροπος εξετασεων. ((κ μετα βλεπουμε αν θα υπαρχει υπερπληθωρα Διπλωματουχων Πολιτικων Μηχανικων....))
tsak1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2010 @arxrts Τα οκτάωρα, προσαρμοσμένα στις σημερινές συνθήκες, θα προσέφεραν πάρα πολλά. Αλλά δυστυχώς δεν βλέπω να επανέρχονται. Και νομίζεις ότι ο άσχετος που κάθεται στ' αυγά του και πιάνει το δημόσιο δεν αποτελεί πρόβλημα; Αν είχες πέσει σε ελεγκτή στατικών απόφοιτο απίθανης σχολής του εξωτερικού θα καταλάβαινες τι εννοώ. @zervasgr Επειδή είμαι της ίδιας περίπου εποχής, θυμάμαι ότι οι βαθμοί των οκταώρων μετρούσαν στον γενικό βαθμό του πτυχίου (τουλάχιστον στο ΑΠΘ), άρα μάλλον δεν ήταν μόνο για την άδεια.
arxrts Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2010 Μπορούν όμως να προσαρμοστούν στις σημερινές συνθήκες σε όλους τους τομείς και σε όλες τις ειδικότητες? Επειδή είμαι της άποψης πως δεν γίνεται, αλλά είναι εξίσου χαζή η "εξέταση" του δεκάλεπτου που γίνεται τώρα και εφόσον κανείς δεν κόβεται, πρέπει να καταργηθεί και αυτή. Αν θέλουμε οι μηχανικοί που βγαίνουν να είναι πιο ικανοί (και όχι απλά να σκίζουμε πτυχία αφού πρώτα τα έχουμε δώσει) χρειάζονται πολύ πιο ουσιαστικές αλλαγές. Το τεε πρέπει να κατευθύνει το υπουργείο παιδείας και αυτό με την σειρά του τα πανεπιστήμια τι θα διδάσκουν και πως θα εξετάζουν, εδώ βρίσκετε η ουσία, το να σκίζεις μερικά πτυχία περισσότερα προβλήματα να δημιουργήσει παρά θα λύσει. Επειδή τίποτα στην Ελλάδα δεν λειτουργεί για αυτό που σχεδιάστηκε, αν επαναφέρουν τα οκτάωρα αμέσως θα εμφανιστούν τα στάνταρ θέματα, τα ειδικά φροντιστήρια και ένας παρακλάδος που απλά θα πλουτήσουν κάποιοι, ότι γίνεται και τώρα στις σχολές κάτι που φυσικά θεωρώ απαράδεκτο.
zervasgr Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2010 Μια μικρή αναδρομή ακόμη στις σπουδές στο ΕΜΠ, απ' τις αρχές της δεκαετίας του '70... Ξεκίναγες λοιπόν καμαρωτός κατά το τέλος Σεπτέμβρη το έτος, με ημερήσιο πρόγραμμα 8:00 π.μ. έως 2:00 θεωρία (τα κοινά με τις άλλες σχολές μαθήματα γίνονταν στο μεγάλο αμφιθέατρο των Χημικών μηχανικών) με παρουσίες (χαρτάκι με το όνομά σου) σε κάθε μάθημα. 2:00 με 3:00 διάλειμμα (φαγητό - διάβασμα) και 3:00 έως 8:00 ασκήσεις (σε τμήματα περίπου 15 ατόμων με τους βοηθούς της έδρας), με σήκωμα στον πίνακα από κατάλογο, απουσιολόγιο κλπ, σαν να ήσουν ακόμη μαθητής στο σχολείο! Άφιξη κατ' οίκον κατά τις 9:00 και διάβασμα και λύση των ασκήσεων της επομένης. Αυτά κάθε μέρα εκτός Σαββάτου που τελειώναμε στις 2:00! Παράδεισος! (δεν υπήρχε ακόμη πενθήμερο). Περνούσε λοιπόν ο καιρός, έφτανε ο Φλεβάρης και μαζί του οι εξετάσεις προόδου. Έπαιρνες κάποιο βαθμό που σε ακολουθούσε ο σιχαμένος στις εξετάσεις Ιουνίου και Σεπτεμβρίου. Με ένα 3 ας πούμε το Φλεβάρη έπρεπε τον Ιούνιο ή το Σεπτέμβρη να γράψεις για 7. Βγαίνανε λοιπόν τα αποτελέσματα του Σεπτέμβρη και έπρεπε να έχεις περάσει όλα τα μαθήματα εκτός από το πολύ 2 τα οποία έπαιρνες "μεταφορά" στο επόμενο έτος. Το Φλεβάρη, πέρα από τις εξετάσεις προόδου έδινες και για "βελτίωση προόδου" σε όσα μετέφερες. Μέχρι εδώ καλά! Άν έμενες σε πάνω από 2 μαθήματα το Σεπτέμβρη ή δεν πέρναγες μεταφερόμενο μάθημα επαναλάμβανες το έτος από την αρχή, όλα τα μαθήματα ξανά! Μπορούσες να μείνεις μόνο μια φορά στον τόπο (στο ίδιο έτος). Στη δεύτερη αποτυχία είχες διαγραφεί από το ΕΜΠ και πήγαινες κατά σπιτάκι σου μεριά. Και προφανώς δεν απαξιώνω τους νέους συναδέλφους συμφωνώντας να επανέλθει ένα είδος "οκτάωρων", αλλά κάτι πρέπει να γίνει με το κανονισμό σπουδών σήμερα. Δεν πιστεύω πως είναι καλό για το Μηχανικό σαν ολότητα να βρίσκεται στο πτυχίο και να χρωστάει Στατική Ι για παράδειγμα (κόρη φίλου μου μηχανολόγου). Κάτι δεν πάει καλά. Ελπίζω να μη καταχράστηκα πολύ το χώρο του Forum και το χρόνο σας. (Και είμαι γερο-τεχνοφρικιό! Κομπιούτερ από το καλοκαίρι του '80 και πλότερ από το '85) 2
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα