explo123 Δημοσιεύτηκε June 30, 2014 at 06:37 μμ Δημοσιεύτηκε June 30, 2014 at 06:37 μμ Είμαι Πολιτικός Μηχανικός με στοιχειώδεις γνώσεις ηλεκτρολογίας / ηλεκτρονικής. Εχω ενα ηλεκτροκινητήρα 0,1 Hp τριφασικό που μετακινεί μια σιδηροκατασκευή (tracker ΦΒ). Θελω όταν η κατασκευή φτάνει στο τέρμα της διαδρομής να κόβεται το ρεύμα ώστε να μην ζορίζεται ούτε ο κινητήρας ούτε η κατασκευή. Ειναι όμως απαραίτητο όταν οι φάσεις του ρεύματος αλλάζουν (L1, L3, L2 από L1, L2, L3) να επιτρέπεται να περάσει ρεύμα στον κινητήρα ώστε να μπορεί να κινηθεί η κατασκευή προς την αντίθετη κατεύθυνση. Προφανώς στο τέρμα της διαδρομής θα υπάρχει κάποια επαφή που θα δίνει εντολή διακοπής του ρεύματος. Η λύση που ψάχνω είναι με τι διάταξη ηλεκτρολογική ή ηλεκτρονική θα επιτρέπεται να περάσει ρεύμα όταν έχουμε αναστροφή των φάσεων . Κάθε ιδέα / βοήθεια δεκτή Ευχαριστώ
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε June 30, 2014 at 07:05 μμ Δημοσιεύτηκε June 30, 2014 at 07:05 μμ Αυτό που θες είναι τρομακτικά εύκολο, αλλά πρέπει να το κάνει ηλεκτρολόγος, το υλικό λέγεται τερματοδιακοπτης ο οποίος ελέγχει το ρελε κλπ αν κ αυτό που λες για 0,1ΗΡ μοτερ δεν μου κάθεται
el greco Δημοσιεύτηκε June 30, 2014 at 08:05 μμ Δημοσιεύτηκε June 30, 2014 at 08:05 μμ ναι γινεται με τερματικο διακοπτη οπωs λεει και ο νικοs 2 ρελε μανδαλωμενα μεταξυ τουs και ενα κοινο θερμικο του κινητηρα.
explo123 Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 04:43 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 04:43 μμ Αυτό που θες είναι τρομακτικά εύκολο, αλλά πρέπει να το κάνει ηλεκτρολόγος, το υλικό λέγεται τερματοδιακοπτης ο οποίος ελέγχει το ρελε κλπ αν κ αυτό που λες για 0,1ΗΡ μοτερ δεν μου κάθεται ΝΙΚΟΣΤΡΙ , ευχαριστώ για το ενδιαφερον , υπάρχει περίπτωση να μου το αναλύσεις περισσότερο ? ΟΚ , ο τερματοδιακόπτης κόβει το ρεύμα μέσω του ρελέ , πώς όμως επανέρχεται το ρεύμα μετά την αναστροφή των φάσεων ???
explo123 Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 04:45 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 04:45 μμ ναι γινεται με τερματικο διακοπτη οπωs λεει και ο νικοs 2 ρελε μανδαλωμενα μεταξυ τουs και ενα κοινο θερμικο του κινητηρα. Ευχαριστώ El Greco , γινεται να μου σκιτσάρεις το κύκλωμα ?
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 07:17 μμ Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 07:17 μμ (edited) ΝΙΚΟΣΤΡΙ , ευχαριστώ για το ενδιαφερον , υπάρχει περίπτωση να μου το αναλύσεις περισσότερο ? ΟΚ , ο τερματοδιακόπτης κόβει το ρεύμα μέσω του ρελέ , πώς όμως επανέρχεται το ρεύμα μετά την αναστροφή των φάσεων ??? .. Για την κίνηση του τρακερ (ανατολή δύση)έχεις 2 ρελε κ άλλα 2 για την κίνηση πάνω κάτω βάση αστρικού κύκλου , πάνω σε αυτά παρεμβαίνουν τα ηλεκτρικά τερματικά.. εγώ θα έκοβα τον Ν Λογικά κατάλαβες αφού είσαι γνώστης ηλεκτρολογίας… Edited July 1, 2014 at 07:18 μμ by ΝΙΚΟΣΤΡΙ
vasilllis Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 07:59 μμ Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 07:59 μμ (edited) ΝΙΚΟΣΤΡΙ , ευχαριστώ για το ενδιαφερον , υπάρχει περίπτωση να μου το αναλύσεις περισσότερο ? ΟΚ , ο τερματοδιακόπτης κόβει το ρεύμα μέσω του ρελέ , πώς όμως επανέρχεται το ρεύμα μετά την αναστροφή των φάσεων ??? δεν ειναι ετσι απλο να γινει,πρεπει αυτο το συστημα να παντρευτει με τον υπαρχων αυτοματισμο που κινει το τρακερ.κατι απλο θα ειναι να αλλαζει το ρελε κινησης μεχρι να επιστρεψει στην αρχικη θεση (αρα και αλλος τερματικος) οπου θα ξαναρχισει παλι την ιδια διαδικασια. Για την κίνηση του τρακερ (ανατολή δύση)έχεις 2 ρελε κ άλλα 2 για την κίνηση πάνω κάτω βάση αστρικού κύκλου , πάνω σε αυτά παρεμβαίνουν τα ηλεκτρικά τερματικά.. εγώ θα έκοβα τον Ν Λογικά κατάλαβες αφού είσαι γνώστης ηλεκτρολογίας… καλο ειναι να μην κοβουμε του ουδετερο σε ενα αυτοματισμο αλλα την φαση. Edited July 1, 2014 at 08:00 μμ by vasilimertzani
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 08:09 μμ Δημοσιεύτηκε July 1, 2014 at 08:09 μμ καλο ειναι να μην κοβουμε του ουδετερο σε ενα αυτοματισμο αλλα την φαση. ότι κ αν κόψεις, 230 θα έχεις εκτός κ αν, 42ή 24v
explo123 Δημοσιεύτηκε July 2, 2014 at 08:27 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε July 2, 2014 at 08:27 μμ Ευχαριστω όλους για το ενδιαφερον αλλα μαλλον δεν εγινα σαφης απο την αρχή και σας εμπλεξα. Το να κόψεις την φάση ή ουδέτερο με τερματοδιακόπτη και ρελέ είναι πολύ απλό. Μένεις όμως με ένα κύκλωμα κομμένο. Κάποια στιγμή όμως το PLC που ελέγχει την κίνηση αναστρέφει τις φάσεις για να δουλέψει ο κινητήρας αντίθετα και να κάνει το tracker επιστροφή. Υπάρχει ρελέ ή συσκευή που αναγνωρίζει την αλλαγή των φάσεων ώστε να επιτρέψει ξανα να περάσει ρεύμα στο κύκλωμα ??
cdr Δημοσιεύτηκε July 2, 2014 at 08:44 μμ Δημοσιεύτηκε July 2, 2014 at 08:44 μμ Ποιες φασεις θα αναστρεψει το plc!!?????? σε αυτά τα κυκλώματα δεν εχει λογικη να παιρνει το plc την ισχυ . η συνηθη διαταξη είναι αυτό που σου ειπαν η συνάδελφοι . εχεις έναν κινητηρα ο οποιος οδηγείται από δυο ρελε , ένα για πορεια α και ένα για πορεια β . αν σε σειρα από την εξοδο (do) του plc με την εντολη για πορεια α περασει ενας οριακος η διακοπτης τερματος όταν ενεργήσεις σε αυτόν μηχανικα θα διακοψει την εντολη προς το ρελε και θα σταματησει την κινηση με πορεια α. η άλλη κατασταση ( πορεια β ) είναι ανεξαρτητη και εχει αλλον οριακο και μπορει ανα πασα στιγμη να δωθει εντολη για πορεια β ! το plc εντελει τα ρελλε όχι τις φασεις . τα ρελε κανουν την αλαγη τον φασεων . οι τερματικοι διακοπτουν την εντολη προς την αναλογη πορεια όταν ενεργουν . αν δεν βγαλεις ακρη πες να σου κανω ένα σχεδιο η φωναξε έναν τεχνικο .
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα