Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγ. Δικαιώματα/Επαγ. Επάρκεια μεταξύ κατευθύνσεων


Recommended Posts

Καλησπέρα σας.

 

Είμαι φοιτητής Πολ. Μηχ. και βρίσκομαι σε μια διαδικασία που σκέφτομαι τις δυνατότητες και τους περιορισμούς μεταξύ των διάφορων κατεθύνσεων/ειδικοτήτων που καλούμαστε να επιλέξουμε κατα τη διάρκεια των σπουδών μας. Ενδεικτικά, σας αναφέρω τους 4 τομείς: α) Δομοστατικής β) Γεωτεχνικής γ) Υδατικών πόρων και Περιβάλλοντος δ) Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής

 

Σίγουρα, σημαντικό ρόλο στην επιλογή αυτή για κάθε φοιτητή διαδραμματίζει το ενδιαφέρον που απέκτησε κατα τη διάρκεια των σπουδών του για τα μαθήματα του κάθε αντικειμένου. Επειδή όμως δε θα ήθελα να φτάσω επαγγελματικά σε σημείο να πω "στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα" θα ήθελα να εκμεταλλευτώ την εργασική σας εμπειρία για να την εντάξω στη διαδικασία επιλογής.

 

Συνοπτικά, ενδιαφέρομαι να μάθω καταρχάς εάν οι απόφοιτοι κάθε ειδικότητας έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Πέραν αυτού όμως, έαν θεωρείτε πως κάθε κατεύθυνση/ειδκότητα προσφέρει επάρκεια μόνο στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

 

Ευχαριστώ

 

Υ.Γ: Λόγω της ένταξης της έννοιας της "επαγγελματικής επάρκειας" δεν έβαλα το θέμα στην κατηγορία "Επαγγελματικά δικαιώματα"

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Επαγγελματικά δεν έχεις κανένα θέμα και πρόβλημα. Το μόνο κριτήριο είναι η κλίση σου προς συγκεκριμένο αντικείμενο και βέβαια η διάθεση να διδαχτείς πιο εξειδικευμένα μαθήματα. Μια εξαίρεση θα μπορούσε να αποτελεί η ζήτηση πολ. μηχ. από κάποια εταιρία (συμβαίνει αρκετά συχνά, αλλά όχι πάντα) συγκεκριμένης κατεύθυνσης και παρόλο που μπορεί να έχει λάβει γενικές γνώσεις του ζητούμενου αντικειμένου, έστω και από τα 3 πρώτα έτη. Φαντάσου όμως, ότι καλά καλά ούτε στο πτυχίο σου (πάπυρος) δεν αναγράφεται η κατεύθυνση. Είναι κάτι που μπορεί να προκύψει μόνο μέσω της αναλυτικής βαθμολογίας. 

Εγώ προσωπικά, κατεύθυνση δομοστατικού είχα επιλέξει, όμως έβλεπα ότι κάποιοι άλλοι τομείς (τύπου γεωτεχνικής) είχαν πέρα από τα εξειδικευμένα της κατεύθυνσής τους και κάποια άλλα δομοστατικών (επιλογής βεβαίως). Άρα, αν λόγου χάρη σε ενδιαφέρει (αλλά όχι ξεκάθαρα) κάποιος τομέας, αλλά έχεις ενδοιασμούς σχετικά με την επιλογή του, καλό θα ήταν να συγκρίνεις μαθήματα 7ου-9ου (τουλάχιστον σε ο, τι αφορά την Αθήνα, που έχω προσωπική εμπειρία) των κατευθύνσεων που σε απασχολούν και να δεις ποιά θα μπορούσε να είναι η χρυσή τομή (γνώμη μου). 

 

Edit : Ενώ μου το εμφάνισε στα αδιάβαστα, βλέπω ότι έχει μια ημερομηνία δημοσίευσης 2014 (!!). Αν ισχύει αυτό, ζητώ συγγνώμη, δεν το πρόσεξα καν. 

Edited by Directionless
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Μετα τα τραγικα αποτελεσματα των εισαγωγικων (Πολιτικων Μηχανικων με 800 μορια !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) αυτη η σελιδα δεν εχει πλεον κανενα νοημα....

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα κι αν έλεγες να αγνοήσεις τις ειδικές κατηγορίες εισακτέων, ακόμα και οι κανονικές βάσεις είναι απογοητευτικές, τόσο ως απόλυτες τιμές, όσο και σχετικά με τις υπόλοιπες θετικές πλέον επιστήμες, γιατί εντός των πολυτεχνικών, παρά τη λεγόμενη υπεροχή σε Επ/Δικ. από πρώτοι είμαστε πια οι τελευταίοι!

ΕΜΠ 16.385,  ΑΠΘ 14.467, ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ 14.311, Πάτρα 13.460, Βόλος 13.140, ΑΤΜ ΕΜΠ 13.047,  ΔΠΘ 11.992, ΑΤΜ ΑΠΘ 11.591, ΜΗΠΕΡ ΧΑΝΙΑ 8.08, ΜΗΠΕΡ ΔΠΘ 7.270

η έλλειψη αντικειμένου σίγουρα επηρεάζει και τις όποιες συζητήσεις για εξέλιξη του κλάδου προς μια πιο ξεκάθαρη κατανομή επαγγελματικών δικαιωμάτων.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Μηχανικοί ΤΕ έμπαιναν στις σχολές τους καί με 15.000 μόρια, αλλά δεν είχαν επίπεδο.

Μηχανικοί ΠΕ μπαίνουν σήμερα με 13.000 μόρια, και έχουν επίπεδο επειδή είναι ΠΕ.

Edited by TEE
Link to comment
Share on other sites

Όλοι στην αγορά κρινόμαστε. Το ποιός θεωρεί ότι ο άλλος έχει (ή δεν έχει) επαρκές τεχνικό επίπεδο, δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς δεν κρινόμαστε όλοι στην αγορά. Κάποιοι "κρινόμαστε" πριν φτάσουμε στην αγορά.

Ονομάζεται "ρύθμιση επαγγ. δικαιωμάτων Μηχανικών".

Η πρόσβαση στην αγορά για κάποιους εξ ημών είναι περιορισμένη, προβληματική, γεμάτη εμπόδια.

Και παρά το γεγονός ότι έπρεπε να έχουμε όλοι ίση πρόσβαση στην αγορά (βάσει αποφάσεων ΣτΕ, συνταγματικών και κοινοτικών προβλέψεων κλπ) για να δούμε πόσα απίδια πιάνει ο σάκος του καθενός.

Edited by TEE
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, TEE said:

Δυστυχώς δεν κρινόμαστε όλοι στην αγορά. Κάποιοι "κρινόμαστε" πριν φτάσουμε στην αγορά.

Ονομάζεται "ρύθμιση επαγγ. δικαιωμάτων Μηχανικών".

Το επίπεδο δεν σχολίασες παραπάνω;
 

13 hours ago, TEE said:

Μηχανικοί ΤΕ έμπαιναν στις σχολές τους καί με 15.000 μόρια, αλλά δεν είχαν επίπεδο.


Σε αυτό απάντησα. Κάτι άλλο γράφεις μετά, που ουδεμία σχέση έχει με το σημείο του κειμένου σου, το οποίο και σχολίασα παραπάνω.

Edited by JohnnyHoliday
Link to comment
Share on other sites

@JohnnyHoliday

Όχι, δεν σχολίασα μόνο το επίπεδο παραπάνω.

Σχολίασα μία συστηματική διάκριση των επιστημόνων συγκεκριμένων πεδίων με βάση το βαθμό των κατατακτήριων εξετάσεών τους, που συναντούσαμε για δεκαετίες ως αντεπιχείρημα δήθεν ποιοτικής διαβάθμισης.

Το επίπεδο μπήκε ως καυστική αναφορά της παλινωδίας των επιχειρημάτων εναντίον του πτυχίου μου, από διάφορους καλοθελητές. Αυτό το επιχείρημα χρησιμοποιούνταν συστηματικά για να δικαιολογήσει το γιατί δεν εφαρμόζονταν η συνταγματική απαίτηση της πολιτείας μας για ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Νομίζω ότι μπορείς να κάνεις τη σύνδεση.

 

Edited by TEE
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει μια πρόταση.

Να γυρίσουμε στα προ του 1982 έτη και να ζητάμε να επανέλθει η πιστοποίηση για την άδεια άσκησης επαγγέλματος (όχι βέβαια αυτή η ξεφτίλα της εξέτασης των διπλωματικών από το ΤΕΕ ή των αντίστοιχων πτυχιακών.)

Υπενθυμίζω στους παλαιότερους και για να μαθαίνουν οι νεώτεροι ότι μέχρι και το 1981 για τους αποφοίτους ΑΕΙ (Πολυτεχνεία- Πολυτεχνικές Σχολές) η πιστοποίηση γινόταν με δυο υποχρεωτικούς τρόπους (αθροιστικά)

1) Προφορική εξέταση της διπλωματικής εργασίας από 3μελη επιτροπή καθηγητών και

2) Γραπτή εξέταση των 3 τότε βασικών εργασιακών πεδίων [στατική μελέτη ενός αντικειμένου ,υδραυλική μελέτη (συνήθως μελέτη ύδρευσης πόλης) και μελέτη οδοποιίας)   διάρκειας  8 ωρών η κάθε μια (τα λεγόμενα 8ωρα)] .

Προφανώς τα ίδια πρέπει να ισχύουν και για τους αποφοίτους Τ.Ε

Εδώ θα μετρηθούν τα κότσια .

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.