acnt Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Έχω ψάξει τους κανονισμούς (ΕΑΚ, ΕΚΟΣ, ΓΟΚ) και δεν έχω βρει πουθενά να αναφέρει πως ο πυρήνας είναι υποχρεωτικός σε περίπτωση που υπάρχει ανσασέρ. Βέβαια θα μου πείτε τα γνωστά περί ευεργετικής λειτουργίας του και τεράστιας ακαμψίας, αλλά εγώ θα σας πω "αρχιτεκτονικές απαιτήσεις" οι οποίες θέλουν την παλιομοδίτικη εναλλάξ είσοδο στον ανελκυστήρα... Από το να κάνω τοιχίο με μεγάλη οπή στο υπόγειο και στην ουσία φυτευτό τοιχίο στο ισόγειο, σκέφτομαι πως είναι προτιμότερο να έχω μόνο δύο (παράλληλα) τοιχία. Να σημειώσω πως πρόκειται για στενόμακρο διώροφο κτίριο με καταστήματα στο ισόγειο (δηλ. ισόγειο +2) και υπόγειο, με λόγο πλευρών λίγο κάτω του 4, σε ζώνη ΙΙ. Πάντως αν δεν είχα επάρκεια κατά Χ και Υ, δεν θα το σκεφτόμουνα καν και θα επέμενα σε άλλη αρχιτεκτονική λύση... Ποιά είναι η άποψη σας; Γνωρίζετε αν η μορφή "Π" είναι απαραίτητη από κάποιο κανονισμό; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Όχι δεν είναι απαραίτητη και τη λύση αυτή την έχω εφαρμόσει αρκετές φορές. Για την στήριξη του ανελκυστήρα καλό είναι να έχεις σε μια τουλάχιστον πλευρά του τοιχίο. Όχι ότι δεν γίνεται και χωρίς κανένα τοιχίο με μεταλλική κατασκευή. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ελευθερία_Δημ Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Κι εγώ το έχω χρησιμοποιήσει, σε περιπτώσεις που ήθελα το ασανσέρ να έχει 2 παράλληλα ανοίγματα ( για είσοδο-έξοδο). Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην κατασκευή. Link to comment Share on other sites More sharing options...
avgoust Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Ετσι όπως τα λέει ο Χάρης είναι , δεν σε υποχρεώνει κανείς. Καλό θα ήταν πάντως , να κάνεις μια συνεννόηση με την εταιρεία που θα προμηθεύσει τον ανελκυστήρα για να προλάβεις τυχόν κατασκευαστικά ζητηματάκια. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acnt Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Καλά στην κατασκευή δεν αλλάζει τίποτα... Απλά μιλούσα για κανονισμούς που να το επιβάλλουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
avgoust Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Καλά στην κατασκευή δεν αλλάζει τίποτα... Πχ τοίχοι δρομικοί που πρέπει να γίνουν μπατικοί --> αλλαγή φορτίων δοκών ή άκρου πλάκας και ψιλοαλλαγές διαστάσεων , εκτός αν τα έχεις προβλέψει όλα οπότε ΟΚ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acnt Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3 , 2008 avgoust είμαστε σε στάδιο προ-προ-προμελέτης, αλλά το συγκεκριμένο για τον πυρήνα θα "παίξει". Οπότε τελικά φυσικά και θα υπολογιστούν τα όσα λες. Πάντως εγώ μιλούσα για την κατασκευή η οποία δεν μου αλλάζει τίποτα το αν θα υπάρχει πυρήνας ή ζεύγος παράλληλων τοιχίων... Link to comment Share on other sites More sharing options...
acnt Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2009 Πολλές φορές (απ'ότι έμαθα σήμερα) το έδαφος κάτω από τον πυρήνα ανσασέρ, σκάβεται περίπου ενάμισι μέτρο, ώστε να μπούν εκεί μηχανήματα για τον ανελκυστήρα. Ποιά είναι η γνώμη σας γι'αυτή την τεχνική; Έστω κι αν τα κολωνοσίδερα του πυρήνα κατέβουν ως κάτω, δεν χάνεται η έδραση του; Και πολύ περισσότερο όταν ο πυρήνας είναι στο όριο του οικοπέδου, μιά περίπτωση κατά την οποία, το πέλμα της πεδιλοδοκού χάνεται... Εννοώ το παρακάτω σχήμα. Η κάτοψη της θεμελίωσης (επάνω) είναι στο ίδιο επίπεδο όλη, ενώ η τομή δείχνει την "λύση" για να χωρέσουν τα υδραυλικά του ανελκυστήρα.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelot Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2009 Θεωρώ αρχικά ότι γενικά πρέπει να αποφεύγεται η μερική εκσκαφή κάτω από τον πυρήνα του κλιμακοστασίου. Στην περίπτωση όμως που είναι αναγκαίο ο πυρήνας να έχει μεγαλύτερο βάθος θεωρώ ότι είναι σωστότερο να υπολογίζεται η μερική υποβάθμιση πριν από την γενική εκσκαφή, έτσι ώστε να υπάρχει τελικά ενιαίο δάπεδο θεμελίωσης και μεγαλύτερο ύψος κατακόρυφων στοιχείων κάτω από το δάπεδο του Υπογείου (εφόσον υπάρχει). Από τη μικρή εμπειρία που έχω όμως δεν χρειάζεται 1.50 μέτρο εκσκαφής κατω από τον πυρήνα αλλά μόνο 0.70 έως 0.80 μ. οπότε στην περίπτωση αυτή αποφεύγεται η κοιτόστρωση στο σημείο αυτό που κατά κανόνα γίνεται και κατασκευάζεται έκκεντρη πεδιλοδοκός προς τα έξω του πυρήνα επιτρέποντας να έχει αυτό (ο πυρήνας) μεγαλύτερο βάθος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
avgoust Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 6 , 2009 Oχι απλώς πολλές φορές αλλά μπορώ να σου πω ότι είναι ..πάγια πρακτική. Νομίζω μάλιστα ότι είναι και υποχρεωτικό 1,20 m (τα ξέρουν οι μηχανολόγοι αυτά) .Εκεί γενικά κάνεις ένα μεγάλο πλακοπέδιλο (στην χαμηλότερη στάθμη) πάνω στο οποίο θεμελιώνεις τον πυρήνα του ασανσερ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα