Engineer Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 1 , 2014 Να θεραπεύσει πληγές δεκαετιών και να κλείσει τις «τρύπες» στο σύστημα υπογραφής κρατικών συμβάσεων, από τις οποίες το δημόσιο έχει χάσει δισεκατομμύρια ευρώ για ατελή ή υπερτιμολογημένα έργα χωρίς να μπορεί να διεκδικήσει και να βρει το δίκιο του από τους προμηθευτές του που έπαιζαν "στα δάκτυλα" τα νομικά τερτίπια, επιχειρεί η κυβέρνηση, με το νέο καθεστώς που επιβάλλει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή. Σε 182 άρθρα που εκτείνονται σε κάπου 100 σελίδες, το νομοσχέδιο αναλύει το νέο σύστημα που προτείνει το υπουργείο Ανάπτυξης και αποτελεί μεταφορά του νομικού καθεστώτος με βάση το οποίο εδώ και χρόνια συνάπτουν συμβάσεις οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ο «αμαρτωλός» χώρος των δημοσίων συμβάσεων είναι διαχρονικά βεβαρημένος, όπως τονίζεται και στην εισηγητική έκθεση, με το ότι δε γίνεται διαφανής και αποτελεσματική διαχείριση των πόρων του κρατικού προϋπολογισμού, του ΠΔΕ και των κοινοτικών κονδυλίων των ευρωπαϊκών ταμείων, με συνέπεια αφ’ ενός μεν να επιβαρύνονται τα ετήσια δημοσιονομικά ελλείμματα και εν τέλει το δημόσιο χρέος, αφ’ ετέρου δε να καθυστερεί ή να ακυρώνεται η υλοποίηση έργων και υποδομών που θα υπηρετήσουν την ανάπτυξη, την ενίσχυση της απασχόλησης και την μεταστροφή του οικονομικού κλίματος. Επιπλέον και οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα πιστοποιηθούν, προκειμένου να χειρίζονται αποτελεσματικά τα σχέδια συμβάσεων. Ειδικότερα, οι βασικές καινοτομίες που εισάγει το σχέδιο νόμου είναι οι ακόλουθες: 1. Ενιαίοι κανόνες: Ρυθμίζονται με ενιαίο τρόπο οι διαδικασίες ανάθεσης όλων των μορφών δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών και έργων, ανεξάρτητα από το είδος της αναθέτουσας αρχής ή αναθέτοντος φορέα (Κράτος, Ο.Τ.Α., δημόσιες επιχειρήσεις, Δ.Ε.Κ.Ο. κλπ.) και καταργούνται όλες οι αντίθετες προϊσχύουσες διατάξεις και όλα τα ειδικά καθεστώτα ανάθεσης που θεσπίσθηκαν κατά καιρούς μετά από αίτημα διάφορων φορέων του Δημόσιου Τομέα. 2. Καταπολέμηση φαινομένων διαφθοράς: ο ανάδοχος δεσμεύεται από τη ρήτρα ακεραιότητας, η οποία προβλέπει ότι η σύμβαση καταγγέλλεται υποχρεωτικά εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ανάδοχος, πριν ή κατά τη διαδικασία ανάθεσης, αλλά και κατά το στάδιο της εκτέλεσης της σύμβασης, υπέπεσε σε παράνομες συμπεριφορές. 3. Προγραμματισμός: Εισάγεται το πρώτον ρητή και καθολική υποχρέωση των αναθετουσών αρχών / αναθετόντων φορέων για τον προγραμματισμό των δημοσίων συμβάσεων που προτίθενται να συνάψουν. Η ρύθμιση αυτή είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς με αυτήν εισάγεται και εμπεδώνεται στη διοικητική πρακτική ότι θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα από τις αναθέτουσες αρχές/φορείς εκ των προτέρων και έγκαιρα, ώστε να προγραμματίζουν τις ανάγκες τους για σύναψη δημοσίων συμβάσεων, προκειμένου να είναι σε θέση να επιλέγουν την βέλτιστη διαδικασία και τρόπο σύναψης των συμβάσεων και να προϋπολογίζουν τις εκτιμώμενες δαπάνες. 4. Προκαταρκτικές διαβουλεύσεις με την αγορά: στόχος του σχεδίου νόμου να είναι δημοσιοποιείται η φάση της διαμόρφωσης των προδιαγραφών, έτσι ώστε ο ευρύτερος κύκλος πιθανών προμηθευτών, εργοληπτών ή παρόχων υπηρεσιών να διατυπώνει εγκαίρως τυχόν παρατηρήσεις στη φάση μίας προκαταρκτικής διαβούλευσης, με στόχο να εμποδίζονται τεχνητοί αποκλεισμοί ή προειλημμένες αποφάσεις που δύσκολα μπορούν να ελεγχθούν εκ των υστέρων από τα αρμόδια πολιτειακά και διοικητικά όργανα. Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να διεξάγουν προκαταρκτικές διαβουλεύσεις με τους φορείς της αγοράς πριν από την έναρξη μιας διαδικασίας ανάθεσης, με σκοπό τον ακριβή καθορισμό των αναγκών τους, τον προσδιορισμό των τεχνικών προδιαγραφών και τη διαμόρφωση των όρων και προϋποθέσεων για την ανάθεση και την εκτέλεση της σύμβασης στα έγγραφα του διαγωνισμού. Επιπλέον, ο διάλογος με τους φορείς της αγοράς μπορεί να αποβεί πολύ χρήσιμος, σε περιπτώσεις που οι αναθέτουσες αρχές δεν μπορούν να προσδιορίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους ή να εκτιμήσουν ποιές τεχνικές λύσεις προσφέρονται. 5. Ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις: Προβλέπεται η ίδρυση και τη λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Δημόσιων Ηλεκτρονικών Συμβάσεων («Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.») που, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων («Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.») ως υποχρεωτικού τρόπου δημοσιότητας των δημοσίων συμβάσεων θα επιφέρει σημαντική απλοποίηση στη διεξαγωγή των διαδικασιών ανάθεσης, εξοικονόμηση χρόνου, μείωση του κόστους των διοικητικών συναλλαγών, ταχύτητα, διαφάνεια και περιορισμό της διαφθοράς. Ως συνακόλουθο αποτέλεσμα, αναμένεται να επέλθει αύξηση της συμμετοχής, του ανταγωνισμού, επίτευξη καλύτερης σχέσης ποιότητας σε σχέση με την τιμή και δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών. 6. Απλοποίηση διαδικασιών ανάθεσης: προβλέπεται κατ’ αρχάς ότι για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες ανάθεσης οι διαγωνιζόμενοι υποχρεούνται να καταθέτουν μόνο μια υπεύθυνη δήλωση προκειμένου να βεβαιώνουν ότι πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής χωρίς να απαιτείται πλέον η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής. Μόνο ο οριστικός ανάδοχος υποχρεούται να προσκομίσει το σύνολο των αποδεικτικών στοιχείων για την τεκμηρίωση των στοιχείων που είχαν βεβαιωθεί στην υπεύθυνη δήλωση, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις πιθανότητες για εμφάνιση παρατυπιών και λαθών, που οδηγούν σε απόρριψη της προσφοράς ή της αίτησης συμμετοχής και απλοποιώντας τη διαδικασία συμμετοχής. β) Επιπλέον, μειώνονται τα στάδια για την αποσφράγιση και την αξιολόγηση των προσφορών επιτρέποντας συνακόλουθα την μείωση των υποβαλλόμενων προσφυγών και την ταχύτερη διεξαγωγή και ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης. 7. Ανεξάρτητο όργανο προσφυγών: Προβλέπεται η εκδίκαση των διοικητικών προσφυγών από ανεξάρτητο όργανο εξοπλισμένο με αυξημένες εγγυήσεις ανεξαρτησίας και αμεροληψίας. Εκτιμάται πως θα συμβάλει στην επιτάχυνση της διαδικασίας επίλυσης διαφορών που αναφύονται κατά το στάδιο της ανάθεσης, στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος έννομης προστασίας, θα περιβάλει με εμπιστοσύνη τον θεσμό και θα ελαφρύνει το φόρτο των δικαστηρίων που κατακλύζονται με πλήθος υποθέσεων. 8. Τροποποίηση της σύμβασης: αποσαφηνίζονται οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες για τυχόν τροποποιήσεις μιας σύμβασης κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής της, απαιτείται η διεξαγωγή νέας διαδικασίας ανάθεσης. Με τον τρόπο αυτό εισάγονται τα εχέγγυα εκείνα ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ανάπτυξη αποτελεσματικού ανταγωνισμού και η τήρηση των αρχών της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας και στο στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης. 9. Πιστοποίηση στελεχών δημοσίων συμβάσεων: Προβλέπεται η πιστοποίηση των υπαλλήλων των αναθετουσών αρχών που εμπλέκονται στις διαδικασίες ωρίμανσης, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων μέσω ειδικών προγραμμάτων. Η δια βίου κατάρτιση και πιστοποίηση των στελεχών του Δημοσίου που απασχολούνται στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων θα αυξήσει την αποδοτικότητα των δράσεων που καλούνται τα στελέχη αυτά να υλοποιήσουν, θα συνεισφέρει στον περιορισμό των παραβιάσεων της νομοθεσίας κατά τις διαδικασίες σύναψης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, αλλά και στην επίτευξη της βέλτιστης σχέσης κόστους / ποιότητας. Η πρόταση σχεδίου νόμου για τη διαμόρφωση ενός ενιαίου κανονιστικού και θεσμικού πλαισίου σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, έλαβε υπόψη τα αποτελέσματα και τα παραδοτέα των συναντήσεων με τους νομικούς εμπειρογνώμονες που διέθεσε η Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα (TFGR) και τις παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και τις παρατηρήσεις και προτάσεις που υποβλήθηκαν από φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί της αρχικής εκδόσεως του σχεδίου νόμου από τα τέλη Δεκεμβρίου 2013 μέχρι και τα μέσα Μαρτίου 2014 περίπου. Πηγή: http://www.newmoney....is-toy-dimosioy Click here to view the είδηση
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 6. Απλοποίηση διαδικασιών ανάθεσης: προβλέπεται κατ’ αρχάς ότι για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες ανάθεσης οι διαγωνιζόμενοι υποχρεούνται να καταθέτουν μόνο μια υπεύθυνη δήλωση προκειμένου να βεβαιώνουν ότι πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής χωρίς να απαιτείται πλέον η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής. Μόνο ο οριστικός ανάδοχος υποχρεούται να προσκομίσει το σύνολο των αποδεικτικών στοιχείων για την τεκμηρίωση των στοιχείων που είχαν βεβαιωθεί στην υπεύθυνη δήλωση, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις πιθανότητες για εμφάνιση παρατυπιών και λαθών, που οδηγούν σε απόρριψη της προσφοράς ή της αίτησης συμμετοχής και απλοποιώντας τη διαδικασία συμμετοχής. δηλαδή κάποιοι που δεν πολυενδιαφέρονται για κάποιο έργο, μπορούν να συμμετάσχουν ελεύθερα χωρίς να πληρουν τα κριτήρια, μόνο και μόνο για να εξαναγκάσουν κάποιον που ενδιαφέρεται και πληρει τα κριτηρια, να δωσει μεγαλυτερη προσφορα.
Charlie Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 δηλαδή κάποιοι που δεν πολυενδιαφέρονται για κάποιο έργο, μπορούν να συμμετάσχουν ελεύθερα χωρίς να πληρουν τα κριτήρια, μόνο και μόνο για να εξαναγκάσουν κάποιον που ενδιαφέρεται και πληρει τα κριτηρια, να δωσει μεγαλυτερη προσφορα. Αυτό και τώρα δε γίνεται? Μακάρι βέβαια, στο μέλλον να γίνονται και ηλεκτρονικά οι δημοπρασίες έτσι ώστε να μην γνωρίζει κανείς πόσοι και ποιοι συμμετέχουν.
akis4 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 μεχρι αυτα να εφαρμοστουν, θα εχουμε βγει απο την κριση....
geoste Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 (edited) Πάλι μισές δουλειές κάνει αυτό το "κράτος". Η οδηγία 2004/17/ΕΚ καταργείται και αντικαθίσταται από την οδηγία 2014/25/ΕΕ. Η οδηγία 2004/18/ΕΚ καταργείται και αντικαθίσταται από την οδηγία 2014/24/ΕΕ. Τόδο η οδηγία 2004/17/ΕΚ, όσο και η 2004/18/ΕΚ καταργούνται υποχρεωτικά από τις 18 Απριλίου 2016 και αντικαθίστανται από τις νεότερες. Αντί το κράτος να υιοθετήσει κατευθείαν τις νέες οδηγίες, υιοθετεί τις παλαιές (προ 10ετίας), με αποτέλεσμα σε 1-2 χρόνια να τις καταργήσει και να υιοθετήσει τις καινούριες. Άμεση συνέπεια είναι τα προεδρικά διατάγματα που προβλέπονται από το μέρος β΄ του πολυνομοσχεδίου να μην εκδοθούν ποτέ, οπότε θα παραμείνει ανεφάρμοστο μέχρι να αντικατασταθεί από τις νέες οδηγίες. Αποτέλεσμα είναι να επικρατήσει στο μέλλον μία ανακατοσούρα για το τι θα ισχύσει. Edited Αύγουστος 2 , 2014 by geoste
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 2 , 2014 Αυτό και τώρα δε γίνεται? Μακάρι βέβαια, στο μέλλον να γίνονται και ηλεκτρονικά οι δημοπρασίες έτσι ώστε να μην γνωρίζει κανείς πόσοι και ποιοι συμμετέχουν. Μεχρι τωρα ομως, εδινες προσφορα σε κλειστο φακελο, και επρεπε να εχεις πτυχιο αναλογης ταξης για να συμμετασχεις. Τωρα θα εμφανιζεται απο το πουθενα καποιος, χωρις να εχει ΜΕΕΠ αναλογης ταξης και με μια υπευθυνη δηλωση μονο θα παει να δινει προσφορα σε δημοπρασια εκατομμυριων. Επιπλεον τωρα με τις ηλεκτρονικες δημοπρασιες θα μπορουν ολοι να δινουν προσφορες σαν να ειναι πληστειριασμος. Θα εμφανιζεται καποιος "λαγος" χωρις να εχει ΜΕΕΠ και θα δινει προσφορες μεχρι να παει πολυ ψηλα, τοτε θα αποχωρει και θα αφηνει τον μειοδοτη να παρει το εργο με προσφορα στο 40+ %
2016 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2014 Τωρα θα εμφανιζεται απο το πουθενα καποιος, χωρις να εχει ΜΕΕΠ αναλογης ταξης και με μια υπευθυνη δηλωση μονο θα παει να δινει προσφορα σε δημοπρασια εκατομμυριων. Θα υπάρχουν "μητρώα" και οι λεπτομέρειες θα ορισθούν με ΠΔ. Εκεί θα ξεκαθαρίσει τι θα αλλάξει και πόσο αρνητικό ή θετικό θα είναι. Άρθρο 15 Ορισμοί (Άρθρο 1 οδηγίας 2004/18/ΕΚ, Άρθρο 1 οδηγίας 2004/17/ΕΚ) 8. ............................................................................. Οι έννοιες «εργολήπτης», «προμηθευτής» και «πάροχος υπηρεσιών» αναφέρονται υπό τον όρο «οικονομικός φορέας». Άρθρο 75 Επίσημοι κατάλογοι εγκεκριμένων οικονομικών φορέων. Πιστοποίηση από οργανισμούς δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου (Άρθρο 52 Οδηγίας 2004/18/ΕΚ) 1. Οι προϋποθέσεις εγγραφής στους επίσημους καταλόγους εγκεκριμένων εργοληπτών, προμηθευτών ή παρόχων υπηρεσιών πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στα άρθρα 68 παράγραφος 1 και παράγραφος 2 σημεία α) έως δ) και ζ), 69 , 70 παράγραφοι 1, 4 και 5, 71 παράγραφοι 1, 2, 5 και 6, 72 και73 . ............................................................................................... 8. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των τυχόν συναρμόδιων υπουργών ρυθμίζονται θέματα για την κατάρτιση και λειτουργία επίσημων καταλόγων εγκεκριμένων οικονομικών φορέων, όπως ιδίως η αρμόδια υπηρεσία τήρησής τους, οι ειδικότερες προϋποθέσεις, τα κριτήρια και οι διατυπώσεις εγγραφής και κατάταξης των οικονομικών φορέων σε αυτούς, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων δικαιολογητικών, η διαδικασία τήρησης και ενημέρωσης τους και οι περιπτώσεις διαγραφής από αυτούς, ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας τους, είτε συνολικά, είτε ανά κλάδο, ή κατηγορία, καθώς και κάθε άλλο συναφές θέμα. Στο ίδιο διάταγμα μπορούν να εξειδικεύονται οι όροι ίδρυσης και η λειτουργία είτε εναλλακτικών επίσημων καταλόγων εγκεκριμένων οικονομικών φορέων, είτε συστημάτων πιστοποίησης από οργανισμούς δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, και να ρυθμίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες λειτουργίας τους. Οι οργανισμοί πιστοποίησης που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο είναι οργανισμοί που ανταποκρίνονται στα ευρωπαϊκά πρότυπα για την πιστοποίηση. Η έκδοση του προεδρικού αυτού διατάγματος δεν συνιστά προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Alessio Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 4 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 4 , 2014 Μεχρι τωρα ομως, εδινες προσφορα σε κλειστο φακελο, και επρεπε να εχεις πτυχιο αναλογης ταξης για να συμμετασχεις. Τωρα θα εμφανιζεται απο το πουθενα καποιος, χωρις να εχει ΜΕΕΠ αναλογης ταξης και με μια υπευθυνη δηλωση μονο θα παει να δινει προσφορα σε δημοπρασια εκατομμυριων. Επιπλεον τωρα με τις ηλεκτρονικες δημοπρασιες θα μπορουν ολοι να δινουν προσφορες σαν να ειναι πληστειριασμος. Θα εμφανιζεται καποιος "λαγος" χωρις να εχει ΜΕΕΠ και θα δινει προσφορες μεχρι να παει πολυ ψηλα, τοτε θα αποχωρει και θα αφηνει τον μειοδοτη να παρει το εργο με προσφορα στο 40+ % Από αυτά που είχα διαβάσει περί ηλεκτρονικού διαγωνισμού, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν "προεγκριθεί" για να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό. Εξάλλου, το να υπογράφεις ψευδή υπέυθυνη δήλωση δεν είναι και το πιο ανώδυνο πράγμα...
geoste Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 9 , 2014 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 9 , 2014 (edited) Ν 4281/2014 (Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις.) https://docs.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pdkQ3REYzdFhqZVE/edit Ως ημερομηνία έναρξης ισχύος του Μέρους Β΄ του νόμου ορίζεται η 1η Μαρτίου 2015. Edited Αύγουστος 9 , 2014 by geoste
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα