Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ρύθμιση πίεσης μοτέρ γεώτρησης για αρδευση


saxter

Recommended Posts

Σε βρίσκω σωστό, κάπως έτσι το υπολόγισα, με την διαφορά ότι πρότεινα σταλακτηφορο με μπεκ των 8 λίτρων αν ώρα  άρα τα 2 λίτρα που χρειάζεται θα τα πάρει σε 15 λεπτά . Αλλά για ποιο σωστούς υπολογισμούς πρέπει να βρούμε την καμπύλη λειτουργίας του βάτραχου κ το βάθος που έχει τοποθετηθεί, επίσης κ τα πραγματικά kw του βάτραχου , αποτη βλέπω από τους καταλόγους που έχω τα 30-35 κυβικά νερό στα 80μετρα βάθος τα δίνει κ μια 13kw αντλία   

 

 

                                                                                          m3/h   0   12   18   24  30 36  45

                                                   kw 13     hp 17,5            (m)   138 125 118 110  99 78  41

                                                   kw15      hp 20                       151 138 130 122 110 87 48

Τωρα το ειδα αυτο, και μπορω να σου πω οτι διαφωνω λιγο. Τα 30 κυβικα νερο, απο τα 80 μετρα βαθος με 13kw αντλια αμα τα βγαλεις φωναξε με να το δω. Στην πραγματικοτητα, το πινακακι που βλεπεις δεν εχεις υπολογισει απωλειες στις σωληνωσεις συν 2-3 bar (20-30μετρα) τα οποια τα θες για να ποτισεις απο την επιφανεια και υστερα. Για ελευθερη ροη να γεμιζεις τη δεξαμενη ειναι αλλο καπελο, εκει ναι γινεται, αλλα οταν θα κοτσαρεις δικτυο αλλαζει το πραγμα. Τελοσπαντων ομως, το 20% μονο στη μειωση ειναι λιγο, και ναι στο λεω  οτι μπορεις να ριξεις την παροχη στα 5κυβικα με ενα inverter, αλλα θα πρεπει επισης να δεις εαν δουλευει σωστα, οπως ειπα και πριν οχι κατω απο τα 30-35hz και να ελεγξει σε εκεινη τη φαση δε τραβαει παραπανω ρευμα το μοτερ απο το φυσιολογικο, το πολυ πολυ να στραγγαλισει λιγο τη βανα. Εμενα παντως δουλευει ετσι τα τελευταια 6-7 χρονια χωρις κανενα προβλημα, του γειτονα του εβαλα και αυτου το ιδιο συστημα πριν 2 χρονια γιατι ειχε το ιδιο θεμα, ολα κομπλε, δεν ειμαι επαγγελματιας, δεν κανω διαφημιση, απλα ειδα το θεμα και μιας και το εχω κανει ειπα να βοηθησω. Η επιλογη δικη σου

Edited by k_palios
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 49
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Λοιπον, για να μην τα πολυλογειτε ακουστε και εμενα που το εχω εφαρμοσει το συστημα. 

 

Επιτέλους φως στο τούνελ. (+1) και μακάρι να μπορούσα να σου έβαζα (+100).

Δεν έχω εκφέρει άποψη μέχρι τώρα γιατί έχω μεν εφαρμόσει ένα παρόμοιο σύστημα με τη μέθοδο που περιγράφει ο astrah (σωστή) αλλά μου αρέσει και η ιδέα του inverter  :idea:. Αφού λοιπόν εκφράστηκε εδώ σαν ιδέα, περίμενα να δω (γιατί εμένα με ενδιαφέρουν πολύ και οι πρακτικές λύσεις) πως μπαίνει. Αντί αυτού όμως βλέπω ένα κάρο υπολογισμούς και από ουσία τίποτε. Μπράβο λοιπόν συνάδελφε που το εφάρμοσες. Το inverter - κατά πρώτο λόγο - αλλάζει τη ηλεκτρική συχνότητα του ρεύματος τροφοδοσίας του μηχανήματος, ελαχιστοποιεί το ρεύμα εκκίνησης και σε μερικά μοντέλα μεταβάλει και το εύρος τάσης.

Θα κοιτάξω τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που αναφέρεις και θα σε ξαναρωτήσω.

Link to comment
Share on other sites

 

Το inverter - κατά πρώτο λόγο - αλλάζει τη ηλεκτρική συχνότητα του ρεύματος τροφοδοσίας του μηχανήματος, ελαχιστοποιεί το ρεύμα εκκίνησης και σε μερικά μοντέλα μεταβάλει και το εύρος τάσης.

Σε όλα τα inverter με την αλλαγή συχνότητας υπάρχει και αλλαγή τάσης εξόδου όπως και όλα μπορούν να κάνουν ένα έλεγχο στην πίεση

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δε νομίζω γιατί η ισχύς στον μετ/τη (V1*I 1= V2*I2) πρακτικά παραμένει σταθερή. Εμείς στην εφαρμογή μας δεν θέλουμε υποβιβασμό τάσης αλλά υποβιβασμό ισχύος.

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Μειώνοντας την τάση στο μοτέρ θα απορροφήσει λιγότερη ενέργεια

 

Κρατοντας την συχνότητα ίδια στο μοτέρ ή αντλία θα γυρισει στις ίδιες στροφές οπότε η απαιτούμενη ισχύς δεν αλλάζει. Αν η προσφερόμενη από τη μειωμένη τάση δεν είναι όση απαιτείται τότε η αντλία θα υπολειτουργησει/σταματήσει και το μοτέρ θα την ακούσει γιατί θα πέφτουν οι στροφές του οπότε θα ζητάει περισσότερο ρεύμα σαν να επανεκκινει.

Link to comment
Share on other sites

Ισχυ ειναι ταση Χ ενταση, μειωνοντας ενα απο τα δυο (ειτε την ταση ειτε την ενταση) θεωρητικα παντα με τ απλη λογικη μειωνεται και το αποτελεσμα, η ισχυς δηλαδη.. 

pankrok αυτο που λες αφορα την ενταση μαλλον?

Σε μικρους κινητηρες, 1-2 ιπποι 220 βολτ, ο ροοστατης με κινητη μεσαια ληψη δουλευει μια χαρα στο 80% των περιπτωσεων, σε μεγαλους και ειδικα σε τριφασικο ρευμα δεν εχω εμεπιρια, δεν ξερω! Μπορει να μην εκκινει καν πχ, η μπορει να ζεσταινεται (σιγα μην γραψω εγω.. υπερθερμαινεται) υπερβολικα. Φυσικα και δεν θα ειναι λυση ο μετασχηματιστης, αλλα σοβαρη αιτιολογηση γ αυτο που να με καλυπτει δεν ακουσα, γιατι!

 

 

ΥΓ. Να αναφερω κατι που δοκιμασα-εκανα και ισως φανει χρησιμο σε καποιον.. Εχω καζανι (Αμβυκα για γεωργικα τσιπουρα) και χρησιμοποιω νερο για την ψυξη-συμπηκνωση απο πηγαδι, ειχα δηλαδη μια δεξαμενη χτιστη 4-5 κυβικα με φλοτερ, παρεμενε παντα γεματη και με την βαρυτητα τροφοδοτουτσα τ ψυγειο του αμβυκος! Εφετος εβαλα υποβρυχια αντλια (μια φτηνιαρικη που ειχα παρει παλια απο τα λιντλ) και τροφοδοτειτε αυτη απο ηλεκτρονικο (παπαρια, τ πλακας ειναι αυτο) θερμοστατη-ροοστατη αεροθερμου τζακιου (ο tieme ο Ιταλικος ειναι, γιατι μου ειχε μεινει αμανατι, βαζω τ Ελληνικους της Ολυμπια που ειναι και πιο καλοι). Το αποτελεσμα ειναι εκπληκτικο! Ξοδευω το 1/3 του νερου απο πριν. Το πιο ωραιο ειναι οτι ο θερμοστατης-ροοστατης αυτος εχει οριο 200 βατ και η αντλια ειναι 620! Μπορει να φανει χρησιμος σε εξοχικα που ποτιζουν απο πηγαδι η δεξαμενη γιατι εχει και χειροκινητη ρυθμιση κ.α.

Link to comment
Share on other sites

Ο ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ή κινητήρας βραχυκυκλωμένου ρότορα βασίζει την περιστροφή του στο στρεφόμενο διάνυσμα που δημιουργεί το εναλλασσόμενο ηλεκτρικό ρεύμα καθώς περιρρέει τα πηνία του στάτη. Όταν ο άξονας λειτουργεί χωρίς φορτίο τότε η ταχύτητα περιστροφής του άξονα είναι :

ns (rpm) = 2*60f/p (όπου f = συχνότητα ηλεκτρικού ρεύματος, p = αριθμός πόλων στάτη).  

Όταν όμως αυξηθεί το φορτίο στον άξονα τότε οι πραγματικές στροφές λειτουργίας είναι μικρότερες των στροφών συγχρονισμού. Το φαινόμενο λέγεται ολίσθηση και είναι το κλάσμα της διαφοράς των στροφών συγχρονισμού και πραγματικών στροφών /στροφές συγχρονισμού.[ (ns – nc)/ns] = s(%)

Η Ισχύς εξόδου του κινητήρα εξαρτάται από τη ροπή στρέψης και τις πραγματικές στροφές (nc) Άρα λοιπόν ούτε η τάση ούτε το ρεύμα παίζουν ρόλο στη ρύθμιση της ισχύος.

P (W)= M(N.n)* nc(rpm)/9,55

Από εδώ προκύπτει ότι ο ένας παράγοντας υποβιβασμού ισχύος είναι οι πραγματικές στροφές. Οι πραγματικές στροφές όμως συνδέονται με τις θεωρητικές με τη σχέση nc=ns(1-s) άρα τελικά ένας προσιτός και ασφαλής παράγοντας υποβιβασμού ισχύος είναι οι στροφές συγχρονισμού. Επομένως αν επιδράσουμε στη συχνότητα περιστροφής του στρεφόμενου διανύσματος μπορούμε να αυξομειώσουμε τις στροφές του κινητήρα άρα και την ισχύ του.

Οι τρόποι για να επιδράσεις εκεί είναι α) η αλλαγή του αριθμού των πόλων β) η αλλαγή της συχνότητας εισόδου του ρεύματος. 

Με υποβιβασμό τάσης (απαγορεύεται από τον κατασκευαστή) ή περιορισμό ρεύματος δεν επιτυγχάνουμε αποτελεσματικά τη ρύθμιση στροφών απλώς θα γίνει αυτό που σου λέει ο pankrok.   

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.