Engineer Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2014 Τις διατάξεις της γενικής γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, οι οποίες είχαν μείνει «ορφανές», όταν τροπολογία του υπουργείου Υποδομών χαρακτηρίστηκε εκπρόθεσμη προ μηνών -και όχι μόνο- περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που εξασφάλισε η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος». Συγκεκριμένα, διάταξη προβλέπει ότι οι καταγγελίες για παράβαση του νόμου περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών, που συνήθως αφορούν κεραίες της κινητής, όταν θα απαιτούν επιτόπιο έλεγχο της ΕΕΤΤ στα κεραιοσυστήματα, αυτές θα συνοδεύονται και από παράβολο. Το ύψος του θα καθοριστεί με απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών. Επίσης, προβλέπεται ότι για τον έλεγχο της συμμόρφωσης με τον νόμο από την ΕΕΤΤ σε ραδιοεξοπλισμό και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, η επιθεώρηση θα επιτρέπεται και σε τρίτα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα. Μάλιστα, άλλη διάταξη προβλέπει ότι η ΕΕΤΤ θα μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για περιορισμένο χρονικό διάστημα να αναθέτει σε τρίτους προς εκτέλεση συγκεκριμένες εργασίες που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της. Ο ρυθμιστής θα μπορεί να επιβάλει πρόστιμο έως 60 χιλιάδες ευρώ σε κατασκευαστές, αντιπροσώπους ή εισαγωγείς παράνομου ραδιοεξοπλισμού ή τηλεπικοινωνιακού τερματικού. Επίσης, διευρύνονται οι αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ στον έλεγχο των ταχυδρομικών εταιριών. Ακόμη, προβλέπεται ότι η ΕΕΤΤ μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις έως 100 χιλιάδες ευρώ σε όποιον παραβιάζει τις διατάξεις που διέπουν τα ονόματα χώρου στο διαδίκτυο, τους καταχωρητές ονομάτων ή τις ηλεκτρονικές υπογραφές, ή ακόμη την ποινή της αναστολής ή ανάκληση δικαιωμάτων. Μόνο τέλη διέλευσης για τους παρόχους Το νομοσχέδιο φέρνει ρύθμιση που απαλλάσσει τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών από την καταβολή στο Δημόσιο ή τους ΟΤΑ οποιουδήποτε τέλους, φόρου ή εισφοράς για την εγκατάσταση, εκμετάλλευση, συντήρηση, επισκευή και αντικατάσταση δικτύων επικοινωνιών (κοινόχρηστα τηλέφωνα, στύλοι, οικίσκοι, φρεάτια, καμπίνες, αγωγοί κτλ.), πέραν των τελών διέλευσης. Ακόμη, απαλλάσονται από τη σύνταξη και υποβολή τεχνικής μελέτης για τους σταθμούς, των οποίων η συνολική ισχύς δεν ξεπερνά τα 100W για τις ζώνες συχνοτήτων κάτω από 30 Mhz και το 1KW για τις συχνότητες κάτω των 30 Mhz. Σε περιπτώσεις για την εγκατάσταση κεραιών δεν απαιτείται η έκδοση πολεοδομικής άδειας, αλλά η έγκριση από το ΥΠΕΚΑ, ύστερα από έλεγχο δικαιολογητικών. Μέχρι να εκδοθεί η συγκεκριμένη απόφαση προβλέπεται ότι για τις παλιές κεραίες η χορήγηση της έγκρισης έπεται της χορήγησης άδειας κατασκευής από την ΕΕΤΤ, χωρίς να απαιτείται όμως θεώρηση ή έγκριση των αρχιτεκτονικών σχεδίων από τον ρυθμιστή. Για τις κεραίες του «νόμου Βορίδη» η χορήγηση της έγκρισης δεν αποτελεί προϋπόθεση χορήγησης πιστοποιητικού πληρότητας από την ΕΕΤΤ ούτε προϋπόθεση της εγκατάστασης και λειτουργίας της κατασκευής κεραίας, εφόσον έχει χορηγηθεί πιστοποιητικό πληρότητας. Η χορήγηση της έγκρισης προηγείται της χορήγησης αδείας κατασκευής από την ΕΕΤΤ. Αν δεν απαντήσουν οι πολεοδομίες, δίδεται έγκριση αυτοδίκαια Επίσης, προβλέπεται ότι οι Πολεοδομίες υποχρεούνται εντός δύο μηνών από την κατάθεση των δικαιολογητικών να αποφανθούν επί της νομιμότητας τους. Εάν δεν το κάνουν, θεωρείται ότι η πολεοδομική έγκριση έχει χορηγηθεί και η κεραία ηλεκτροδοτείται. Για τις κεραίες που έχουν αδειοδοτηθεί ή αδειοδοτούνται με τον παλιό νόμο, αλλά και με τον «νόμο Βορίδη», σε περίπτωση άρνησης χορήγησης έγκρισης από την πολεοδομία, οι εταιρείες μπορούν να προσφύγουν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία εγκρίνει ή απορρίπτει εντός 60 ημερών. Κατά της οριστικής απόφασης χωρεί αίτηση ακύρωσης στο Εφετείο, η οποία εκδικάζεται εντός ενός μήνα από την κατάθεσή της και η απόφαση εκδίδεται εντός δύο μηνών από την εκδίκαση. Αναβολή είναι δυνατή μόνο μία φορά, ενώ ο επαναπροσδιορισμός της δίκης δεν δύναται να απέχει περισσότερο από έναν μήνα από την αρχική δικάσιμο. Οι αποφάσεις του εφετείου προσβάλλονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι μεταβατικές διατάξεις του «νόμου Βορίδη» θα ισχύουν και για τις παλιές κεραίες που δεν έχουν ακόμη αδειοδοτηθεί, στην περίπτωση που υπάρχει ανάγκη αναβάθμισης τους. Επίσης προβλέπεται ότι δεν απαιτείται τροποποίηση των αδειών κατασκευής ούτε έκδοση νέας άδειας για την αναβάθμισή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν τροποποιείται το δομικό μέρος της κατασκευής. Επίσης, προβλέπεται ότι ποσοστό έως 80% του πλεονάσματος της ΕΕΤΤ αποδίδεται στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ με απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών μεταφέρεται στον δημόσιο όλο το πλεόνασμα της ΕΕΤΤ από το 1995 έως σήμερα. Τι αλλάζει σε ραδιόφωνο και παρόχους δικτύου Παράλληλα, το πολυνομοσχέδιο έχει διατάξεις και για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Συγκεκριμένα, τα κεραιοσυστήματα των ραδιοφωνικών σταθμών θα λάβουν άδειες, μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που προβλέπει ο Ν.3592/2007. Οι νομίμως λειτουργούντες ραδιοφωνικοί σταθμοί που έχουν εγκαταστήσει και θέσει σε λειτουργία κατασκευές κεραιών ή έχουν υποβάλει δήλωση μέσω της διαδικασίας του Ν.4155/2013, μπορούν σε έξι μήνες να υποβάλουν δήλωση στην ΕΕΤΤ με τα τεχνικά στοιχεία, η οποία θα δημοσιεύσει τις δηλώσεις στην ιστοσελίδα της. Οι ίδιες διατάξεις θα ισχύσουν ισχύουν και για την ΝΕΡΙΤ. Μέχρι την αδειοδότησή τους από το ΕΣΡ, όλοι οι νομίμως λειτουργούντες ραδιοφωνικοί σταθμοί οφείλουν να εκπέμπουν από τις συγκεκριμένες θέσεις εφόσον τηρούν την κείμενη νομοθεσία, δεν προξενούν παρεμβολές (σε ΥΠΑ, στρατό, δημόσια τηλεόραση κτλ.) και τηρούν τους κανόνες της αεροναυτιλίας Επίσης, οι αδειοδοτημένοι πάροχοι δικτύου, καθώς και η ΝΕΡΙΤ, προκειμένου να αδειοδοτηθούν οι κατασκευές κεραιών που έχουν εγκαταστήσει για την κάλυψη του δικτύου τους, υποχρεούνται έως τις 30 Απριλίου 2015 να καταθέσουν φάκελο στην ΕΕΤΤ με πλήρη δικαιολογητικά. Ακόμη, τα κεραιοσυστήματα που χρησιμοποιούνται για τηλεοπτική ευρυεκπομπή με αναλογική τεχνολογία επιτρέπεται να λειτουργούν προσωρινά μέχρι την ημερομηνία παύσης αναλογικών εκπομπών ανά περιοχή απονομής. Μέχρι να ξεκινήσει διαγωνισμό το ΕΣΡ, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί μπορούν να χρησιμοποιούν και δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής σε γειτονικό νομό για την βέλτιστη κάλυψη, αλλά όχι την επέκταση του σήματος. Μετά την έκδοση της προκήρυξης του ΕΣΡ μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις δευτερεύουσες θέσεις, εφόσν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό. Η χρήση δευτερευουσών θέσεων επιτρέπεται μόνο μετά από έγκριση του υπουργού Υποδομών, έπειτα από αίτηση στην Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, που θα συνοδεύεται από μελέτη η οποία θα τεκμηριώνει ότι δεν δημιουργούνται παρεμβολές σε ΝΕΡΙΤ, Στρατό, ΥΠΑ κτλ. Πανελλαδικής εμβέλειας ο Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος Με άλλη διάταξη προβλέπεται ότι ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος μπορεί να μεταδίδει σε εθνική εμβέλεια ελεύθερης λήψης το πρόγραμμά του. Με απόφαση της ΕΕΤΤ, που εκδίδεται έπειτα από αίτηση της Εκκλησίας της Ελλάδος, εφόσον δεν προσκρούει στις εκχωρηθείσες όμορες συχνότητες των νομίμως λειτουργούντων σταθμών και της ΝΕΡΙΤ, μπορεί να επιτραπεί η εγκατάσταση αναμεταδοτών από την Εκκλησία της Ελλάδος, προκειμένου να διασφαλιστεί η εθνική εμβέλεια του προγράμματός της. Παράλληλα, διάταξη προβλέπει ότι τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που είναι φορείς παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, έχουν πανελλήνια δραση και ελεγκτικούς μηχανισμούς, απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής πάσης φύσεως τελών υπέρ της ΕΕΤΤ. Click here to view the είδηση
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα