Engineer Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 6 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 6 , 2014 Θα ξεπεράσει τα 400 εκ. ευρώ - Σε διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους η κυβέρνηση για να κλείσουν οικονομικές διεκδικήσεις ύψους 200 εκ. ευρώ για τον Μορέα. Πηγή: Εκτινάσσεται το κόστος για τις νέες εθνικές οδούς στην Πελοπόννησο | newmoney.gr http://www.newmoney....o#ixzz3CXTvO3X5 Στα 430 εκ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν 6 εκ. ευρώ το χιλιόμετρο υπολογίζεται να φτάσει το κόστος για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα -Πύργος που έχει εξαιρεθεί από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που έχει εξασφαλίσει ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Στην κυβέρνηση παραδέχονται ότι πρόκειται για ένα έργο ακριβό σε σχέση με εάν εντασσόταν στην παραχώρηση, ωστόσο όπως υποστηρίζουν από την στιγμή που έχει κυρωθεί με νόμο η εξαίρεσή του, η δημοπράτηση δεν θα μπορούσε να γίνει με διαφορετικό τρόπο. Τώρα, στο υπουργείο Υποδομών ελπίζουν σε μία καλή έκπτωση από την πλευρά των εργολάβων ώστε να μετριαστεί το κόστος, που αρχικά είχε εξαγγελθεί ότι θα φτάσει τα 340 εκ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ αλλά και χωρίς τις απρόβλεπτες δαπάνες που εκτιμώνται σε 40 εκ. ευρώ. Έπειτα από πολύμηνη αναμονή, το οδικό έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί ως αυτόνομο πιθανότατα και εντός Σεπτεμβρίου αφού όμως προηγουμένως επιλυθεί η τεχνική εκκρεμότητα της ένταξής του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πρόκειται για 75 συνολικά χιλιόμετρα που μαζί με τα 30 χλμ του τμήματος “Καλό Νερό-Τσακώνα” ύψους περίπου 100 εκ. ευρώ που απομένουν για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος, θα παραχωρηθεί στην συνέχεια στους ιδιώτες για να τον διαχειριστούν. Στο υπουργείο Υποδομών μιλούν για νέο διαγωνισμό που θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του έργου, ωστόσο είναι σαφές ότι η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες Vinci, Hocthief, Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ-Τέρνα και Αθηνά διαθέτει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να αναλάβει και αυτό το κομμάτι και να εισπράττει τα διόδια. Εξελίξεις όμως δρομολογούνται και για τον Μορέα που κατασκευάζει το Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Το υπουργείο τελεί εν αναμονή της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την τροποποίηση της σύμβασης, ωστόσο η κύρωσή της από την βουλή δεν θα έρθει αν δεν υπάρξει συμφωνία για τις οικονομικές διεκδικήσεις της κοινοπραξίας που φτάνουν τα 200 εκ. ευρώ και οι περισσότερες βρίσκονται σε διαιτησία. Από το υπουργείο τονίζουν ότι είναι αδύνατο να ικανοποιηθεί το σύνολο των απαιτήσεων ωστόσο αναφέρουν ότι πρέπει να υπάρξουν διαπραγματεύσεις και να κλείσουν πριν η σύμβαση συζητηθεί στο κοινοβούλιο. Ήδη, η κοινοπραξία έχει δικαιωθεί σε κάποιες διαιτησίες, με το σκεπτικό ότι το ελληνικό δημόσιο έχει καθυστερήσει την πρόοδο του έργου λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Υπενθυμίζεται ότι για το Μορέα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει σταματήσει για πάνω από ένα χρόνο την χρηματοδότηση. Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, η συμφωνία για επαναχρηματοδότηση του έργου αναμένεται να οριστικοποιηθεί με την καταβολή πρόσθετων χρηματοδοτικών εγγυήσεων συνολικού ύψους 350 εκ. ευρώ του ελληνικού δημοσίου που θα δοθούν κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου στην περίπτωση που ο παραχωρησιούχος εμφανίσει αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων λόγω χαμηλών κυκλοφοριακών φόρτων. Όπως διευκρίνιζε πρόσφατα το υπουργείο, το ποσό των 350 εκ. ευρώ “σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αποζημίωση προς τον παραχωρησιούχο λόγω μειωμένων εσόδων. Το ποσό αυτό, αν ποτέ καταβληθεί, αποτελεί το ανώτατο ονομαστικό ποσό πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας, που αφορά αποκλειστικά και μόνο την κάλυψη των υποχρεώσεων του έργου προς τις δανείστριες τράπεζες (που αφορούν την αποπληρωμή των δανείων) στην περίπτωση που τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων, αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, δεν επαρκούν για την εξόφληση των δόσεων των δανείων”. Στο υπουργείο πάντως για πρώτη φορά παραδέχονται ότι η κίνηση του δρόμου σε σχέση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο που εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης είναι πτωτική, στοιχείο που αποδίδουν στην απουσία από το Κόρινθος-Τρίπολη -Καλαμάτα μεγάλων φορτηγών και στην χρήση του δρόμου κυρίως από ΙΧ. Επιδιώκουν μάλιστα να κλείσουν το συντομότερο το θέμα καθώς παραμένει σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση του τμήματος Λεύκτρο-Σπάρτη, για το οποίο απομένουν περίπου 7 χιλιόμετρα για να παραδοθεί σε κυκλοφορία. Πηγή: http://www.newmoney....tin-peloponniso Click here to view the είδηση
astrah Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 6 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 6 , 2014 και... σε απλά ελληνικά.... Στην κυβέρνηση παραδέχονται ότι πρόκειται για ένα έργο ακριβό σε σχέση με εάν εντασσόταν στην παραχώρηση, ωστόσο όπως υποστηρίζουν από την στιγμή που έχει κυρωθεί με νόμο η εξαίρεσή του, η δημοπράτηση δεν θα μπορούσε να γίνει με διαφορετικό τρόπο. Τώρα, στο υπουργείο Υποδομών ελπίζουν σε μία καλή έκπτωση από την πλευρά των εργολάβων ώστε να μετριαστεί το κόστος, που αρχικά είχε εξαγγελθεί ότι θα φτάσει τα 340 εκ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ αλλά και χωρίς τις απρόβλεπτες δαπάνες που εκτιμώνται σε 40 εκ. ευρώ. επειδή δεν θέλουν να επωμιστούν και άλλα δάνεια, "οι εταιρείες Vinci, Hocthief, Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ-Τέρνα και Αθηνά" , θα δανειστεί το ελληνικό δημόσιο (με τον ανάλογο τόκο φυσικά...) ώστε να....γίνει ένα ακριβό έργο.... άλλωστε οι εθνοπατέρες ψήφισαν και νόμο... για να μην γίνει καμιά στραβή... Και όταν εξοφληθεί το έργο..... από το ελληνικό δημοσίο.... τότε.... Στο υπουργείο Υποδομών μιλούν για νέο διαγωνισμό που θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του έργου, ωστόσο είναι σαφές ότι η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες Vinci, Hocthief, Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ-Τέρνα και Αθηνά διαθέτει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να αναλάβει και αυτό το κομμάτι και να εισπράττει τα διόδια. Αυτοί στο τέλος θα πάρουν και το παγκάρι... αλλά και τα στασίδια.... όχι ότι το ελληνικό δημόσιο είναι εκκλησία ... αλλά λέμε.... 3
gstat Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 "Υπενθυμίζεται ότι για το Μορέα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει σταματήσει για πάνω από ένα χρόνο την χρηματοδότηση. Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, η συμφωνία για επαναχρηματοδότηση του έργου αναμένεται να οριστικοποιηθεί με την καταβολή πρόσθετων χρηματοδοτικών εγγυήσεων συνολικού ύψους 350 εκ. ευρώ του ελληνικού δημοσίου που θα δοθούν κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου στην περίπτωση που ο παραχωρησιούχος εμφανίσει αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων λόγω χαμηλών κυκλοφοριακών φόρτων." Γιατί ο παραχωρησιούχος να πληρώσει αν τελικά υπάρχει το δημόσιο που θα τον καλύψει;
BAS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2014 Γιατί πρέπει και αυτός ο δρόμος να γίνει αυτοκινητόδρομος 2+2 και όχι οδός ταχείας κυκλοφορίας 2+2 , χωρίς διόδια και με αγροτικό παράπλευρο δίκτυο ? Απαιτεί η κυκλοφορία της περιοχής , αυτοκινητόδρομο ?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα