Mmichalis Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 αρχικά μην κάνεις διαδοχικές δημοσιεύσεις... μπορείς να βάλεις όλες τις απαντήσεις σε ένα ποστ.... οι δύο στοιχειοσειρές έχουν διαφορετικό προσανατολισμό? και αν ναι τι? Έχουν τον ίδιο προσανατολισμό και βλέπουν νότια. Το πρόβλημά είναι ότι τον Αύγουστο 2014 είχε μειωμένη παραγωγή κατά 30% και τον Σεπτέμβριο ( μέχρι τώρα) τρέχει με μείωση 56%
astrah Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 (edited) Άρα... συνοψίζοντας έως τώρα... 1. μειωμένη απόδοση 2. ενεργοποίηση τις "μικρής" στοιχειοσειράς μετά τις 10.30 3. ακριβώς ίδιος προσανατολισμός των δύο στοιχειοσειρών Σωστά? Edited Σεπτέμβριος 11 , 2014 by astrah
antloukidis Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Mήπως μεγάλωσε κάποιο δένδρο στην ανατολή?
Bill22 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Μηπως εμφανιστηκε PID φαινομενο? Εχεις χαμηλη ταση λειτουργίας?
akaliak Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 συνάδελφε είναι γνωστό ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες αποδέχονται μετρήσεις σε εργαστηριακό επίπεδο... μετρήσεις με φορητά όργανα, που περιλαμβάνουν σφάλματα - αποκλίσεις - ανοχές σε: θερμοκρασία πάνελ προσπίπτουσα ακτινοβολία ταχύτητα ανέμου τάση ρεύματος ένταση ρεύματος φορτίου μπορούν να αποτελέσουν - υπό αυστηρές συνθήκες - ενδείξεις, αλλά σε καμμία περίπτωση αποδείξεις.... Σε κάθε περίπτωση, αν μας πει τις ενδείξεις του ινβέρτερ, μπορεί να υπάρξει μια πρώτη "εικόνα".... Υ.Γ. και προκειμένου να πιστοποιηθεί ο λόγος της μειωμένης, εάν υφίσταται, απαιτείται έλεγχος των πάνελ με την μέθοδο της ηλεκτροφωταύγειας και της θερμικής απεικόνισης.... Η ηλεκτροφωταύγεια απεικονίζει τα μικρο-κρακ... Η θερμική απεικόνιση αποκαλύπτει προβλήματα στα juction box.... Μιλάω έχοντας ήδη εμπειρία από claim και μάλιστα σε πανελ της ίδια εταιρείας που αναφέρεται και εδώ. Παρουσιάστηκαν πάνω κάτω τα ίδια αποτελέσματα με μείωση της απόδοσης 25-30% μέσα σε ένα χρόνο. Συμφωνώ με όσα είπες για τον εργαστηριακό έλεγχο, αλλά είναι αδύνατον να γίνει στην εγκατάταση. Το όργανο solar i-v είναι ότι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε σε τέτοιες περιπτώσεις και ειδικά η μέτρηση του FF, είναι ισχυρή ένεδειξη ότι μάλλον κάτι δεν πάει καλά (όταν π.χ. είναι κάτων από 70%) Πολιτική της εν λόγω εταιρείας (από όσο φαίνεται από τις απαντήσεις των email) είναι να αντικαταστήσει τα πανέλα που φάινεται να έχουν πρόβλημα και εφόσον τα ελέγξει εργαστηριακά και διαπιστώσει ότι κάποια δεν έχουν πρόβλημα (βρίσκονται εντος των ορίων που θέτει η εγγύηση) να τα χρεώσει στον πελάτη. Βέβαια ακόμα η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και δεν ξέρω τι θα γίνει στο τέλος και αν όντως αντικατασταθούν. Επίσης να αναφέρω ότι κατά τον έλεγχο με απλό πολύμετρο (έλεγχος Voc και Isc) δεν διαπιστώθηκε κάποιο εμφανές σφαλμα, οι τιμές των μετρήσεων ήταν αποδεκτές. Το ίδιο και ο θερμογραφικός έλεγχος, δεν έδειξε κάποιο hot spot ή κάποια ανομοιμορφία θερμοκρασιών και ούτε κάποιο πρόβλημα στο junction box.
akaliak Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Μηπως εμφανιστηκε PID φαινομενο? Εχεις χαμηλη ταση λειτουργίας? Για το PID φαινόμενο μπορεί να ελεγχθεί αν υπάρχει διαφορά δυναμικού μεταξύ των πλαισίων των πανέλων και της γης.
astrah Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 (edited) Συμφωνώ με όσα είπες για τον εργαστηριακό έλεγχο, αλλά είναι αδύνατον να γίνει στην εγκατάταση. υπάρχει στην εγκατάσταση (on-site), σε επίπεδο εργαστηρίου.... έτσι, αποφεύγεται και ο κίνδυνος να σε .... χρεώσει η κατασκευάστρια, για πάνελ που δεν θα έχεις πλέον στα "χέρια" σου, ότι είναι εντός εγγύησης... και μέσω του EL test έχεις αποδείξεις αν πρόκειται για micro-crack ή PID ( και τα δύο διαπιστώνονται μέσω του EL test) Επίσης να αναφέρω ότι κατά τον έλεγχο με απλό πολύμετρο (έλεγχος Voc και Isc) δεν διαπιστώθηκε κάποιο εμφανές σφαλμα, οι τιμές των μετρήσεων ήταν αποδεκτές. Το ίδιο και ο θερμογραφικός έλεγχος, δεν έδειξε κάποιο hot spot ή κάποια ανομοιμορφία θερμοκρασιών και ούτε κάποιο πρόβλημα στο junction box. Η θερμογραφία απαιτεί : 1. προσπίπτουσα στο πάνελ ακτινοβολία τουλάχιστον 800watt/m2. Άρα μιλάμε για ελάχιστες ώρες και ημέρες του χρόνου.... 2. θερμογράφηση από την "πίσω" πλευρά του πάνελ (πράγμα δύσκολο λόγω των βάσεων) διότι από την "εμπρός" πλευρά δημιουργεί θέμα το "γυαλί" 3. αλλά ακόμα και αν υφίστανται οι 2 αυτές προυποθέσεις μπορείς να εντοπίσεις στην ουσία σπασμένες κυψέλες και όχι micro-crack... άρα μιλάμε σε αυτή την περίπτωση για "κατεστραμένα πάνελ" και όχι για πάνελ που λειτουργούν στο 85-95% τις ισχύος τους ή πάνελ που λόγω junction box δεν συνδέονται - λειτουργούν π.χ. οι 2 από τις 6 "στήλες" κυψελών. Η απόλυτη - ακριβής διάγνωση της κατάστασης των φ/β πάνελ είναι η ηλεκτροφωταύγεια (EL test), την οποία χρησιμοποιούν τα εργοστάσια παραγωγής σε "επίπεδο" κυψέλης, αλλά και πάνελ, στον ποιοτικό έλεγχο. Βέβαια, ο εργοστασιακός έλεγχος EL test, αφορά την στιγμή του ελέγχου... το τι συνέβει κατά την συσκευασία, μεταφορά, αποθήκευση, τοποθέτηση, αλλά και λειτουργία (πχ χαλάζι) μπορεί να αποδειχθεί μόνο με επιτόπιο έλεγχο με EL test. Edited Σεπτέμβριος 11 , 2014 by astrah
akaliak Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 υπάρχει στην εγκατάσταση (on-site), σε επίπεδο εργαστηρίου.... έτσι, αποφεύγεται και ο κίνδυνος να σε .... χρεώσει η κατασκευάστρια, για πάνελ που δεν θα έχεις πλέον στα "χέρια" σου, ότι είναι εντός εγγύησης... και μέσω του EL test έχεις αποδείξεις αν πρόκειται για micro-crack ή PID ( και τα δύο διαπιστώνονται μέσω του EL test) Τι εννοείς υπάρχει στην εγκατάσταση; Πως μπορεί να γίνει EL test στην εγκατάσταση, τι κόστος έχει (μην ξεχνάς ότι στην περίπτωση του φίλου μας μιλάμε για μία στέγη 5KW);
astrah Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2014 υπάρχει κινητό εργαστήριο ελέγχου φ/β πάνελ... που κάνει ελέγχους on-site σε φ/β πάνελ... για το κόστος... απλά ρωτάς και μαθαίνεις.... (εγώ το θεωρώ λογικότατο) στην περίπτωση των 5kw, αφού εξαντλήσει τους "έμμεσους" ελέγχους υπάρχουν 3 εκδοχές: 1. επικοινωνεί με το κατασκευαστή - προμηθευτή της εγκατάστασης, και ζητά να του λύσει το πρόβλημα.... (εντός της εγγύησης) 2. κάνει έλεγχο στα πάνελ και ζητά με αποδείξεις αντικατάσταση, εφόσον αυτά έχουν πρόβλημα (που μάλλον έχουν αν ισχύουν τα όσα έχει γράψει έως τώρα) 3. το αφήνει ως έχει....
Mmichalis Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2014 αρχικά μην κάνεις διαδοχικές δημοσιεύσεις... μπορείς να βάλεις όλες τις απαντήσεις σε ένα ποστ.... οι δύο στοιχειοσειρές έχουν διαφορετικό προσανατολισμό? και αν ναι τι? Και οι δύο στοιχειοσειρες έχουν τον ίδιο προσανατολισμό . Νότιο.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα