Caan Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Έχει κανείς εμπειρία (σε επίπεδο ανάλυσης/σχεδιασμού) στις διχαλωτές κολώνες, δηλαδή σχήματος "V" ? Είναι κάτι που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής (υπάρχει π.χ κανείς εμπειρικός κανόνας για την βέλτιστη κλίση των λοξών μερών του?). Το (βραχύ σε μήκος) δοκάρι που συνδέει τα λοξά του μέρη πρέπει να να αντιμετωπιστεί ως δοκός σύζευξης? Στην προσομοίωση αυτής της συνδ. δοκού γίνεται κάτι ιδιαίτερο?
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Προσοχή στο μεγάλο +/-Ν λόγω σεισμού Προσοχή στο ακόμη μεγαλύτερο +/-Ν λόγω υπεραντοχής άλλων στοιχείων (και των τοιχωμάτων!!!) Προσοχή, η κατασκευή δεν είναι ποτέ αμφιαρθρωτή, εμφανίζεται τέμνουσα λόγω κατακορύφων φορτίων Προσοχή στον εφελκυσμό στην δοκό, μπορεί το διάφραγμα να μην επαρκεί Προσοχή στις μεγάλες ροπές λόγω σεισμού που εμφανίζονται στην δοκό (και κατά συνέπεια στις κεφαλές) Προσοχή στην διαμόρφωση των οπλισμών στις θέσεις αλλαγής κατεύθυνσης Προσοχή, ο φορέας είναι μη κανονικός καθ' ύψος Προσοχή στο q
Caan Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 (edited) Καταρχήν να διευκρινίσω ότι λέγοντας “διχαλωτά υποστυλώματα” εννοούσα ότι κάποια υποστυλώματα του κτηρίου (και όχι το ίδιο το κτήριο) είναι μορφής “V” με την απόσταση μεταξύ της κεφαλής των δύο λοξών σκελών του να είναι ~1-2μ. (το ύψος ορόφου ~4.00μ.). Επίσης το κτήριο στο οποίο αναφερόμουν είναι μονώροφο (δηλ. ισόγειο) και όχι π.χ για πολυώροφο στο οποίο αυτά τα υποστυλώματα να ήταν ενδεχομένως μόνο στο ισόγειο. Με αυτά τα δεδομένα, Alexispap μπορείς να επεξηγήσεις μερικά σημεία σου? (εάν αναφερόσουν στην ίδια περίπτωση, με τα δεδομένα που περιέγραψα πριν) Π.χ Για το q, πια τιμή προτείνεις και γιατί? (εκτός αν εννοείς ότι πρέπει να γίνει πρώτα μια Σ.Υ.Α -pushover ώστε να βρεθεί πρώτα το αu/α1 και στην συνέχεια το τελικό q). Επίσης, στην επισήμανση για τον εφελκυσμό της δοκού και το ενδεχόμενο μη επάρκειας του διαφράγματος, τι εννοείς ακριβώς? Σκέφτομαι να προσομοιάσω με αρθρώσεις τα άκρα της δοκού που θα συνδέει τις κεφαλές των δύο λοξών σκελών θεωρώντας το έτσι ως δευτερεύον στοιχείο (ελέγχοντας βέβαια αν πληρούνται οι προϋποθέσεις για να μπορεί να γίνει αποδεκτή η θεώρηση αυτή) είτε να ορίσω στα άκρα μερική πάκτωση με έναν (αποδεκτό) βαθμό δυσκαμψίας της σύνδεσης αποδεχόμενος έτσι εμμέσως την (μερική) ανάπτυξη πλαστ. άρθρωσης. Αυτό επιτρέπει, υπό προϋποθέσεις και ο ΕΚ-2 στην §5.5 όπου μιλάει για «περιορισμένη ανακατανομή των ροπών». Διαφορετικά, μάλλον θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως δοκός σύζευξης που δεν είναι και μια πολύ εύκολη υπόθεση (στην υλοποίησή της, κατασκευαστικά). Edited Σεπτέμβριος 14 , 2014 by Caan
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Δεν είναι δοκός σύζευξης και δεν αναπτύσσει ένταση δοκού σύζευξης, ούτε οπλίζεται σαν δοκός σύζευξης. Και δεν υπάρχουν αρθρώσεις, οι συνδέσεις είναι μονολιθικές, και η σωστή προσομοίωσή τους είναι καθοριστική για την σωστή διαστασιολόγηση των υποστυλωμάτων. Κανονικά, q=1,5. Αλλά, αν είναι ισόγειο, ο,τι και να κάνεις, δεν θα έχουν πρόβλημα...
Caan Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2014 (edited) Ναι συμφωνώ, η δοκός σύζευξης ορίζεται ουσιαστικά στις περιπτώσεις που συνδέονται κοντινά μεταξύ τους τοιχώματα όπου η ένταση είναι μεγάλη, απλά το έλεγα από πλευράς διαμόρφωσης οπλισμού (μεγάλη τέμνουσα αναπτύσσεται έτσι κι αλλιώς εκεί) βλ. δισδιαγώνιο οπλισμό κ.τ.λ Αρθρώσεις δεν είναι μόνο αυτές που υλοποιούνται εκ φύσεως ως τέτοιες, δηλαδή διαμορφώνοντας την γεωμετρία ή/και τον οπλισμό της σύνδεσης ώστε εκ των πραγμάτων να μην μπορεί να αναπτυχθεί ροπή, αλλά και αυτές που αναπτύσσονται εν δυνάμει. Με αυτή την λογική υπάρχουν οι πλαστικές αρθρώσεις ή οι μερικώς πλαστικές αρθρώσεις που μπορεί να αναπτυχθούν λόγω της υφιστάμενης διαμόρφωσης οπλισμών (όταν βέβαια υπάρχει η αντίστοιχη στροφική ικανότητα, διαφορετικά θα έχουμε διατμητική αστοχία πριν προλάβει να αναπτυχθεί αυτή η "μερική πλαστ. άρθρωση") και με αυτήν την λογική μιλάει η παράγραφος του ΕΚ-2 στην οποία αναφέρθηκα, αλλά και ο ορισμός των δευτερευόντων στοιχείων του ΕΚ-8... q=1.5 θα χρησιμοποιήσω κι εγώ έτσι κι αλλιώς, αλλά όχι απαραίτητα με Χ.Α.ΑΠ, απλά ρωτούσα να επεξηγήσεις τι ακριβώς εννοούσες στην πρώτη σου απάντηση (αλλά ίσως αναφερόσουν σε πολυώροφα). Για το: "αν είναι ισόγειο, ό,τι και να κάνεις δεν θα υπάρχει πρόβλημα", μην το λες γιατί τα κατακόρυφα μόνιμα φορτία οροφής είναι (πάρα) πολύ μεγάλα στην περίπτωσή μου και μάλιστα σε περιοχή υψηλής (της μέγιστης) σεισμικής επικινδυνότητας (αλλιώς δεν θα αγχωνόμουν και ιδιαίτερα... ). Edited Σεπτέμβριος 15 , 2014 by Caan
nikoscivil Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2014 Αντίστοιχης μορφής σχεδιασμός υποστυλωμάτων από Ω/Σ θυμάμαι στο ισόγειο μια πολυώροφης πολυκατοικίας στην αρχή της Κηφισίας (κοντά στην Αλεξάνδρας), την περίοδο που σπούδαζα και την είχα παρατηρήσει από τα πρώτα έτη και μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση!!.... Επίσης, αντίστοιχης μορφής είναι και τα υποστυλώματα των τριών (?) εν συνεχεία γεφυρών που συναντούμε στην Πατρών-Κορίνθου. Παλιές γέφυρες που κάνουν και αυτές ιδιαίτερη εντύπωση. Θυμάμαι τον καθηγητή μας που μας έλεγε ότι αυτού του είδους τα υποστυλώματα σε αυτές τις γέφυρες αποδείχτηκαν από το σχεδιασμό τους ότι είχαν πολύ μικρή πλαστιμότητα...Πρακτικά, αν καλοσκεφτείς το τεράστιο θλιπτικό φορτίο και τη μικρή διατομή τους..... Δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τον συγκεκριμένο σχεδιασμό υποστυλώματων, αυτό που μπορώ να πω όμως εκ προοιμίου, είναι ότι προσωπικά, και πόσο μάλλον σε ήδη υφιστάμενη οικοδομή, με πολύ μεγάλα μόνιμα φορτία οροφής, στα συγκεκριμένα υποστυλώματα θα τους έκανα περίσφιγξη με μεταλλικό χιτώνα γύρω-γύρω....Πλαστιμότητα και πάλι πλαστιμότητα....σίγουρα πάσχουν.... 1
Earl Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2014 (edited) Θυμάμαι τον καθηγητή μας που μας έλεγε ότι αυτού του είδους τα υποστυλώματα σε αυτές τις γέφυρες αποδείχτηκαν από το σχεδιασμό τους ότι είχαν πολύ μικρή πλαστιμότητα...Πρακτικά, αν καλοσκεφτείς το τεράστιο θλιπτικό φορτίο και τη μικρή διατομή τους..... Συμφωνώ. Δείτε και μία πολυώροφη στη Θεσσαλονίκη (Όλγας με Μπότσαρη περίπου). Κάθε φορά που περνώ αναρωτιέμαι ποιος θεούλης τη σχεδίασε πριν καμιά 40αριά χρόνια στο χεράκι + τον τρόπο που τοποθέτησαν τον οπλισμό! H ιδέα αυτή για την Ελλάδα, δεν μου αρέσει καθόλου αν και η συγκεκριμένη τον σεισμό του 78 τον πέρασε επιτυχώς (δεν φαίνεται για κατασκευή μετά το 80). Σε χώρες όμως χωρίς σεισμούς πχ Βρετανία, τέτοιας μορφής υποστυλώματα συναντιόνται συχνά, + προσδίδουν και μία καλαίσθητη εικόνα σε μοντέρνες κατασκευές. Δεν βρήκα κάποιο σχεδιαστικό παράδειγμα δυστυχώς. Παραθέτω όμως τα ακόλουθα: V Shaped Columns Frame bridges on V-Shaped supports Edited Σεπτέμβριος 16 , 2014 by Earl 2
Caan Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2014 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2014 (edited) Προσωπικά "μ' αρέσουν τα δύσκολα"..., οπότε δεν θα απέρριπτα μια τέτοια διάταξη ακόμα και σε πολυώροφο (αν και θα με προβλημάτιζε πιο πολύ βέβαια σε αυτή την περίπτωση). Εφαρμόζεται αυτή η διάταξη πάντως και σε σεισμικές περιοχές ανά τον κόσμο και όχι μόνο στην Μ. Βρετανία. Ωραία και τα αρχεία που παρέθεσες Earl (αν και γενικού ενδιαφέροντος). Edited Σεπτέμβριος 16 , 2014 by Caan
ilias Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 18 , 2014 Η παραπάνω φωτογραφία απ΄ ότι θυμάμαι είναι από Θεσσαλονίκη έτσι δεν είναι Earl; Κάπου εκεί Β. Όλγας (και Συνδίκα; ) αν δεν κάνω λάθος; edit----------------------- Πρώτα είδα τη φωτογραφία και μετά το διάβασα το μήνυμα Earl.....(το αναφέρεις ok).
Earl Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 (edited) Καλησπέρα! Ναι στη Θεσσαλονίκη. Όλγας με Συνδίκα. Σήμερα περνούσαμε με ένα συνάδελφο και είπα να τραβήξω και μερικές φωτογραφίες, τις οποίες και παραθέτω προς αναθέρμανση της συζήτησης!! Edited Σεπτέμβριος 29 , 2014 by Earl
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα