Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κυκλική ζώνη


Recommended Posts

Καλημέρα σας.

Το θέμα που μας απασχολεί είναι ο ΠΟΛ 1149/1994.Εκεί περιγράφεται η κυκλική ζώνη ως εξής:

α) Κυκλικές ζώνες
Είναι οι ζώνες που περιλαμβάνουν ένα ή περισσότερα οικοδομικά τετράγωνα μιας πόλης ή ενός χωριού και απεικονίζονται στους χάρτες του Υπουργείου Οικονομικών περιμετρικά με συνεχή κόκκινη γραμμή, κατά μήκος των αξόνων των δρόμων και συμβολίζονται με κεφαλαία γράμματα του αλφαβήτου.

Πιο συγκεκριμένα το πρόβλημα μας είναι,η περίπτωση που ανάμεσα δύο κυκλικών ζωνών υπάρχει εγκεκριμένη οδός,δηλαδή κοινόχρηστος δρόμος.Στην ένσταση που κάναμε για τον ΕΝΦΙΑ μας είπαν ότι δεν έχουν λάθος για τους εξής λόγους : 1) "άρα οι ζώνες έχουν κοινό όριο που διέρχεται από τον άξονα του δρόμου", 2) "επομένως οι ζώνες είναι όμορες", 3) " κάποιες από τις πλευρές τους ταυτίζονται".

α)Σύμφωνα με τη βασική πολεοδομική νομοθεσία, όμορα  ο.τ  δεν υπάρχουν   ! 

β) "κατά μήκος των αξόνων των δρόμων" τι σημαίνει ; Aν σημαίνει ότι τα όρια τους ταυτίζονται με τον άξονα,δηλαδή την μέση του δρόμου, έχουν δίκιο.Αν σημαίνει ότι τα όρια τους εφάπτονται του άξονα,δεν έχουν δίκιο. Αν σημαίνει ότι τα όρια τους είναι τα όρια των οικοδομικών τετραγώνων και αυτά ακολουθούν τον άξονα,δεν έχουν δίκιο. 

Edited by enfia problem
Link to comment
Share on other sites

θα δεις αυτο

και -το καλυτερο- θα ηταν να  πας και στον συμβ/φο σου

 

Ζώνη

γενικά θεωρείται ένα τμήμα Δήμου ή Δημοτικού Διαμερίσματος ή Οικισμού το οποίο σύμφωνα με τους πίνακες τιμών, έχει ενιαία τιμή (Τ.Ζ.). Οι ζώνες διακρίνονται σε:

α) Κυκλικές Ζώνες : Περιλαμβάνουν ένα ή περισσότερα οικοδομικά τετράγωνα ενός Δήμου ή Δημοτικού Διαμερίσματος και απεικονίζονται στους χάρτες του Υπουργείου Οικονομικών περιμετρικά με συνεχή κόκκινη γραμμή, κατά μήκος των αξόνων των δρόμων.

β) Γραμμικές Ζώνες : Αναπτύσσονται κατά μήκος της μίας ή και των δύο πλευρών ενός δρόμου ή ενός τμήματος δρόμου, παράλληλα προς τον άξονα αυτού.

Τιμή Ζώνης (Τ.Ζ.)

είναι η ενιαία τιμή αφετηρίας, την οποία έχει κάθε ακίνητο, το οποίο βρίσκεται στη ζώνη αυτή και αναφέρεται στην συνολική αξία κτίσματος και οικοπέδου που αναλογεί σε ένα τετραγωνικό μέτρο (μ2) επιφάνειας, καινούργιας κατοικίας ή διαμερίσματος στον Α' όροφο της οικοδομής με πρόσοψη σε ένα μόνο δρόμο και με Συντελεστή Εμπορικότητας ίσο με τη μονάδα.

Αν το ακίνητο, του οποίου πρέπει να προσδιορίσουμε την αντικειμενική αξία, έχει πρόσοψη σε δρόμο ή σε δρόμους, από τον άξονα των οποίων διέρχεται το όριο δύο ή περισσότερων κυκλικών ζωνών, ανεξάρτητα αν οι δρόμοι αυτοί αποτελούν όριο δήμων ή Δημοτικών Διαμερισμάτων ή οικισμών, λαμβάνεται η μεγαλύτερη από τις τιμές των ζωνών. Αν έχει πρόσοψη σε γραμμική ζώνη, λαμβάνεται η τιμή της γραμμικής αυτής ζώνης. Σε περίπτωση που έχει προσόψεις σε δύο γραμμικές ζώνες λαμβάνεται η μεγαλύτερη από τις τιμές των ζωνών τούτων. Αν έχει προσόψεις σε γραμμική και κυκλική ζώνη λαμβανεται η μεγαλύτερη τιμή.

Την τιμή της γραμμικής ζώνης λαμβάνουν μόνο τα ακίνητα που έχουν πρόσοψη στο δρόμο στον οποίο αναπτύσσεται η γραμμική ζώνη. Τα ακίνητα που έχουν πρόσοψη αποκλειστικά στον ακάλυπτο χώρο τού οικοπέδου, σε αίθριο, σε στοά ή βρίσκονται σε υπόγειο χώρο, χωρίς άνοιγμα στο δρόμο, δεν ανήκουν στη γραμμική ζώνη.

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Ο συμβολαιογράφος μου λέει ότι έχουν δίκιο.Ο τοπογράφος μηχανικός μου και ο δικηγόρος μου λέει ότι έχουν άδικο.

 

Υποστηρίζουν ότι  δεν γίνεται το "περιμετρικά με συνεχή κόκκινη γραμμή” (δηλαδή το όριο της κάθε ζώνης) να ερμηνεύεται όρια και άξονας γίνονται ένα. Δεν γίνεται το «κατά μήκος των αξόνων των δρόμων " να ερμηνεύεται ταυτίζονται με τους άξονες των δρόμων.Η σωστή ερμηνεία είναι παράπλευρα των αξόνων.Δηλαδή παράλληλα από τις δύο πλευρές του άξονα.Χάρτες που να αποδεικνύουν αυτές τις ερμηνείες δεν υπάρχουν, όχι βέβαια με συντεταγμένες ΕΓΣΑ σύμφωνα με τη ΔΟΚΚ του ΥΠΕΚΑ,αλλά ούτε και σχηματικά.

Το "ένα η περισσότερα οικοδομικά τετράγωνα" δε λαμβάνεται υπόψη,το "κατά μήκος του άξονα" γίνεται η μέση του δρόμου,το όριο της μίας ζώνης ταυτίζεται με το όριο της άλλης ζώνης και αυτά τα 2 με τον άξονα έχουν κοινό όριο, οι ζώνες είναι όμορες και βέβαια τρία διαφορετικά καμπυλωτά η ευθύγραμμα τμήματα «ταυτίζονται» (άπειρα κοινά σημεία) αλλά συγχρόνως «διέρχονται» και αναμεταξύ τους.
Ολη αυτή η σκέψη βασίζεται στην υπουργική απόφαση 1149/1994,στους κτιριοδομικούς κανονισμούς και νόμους,στα γεωμετρικά θεωρήματα και στην ελληνική γλώσσα ; Δεν είναι τρέλα ;
Link to comment
Share on other sites

η εννοια "κατα μηκος των αξονων"

 

δεν συνδεεται υποχρεωτικα με την αποτυπωση των αξονων αυτων...σε διαφορα χρωματα...

όπερ, αλλωστε,  αδύνατο...

 

προφανως εχει την εννοια οτι αυτη η κοκκινη γραμμη "παταει" πανω στον αξονα...τον οποίον και αποτυπωνει

 

δες τα ΠΜ

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι.

Στους χάρτες που έχουν δεν αποτυπώνεται ότι ο άξονας και τα όρια ταυτίζονται. 

Ναι,αν το "κατά μήκος των αξόνων" έχει την έννοια πατάει,περιπλέκεται η υπόθεση,δεν θα μπορέσω να αποδείξω ότι όταν κάτι "ταυτίζεται" δεν γίνεται και να "διέρχεται" ( διέρχομαι τον εαυτό μου ; ) και θα αποδεχτώ ότι έχουν δίκιο.

ΟΜΩΣ για παράδειγμα  άρθρο 251 παράγραφος 3. "Τα ύψη στην πρόσοψη, για την εφαρμογή της παρ. 6α του άρθρου 250, μετρώνται από κάθε σημείο της ρυμοτομικής γραμμής στη στάθμη του οριστικά διαμορφωμένου πεζοδρομίου, όπως βεβαιώνεται από τον οικείο δήμο ή την κοινότητα ή από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία ή από οποιαδήποτε άλλη νομαρχιακή τεχνική υπηρεσία. Αν δεν υπάρχει οριστικά διαμορφωμένο πεζοδρόμιο, η στάθμη αυτή προκύπτει από την εγκεκριμένη υψομετρική μελέτη της οδού. Αν δεν υπάρχει υψομετρική μελέτη ή αν αυτή που υπάρχει χρειάζεται τροποποίηση, ο οικείος δήμος ή κοινότητα έχει υποχρέωση να καταρτίσει σχετική μελέτη κατά μήκος ενός τουλάχιστον οικοδομικού τετραγώνου. Σε περίπτωση αδυναμίας του δήμου ή της κοινότητας, η μελέτη συντάσσεται από ιδιώτη μηχανικό και εγκρίνεται από το δήμο ή την κοινότητα".

Δηλαδή αφού τα ύψη "μετρώνται από κάθε σημείο της ρημοτομικής γραμμής"  και "καταρτίσει σχετική μελέτη κατά μήκος ενός τουλάχιστον οικοδομικού τετραγώνου" η μέτρηση γίνεται παράπλευρα του οικοδομικού τετραγώνου,στην ρημοτομική γραμμή,στο πεζοδρόμιο και όχι πάνω στο ο.τ.

Οταν το πλοίο πλέει "κατά μήκος της ακτής" δεν σημαίνει ότι πλέει στην ακτή. 

Μετά από 2 μήνες έγγραφα όλη η υπόθεση κρέμεται από την απόδειξη ότι το "κατά μήκος" είναι παράπλευρα και όχι πάνω.

Edited by enfia problem
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.