Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
10 ώρες πριν, Klimis_ said:

 Σε κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο εχω διάδρομο μήκους 13μ και καθαρού πλάτους 1μ. χωρίς εμπόδια.

θα πρέπει να είναι 1.20

  • Like 1
  • 4 months later...
  • Απαντήσεις 159
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα Συνάδελφοι, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής παρακαλώ;

Σε γήπεδο εκτός σχεδίου, πρόκειται να κατασκευαστεί ισόγεια οικία 110 τ.μ., η στάθμη του ισογείου είναι 0,60μ πάνω από το διαμορφωμένο έδαφος. Η πρόσβαση μέχρι την οικία θα είναι με αυτοκίνητο μέσω ιδιωτικού δρόμου στο ακίνητο. Παρακαλώ ξέρετε αν απαιτείται μελέτη προσβασιμότητας για ΑΜΕΑ και υπο ποιες προϋποθέσεις δεν απαιτείται;

Ευχαριστώ πολύ

Δημοσιεύτηκε

Εγκ-42382/13

(α) Στα νέα κτίρια κατοικίας ονοκατοικίες ισόγειες ή πολυώροφες), που δεν έχουν υποχρέωση εγκατάστασης ανελκυστήρα σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό ( Αρθ-29 Αποφ-3046/89 (ΦΕΚ-59/Δ/89), δηλαδή όταν το δάπεδο ορόφου ή τμήμα ορόφου, έχει διαφορά στάθμης μικρότερη από 9.00 μ. από την οριστική επιφάνεια του περιβάλλοντος εδάφους, στη θέση από την οποία γίνεται προσπέλαση στον όροφο, διευκρινίζεται ότι θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή μελλοντική εύκολη μετατρεψιμότητα των κατοικιών, σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών ΑμεΑ - εμποδιζόμενων ατόμων ώστε να μπορεί να εξασφαλίζεται εφόσον απαιτηθεί αυτόνομη και ασφαλής, οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός των κατοικιών αυτών, με επιπρόσθετα στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών, όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, κλπ. Η πρόβλεψη αυτή θα περιγράφεται στην Τεχνική έκθεση της μελέτης προσβασιμότητας.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλίζεται απαρχής η κατάλληλη διαστασιολόγηση και ο σχεδιασμός στοιχείων και χώρων (πλάτος θυρών και διαδρόμων, ύψος ποδιάς παραθύρων, κατωκασιού, κλπ) και να υποβάλλεται η σχετική μελέτη προσβασιμότητας, χωρίς όμως να υπάρχει υποχρέωση διαμόρφωσης προσβάσιμων χώρων υγιεινής και υλοποίησης της προσπέλασης όταν προκύπτουν από τον σχεδιασμό υψομετρικές διαφορές.

(β) Στα νέα κτίρια με χρήση κατοικίας και παραπάνω από μια οριζόντιες ιδιοκτησίες, που δεν έχουν από τον Κτιριοδομικό Κανονισμό ( Αρθ-29 Αποφ-3046/89 (ΦΕΚ-59Δ/89) υποχρέωση ανελκυστήρα, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η αυτόνομη και ασφαλής, οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση ΑμεΑ - εμποδιζόμενων ατόμων, με στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών, όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, κλπ, σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους των κτιρίων κατοικίας.

  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα σας!

σε περίπτωση διώροφης μονοκατοικίας δηλαδή πηγαίνουμε με την παραπάνω εγκύκλιο του 2013; δεν έχει βγει κάτι πιο πρόσφατο;

Ευχαριστω!

  • Like 1
  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα,

Έχω περίπτωση νέας κατοικίας σε οικόπεδο χωρίς σύσταση οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Το τελικό δάπεδο θα είναι υπερυψωμένο περίπου 0,90μ από το περιμετρικό έδαφος.

Απ' ότι έχω καταλάβει στην περίπτωσή μου δεν είναι απαραίτητη η εξασφάλιση πρόσβασης αλλά μόνο η πρόβλεψη για πιθανή μελλοντική χρήση από ΑΜΕΑ.

Δηλαδή, απλά γράφω στην τεχνική έκθεση ότι σε περίπτωση μελλοντικής χρήσης από ΑΜΕΑ στο τάδε σημείο θα κατασκευαστεί πχ μεταλλική ράμπα πλάτους .....μ χωρίς να την δείχνω στα αρχιτεκτονικά σχέδια και χωρίς να την κατασκευάσω;

Ευχαριστώ!

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα, έχω την αίσθηση ότι εφόσον μιλάμε για νέα άδεια με ΝΟΚ, είναι απαραίτητη η μελέτη προσβασιμότητας να κατατεθεί μαζί με την άδεια και να υλοποιήσεις μέτρα κάλυψης της υψομετρικής διαφοράς των 90 εκ από το έδαφος με ράμπες κλπ. Όλα αυτά θα πρέπει να φαίνονται προφανώς στο ΔΔ, σχέδιο διαμορφώσεων και στα λοιπά αρχ/κά σχέδια που θα κατατεθούν για την έκδοση της άδειας.

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα συνάδελφοι!Σε υφιστάμενο κτίριο που κάνω προσθήκη λόγω της μορφής του οικοπέδου και του υφιστάμενου κτιρίου η είσοδος είναι από την νότια πλευρά.Λόγω της μορφής του οικοπέδου το ένα άκρο τουκτιρίου έχει απόσταση από το όριο 80 εκ. όπως φαίνεται και στο σχέδιο.Αρκεί αυτό για τη προσβασιμότητα ή πρέπει να δείξω σχέδιο μετατρεψιμότητας με τοποθέτηση επιπλέον εισόδου από τα βόρεια? Επισυνάπτω σχέδιο.Να σημειώσω ότι ο διάδρομος έχει την μορφή στοάς εντός σ.δ.

moraitou metatrepsimotita_page-0001.jpg

  • 5 months later...
Δημοσιεύτηκε

Καλημερα σας.

Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχει 
κάποιος έχει υπόψιν του τι απαιτείται σε περίπτωση που ο ανεμιστήρας υφιστάμενου κτιρίου  δεν καλύπτει προδιαγραφές ΑΜΕΑ λόγο παλαιότητας. Σύμφωνα με ΝΟΚ Αρθο 26 παρ5β δικαιούμαστε να το κάνουμε , απλά θέλω να δω πως το τεκμηριώνουμε στην μελέτη προσβασιμότητας και τι επιπλέων χρειάζεται .

Ευχαριστώ πολύ.

ΝΟΚ ΑΡΘΡΟ 26 ΠΑΡ5Β.jpg

ΑΡΘΡΟ 18 ν.4495-2017.jpg

Δημοσιεύτηκε
3 λεπτά πριν, gparasiris said:

.. ο ανεμιστήρας ανελκυστήρας υφιστάμενου κτιρίου  ...

κατά τα λοιπά, αφού δηλώνεις ιδιώτης, απευθύνεσαι σε μηχανικό

  • Like 1
  • Upvote 1
  • 4 weeks later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Καλησπέρα σε υπό μελέτη 3οροφης οικοδομής κατοικιών με πιλοτή ο δρόμος της πρόσοψης έχει κλίση κατά πλάτος. Μπορούμε να έχουμε στο διάδρομο για την κεντρική είσοδο σκαλοπάτια ή είναι αναγκαστικό ράμπα. Με το 5% κλίση ράμπας δεν προλαβαίνω να καλύψω την υψομετρική διαφορά μέχρι την κεντρική είσοδο. Θα μπορούσε το ΑΜΕΑ να χρησιμοποιήσει διπλανό κομμάτι της πιλοτής με πιο ήπια κλίση για να εισέλθει ακόμα και αν αυτό αποτελεί και διάδρομο αυτοκινήτων και στο διάδρομο να έχω σκαλοπάτια;

Ευχαριστώ

Edited by Pavlos33

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.