Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα συνάδελφοι,
θα ήθελα να ρωτήσω αν τελικά είναι αναγκαία η κατασκευή ανελκυστήρα σε κτίριο δύο κατοικιών, συνολικού ύψους κάτω των 9 μέτρων (μια στο ισόγειο, μια στον όροφο). Η κατοικία του α' ορόφου θα εξυπηρετείται μέσω μιας εξωτερικής κλίμακας. Απ' οτι καταλαβαίνω αρκεί στη μελέτη προσβασιμότητας, που πλέον είναι απαραίτητη, να δείξω οτι η κατακόρυφη κίνηση ειδικά για άτομα με αναπηρία θα πραγματοποιείται μέσω ειδικού αναβατορίου κλίμακας. Κάνω λάθος?
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  • 1 month later...
  • Απαντήσεις 159
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε
On 5/8/2024 at 10:32 PM, GeorgiosD said:

Καλησπέρα συνάδελφοι,
θα ήθελα να ρωτήσω αν τελικά είναι αναγκαία η κατασκευή ανελκυστήρα σε κτίριο δύο κατοικιών, συνολικού ύψους κάτω των 9 μέτρων (μια στο ισόγειο, μια στον όροφο). Η κατοικία του α' ορόφου θα εξυπηρετείται μέσω μιας εξωτερικής κλίμακας. Απ' οτι καταλαβαίνω αρκεί στη μελέτη προσβασιμότητας, που πλέον είναι απαραίτητη, να δείξω οτι η κατακόρυφη κίνηση ειδικά για άτομα με αναπηρία θα πραγματοποιείται μέσω ειδικού αναβατορίου κλίμακας. Κάνω λάθος?
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Καλημέρα!

Τελικά δόθηκε τεκμηριωμένη απάντηση σ' αυτήν την ερώτηση; Προσωπικά το μόνο που βρίσκω σε νομοθεσία για νέο κτίριο κατοικιών είναι στο άρθρο 5 παρ.3δ Υ.Α. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/99709/796/2021 (ΦΕΚ 5045/Β` 1.11.2021) που απ΄οτι καταλαβαίνω αναφέρεται σε υποχρέωση ύπαρξης προσβασιμου ανελκυστήρα...

Ευχαριστω

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα σας,

Διαβάζοντας όλη την συζήτηση μέχρι σήμερα πάνω στο θέμα τις προσβασιμότητας, θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα. 

Σε περίπτωση διώροφης μεζονέτας αρκεί η πρόβλεψη της προσβασιμότητας και όχι η εφαρμογή.

Κατά την γνώμη σας θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για την οριζόντια και κάθετη μετακίνηση σε όλους τους ορόφους ( και απο το υπόγειο που είναι η θέση στάθμευσης) η αρκεί η πρόβλεψη  πρόσβασης απο το επίπεδο του δρόμου στον ισόγειο όροφο της μεζονέτας (υπερυψωμένο ισόγειο); 

Ευχαριστώ.

 

  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Καλημέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά για την ημέρα!

Αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει γιατί δεν βάζω άκρη με το αν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει χώρος αναμονής ΑΜΕΑ σε κάθε όροφο, σε περίπτωση διώροφης αυτοτελούς μονοκατοικίας! Σε πολυκατοικία το έχω σχεδιάσει στο κλιμακοστάσιο, όμως εδώ έχω μια "ελεύθερη" σκάλα, ανοιχτή προς τους χώρους. Και ποια είναι η έννοια του "προστατευμένου" εν προκειμένω;

Παρακαλώ πείτε κάμια γνώμη γιατί έχω πελαγώσει. Ευχαριστώ.

 

 

Edited by Riren Margo
Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα, μήπως να κοιτούσες αν μπορείς να το πας με τις εξαιρέσεις της παρ.5 του άρθ.26 του ΝΟΚ;

Δηλαδή συνολικό μεικτό εμβαδό ορόφων πάνω από ισόγειο < 200 τμ και  μικτό εμβαδό ορόφου < 70 τμ.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Έχω την εντύπωση πως σε μονοκατοικία έχεις υποχρέωση να εξασφαλίζεις πρόσβαση μέχρι την κύρια είσοδο.

Για το εσωτερικό υποχρεούσε να κάνεις πρόβλεψη μετατρεψιμότητας, χωρίς να θίγεται ο φέρον οργανισμός. Μπορείς δηλαδή να δείξεις και χώρο για μελλοντικό εσωτερικό ανελκυστήρα.

 

  • Like 1
Δημοσιεύτηκε (edited)
6 hours ago, akis73 said:

συνολικό μεικτό εμβαδό ορόφων πάνω από ισόγειο < 200 τμ και  μικτό εμβαδό ορόφου < 70 τμ.

Ισχύει αυτό και ευχαριστώ για την απάντηση! Βέβαια έχω βάλει στο κλιμακοστάσιο αναβατόριο με κάθισμα γιατί μου το ζήτησαν οι άνθρωποι.

Παρόλαυτά τι σημαίνει έστω για το ισόγειο προσταυτευμένος χώρος αναμονής ΑΜΕΑ? Φαντάζομαι δεν αρκεί να σημειώσεις στο χώρο του ισογείου χώρο 80*130 που δεν εμποδίζει τις οδεύσεις διαφυγής...

Edited by Riren Margo
  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Εγκ.42382/13 - Κατευθύνσεις Εφαρμογής για τη Μελέτη Προσβασιμότητας

 Παρ.2  Επίσης διευκρινίζεται, ότι ως προστατευμένος , προσβάσιμος χώρος σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών, νοείται:
- ο ανοικτός χώρος αναμονής ενός ή δύο αναπηρικών αμαξιδίων ανά όροφο
(0.80μ. Χ 1.30μ. ανά αμαξίδιο) ανάλογα με το κτίριο, ο οποίος δεν προσμετρά στον  σ.δ,
- βρίσκεται εντός του πυροδιαμερίσματος του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου και δεν παρεμποδίζει την όδευση διαφυγής, όπως αυτή προβλέπεται από τον ισχύοντα κανονισμό πυροπροστασίας.

  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Χαίρεται,

Εχω μια απορία, για έργο μονοκατοικίας σε οικόπεδο επικλινές που έχει πρόσωπο σε δημοτική οδό επίσης με μεγάλη κλίση αλλά δεν έχει βαθμίδες, και ταυτόχρονα στην οποία δεν υπάρχει διαμορφωμένο πεζοδρόμιο ( καλά-καλά ο δρόμος δεν είναι ασφαλτοστρωμένος άλλα άλλο αυτό), βάσει του Ν.4067/12, Άρθρο 26, παρ. 5α , μπορώ να δικαιολογήσω εξαίρεση από την υποχρέωση υλοποίησης διαμορφώσεων ΑμεΑ, αλλά παρόλα αυτά πρέπει να δείξω πρόταση για την μελλοντική προσαρμογή του έργου, και σε ότι αφορά την πρόσβαση από το δρόμο στο οικόπεδο και στην είσοδο του κτιρίου αλλα και εσωτερικα? Παίζει ρόλο αν είναι εκτός ή εντός το οικόπεδο? Η πρόσβαση σε κτίριο βοηθητικής χρήσης  - αποθήκη που βρίσκεται μακρυά απο την κατοικία, πρέπει να εξασφαλίζεται μελλοντικά?

 

Σε δεύτερο έργο με αντιστοιχο οικόπεδο εκτός με κλίση και δρόμο χωρίς πεζοδρόμιο, όπου η διαφορά στάθμης από το δρόμο στην οικοδομική γραμμή δεν είναι πάνω απο 2.5μ., έχω δύο διακριτά κτίρια ενα κυρίως κατοικία και ένα ξενώνα ( αν το εγκρινει το ΣΑ). Θα απαιτηθεί η μελέτη μετατρεψιμότητας - προσβασιμότητας να συμπεριλαμβάνει και τον ξενώνα? Ρωτάω γιατί θα υπάρχει ήδη στο ισόγειο της κατοικίας δωμάτιο Αμεα, και ο ξενώνας είναι σε ενα σημείο του οικοπέδου αρκετά μακρυά από τους κοινόχρηστους εξωτερικούς χωρους ( πέργκολα, πισίνα κτλ)....

Ευχαριστώ!

Edited by apostolis apostolakis
Δημοσιεύτηκε

σε συνέχεια του προηγούμενου, 

Η Εγκ.42382/13 «Διευκρινήσεις για την εφαρμογή του Αρθ.26 του ΝΟΚ» δέν ισχύει πλέον για την απαλλαγή για μονοκατοικίες? Ρωτάω για το άν πρέπει στο παραπάνω έργο να τεκμηριώσω βάσει της απουσίας πεζοδρομίου, ή αρκεί η Εγκ.42382/13.

«Στα νέα κτίρια κατοικίας (μονοκατοικίες ισόγειες ή πολυώροφες), που δεν έχουν υποχρέωση εγκατάστασης ανελκυστήρα σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό
(Αρθ-29 Αποφ-3046/89 (ΦΕΚ-59/Δ/89), δηλαδή όταν το δάπεδο ορόφου ή τμήμα ορόφου, έχει διαφορά στάθμης μικρότερη από 9.00 μ. από την οριστική επιφάνεια του
περιβάλλοντος εδάφους, στη θέση από την οποία γίνεται προσπέλαση στον όροφο, διευκρινίζεται ότι θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή μελλοντική εύκολη
μετατρεψιμότητα των κατοικιών, σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών ΑμεΑ- εμποδιζόμενων ατόμων ώστε να μπορεί να εξασφαλίζεται εφόσον απαιτηθεί αυτόνομη και
ασφαλής, οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός των κατοικιών αυτών, με επιπρόσθετα στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών,
όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, κλπ. Η πρόβλεψη αυτή θα περιγράφεται στην Τεχνική έκθεση της μελέτης προσβασιμότητας.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλίζεται απαρχής η κατάλληλη διαστασιολόγηση και ο σχεδιασμός στοιχείων και χώρων (πλάτος θυρών και διαδρόμων,
ύψος ποδιάς παραθύρων, κατωκασιού, κλπ) και να υποβάλλεται η σχετική μελέτη προσβασιμότητας, χωρίς όμως να υπάρχει υποχρέωση διαμόρφωσης προσβάσιμων
χώρων υγιεινής και υλοποίησης της προσπέλασης όταν προκύπτουν από τον σχεδιασμό υψομετρικές διαφορές.»

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.