Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Γεια σας, και καλή υπομονή με το παρακάτω post.

 

Έχω βασικές απορίες στο πώς γίνεται η φόρτιση των μπαταριών σε ένα φωτοβολταϊκό αυτόνομο σύστημα, και τι σημαίνουνοι ενδείξεις της τάσης κάθε στιγμή.

 

Δεδομένα

Ισχύς φβ πάνελ 2,5 kW
Συστοιχία 12 μπαταριών 2V/500 Ah σε σειρά.
Αντίστοιχοι ρυθμιστές φόρτισης
Δύο inverter, ένας 3000W/24 V, ένας 2000Watt/24V
 

Στο σύστημα υπάρχει ένας αυτοματισμός που αποτελείται από 2 επιτηρητές τάσης και ένα ρελέ. Διαβάζουν την τάση των μπαταριών από την έξοδο LOAD ενός από τους ρυθμιστές φόρτισης, και όταν αυτή είναι πάνω από 27.6 V, μέσω του ρελέ τροφοδοτείται μια αντίσταση που ζεσταίνει νερό σε δοχείο αδράνειας. Όταν η τάση πέσει κάτω από 25,6 V, η αντίσταση βγαίνει εκτός. Η τελευταία ελέγχεται από το μικρό inverter. Η λογική είναι να εκμεταλλεύομαι την περίσσεια ενέργειας σε ζνχ, όταν αυτή υπάρχει.

 

Τους θερινούς μήνες, συνέβαινε το εξής. Η τάση μπαταριών του κλειστού κυκλώματος (το inverter σε λειτουργία να εξυπηρετεί κάποιες μικρές καταναλώσεις, και φυσικά πολλή ηλιοφάνεια) ήταν 28,4 V. Οι ρυθμιστές φόρτισης (MPPT) είχαν ένδειξη ότι οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες.  Ο αυτοματισμός λοιπόν έδινε την εντολή, και έκλεινε το κύκλωμα της αντίστασης. Ακαριαία η τάση των μπαταριών έπεφτε στο 26,4 V, και οι ρυθμιστές ξεκινούσαν να φορτίζουν. Η αντίσταση λειτουργούσε, η τάση πολύ αργά έπεφτε, και κάποια στιγμή έφτανε το κάτω όριο των 25,6 V. To ρελέ έδινε την αντίστοιχη εντολή, το κύκλωμα της αντίστασης άνοιγε, και ακαριαία η τάση γινόταν πάλι 28,4 V και οι ρυθμιστές έδειχναν 100% φόρτιση. Οι ενδείξεις αυτές διαβάζονται στην οθόνη του inverter αλλά και του πολυμέτρου.

 

Με δεδομένο ότι η τάση 24V συστοιχίας σε 100 % φόρτιση είναι 25,6 V, και σε 50% φόρτιση περίπου 24,2 V, τι τάσεις είναι αυτές οι 28,4 V που βλέπω; Επίσης, πώς εξηγείται αυτή η μεγάλη πτώση τάσης όταν μπαίνει σε λειτουργία η αντίσταση;  Με δεδομένο ότι ο inverter διακόπτει τη λειτουργία του όταν η φόρτιση των μπαταριών είναι 50%, τότε ποια τάση διαβάζει και κρίνει; Γενικά δεν έχω πειστεί ότι έχω φτιάξει το σύστημα που ήθελα, ότι δηλαδή ανάλογα με το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών τροφοδοτώ ή όχι την αντίσταση, γιατί βασίζομαι σε ...άλλες τιμές τάσεων.

 

Μπορεί να μου δώσει κάποιος τα φώτα του; 

Δημοσιεύτηκε (edited)

αν καταλαβαίνω σωστά αυτά που περιγράφεις και το ερώτημα τα 28,4 V είναι τάση ανοιχτού κυκλώματος του/ων πάνελ  μπαταριών (χωρίς φορτίο )....

 

αντίστοιχα, όταν η τάση όταν δουλεύει η αντίσταση, είναι τάση υπό φορτίο....

Edited by miltos
Δημοσιεύτηκε

Την ένδειξη 28,4 , ή 28,0 ή εκεί γύρω τέλοσπάντων) την παίρνω όταν το κύκλωμα πάνελ - μπαταρίες - ινβερτερ - καταναλώσεις, είναι κλειστό και λειτουργεί. Με άλλα φορτία, πλην της αντίστασης (ΤV, φωτα, ψυγείο κλπ). Όταν μπαίνει και η αντίσταση στο κόλπο (2ο ινβερτερ συνδεδεμένο στη συστοιχία των μπαταριών) τότε βλέπω την ακαριαία πτώση τάσης. Πώς να είναι τάση φωτοβολταϊκών; 

Δημοσιεύτηκε (edited)

1,7 kW περίπου η αντίσταση

Τα πάνελ είναι 190 watt με Vmp = 36.6 V και Ιmp = 5.19 A

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Δημοσιεύτηκε

οκ... εκ παραδρομής στο http://www.michanikos.gr/topic/40979-τάση-συσσωρευτών-σε-αυτόνομο-φβ-με-παραγωγή-ζνχ/?p=740048  έγγραψα πάνελ και όχι μπαταριών...

 

θεωρώ ότι η διαφορά στην τάση έχει να κάνει με την "μεγάλη" ισχύ της αντίστασης για το αυτόνομο...

 

Ωστόσο το θέμα σου είναι...

 

 To ρελέ έδινε την αντίστοιχη εντολή, το κύκλωμα της αντίστασης άνοιγε, και ακαριαία η τάση γινόταν πάλι 28,4 V και οι ρυθμιστές έδειχναν 100% φόρτιση.

 

και η ερώτηση είναι.. μετά φόρτιζαν?

Δημοσιεύτηκε

Δεν πιστεύω ότι έχει να κάνει με την ισχύ της αντίστασης σε σχέση με το φωτοβολταϊκό. Αν ήταν έτσι, το ίδιο θα έπρεπε να συμβαίνει όταν παίρνει μπρος η ηλεκτρική σκούπα, η καφετιέρα, εργαλεία, κάτι που δεν γίνεται. Όταν λειτουργούν αυτές οι συσκευές, ή άλλες ενεργοβόρες, η τάση πέφτει κατά 0,2 - 0.4 V και όχι ακαριαία. Αλλά και πάλι δε βλέπω καμία σχέση με την ισχύ του φβ και την πτώση τάσης μπαταριών κατά την εκκίνηση της αντίστασης. 

 

Για το 2ο ερώτημά σου. Ακαριαία η τάση πάει στα 28,4 V και μετά δείχνουν 100% φόρτιση. Ο αυτοματισμός (που έχει 1,5 λεπτό σκόπιμη υστέρηση) ξαναδιαβάζει αυτήν την τάση, ξανακουμπώνει την αντίσταση, ξαναπέφτει η τάση, φορτίζουν οι ρυθμιστές, επανέρχεται στα 25,6 V, εκτός η αντίσταση, ξανά 28,4 V κοκ... Αυτά το καλοκαίρι βέβαια ε?

 

Αυτό που δεν καταλαβαίνω για αρχή, είναι τι είναι αυτό το 28,4 V. Κατά δεύτερον η πτώση τάσης.

Δημοσιεύτηκε

Τι τύπος είναι οι μπαταρίες? Ανοιχτού τύπου (OPzS, PzS, flat plate) ή κλειστού τύπου (OPzV, VRLA / AGM)?

 

Γενικά, η τάση των μπαταριών όταν φορτίζονται είναι πολύ διαφορετική από όταν εκφορτίζονται.

Μάλλον φυσιολογικά μου φαίνονται όσα περιγράφεις αλλά οι ρυθμίσεις για το πότε λειτουργεί η αντίσταση πρέπει να αλλάξουν γιατί μακροπρόθεσμα θα γίνει ζημιά στις μπαταρίες, ανάλογα και με τον τύπο τους.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Είναι κλειστού τύπου AGM 2V 500 Ah και συγκεκριμένα οι GFM 500.

Μπορείς να μου πεις περισσότερα για τη ζημιά στις μπαταρίες?

Επίσης, γιατί είναι φυσιολογική αυτή η μεγάλη πτώση τάσης όταν λειτουργεί η αντίσταση?

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Δημοσιεύτηκε (edited)

Αυτές είναι    http://www.cncoslight.com/tablepdf/GFMZ%20V2.0.0/500Z_EN.pdf  ??? Αν ναι, το διαγράμμα εκφόρτισης εξηγεί την πτώση τάσης λόγω της αντίστασης των 1,7Kw...

 

δλδ

1700watt / (12*1.85V***) = 77 Amp  που σημαίνει 1,85V η τάση της κάθε μπαταρίας ή 1,85V*12= 22,2V της συστοιχίας... εσύ έχεις μεγαλύτερη τάση.... είναι ακόμα καινούργιες και μην ξεχνάς ότι στην πράξη όλα αυτά δεν είναι απολύτως "γραμμικά" και εξαρτώνται και από τους κύκλους που έχουν εκφορτιστεί, και ίσως η αντίσταση να είναι μικρότερης ισχύος...

 

αντίστοιχα (διάγραμμα φόρτισης), όπως σου είπα και παραπάνω.... σε φάση φόρτισης - ανοιχτού κυκλώματος κάθε μπαταρία είναι υπό τάση 2,35V*12= 28.2V της συστοιχίας, δλδ αυτό που βλέπεις και εσύ...

 

 

 

Γενικότερα, η ποιότητα μας μπαταρίας έγκειται στους πόσους εκατοντάδες - χιλιάδες κύκλους εκφόρτισης  - φόρτισης μπορεί να ανταποκριθεί σε σχέση πάντα με την αιτούμενη ένταση ρεύματος αλλά και το βάθος εκφόρτισης. Κανονικά το datasheet θα έπρεπε να δίνει και αυτό το γράφημα προκειμένου να ξέρεις πόσους κύκλους θα αντέξει....

 

Τέλος, οι μπαταρίες δεν "αγαπούν" τις πολλές και βαθιές εκφορτίσεις....

Edited by astrah

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.