project.breeze Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Βασικά εσύ θολώνεις τα νερά, βγαίνοντας οφ τόπικ. Κι αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι από τη μια λες πως δε πρέπει να υπάρχουν τέτοιου τύπου επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά από την άλλη μάχεσαι να τα αποκτήσεις και σύ! Αντίθετα εγώ ενώ έχω τα δικαιώματα αυτά, παραδέχομαι ότι είναι αναχρονιστικά και ίσως δε χρειάζεται γενικώς να υπάρχουν (για κανέναν) και ότι η δουλειά του μηχανικού πρέπει να γίνει πιο καινοτόμα και λιγότερο διεκπεραιωτική. Γιώργο μην μπερδεύεσαι,μιλάμε για δικαιώματα άλλων ειδικοτήτων π.χ Πολιτικός Μηχανικός να υπογράφει Περιβαλλοντικά, Αρχιτέκτονας να υπογράφει Στατικά,Μηχανολόγος να υπογράφει ηλεκτρολογικά κτλ.Να εκπαιδεύεται εννοείται δια βίου ο καθένας αλλά στο ευρύτερο πεδίο των σπουδών του όχι να τσαλαβουτάει από δω και από κει γιατί έτσι καταντάει ημιμαθής και επικίνδυνος
georgios_m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 βασικά μιλούσαμε για την τεχνολογική εκπαίδευση και το αν θα πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ ΑΕΙ-ΤΕΙ. Ξαφνικά ο διάλογος εξειδικεύτηκε εναντίον μιας μόνο ειδικότητας πολυτεχνείου, διπλωματούχοι πολιτικοί μηχανικοί vs όλων. οκ, τρέχει κι αυτό το θέμα σε άλλα τόπικ, εδώ πού κολλάει? Θα απαντήσω σύντομα αλλά παρακαλώ να επανέλθουμε στο θέμα. Περισσότερα στις αντίστοιχες θεματικές περιοχές του φόρουμ... Τα περιβαλλοντικά είναι από παλιά ένα από τα βασικότερα αντικείμενα των σπουδών του πολ/μηχ και γι' αυτό υπάρχουν τομείς και εργαστήρια τεχνολογίας του περιβάλλοντος, δίνονται σχετικές διπλωματικές, μεταπτυχιακά κλπ, πολύ πριν ιδρυθούν τα τμήματα μηχανικών περιβάλλοντος. Το αν κάποιος είναι ημιμαθής και επικίνδυνος ας το κρίνουν οι κατάλληλες εξετάσεις. Κάποιοι μπορούν να τα καταφέρουν σε περισσότερα του ενός γνωστικά αντικείμενα και δε μπορείς να τους στερήσεις τη δυνατότητα να το κάνουν επειδή εσύ δε μπορείς ή δε βλέπεις κάποια θεματολογική συνάφεια.
project.breeze Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 βασικά μιλούσαμε για την τεχνολογική εκπαίδευση και το αν θα πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ ΑΕΙ-ΤΕΙ. Ξαφνικά ο διάλογος εξειδικεύτηκε εναντίον μιας μόνο ειδικότητας πολυτεχνείου, διπλωματούχοι πολιτικοί μηχανικοί vs όλων. οκ, τρέχει κι αυτό το θέμα σε άλλα τόπικ, εδώ πού κολλάει? Θα απαντήσω σύντομα αλλά παρακαλώ να επανέλθουμε στο θέμα. Περισσότερα στις αντίστοιχες θεματικές περιοχές του φόρουμ... Τα περιβαλλοντικά είναι από παλιά ένα από τα βασικότερα αντικείμενα των σπουδών του πολ/μηχ και γι' αυτό υπάρχουν τομείς και εργαστήρια τεχνολογίας του περιβάλλοντος, δίνονται σχετικές διπλωματικές, μεταπτυχιακά κλπ, πολύ πριν ιδρυθούν τα τμήματα μηχανικών περιβάλλοντος. Το αν κάποιος είναι ημιμαθής και επικίνδυνος ας το κρίνουν οι κατάλληλες εξετάσεις. Κάποιοι μπορούν να τα καταφέρουν σε περισσότερα του ενός γνωστικά αντικείμενα και δε μπορείς να τους στερήσεις τη δυνατότητα να το κάνουν επειδή εσύ δε μπορείς ή δε βλέπεις κάποια θεματολογική συνάφεια. Δεν πήγα εγώ την κουβέντα στις πολυειδικότητες των πολυτεχνείων.Επίσης είναι Πανεπιστήμια-ΤΕΙ και τα δύο είναι τα ΑΕΙ,πρέπει να αρχίσουμε να το χωνεύουμε,τόσα χρόνια πέρασαν.Το γεγονός ότι τα περιβαλλοντικά υπήρξαν κομμάτι κάποια στιγμή των Πολ.Μηχανικών ή ότι τα Ηλεκτρολογικά υπήρξαν κομμάτι των Μηχανολόγων δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσει να ισχύει,είμαστε στο 2014.Τα μαθήματα που αφορούν κομμάτια άλλων ειδικοτήτων είναι περιορισμένα και έχουνε σκοπό να σε εκπαιδεύσουν τόσο ώστε να έχεις κάποιες βασικές γνώσεις και να συνενοείσαι με τους συναδέλφους Μηχανικούς Περιβάλλοντος κτλ.
georgios_m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων την ορολογία ΑΕΙ-ΤΕΙ τη χρησιμοποίησα επειδή είναι πιο σύντομη και όλοι καταλαβαίνουμε τι εννοώ, όχι επειδή δεν αναγνωρίζω την ανωτατοποίηση. Αν υπάρχει θέμα οκ, θα γράφω την ονομασία που επιθυμείτε. Την πολυειδικότητα δε την αντιλαμβάνομαι από απόψεως υπογραφών, εξ άλλου είπα πως οι περισσότερες λειτουργούν ως εργαλείο γραφειοκρατίας εις βάρος του πολίτη, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές για να μπει μια υπογραφή είναι χαμηλές και δεν επαρκούν για να φιλτράρουν τις καλές από τις κακές μελέτες. Την πολυειδικότητα την υποστηρίζω επειδή πιστεύω πως ο σύγχρονος μηχανικός πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιήσει όλη τη διαθέσιμη γνώση για να μπορεί να δημιουργήσει νέα πράγματα. Μάλιστα το σύγχρονο πολυτεχνείο πρέπει να δομηθεί με άξονα την υψηλή τεχνολογία και όχι τις κατασκευές. Τα περιβαλλοντικά δεν υπήρξαν κομμάτι των πολ/μηχ, αλλά είναι μάλλον το κέντρο της επιστήμης αυτής, μιας και τα σημαντικότερα έργα του πολ/μηχ πχ φράγματα, είναι περιβαλλοντικά και έχουν σκοπό τον έλεγχο και την τροποποίηση του περιβάλλοντος. Δυστυχώς οι θέσεις εργασίας στα μεγάλα περιβαλλοντικά έργα είναι λίγες, δε συναντάμε συχνά ανθρώπους να ασχολούνται μ' αυτά και έτσι κάποιοι νόμισαν ότι υπάρχει κενό που πρέπει να καλυφθεί με την ίδρυση νέων τμημάτων. Κανονικά θα 'πρεπε τα λεφτά που επενδύθηκαν για την ίδρυση τμημάτων μηχανικών περιβάλλοντος να επενδυθούν στα υπάρχοντα εργαστήρια των πολιτικών μηχανικών ούτως ώστε να γίνει και μια στροφή των τμημάτων αυτών προς την περιβαλλοντική έρευνα μιας και ο κλάδος της οικοδομής ήταν ολοφάνερο ότι δε θα χρειαστεί άλλους δομοστατικούς στο μέλλον. Νομίζω ότι το μέλλον των ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων είναι να ξανασυγχωνευτούν υπό την ονομασία μηχανικοί συστημάτων. Αλλιώς κάποια από τις δύο ειδικότητες θα μπει στο περιθώριο. Βασικά, όλοι οι μηχανικοί θα συγχωνευτούμε σε system engineers ή θα χαθούμε μιας και η σύγχρονη τεχνολογία καλύπτει τους περιορισμούς του ανθρώπινου μυαλού και καταργεί ειδικότητες, κατά προτίμηση τις πιο ακριβοπληρωμένες. Σενάριο μάτριξ? ίσως..
project.breeze Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων την ορολογία ΑΕΙ-ΤΕΙ τη χρησιμοποίησα επειδή είναι πιο σύντομη και όλοι καταλαβαίνουμε τι εννοώ, όχι επειδή δεν αναγνωρίζω την ανωτατοποίηση. Αν υπάρχει θέμα οκ, θα γράφω την ονομασία που επιθυμείτε. Την πολυειδικότητα δε την αντιλαμβάνομαι από απόψεως υπογραφών, εξ άλλου είπα πως οι περισσότερες λειτουργούν ως εργαλείο γραφειοκρατίας εις βάρος του πολίτη, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές για να μπει μια υπογραφή είναι χαμηλές και δεν επαρκούν για να φιλτράρουν τις καλές από τις κακές μελέτες. Την πολυειδικότητα την υποστηρίζω επειδή πιστεύω πως ο σύγχρονος μηχανικός πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιήσει όλη τη διαθέσιμη γνώση για να μπορεί να δημιουργήσει νέα πράγματα. Μάλιστα το σύγχρονο πολυτεχνείο πρέπει να δομηθεί με άξονα την υψηλή τεχνολογία και όχι τις κατασκευές. Τα περιβαλλοντικά δεν υπήρξαν κομμάτι των πολ/μηχ, αλλά είναι μάλλον το κέντρο της επιστήμης αυτής, μιας και τα σημαντικότερα έργα του πολ/μηχ πχ φράγματα, είναι περιβαλλοντικά και έχουν σκοπό τον έλεγχο και την τροποποίηση του περιβάλλοντος. Δυστυχώς οι θέσεις εργασίας στα μεγάλα περιβαλλοντικά έργα είναι λίγες, δε συναντάμε συχνά ανθρώπους να ασχολούνται μ' αυτά και έτσι κάποιοι νόμισαν ότι υπάρχει κενό που πρέπει να καλυφθεί με την ίδρυση νέων τμημάτων. Κανονικά θα 'πρεπε τα λεφτά που επενδύθηκαν για την ίδρυση τμημάτων μηχανικών περιβάλλοντος να επενδυθούν στα υπάρχοντα εργαστήρια των πολιτικών μηχανικών ούτως ώστε να γίνει και μια στροφή των τμημάτων αυτών προς την περιβαλλοντική έρευνα μιας και ο κλάδος της οικοδομής ήταν ολοφάνερο ότι δε θα χρειαστεί άλλους δομοστατικούς στο μέλλον. Νομίζω ότι το μέλλον των ηλεκτρολόγων και μηχανολόγων είναι να ξανασυγχωνευτούν υπό την ονομασία μηχανικοί συστημάτων. Αλλιώς κάποια από τις δύο ειδικότητες θα μπει στο περιθώριο. Βασικά, όλοι οι μηχανικοί θα συγχωνευτούμε σε system engineers ή θα χαθούμε μιας και η σύγχρονη τεχνολογία καλύπτει τους περιορισμούς του ανθρώπινου μυαλού και καταργεί ειδικότητες, κατά προτίμηση τις πιο ακριβοπληρωμένες. Σενάριο μάτριξ? ίσως.. Συμφωνώ σε αυτά που λες αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και με γνώμονα την παγκόσμια αγορά εργασίας,όταν παντού στον κόσμο υπάρχουν τμήματα Μηχανικών Περιβάλλοντος δεν μπορούμε να μην προσφέρουμε και εμείς ένα αντίστοιχο πρόγραμμα.Το πρόβλημα έγκειται στο ότι στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχει περιβαλλοντική συνείδηση ανεπτυγμένη σε τέτοιο βαθμό που να δίνει την δυνατότητα σε Μηχ.Περιβάλλοντος να εργαστούν αυτοδύναμα σε μεγάλα έργα,σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να υπάρχει ενημέρωση στα παιδιά του λυκείου σχετικά με τις προοπτικές του κάθε επαγγέλματος.Τα προβλήματα που εντοπίζουμε σήμερα σε πολλούς τομείς της τριτοβάθμιας σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού
georgios_m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 21 , 2014 Υπάρχουν όμως και τμήματα πολιτικών μηχανικών & μηχανικών περιβάλλοντος. Κατά τη γνώμη μου ο πολιτικός μηχανικός που δεν έχει γνώση της λειτουργίας του περιβάλλοντος δεν είναι πολιτικός μηχανικός. Διότι όχι μόνο τις επιπτώσεις δε θα αποτρέψει αλλά ούτε το σκοπό του έργου του δε θα πετύχει, ο οποίος συνήθως είναι η δημιουργία ελεγχόμενων επιθυμητών επιπτώσεων. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν τμήματα που παράγουν μηχανικούς χωρίς περιβαλλοντική συνείδηση και άλλα που παράγουν μηχανικούς με περιβαλλοντική συνείδηση για να μπαλώνουν τις ζημιές των προηγουμένων.
stayros Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2014 Για πες συγκεκριμένα τα μαθήματα του Δομοστατικού ΠΜ που αφορούν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
georgios_m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2014 Κατ αρχάς το ομώνυμο μάθημα "μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων" που μπορούν να το επιλέξουν όλοι οι τομείς. Επίσης υπάρχει τεχνική γεωλογία, οικολογία, πολεοδομία, καθαρισμός νερού, υδρολογία, επεξεργασία λυμάτων, εδαφομηχανική, στοιχεία υδραυλικών έργων, υδρεύσεις - αποχετεύσεις, σχεδιασμός και κατασκευή οδών, λιμενικά έργα... Μαθήματα κορμού όλα αυτά, που έχοντας ως σκοπό τις επεμβάσεις στο περιβάλλον, αναλύουν και τις σχετικές επιπτώσεις. .... + τη δυνατότητα επιλογής άλλου ενός μη δομοστατικού μαθήματος επιλογής που μπορεί να είναι σχετικό με απόβλητα και διεργασίες. Το ότι φοιτάς σε ένα τομέα τμήματος δε σημαίνει ότι έχεις πλήρη άγνοια για το τι γίνεται στους διπλανούς τομείς. Στην πάτρα που τελείωσα εγώ ο τομέας είχε μόνο 8 μαθήματα, από τα οποία τα 2 μπορούσαν να είναι εκτός τομέα και τα υπόλοιπα 50 ήταν ομοιόμορφα κατανεμημένα στα διάφορα αντικείμενα της επιστήμης. Εξ άλλου και τον κύριο όγκο δομοστατικών μαθημάτων τον διδάσκεσαι στον κορμό και στον τομέα απλά εμβαθύνεις σε κάποιες εξεζητημένες περιπτώσεις που συχνά τυγχάνει να είναι τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του τμήματός σου και όχι κάποια γνώση που θα λείψει σε όσους δεν επιλέξουν το μάθημα.
stayros Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2014 (edited) Καταλαβαίνεις πως πέρα από το μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθαρισμός νερού και αρχές οικολογίας τα άλλα είναι άσχετα. Για σύγκρινε αυτά τα 3 άντε πες 4 μαθήματα με:Δίκαιο Προστασίας Περ/ντος και Τεχνικές ΕφαρμογέςΕισαγωγή στην Επιστήμη του Μηχανικού ΠεριβάλλοντοςΦυσική Ατμόσφαιρας - Κλιματολογία - ΜετεωρολογίαΟικολογίαΠεριβαλλοντική ΓεωλογίαΜετεωρολογίαΠεριβαλλοντική ΜικροβιολογίαΠαγκόσμια ΒιογεωχημείαΑτμοσφαιρική ΧημείαΦυσική της Ατμόσφαιρας – ΚλιματολογίαΑκτινοβολίες & ΠεριβάλλονΤεχνολογία Περιβαλλοντικών ΜετρήσεωνΤεχνολογία και Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων ΙΤεχνική των Χημικών και Βιοχημικών ΔιεργασιώνΤεχνολογία μη Συμβατικών Πηγών Ενέργειας ΙΟικονομική της Βιώσιμης ΑνάπτυξηςΦυσική ΩκεανογραφίαΔιαχείριση Υδατικών ΠόρωνΑτμοσφαιρική ΡύπανσηΔασικά Οικοσυστήματα και Τεχνικά ΈργαΤεχνολογία και Διαχείριση Υγρών Αποβλήτων ΙΟικολογική Μηχανική και Τεχνολογία ΙΤεχνολογία και Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων ΙΙΤεχνολογία Καυσίμων και ΠεριβάλλονΒιώσιμο Αστικό ΠεριβάλλονΠοιότητα της Ατμόσφαιρας Εσωτερικών ΧώρωνΠεριβαλλοντική Διαχείριση Εσωτερικών και Παρακτίων Οικοσυστημάτων ΙΟικολογική Μηχανική και Τεχνολογία ΙΙ Τεχνολογία Πόσιμου ΝερούΤεχνολογία και Διαχείριση Υγρών Αποβλήτων ΙΙΕργαστήριο Στερεών ΑποβλήτωνΔιαχείριση Ποιότητας της Αστικής ΑτμόσφαιραςΑξιολόγηση Περιβαλλοντικών Προτιμήσεων Περιβαλλοντική Διαχείριση Εσωτερικών και Παράκτιων Οικοσυστημάτων ΙΙ Τεχνολογίες Καύσης Βιομηχανική Υγιεινή Τεχνολογία και Διαχείριση Επικινδύνων ΑποβλήτωνΜαθηματική Μοντελοποίηση Περιβαλλοντικών Συστημάτων και ΔιεργασιώνΣυστήματα Εξοικονόμησης Ενέργειας στα ΚτίριαΠεριβαλλοντική ΑρχιτεκτονικήΜελέτες Περιβαλλοντικών ΕπιπτώσεωνΠεριβαλλοντική Επίδοση Επιχειρήσεων/Συστήματα Περιβαλλοντικής ΔιαχείρισηςΑντιρρυπαντική Τεχνολογία Ατμοσφαιρικών ΡύπωνΣχεδιασμός, Προβλήματα Λειτουργίας, Βελτιστοποίησης και Έλεγχος Διεργασιών σε ΜΕΥΑΥπολογιστική Υδραυλική και Μεταφορά ΡύπωνΠεριβαλλοντική ΡευστομηχανικήΕξυγίανση Εδαφών & Υπογείων Υδάτων από Επικίνδυνα ΑπόβληταΠεριβαλλοντική ΑκτομηχανικήΕφαρμοσμένα Θέματα Ατμοσφαιρικής ΡύπανσηςΤεχνολογία Καύσης-Οικολογικά ΚαύσιμαΕφαρμογές Η/Υ στην Αέρια ΡύπανσηΠροχωρημένες Διεργασίες σε ΜΕΥΑΑυτοκίνητο και ΡύπανσηΑνανεώσιμες Πηγές ΕνέργειαςΜετρήσεις Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης απο ΑεροσκάφηΟικολογικά Δομικά ΥλικάΕπεξεργασία Βιομηχανικών Υγρών Αποβλήτων Με 4 μαθήματα καλύπτεις όλη αυτή την ύλη; Αυτή είναι η "επιστημονική" σου άποψη; Επίσης οι μηχανικοί περιβάλλοντος ΔΠΘ έχουν πάνω από 4 μαθήματα Πολιτικών Μηχανικών. Άρα σύμφωνα με την "επιστημονική" σου άποψη θα έπρεπε να έχουν και πλήρη δικαιώματα Πολιτικού Μηχανικού... Edited Νοέμβριος 23 , 2014 by stayros 1
georgios_m Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 23 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 23 , 2014 Είμαστε οφ τόπικ, άνοιξε σε παρακαλώ ένα νέο τόπικ γιατί θα μας την πουν οι υπόλοιποι. Εφόσον δεν είσαι ούτε πολιτικός μηχανικός ούτε μηχανικός περιβάλλοντος και κρίνεις μόνο βάσει τίτλων μαθημάτων που διάβασες σε ιστοσελίδες, η άποψή σου επίσης δεν είναι επιστημονική, διότι δεν γνωρίζεις τι σημαίνουν όλοι αυτοί οι όροι για να τους αξιολογήσεις. κι αυτό φαίνεται από τα συμπεράσματά σου. πχ ο καθαρισμός νερού είναι μάλλον το πιο άσχετο με το θέμα μιας και είναι για να κάνεις το νερό πόσιμο κι όχι να καθαρίσεις απόβλητα πριν τα διαθέσεις. μάλλον δεν έχεις διαβάσει καν τους οδηγούς σπουδών να δεις τι περιέχουν όλα αυτά τα μαθήματα. Η δε οικολογία είναι κι αυτή ψιλοάσχετη και άχρηστη και στα δύο τμήματα εάν δεν έχουν προηγηθεί μαθήματα βοτανικής και ζωολογίας ώστε να μπορείς να κάνεις μια πληθυσμιακή μελέτη για να ποσοτικοποιήσεις μια περιβαλλοντική επίπτωση. Με δεδομένο αυτό που πόσταρες, οι μηχανικοί περιβάλλοντος είναι χειρότεροι από τους πολιτικούς μηχανικούς από απόψεως σκόρπιας γνώσης. Διότι πέρα από πολιτικοί μηχανικοί είναι και μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, χημικοί, γεωπόνοι κλπ. Χωρίς όμως ουσιαστική υποδομή σε καμία από αυτές τις επιστήμες. Όλοι αυτοί οι τίτλοι παραπέμπουν σε μάλλον σεμιναριακά μαθήματα παρμένα από άλλα προγράμματα σπουδών. Και δε μας εξήγησες αν όλα αυτά είναι υποχρεωτικά για όλους τους τομείς των μηχανικών περιβάλλοντος. Διότι αν το πάμε έτσι τα περισσότερα από αυτά υπάρχουν και στους πολιτικούς μηχανικούς.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα