Engineer Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Τα σιδηροδρομικά έργα στη χώρα, με μεγάλη μου χαρά διαπιστώνω πως θα συνεχιστούν με ένταση μέσα από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Σε αυτό το χρονικό πλαίσιο θα δούμε σταδιακά να ολοκληρώνεται επιτέλους ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας της χώρας από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Η νέα πολιτική της ΕΕ είναι υπέρ των έργων σταθερής τροχιάς και στην Ελλάδα έχουμε τη χρυσή ευκαιρία να μην μείνουμε στο μικρό σχετικά δίκτυο που διαθέτουμε ως χώρα αλλά να το αναβαθμίσουμε και να το επεκτείνουμε. Όπως έγινε γνωστό από την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στην Αλεξανδρούπολη πριν από λίγες μέρες προκρίνεται στο προτεινόμενο (αλλά δύσκολα εφαρμόσιμο στην Ελλάδα) Πακέτο Γιουνκέρ, η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Προμαχώνας-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Είναι σαφές ένα σημαντικό σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και προσπάθεια να ενταθεί η εμπορική του λειτουργία μέσω των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Είναι επίσης σημαντικό να δούμε και την εθνική διάσταση των έργων αυτών. Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι της Ηπειρωτικής Ελλάδας παραμένει ξεκομμένο από το σιδηρόδρομο και μάλιστα πρόκειται για ένα τμήμα της χώρας που τώρα με τους νέους οδικούς άξονες βρίσκεται σε πλεονεκτικό σημείο. Η Ήπειρος, η Δυτική Μακεδονία και η Θεσσαλία θα πρέπει να είναι οι επόμενοι μεγάλοι εθνικοί στόχοι για την επέκταση του εθνικού σιδηροδρομικού μας δικτύου. Αυτές οι περιοχές που μπορούν να προσφέρουν πολλά έχουν πολλά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη σιδηρόδρομου. Η σύνδεση αυτών των περιοχών με το υπόλοιπο δίκτυο έχει δύο άκρα. Το ένα είναι στην Καλαμπάκα και το άλλο είναι στην Κοζάνη. Ενώνοντας στα ανατολικά την Καλαμπάκα με την Κοζάνη και στα δυτικά την Καλαμπάκα με Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα, γίνεται πραγματικότητα η Σιδηροδρομική Εγνατία (έστω και με μεγάλες καμπύλες), ένα όνειρο για το βόρειο τμήμα της χώρας. Τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας αναπτυξιακής επιλογής θα ήταν τεράστια: -Θα συνδεόταν σιδηροδρομικά ο Έβρος, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο για τη μεταφορά εμπορευμάτων από/προς Ιταλία και Δυτική Ευρώπη σε πολύ γρήγορο χρόνο. -Θα δημιουργούσε μία νέα σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου -Θα συνέδεε σιδηροδρομικά τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου με τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας ένα νέο μεγάλο δίκτυο μετακινήσεων που σε συνδυασμό με το οδικό δίκτυο θα έδινε πολλές επιλογές μετακίνησης εντός Ελλάδας. -Θα δημιουργούσε μία νέα «κυψέλη» ανάπτυξης με επίκεντρο πλέον την Ήπειρο, δίνοντας απεριόριστες δυνατότητες στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας που μαζί με τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Πάτρας θα κάνουν την Ελλάδα το πολυτιμότερο hub της Ευρώπης ειδικά για τα Ασιατικά προϊόντα. -Θα έριχνε «άγκυρες» στους βόρειους γείτονες μας στα Βαλκάνια για νέες συνδέσεις με ότι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει εμπορικά, τουριστικά και γεωπολιτικά. Τα έργα αυτά για να σχεδιαστούν, να βρουν πρόσφορο έδαφος, να χρηματοδοτηθούν και τελικά να κατασκευαστούν θα χρειαστούν αρκετά χρόνια. Μήπως είναι λοιπόν η ώρα να αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε; Πηγή: http://www.ypodomes....την-ηγουμενίτσα Click here to view the είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
akius Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 πραγματα που επρεπε να γινουν εδω και δεκατιες μαζι με την εγνατια τα σκεφτηκαν και ΚΑΛΑ τωρα... οπως σκεφτηκαν να ενωσουν το λιμανι της αλεξανδρουπολης με τον σιδηροδρομο... οπως σκεφτηκαν να διασυνδεσουν κρητη και νησια με το ηπειρωτικο δικτυο της δεη μηπωςκαι γινει πιο φθηνο το ρευμα... αλλα ειπαμε ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ Link to comment Share on other sites More sharing options...
theagpar Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Πανηγυρίζουν καποιοι, που θα γίνει σιδηροδρομος προς την Ηπειρο το 2020.... Καμια ελπιδα για τον καταραμένο αυτό τόπο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Η πλάκα είναι ότι κάνοντας ελαφρές παρεμβάσεις στις γραμμές του Τρικούπη , ο συνδυασμός χαμηλού κόστους παρεμβάσεων , της μικρής απόστασης των περιφερειακών κλάδων και του χρόνου μεταξύ των δρομολογίων , δεν απαιτεί και διπλές γραμμές πέραν του ΠΑΘΕ . Αυτά τα πράγματα , θα μπορούσαν να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες . Link to comment Share on other sites More sharing options...
dsworks Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Ο συγγραφέας - καθώς δεν πρόκειται για είδηση αλλά για άρθρο γνώμης - μάλλον εννοεί αυτό. Ας μας πει λοιπόν κάποιος που να ξέρει, τι μέλλει γεννέσθαι με το Priority Project 29 http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t_projects/30_priority_projects/priority_project_29/priority_project_29.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
ted78 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Ήμουνα νιος και γέρασα! Ή αλλιώς φεεεεέτα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sito Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2014 Και απο Κοζάνη πως θα παει Θεσσαλονίκη για να ενωσει την Ηπειρο με Θεσσαλονίκη; οεο ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2014 Θέλει άλλη γραμμή γιά το Γιδά . Link to comment Share on other sites More sharing options...
imhotep Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2014 (edited) Αλεξάνδρεια το λένε... κάναμε και φυλάκιο στο Λουδία 0 (δεν ξέρω τι φυλάγαμε. μήπως ανέβει η στάθμη και χαθεί η ονομασία?) .. ον τόπικ τώρα πλέον αυτές οι ειδήσεις μου προκαλούν αη- και θυμη- δία κάποιοι έλεγαν όταν φτιαχνόταν η ζεύξη Ρίου Αντίρριου ότι οποιαδήποτε γέφυρα στη σύγχρονη εποχή προβλέπει και σιδηροδρομική γραμμή (αφού ο σχεδιασμός για τον δυτικό άξονα υπήρχε από την εποχή του Τρικούπη) αλλά δε βαριέσαι θα το κάνουμε σαν τους τούρκους 2 γέφυρες και μια υπόγεια-υποθαλάσσια σήραγγα λεφτά υπάρχουν Edited Δεκέμβριος 2 , 2014 by imhotep Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2014 Το ξέρω , αλλά μου αρέσει το άλλο Οσο γιά το Ρίο , έχω γράψει και άλλη φορά , ότι αφ΄ ενός το τρένο πρέπει να πηγαίνει Πάτρα και στο λιμάνι , οπότε το τρενάδικο πλοίο , που θα το έβγαζε στο Κρυονέρι και θα γλύτωνε και το βουνό είναι η καλύτερη λύση . Αλλωστε τα τρένα θα πηγαίνουν Αθήνα - Πάτρα , μάλλον ανά ώρα και μετά εκεί θα αλλάζεις γιά βόρεια η νότια , προφανώς ανά 2-3 ώρες , αφού δεν δικαιολογείται συχνότερη δρομολόγηση . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα