Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 25 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 25 , 2014 Απόδοση στα ελληνικά της συμμετοχής του Νόαμ Τσόμσκι στη συζήτηση "Μάθηση Δίχως Σύνορα", με τίτλο "Ο Σκοπός της Εκπαίδευσης" - The Purpose of Education - μια πρωτοβουλία του ιστότοπου Learning Without Frontiers. Η εκπαίδευση έχει πάρει δύο μορφές Η πρώτη σχετίζεται με το Διαφωτισμό, με υψηλότερο στόχο στη ζωή να αναζητάς και να δημιουργείς, να ερευνάς τα πλούτη του παρελθόντος, να προσπαθείς να εσωτερικεύεις να «μεταφέρεις» τη αναζήτηση, βοηθά τον κόσμο πώς να μαθαίνει μόνος του, εσύ ο μαθητής επιλέγεις τι θα κυριαρχήσει. Η δεύτερη έχει σχέση με την Κατήχηση, από μικρή ηλικία οι νέοι πρέπει να τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο όπου θα εκτελούν αρκετά συγκεκριμένες οδηγίες. Tα σχολεία και τα πανεπιστήμια έπρεπε να αυξήσουν τα μέτρα έλεγχου, επαγγελματική κατάρτιση, επιβάλλοντας μεγαλύτερα χρέη για να τους αιχμαλωτίσουν στην συμμόρφωση Click here to view the είδηση 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
astranalysis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 25 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 25 , 2014 Ενας πραγματικά αριστερός διανοούμενος Link to comment Share on other sites More sharing options...
imhotep Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 + για τη δημοσίευση κι ας ανατρέξουμε στις εδώ συζητήσεις περί πανεπιστημίων, επαγγελματικής κατάρτισης, εξειδίκευσης ακόμα και επαγγελματικών δικαιωμάτων και να τις ξαναδιαβάσουμε (και τι έλεγε ο καθείς μας) υπό αυτό το πρίσμα buongiorno a tutti Link to comment Share on other sites More sharing options...
project.breeze Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Νομίζω κάτι που είχα γράψει παλιότερα ότι έχει συνάφεια με κάποια από τα πράγματα που είπε ο Τσόμσκι.Έχει σχέση με τα πλαίσια της εκπαίδευσης για τα οποία μιλάει Το σύστημα εισαγωγής που εφαρμόζεται στην Ελλάδα είναι,κατά την γνώμη μου, ένα σύστημα που ευνοεί του μαθητές που έχουνε έφεση στην αποστήθιση και που έχουνε την ευχέρεια να προσαρμόζονται και να κινούνται σε φόρμες.Δεν ευνοεί σε καμμία περίπτωση την δημιουργικότητα (την τιμωρεί θα έλεγα) και την ελεύθερη και ανεξάρτητη σκέψη (και στην τριτοβάθμια συμβαίνει αυτό βέβαια). Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Στα παιδικά μου χρόνια , η πρωτοβάθμια και μέρος της δευτεροβάθμιας , δηλαδή το σημερινό Γυμνάσιο , η σημερινή υποχρεωτική εκπαίδευση , ονομάζονταν εγκύκλιες σπουδές . Στο εκπαιδευτικό σύστημα αυτές οι σπουδές αφορούν την πρώτη μορφή . Στα επόμενα χρόνια αρχίζει η κατάρτιση , λογικό και αναγκαίο ώστε ο άνθρωπος να ενταχθεί στην κοινωνική και οικονομική ζωή σαν ενήλικας . Το πρόβλημα είναι ότι οι εγκύκλιες σπουδές έχουν υποβαθμιστεί και η αδιαφορία καθηγητών , δασκάλων και μαθητών , οδηγεί σε απαίδευτους πολίτες . 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 (edited) Καλημέρα στους συναδέλφους, εύχομαι χρόνια πολλά σε όλους. Διαφωνώ με τη λογική του Τσόμσκι στο σημείο που ονομάζει την παιδεία χειραγώγηση. Συμφωνώ κατ' αρχήν με το θέμα όπως το θέτει ο BAS. Πρέπει να γίνει διάκριση παιδείας και εκπαίδευσης. Η παιδεία είναι βασική για τη διαμόρφωση όλης της κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα (θεσμικό, πολιτισμικό, οικονομικό κλ) ενώ η εκπαίδευση αφορά την επαγγελματική κλίση και μελλοντική επιτυχία του νέου. Και έρχομαι στο επίμαχο: " Το σύστημα εισαγωγής που εφαρμόζεται στην Ελλάδα είναι,κατά την γνώμη μου, ένα σύστημα που ευνοεί ...την αποστήθιση. Δεν ευνοεί την ελεύθερη και ανεξάρτητη σκέψη (και στην τριτοβάθμια συμβαίνει αυτό βέβαια)." Αυτό το επιχείρημα το ακούω από τότε που ήμουν μαθητής. Ένσταση. Ο βαθμός αποστήθισης είναι ένδειξη πνευματικής ικανότητας για τους μεγάλους και δείκτης εργατικότητας για τους εκπαιδευόμενους νέους. Καμμία σχέση ο συσχετισμός κατ' αντιπαράθεση της λειτουργίας της αποστήθισης με την κριτική σκέψη. Απολύτως καμμία. Αντιθέτως, για να μπορέσεις να κάνεις συνδυασμούς ώστε να λύσεις ένα πρόβλημα όχι απλώς πρέπει να έχεις αποστηθίσει πάρα πολλές γνώσεις αλλά πρέπει και να τις έχεις κατανοήσει σε βάθος. Στην ανεξάρτητη (κριτική) σκέψη συμφωνώ και επιμένω. Σε αυτό το σημείο πράγματι ο Τσόμσκι έχει δίκιο, το πεδίο της επιστήμης χωράει όλες τις απόψεις και η ίδια η επιστήμη εξελίσσεται με κινητήρια δύναμη την αμφισβήτηση της αυθεντίας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που "αιρετικοί" επιστήμονες, ενώ κατά τη διάρκεια της ζωής τους περιθωριοποιήθηκαν από τους συναδέλφους τους αλλά και τα πολιτικά συστήματα, μετά το θάνατό τους ανακηρύχθηκαν "αναμφισβήτητοι" από το σύνολο των επιστημόνων. Όσο για το απόσπασμα που έχει αποτυπωθεί ως λεζάντα στο βίντεο χωράει πολλή συζήτηση. Edited Δεκέμβριος 26 , 2014 by Konstantinos IB Link to comment Share on other sites More sharing options...
project.breeze Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Αλλο αποστηθιση και αλλο εις βαθος κατανοηση.Η αποστηθιση με τον τροπο που γινεται στην Ελλαδα ειναι αντιπαιδαγωγικη τακτικη.Αν δειτε με ποιον τροπο γινεται η διδασκαλια σε σχολεια της Σουηδιας π.χ θα καταλαβετε,εκτος και αν πιστευετε οτι οι Σουηδοι εχουν χαμηλη ποιοτητα στο εκπαιδευτικο τους συστημα.Δεν μπορω να γρψω παραπανω,ειμαι απο κινητο Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 (edited) Η Σουηδία είναι ένας αστικός μύθος της εποχής μας. Η Σουηδία έχει εφαρμόσει στα σχολεία της (για την ακρίβεια είναι δική της πατέντα) την αντιπαιδαγωγική λογική της "Ήσσονος Προσπαθείας". Από εκεί την έχουμε κάνει εισαγωγή κι εμείς . Τα Σουηδικά μοντέλα αν θυμάστε ευδοκίμησαν στην μεταπολίτευση και ειδικά από το 1981 και μετά, με τους Σουηδικούς Σοσιαλισμούς και άλλες τρίχες...Την εισαγωγή αυτής της λογικής την ακολούθησαν μια σειρά μεταρρυθμίσεων που ξεκίνησαν από το μονοτονικό και κατέληξαν στο δημοτικισμό και τη διπλή γλώσσα (π.χ. Ελλάδας - Ελλάδος, Κτίριο - Κτήριο κλπ). Είναι η πρώτη δε φορά που επικράτησε στην επίσημη παιδεία η λογική των αγραμμάτων. Έτσι φτάσαμε σε έναν Γ.Α.Π. που να λέει "λεφτά υπάρχουν" και να ακολουθεί από κάτω παραλήρημα χωρίς να ρωτάει κανείς από ποιόν θα τα πάρεις. Με τη λογική λοιπόν αυτή η Σουηδία έχει καταφέρει το ακατόρθωτο, οι εταιρείες της (μιλάμε για ολόκληρες κατασκευαστικές μονάδες αυτοκινήτων, αεροσκαφών, εργαλείων κλπ) να ζητούν από αγγελία νέους που να γνωρίζουν στοιχειωδώς γλώσσα, γραφή και λίγα μαθηματικά. Τουλάχιστον αυτοί το έκαναν για να ενσωματώσουν τους μετανάστες. Εδώ όμως είχε αρχίσει η εφαρμογή της χρόνια πριν, μόνο και μόνο από την ευρωβλαχιά μας. Περαστικά. Edited Δεκέμβριος 26 , 2014 by Konstantinos IB 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Σοβαρά τώρα πιστεύεις ότι η αποστήθιση ύλης είναι καλή εκπαιδευτική πρακτική; Θα σε συμβούλευα να διαβάσεις για το πιο πετυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα, αυτό της Φιλανδίας, στο οποίο η απομνημόνευση έχει καταργηθεί. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 26 , 2014 Παν μέτρον άριστον,θα έλεγα για την απομνημόνευση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα