georgegaleos Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Ο λόγος που αναρτώ το κάτωθι είναι σε ποιο βαθμό αφορά και το δικό μας επιμελητήριο (ΤΕΕ) διότι δεν μπόρεσα να καταλάβω. (ή εκτός αν το ΤΕΕ είναι σαν το ΤΣΜΕΔΕ... κάνει ότι του γουστάρει) Αριθμ. 78030/30.12.2014 Καθορισμός ενιαίου ποσού ετήσιας συνδρομής και ενιαίου ανταποδοτικού τέλους ανά παρεχόμενη υπηρεσία στα μέλη των Επιμελητηρίων, που απολαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και ρύθμιση κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή του άρθρου 94 του νόμου 4314/2014, σε συνδυασμό με τα άρθρα 96 και 98 αυτού Κατηγορία: Τέλη και ειδικές Φορολογίες Αριθμ. 78030 (ΦΕΚ Β' 3586/31-12-2014) Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Έχοντας υπόψη: 1. Το Ν. 2081/1992 όπως ισχύει και όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 94 έως 100 του Ν. 4314/2014 «Α) Για την διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) ενσωμάτωση της οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (EE L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του Ν. 3419/2005 (Α' 297) και άλλες διατάξεις» (Α' 265). 2. Το Π.δ/γμα 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα», όπως ισχύει (Α' 98). 3. Το Π.δ/γμα 116/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας» (Α' 185). 4. Το Π.δ/γμα 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση Υπηρεσιών» (Α' 141). 5. Το Π.δ/γμα 158/2014 περί διορισμού Υπουργών (A' 240). 6. Την με αριθμό 54169/31.10.2014 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με θέμα «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας» (Β' 2944). 7. Το με αριθμό πρωτ. 2706/24-12-2014 έγγραφο, σχετική πρόταση της Κ.Ε.Ε. 8. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Άρθρο 1 Τα Επιμελητήρια παρέχουν στα μέλη τους, άμεσες και έμμεσες ανταποδοτικές υπηρεσίες, όπως ορίζουν οι διατάξεις του Ν. 2081/1992 όπως ισχύει, και έχουν ως εξής: 1. Οι αρμοδιότητες δημοσίου δικαίου που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα. 2. Η συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο νομικών προσώπων που εξυπηρετούν ευρύτερο δημόσιο συμφέρον. 3. Η λειτουργία των υπηρεσιών Γ.Ε.ΜΗ. 4. Η συμβολή στις διαδικασίες ενιαίας και απλοποιημένης αδειοδότησης. 5. Για προώθηση ένταξης στην ζήτηση νέων παραγωγικών διαδικασιών, ανάληψη πρωτοβουλιών εκπαίδευσης και κατάρτισης και χορήγηση σχετικών βεβαιώσεων. 6. Η υποβολή προς την Πολιτεία εισηγήσεων συμβουλευτικού και γνωμοδοτικού χαρακτήρα για θέματα πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης, εμπορικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών ή γενικά για την εθνική οικονομία. 7. Η συμμετοχή σε επιτροπές και όργανα σχεδιασμού έργων υποδομής και η μέριμνα με κάθε μέσο, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, της μεταποίησης, του τομέα υπηρεσιών με έμφαση τις εξαγωγές και γενικά για την αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας. 8. Η καταγραφή συστηματικά των εμπορικών και επαγγελματικών εθίμων και η παροχή πληροφοριών στα μέλη τους και στην Πολιτεία για τις αλλοδαπές αγορές, τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις και για άλλα συναφή θέματα. 9. Η ενημέρωση των μελών τους για τα αναπτυξιακά, τα επενδυτικά και τα χρηματοδοτικά προγράμματα. 10. Η μελέτη των τάσεων και εξελίξεων στην εθνική οικονομία και η υποβολή σχετικών προτάσεων με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. 11. Η εκπόνηση μελετών για τα μέλη τους σε συγκεκριμένες γεωγραφικές αγορές, στις οποίες αυτά πρόκειται να δραστηριοποιηθούν και η έκδοση κλαδικών μελετών. 12. Η ανάληψη, από μόνα τα Επιμελητήρια ή σε συνεργασία με άλλους φορείς, της διαχείρισης: α. βιομηχανικών και ελεύθερων ζωνών, β. εμπορικών κέντρων, γ. μόνιμων εκθέσεων και εκθετηρίων χώρων, δ. σταθμών, ε. λιμένων, στ. αιθουσών δημοπρασιών, ζ. γενικών αποθηκών, η. εργαστηρίων ανάλυσης και εξέτασης εμπορευμάτων, 13. Η σύσταση εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και με σκοπούς α. την ανάπτυξη της πληροφορικής, β. τη δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των μελών τους ή και τρίτων, γ. την εφαρμογή κάθε μορφής κοινοτικών προγραμμάτων ή την εκπλήρωση οποιουδήποτε άλλου επιμελητηριακού σκοπού, 14. Η ανάληψη και διεκπεραίωση κατ' εξουσιοδότηση των αρμοδίων οργάνων της Πολιτείας και κάθε άλλου έργου συναφούς με τον σκοπό τους, ύστερα από απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. 15. Η διεξαγωγή σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προ-γραμμάτων και η χορήγηση σχετικών πιστοποιητικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3369/2005 όπως ισχύει. 16. Η έκδοση περιοδικών ή βιβλίων και η επιχορήγηση τέτοιων εκδόσεων, οικονομικού κυρίως περιεχομένου. 17. Η επιχορήγηση πρωτοβουλιών, που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της περιφέρειας των Επιμελητηρίων ή γενικότερα της εθνικής οικονομίας. 18. Η επιχορήγηση πολιτιστικών, κοινωνικών και εθνικών εκδηλώσεων. 19. Η απονομή βραβείων ή άλλων τιμητικών διακρίσεων για διακεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες. 20. Η οικονομική ενίσχυση συλλόγων και εργοδοτικών οργανώσεων. 21. Η υποβολή, ύστερα από αίτηση μέλους ή υποψηφίου μέλους τους, ενώπιον κάθε αρχής ή υπηρεσίας αιτημάτων και δικαιολογητικών για λογαριασμό των μελών ή υποψηφίων μελών τους, η συγκέντρωση και παράδοση σ' αυτά κάθε πιστοποιητικού και εγγράφου που εκδίδεται από αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης οιουδήποτε βαθμού ή από δικαστικές αρχές, εφόσον τα έγγραφα και τα πιστοποιητικά αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητα του μέλους ή του υποψηφίου μέλους, το οποίο υπέβαλε την σχετική αίτηση. 22. Η άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας, που αποδεδειγμένα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των σκοπών τους και στην εθνική οικονομική ανάπτυξη. Άρθρο 2 Οι ανωτέρω ανταποδοτικές υπηρεσίες, οι οποίες προκύπτουν από την άσκηση των αρμοδιοτήτων των Επιμελητηρίων σύμφωνα με το Ν. 2081/1992όπως ισχύει, είναι δυνατόν να παρέχονται σε κάθε μέλος του Επιμελητηρίου, με καταβολή στο οικείο Επιμελητήριο ετήσιας συνδρομής, το εύρος της οποίας ορίζεται ανά νομική μορφή ως εξής: ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ Α.Ε. Υποκαταστήματα Αλλοδαπών Α.Ε. Ε.Ο.Ο.Σ. 50−100 € Ε.Π.Ε. Ι.Κ.Ε. Συν.Π.Ε. Υποκαταστήματα Αλλοδαπών Ε.Π.Ε. 40−70 € Ο.Ε. Ε.Ε. Υποκαταστήματα Αλλοδαπών Ο.Ε. και Ε.Ε. Αστικές Εταιρείες Κοινοπραξίες 30−50 € Ατομικές Επιχειρήσεις Υποκαταστήματα Αλλοδαπών Ατομικών Επιχειρήσεων 10−20 € Τα υποκαταστήματα ημεδαπών επιχειρήσεων δύνανται να καταβάλουν σχετική ετήσια συνδρομή ανάλογα με τον αριθμό τους, ως εξής: i. Έως 10 υποκαταστήματα, το 1/2 της οικείας συνδρομής της έδρας της επιχείρησης ii. Από 11 έως 100 υποκαταστήματα, το 1/3 της οικείας συνδρομής της έδρας της επιχείρησης iii. Από 100 υποκαταστήματα και πλέον, το 1/4 της οικείας συνδρομής της έδρας της επιχείρησης. Άρθρο 3 Προκειμένου για την παροχή στα μέλη των Επιμελητηρίων των κατωτέρω ανταποδοτικών υπηρεσιών, κάθε μέλος υποχρεούται να καταβάλει στο οικείο Επιμελητήριο ενιαίο τέλος υπηρεσίας, που ορίζεται ως εξής: Περιγραφή ανταποδοτικής υπηρεσίας Ενιαίο τέλος Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής 5,00 € Χορήγηση Ξενόγλωσσου πιστοποιητικού εγγραφής 10,00 € Χορήγηση πιστοποιητικού ιστορικού άσκησης εμπορικής δραστηριότητας (για χρήση στα Ασφαλιστικά ταμεία) 10,00 € Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής των μελών τους 5,00 € Χορήγηση πιστοποιητικού καταγωγής προϊόντων 10,00 € Θεώρηση στοιχείων (τιμολογίου ή άλλου στοιχείου) που συνοδεύουν το πιστοποιητικό καταγωγής 5,00 € Χορήγηση Καρνέ ΑΤΑ 10,00 € Τα ανωτέρω ποσά δύνανται να αναπροσαρμόζονται ετησίως με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μετά από εισήγηση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Άρθρο 4 Πέραν των ανωτέρω ανταποδοτικών υπηρεσιών, τα Επιμελητήρια μπορούν να παρέχουν και άλλες υπηρεσίες, το δε ύψος του σχετικού τέλους αυτών καθορίζεται με ανάλογη διαδικασία. Άρθρο 5 Τα μέλη των Επιμελητηρίων οφείλουν να καταβάλουν τα ποσά των άρθρων 2 έως 4 της παρούσης εντός εκάστοτε οικονομικού έτους, για το οποίο παρασχέθηκαν οι αντίστοιχες υπηρεσίες, καθόσον η καταβολή τους αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την παροχή της οποιασδήποτε ανταποδοτικής Υπηρεσίας των Επιμελητηρίων προς τα μέλη τους. Η είσπραξη των ποσών αυτών γίνεται με μέριμνα των Επιμελητηρίων και σε περίπτωση μη καταβολής από μέλη τους, του νομικού προσώπου των οποίων δεν έχει επέλθει οριστική λύση ή δεν έχει διακοπεί η δραστηριότητά του και δεν έχει διαγραφεί από το Γ.Ε.ΜΗ., τα ποσά αυτά δύνανται να βεβαιώνονται από τα Επιμελητήρια και να αποστέλλονται προς είσπραξη μέσω των Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Άρθρο 6 Ειδικές διατάξεις, που θεσπίζουν ειδικά τέλη για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, όπως ενδεικτικά διαιτησίες, πραγματογνωμοσύνες, αδειοδοτήσεις, ειδικές εκδόσεις από τα Επιμελητήρια, δεν θίγονται από τις διατάξεις της παρούσας και εξακολουθούν να ισχύουν. Η παρούσα υπουργική απόφαση τίθεται σε ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 30 Δεκεμβρίου 2014 Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ Πηγή: http://www.taxheaven...r/view/id/20146 Click here to view the είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
terry Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Πέραν των ανωτέρω ανταποδοτικών υπηρεσιών, τα Επιμελητήρια μπορούν να παρέχουν και άλλες υπηρεσίες, το δε ύψος του σχετικού τέλους αυτών καθορίζεται με ανάλογη διαδικασία. Προσθεσαν και αυτο και ολα καλα... Ασε που η ΥΑ αυτη δεν αναφερει πουθενα τα φυσικα προσωπα, ή μου φαινεται? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkat Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 AIΣΧΟΣ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
terry Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Η είσπραξη των ποσών αυτών γίνεται με μέριμνα των Επιμελητηρίων και σε περίπτωση μη καταβολής από μέλη τους, του νομικού προσώπου των οποίων δεν έχει επέλθει οριστική λύση ή δεν έχει διακοπεί η δραστηριότητά του και δεν έχει διαγραφεί από το Γ.Ε.ΜΗ., τα ποσά αυτά δύνανται να βεβαιώνονται από τα Επιμελητήρια και να αποστέλλονται προς είσπραξη μέσω των Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Αυτα ειναι. Την εχουν τη λυση στο τσεπακι τους. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dim10 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Δυστυχώς το τσίρκο που έχουμε για κυβέρνηση δεν εφαρμόζει το μνημόνιο και το χειρότερο δεν έχει καμμία εναλλακτική πρόταση να αντιπαρατείνει στους τροϊκανούς. Αρκείται λοιπόν στο να ψηφίζει εφαρμοστικούς μνημονιακούς νόμους από την μία ενώ ταυτόχρονα ανοίγει παραθυράκια από την άλλη ώστε να μην εφαρμόζονται, όπως για παράδειγμα ο παραπάνω νόμος. Όμως παρά την αντιπάθειά μας προς το τεε, η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε ένα επιμελητήριο που να μας παρέχει υπηρεσίες. Το ερώτημα είναι τι είναι συμφερότερο για όλους, να πληρώνουμε ετήσια συνδρομή ή να πληρώνουμε για κάθε μία 'ανταποδοτική' υπηρεσία του τεε όταν την ζητήσουμε; Ποιές είναι λοιπόν οι ανταποδοτικές υπηρεσίες του τεε και πόσο κοστολογούνται αυτές; Αυτό θα είχει κάνει ήδη κάθε σοβαρό επιμελητήριο, αλλά τι να λέμε τώρα.... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zxgr Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Δεν αφορά το τεε αυτός ο νόμος, αλλά τα εμπορικά επιμελητήρια Link to comment Share on other sites More sharing options...
sdim Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Τα παραπάνω αφορούν τα μέλη του επιμελλητηρίου. Η εγγραφή πλέον είναι προαιρετική, οπότε όποιος δεν χρειάζεται τις υπηρεσίες του επιμελλητηρίου μπορεί να διαγραφεί. Το ΤΕΕ είναι ειδική περίπτωση λόγω των εξετάσεων, του μητρώου, του συστήματος αμοιβών,κτλ. Θα πρέπει να προβλεφθεί τρόπος εγγραφής στο ΤΣΜΕΔΕ χωρίς εγγραφή στο ΤΕΕ, θα λογικά κάποιος μόνο για τις εξετάσεις. @terry Τα φυσικά πρόσωπα περιλαμβάνονται στις "ατομικές επιχειρήσεις". Link to comment Share on other sites More sharing options...
geoste Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 (edited) Τα παραπάνω αφορούν τα μέλη του επιμελητηρίου. Η εγγραφή πλέον είναι προαιρετική, οπότε όποιος δεν χρειάζεται τις υπηρεσίες του επιμελητηρίου μπορεί να διαγραφεί. Αυτό δεν ισχύει. Η εγγραφή στο ΤΕΕ για την χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος είναι υποχρεωτική. Χωρίς εγγραφή στο ΤΕΕ δεν χορηγείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Προαιρετική είναι η καταβολή ετήσιας συνδρομής στο ΤΕΕ από τα μέλη του. Edited Ιανουάριος 5 , 2015 by geoste Link to comment Share on other sites More sharing options...
terry Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 5 , 2015 Προαιρετική είναι η καταβολή ετήσιας συνδρομής στο ΤΕΕ από τα μέλη του. Μια χαρα υποχρεωτικη ειναι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zxgr Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2015 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 6 , 2015 ΦΕΚ A 161 - 18.10.1984 αρ 3 παρ 5 Τα τακτικά μέλη του τεε έχουν υποχρέωση να καταβάλουν τη θεσμοθετημενη εισφορά τους Δεν έχει αλλάξει ο νόμος αυτός ακόμα κι αν κάποιος συνάδελφος δεν πληρώνει μια ζωή, όταν πάει για σύνταξη θα τα δώσει μαζεμένα Από site τσμεδε Απαιτούμενα Δικαιολογητικά για Απονομή Σύνταξης Γήρατος 1) Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση (περιλαμβάνονται στο έντυπο της αίτησης). 2) Πιστοποιητικό της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της κατά τόπον Περιφερείας που υπάγεστε, ότι δηλώσατε παύση άσκησης επαγγέλματος (από όλες τις ιδιότητες). 3) Βεβαίωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου, όταν πρόκειται για Μηχανικό, ή βεβαίωση της Εργολαβικής Οργάνωσης, όταν πρόκειται για Εργολάβο, ή βεβαίωση της ΕΕΤΕΜ, όταν πρόκειται για Υπομηχανικό, ότι υποβλήθηκε δήλωση παύσης άσκησης επαγγέλματος. 4) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα