antboton Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2015 (edited) George, κάνεις λάθος η αγορά εργασίας μετράει ικανότητες και ΕΜΠΕΙΡΙΑ και πολύ δευτερευόντος κάθε μορφής πτυχίου, είτε BSc, MSc, Phd κτλ. Προφανώς δεν είμαι εναντίον των σπουδών, αλίμονο αλλά οφείλουμε να δούμε την κατάσταση όπως διαμορφώνεται σήμερα χωρίς να παραπληροφορούμε. Είμαστε σε forum μηχανικών και πρέπει να μιλάμε στην ουσία χωρίς θεωρίες. Edited Ιανουάριος 16 , 2015 by antboton 1
george_RES Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2015 (edited) Επειδη ακριβως ειμαστε σε φορουμ μηχανικων, με ακαδημαικη εκπαιδευση καλο θα ειναι να ξεχωριζουμε τα πραγματα. Οταν λοιπον αναφερομαι σε θεσεις εργασιας που εχουν υψηλη εξειδικευση, ας παραθεσω μερικα παραδειγματα προσωπικα. Αποφοιτος διδακτωρ σε ηλικια 28 ετων, Sub-Director σto Head of R&D τhs Fujifilm Αποφοιτος διδακτωρ σε ηλικια 30 ετων, Advisor of CCS στην ΕΕ Αποφοιτος διδακτωρ σε ηλικια 26 ετων, Head of Mech.Dept tidal energy στην US, R&D, σε εταιρια Αποφοιτος διδακτωρ σε ηλικια 37 ετων, CEO σε energy organisation (5 χρονια προυπηρεσια πριν) Η λιστα φυσικα ειναι τεραστια, το point μου ειναι, οτι η προυπηρεσια ειναι κατι το εξαιρετικο και ειναι κατι που μετραει, αλλα δεν γνωριζω πολλους μηχανικους χωρις 10+ χρονια προυπηρεσιας και απιστευτα κοννε που μπορουν να πανε σε τετοιες θεσεις Ενας μηχανικος με βαρβατη προυπηρεσια, αλλα με βαρβατη μπορει να τα χτυπησει αυτα, συνηθως ομως για να λεμε την αληθεια δεν προερχονται απο Ελληνικα ιδρυματα (γιατι δεν εχουν τα κοννε σε σχεση με ενα πχ απο Oxford).Αλλα οι διδακτορικοι δεν απευθυνονται στις ιδιες δουλειες Η διαφορα λοιπον δεν ειναι μονο στα λεφτα αλλα κ στις προοπτικες, τον διδακτορικο το προσλαμβανεις γιατι γνωριζει περισσοτερα απο ενα μηχανικο, γιατι γνωριζει περισσοτερα πεδια, και γιατι ειναι στην κοψη της τεχνολογιας, Ειναι σε θεση να καταλαβαινει εαν μια τεχνολογια ειναι αξιοποιησιμη πιο γρηγορα. Οι προοπτικες αλλαζουν, τιποτα παραπανω, αλλα κανεις δεν σου εγγυαται δουλεια οσο κανεις το διδακτορικο. Πιο απλα, και πιο προσωπικα, αυτη την στιγμη εχω προυπηρεσια σε αιολικα, φωτοβολταικα, και στο διδακτορικο εχω μελετησει εκτενεστατα, κυματικη θεωρια, κλιματικα μοντελα (αιολικα κ κυματικα) κ κλιματικη αλλαγη πως επηρεαζει τα κυματα την κυματικη ενεργεια και τις offshore πλατφορμες. Την συνδεση του αιολικου και του κυματικου δυναμικου σε χρονικο οριζοντα, Η δουλεια λοιπον που παω να "χτυπησω" απευθυνεται σε περιορισμενο αριθμο θεσεων ακριβως γιατι ειναι λιγοι οι ανθρωποι που τα γνωριζουν αυτα. Αυτα προσφερει ενα διδακtoρικο , ικανοτητες που λιγοι εχουν, αυτο ειναι η εμπειρια του καθε αποφοιτου οτι μπορει να πει με σιγουρια οτι γνωριζει κατι σε εξαιρετικα υψηλο βαθμο. Δεν ειναι οπως ενα απλο πτυχιο. Μακαρι να κανουν τα παιδια, οσα περισσοτερα μπορουν και να εκτεθουν σε διαφορετικο κοσμο, σε αλλες δουλειες. Μακαρι η Ελλαδα να ειχε ερευνα να εκαναν περισσοτεροι, μπας κ γινοταν τιποτα. Γιατι απο αυτα στηνονται οικονομιες. για να ειμαι ξεκαθαρος ομως, πιστευω οτι η προυπηρεσια ειναι αδιαμφισβητητα σημαντικη. Αλλα το διδακτορικο δεν ειναι αλλο ενα πτυχιακι οπως εμφανιζεται Edited Ιανουάριος 17 , 2015 by george_RES 1
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Θα πρέπει να διαχωρίσουμε τα διδακτορικά διότι τα βάζουμε όλα στο ίδιο σακούλι. Οταν ξεκινούσα το διδακτορικό τελείωνε στον ίδιο καθηγητή κάποιος που το έκανε με υποτροφία απο την Vickers. Το θέμα του ήταν να μπορεί να εντοπίσει battle damage σε αεροσκάφος που επιχειρεί να προσγειωθεί σε αεροπλανοφόρο. Μαζί με μια μεγάλη ερευνητική ομάδα είχαν δημιουργήσει τα πρώτα interferometric radar για να μπορούν να μετρούν παραμορφώσεις στο Super Hornet F18. Το αεροσκάφος έπρεπε να κάνει κάποιες ειδικές μανούβρες για να αναλυθεί και να βγούνε συμπεράσματα. Η έρευνα συνεχίστηκε και μετά απο το διδακτορικό. Ο ομάδα έφτιαξε μια εταιρία και άρχισαν σε λιγότερο απο 9 χρόνια να πουλάνε την εφαρμογή και την τεχνολογία. Η τεχνολογία εκτός απο την εφαρμογή σε αεροσκάφη έβγαλε πολλά λεφτά απο την εφαρμογή στις γέφυρες SHM). Έχοντας λύσει το οικονομικό του πρόβλημα ξεκίνησε να εργάζεται στο πανεπιστήμιο όπου σήμερα θεωρείτε ιδιαίτερα πετυχημένος. Άλλος συνάδελφος ανέπτυξε έναν μαθηματικό αλγόριθμό στα super-elements και σήμερα εργάζεται σαν διευθυντής έρευνας στην Lockheed Martin. Αυτό που είχαν και οι 2 κοινό ήταν οτι "έβλεπαν περισσότερο μπροστά απο τους άλλους" και "οι άλλοι επένδυσαν επάνω τους". Η επένδυση προφανώς δεν είναι μόνο το κόστος του διδακτορικού αλλα πολλές δεκάδες εκατομμύρια ανάπτυξης. Ενας εξαιρετικός και προσωπικός φίλος απο την Ουκρανία με σπουδές στην Φυσική και Μαθηματικά έκανε διδακτορικό στην Θεωρία πλαστικότητας και δεύτερο διδακτορικό στα υλικά. Εχει δημοσιεύσει και στο περιοδικό Nature με την υψηλότερο impact factor στον κόσμο. Ο ίδιος δεν μπορεί να διδάξει διότι το απεχθάνεται και επιπλέον όπως χαρακτηριστικά λέει δεν διδάσκω αυτό που εγώ ο ίδιος έχω απορρίψει. Σήμερα το παίζει και μάλιστα επιτυχημένα αρθρογράφος στο National Geographic. Άλλος συνάδελφος και ο πρώτος μου διδακτορικός φοιτητής είχε θέμα την διάδοση μικρών ρωγμών κόπωσης σε τένοντες κράματος τιτανίου για προ-ένταση γεφυρών. Το 2002 δεν υπήρχε καν η ιδέα αντικατάστασής των χαλύβδινων με τιτανίου. Δυστυχώς δεν βρέθηκαν τα χρήματα ώστε να φτιάξουμε την πρώτη εφαρμογή σε πραγματική κλίμακα. Σήμερα εργάζεται στην τράπεζα HSBC σαν Asia R&D Manager και αυτό που κάνει είναι να γυρνάει τα πανεπιστήμια να βρίσκει ιδέες και τεχνολογίες και να τις φέρνει κοντά σε επενδυτές. Ενας άλλος διδακτορικός μου φοιτητής που δούλευε στην Hyundai Heavy Industries είχε θέμα την διάδοση ρωγμών σε χάλυβα υπο συνθήκες διάβρωσης και παγετού. Το βασικό πρόβλημα ήταν οι προπέλες των παγοθραυστικών πλοίων που έδειχναν αυξημένο κατά 35% ρυθμό αστοχίας. Το θέμα είναι αρκετά πιο πολύπλοκο απο όσο ακούγετε διότι πολλοί μηχανισμοί και ιδιότητες υλικών αλλάζουν στους -55. Καταφέραμε και καταλάβαμε το 30% του προβλήματος αλλά κατάφεραν μέσα στα επόμενα χρόνια να το λύσουν και σήμερα ο ρυθμός αστοχίας είναι μικρότερος απο 17%. Ο τότε φοιτητής συνεχίζει να εργάζεται στην Hyundai Heavy Industries. Το 2007 ξεκινάμε μια ερευνά για λογαριασμό της Schlumberger διότι οι σωλήνες γεώτρησης εμφάνιζαν αστοχία απο διάβρωση/κόπωση/φθορά/μεταβαλλόμενο τριαξονικό φορτίο. Η βασική προϋπόθεση ήταν να βρούμε με τεχνική που να διατηρήσει τον υφιστάμενο εξοπλισμό. Εδώ μιλάμε για περίπου 1 δις δολλάρια σε τέτοιους σωλήνες. Φτιάξαμε μια τεχνική με εξωτερικά χιτώνια (sacrificial jackets) τα οποία προσαρμόζαμε στο εσωτερικό των σωλήνων με κρυογενική συναρμογή. Ο σχεδιασμός και η επιλογή του μετάλλου ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκος αλλά δούλεψε ικανοποιητικά. Η τεχνική εφαρμόζετε σήμερα απο την εταιρία με κέρδος πάνω απο 300 εκ ετησίως. Για να του ανταποδώσει η εταιρία την καταπληκτική ιδέα που είχε του έδωσε μετοχές αξίας 20 εκ δολαρίων. Σήμερα εργάζεται σαν καθηγητής σε σχολείο της Χιλής. Αυτό που θέλω να πω με τα παραπάνω προσωπικά μου παραδείγματα είναι οτι το διδακτορικό δεν αποτελεί cornerstone του πως εξελιχθεί η ζωή σου και τι λεφτά θα βγάλεις. Δεν υπάρχουν κουτάκια. Είναι μια προσωπική μάχη που δίνεις ενάντια στο μυαλό σου επειδή είσαι τρελά εγωιστής και πιστεύεις οτι είσαι καλύτερος και πιο έξυπνος απο τους άλλους. Οταν και αν το καταφέρεις και το αποδείξεις τότε είτε θα βρεις μια καινούργια ιδέα είτε θα κάνεις κάτι άλλο. Η έρευνα/διδακτορικό είναι η καλύτερη γκόμενα. Προσπαθείς να την ρίξεις στο κρεβάτι. Οταν την ρίξεις μπορεί βέβαια να σου χαρίσει τα πάντα. Μπορεί βέβαια και τίποτα. Βέβαια η γκόμενα και μάλιστα πουτανο-γκόμενα είσαι εσύ ο ίδιος/ίδια. Αυτά για εμένα είναι τα διδακτορικά. Διδακτορικά του τύπου να το κάνω γιατί δεν έχω κάτι καλύτερο ή δεν μου αρέσει το θέμα αλλα αυτό υπάρχει με χρήματα ή το κάνω για να μάθω 10 πράγματα παραπάνω και στοπ δεν μου λένε τίποτα και δεν πρέπει κατ'εμέ να γίνονται. Η Ελλάδα δυστυχώς ενώ έχει φαιά ουσία δεν έχει παράδοση στην έρευνα και είναι μάλλον στο τρυπάκι των ευρωπαϊκών προγραμμάτων σαν μόνη διέξοδο χρηματοδότησης. Τα προγράμματα αυτά όμως δεν παρέχουν απαραίτητα ούτε τον χρόνο ούτε την δυνατότητα για πραγματική έρευνα. Τα deadlines και οι συμβατικές υποχρεώσεις τους τα κάνουν να λειτουργούν περισσότερο σαν εξαναγκασμένη εργασία και πολύ λιγότερο σαν ερευνητική και εδώ η γκόμενα μετατρέπετε σε κάτι χειροπιαστό που δύσκολα θα κρατήσει ένα ατίθασο μυαλό για πολύ καιρό. 7
Julius Caesar Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 (edited) Ροδόπουλος +1 Κι εγώ ξέρω τον Νικολάκη, το γιο του μπαρμπα-μήτσου, που με δυσκολία έβγαλε ένα τεχνικό ΤΕΙ αλλά συνέχισε με "διδακτορικό" στο ΧΧΣΟΚ. Σε προεκλογικές περιόδους έχανε 3 κιλά από το τρέξιμο για φυλλάδια και παντιέρες. Τώρα είναι σε πολύ καλή θέση στο ΥΠΕΚΑ. (Δεν κοροϊδεύω εσένα αλλά την κατάσταση στην Ελλάδα) Χωρίς πλάκα πάντως μπορείς να κάνεις ενδιαφέρουσα καριέρα φυσικά και χωρίς διδακτορικό, με βάση την εμπειρία (και τις γνώσεις) που θα αποκτήσεις δουλεύοντας σαν ιδιώτης. Προσωπικά σαν ΕΕ έχω ασχοληθεί (διαβάσει, ρωτήσει κτλ.) και με τεχνικές μάρκετινγκ. Edited Ιανουάριος 19 , 2015 by Julius Caesar 1
george_RES Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Αυτό που θέλω να πω με τα παραπάνω προσωπικά μου παραδείγματα είναι οτι το διδακτορικό δεν αποτελεί cornerstone του πως εξελιχθεί η ζωή σου και τι λεφτά θα βγάλεις. Δεν υπάρχουν κουτάκια. Είναι μια προσωπική μάχη που δίνεις ενάντια στο μυαλό σου επειδή είσαι τρελά εγωιστής και πιστεύεις οτι είσαι καλύτερος και πιο έξυπνος απο τους άλλους. Οταν και αν το καταφέρεις και το αποδείξεις τότε είτε θα βρεις μια καινούργια ιδέα είτε θα κάνεις κάτι άλλο. Η έρευνα/διδακτορικό είναι η καλύτερη γκόμενα. Προσπαθείς να την ρίξεις στο κρεβάτι. Οταν την ρίξεις μπορεί βέβαια να σου χαρίσει τα πάντα. Μπορεί βέβαια και τίποτα. Βέβαια η γκόμενα και μάλιστα πουτανο-γκόμενα είσαι εσύ ο ίδιος/ίδια. Αυτά για εμένα είναι τα διδακτορικά. Διδακτορικά του τύπου να το κάνω γιατί δεν έχω κάτι καλύτερο ή δεν μου αρέσει το θέμα αλλα αυτό υπάρχει με χρήματα ή το κάνω για να μάθω 10 πράγματα παραπάνω και στοπ δεν μου λένε τίποτα και δεν πρέπει κατ'εμέ να γίνονται. Η Ελλάδα δυστυχώς ενώ έχει φαιά ουσία δεν έχει παράδοση στην έρευνα και είναι μάλλον στο τρυπάκι των ευρωπαϊκών προγραμμάτων σαν μόνη διέξοδο χρηματοδότησης. Τα προγράμματα αυτά όμως δεν παρέχουν απαραίτητα ούτε τον χρόνο ούτε την δυνατότητα για πραγματική έρευνα. Τα deadlines και οι συμβατικές υποχρεώσεις τους τα κάνουν να λειτουργούν περισσότερο σαν εξαναγκασμένη εργασία και πολύ λιγότερο σαν ερευνητική και εδώ η γκόμενα μετατρέπετε σε κάτι χειροπιαστό που δύσκολα θα κρατήσει ένα ατίθασο μυαλό για πολύ καιρό. +100000 Ακριβώς k.Pοδοπουλε και εσείς σαν πιο έμπειρος τα γνωρίζετε καλύτερα. Κανεις δεν εγγυάται τίποτα, αλλα το κανεις καθαρά για την διψα να ξέρεις ότι μπορεί να καταλάβει το μυαλό σου , να το φτάσεις στα όρια σου. Άτιμη γκόμενα όμως, εκεί που λες ότι την έχεις πάντα σε φτύνει με κάτι neo
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Κάτι άλλο που θα πρέπει να καταλάβουμε είναι οτι στην Ελλάδα θεωρούμε το διδακτορικό συνυφασμένο με συγκεκριμένα επαγγέλματα. Γνωστός μου λέει στην κόρη του που έχει τελειώσει Φιλολογία και πρόλαβε να διοριστεί στο δημόσιο, είσαι τρελή να τα παρατήσεις όλα και να κάνεις διδακτορικό στην φιλοσοφία του Πλάτωνα και μάλιστα στην Οξφόρδη που θα σου βγάλουν το λάδι!!! Προφανώς και η κοπέλα ΠΡΕΠΕΙ να παρατηθεί και να κάνει διδακτορικό στην φιλοσοφία του Πλάτωνα στην Οξφόρδη. Αν όμως η κοπέλα ήταν μαθηματικός και ήθελε να κάνει διδακτορικό στα παράγωγα για λογαριασμό μεγάλης τράπεζας τότε βεβαίως να πάει και στο ταμ τουμ. Υπάρχει αν θέλετε μια "νοοτροπία" στην κοινωνία μας μου που κατά βάσει προωθεί το φαινόμενο οτι η επιτυχία είναι συνυφασμένη με το χρήμα που κάποιος βγάζει και πόσο καταναλωτικός μπορεί να γίνει. Αυτή η νοοτροπία δεν βοηθάει καθόλου την λογική της έρευνας. Ας μην πιάσω το περιβόητο μπλοκάκι στους διδακτορικούς φοιτητές που για εμένα δηλώνει την ίδια την νοοτροπία του Ελληνικού κράτους να προωθήσει την έρευνα ακόμα και αν τα χρήματα προέρχονται απο την ΕΕ. Ειδικότερα σήμερα με το αφορολόγητο πολλοί υποψήφιοι διδακτορικοί φοιτητές είτε δεν ξεκινάνε καν είτε τα παρατάνε.
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 19 , 2015 Συμφωνώ σε ολα όσα ανέφερε ο Ροδόπουλος πιστευω οτι βάλαμε μια τάξη στο τι ειναι το διδακτορικό και τι μπορει να προσφέρει. Να προσθέσω όσον αφορά στην "νοοτροπία" της κοινωνίας πως εχει περάσει κατι που κοπιαζεις πολυ ν το αποκτήσεις να αμοιβεσαι καλύτερα η αλλιως πως οτι παραπάνω κανεις το κανεις για να αμοιφθεις καλύτερα. Ειναι φαινόμενο της σύγχρονης κοινωνίας και όχι μονο της ελληνικής. Στην Αγγλία που ήμουν ήξερα άτομα που έκαναν το τάδε πχ μεταπτυχιακό με σκοπό αυριο μεθαύριο να χτυπήσουν καλύτερη θέση που σημαίνει περισσότερα χρήματα. Στο διδακτορικό ειναι όντως κάπως διαφορετικά τα πράγματα αλλα και εκει υπαρχουν αυτοι που το επιλέγουν για μια καλύτερη επαγγελματική πορεία Sent from my iPhone using Tapatalk
george_RES Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2015 reality check http://www.kathimerini.gr/805529/article/epikairothta/ellada/h-epanodos-einai-synais8hma-kata-99-kai-logikh-kata-1
Ioannis K. Geronikos Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2015 δηλαδή ποιά η γνώμη σας για τα διδακτορικά των Ελληνικών ΑΕΙ;
antboton Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2015 Μπές στη σελίδα με το αρχείο διδακτορικών και δες τι είδους έρευνα γίνεται...έχει και πολύ σαβούρα. 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα