Μετάβαση στο περιεχόμενο

Στα μνημεία πολιτισμού ανήκουν έξι ηπειρώτικα γεφύρια


Engineer

Recommended Posts

Δε θα σου εξηγήσω το σκεπτικό αυτών που σε κοκκίνησαν, αρχικά γιατί δεν το ξέρω και μετά γιατί νομίζω ότι οι ίδιοι θα το κάνουν καλύτερα ...

 

Θα εξηγήσω όμως το σκεπτικό αυτών που εγώ έγραψα στο σημείο που παρέθεσες στην αρχή του σχολίου σου.

Η εκ των υστέρων εφαρμογή μεταλλικών ελκυστήρων, εν γένει, γίνεται για να αποφύγουμε την απομάκρυνση των σημείων αγκύρωσής τους.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καμία πιθανότητα τέτοιας μετακίνησης ... άρα και καμία ανάγκη για την τοποθέτησή τους.

Δε χρειάζεται μελέτη για να διαπιστωθεί αυτό, μιά όψη της γέφυρας μόνο και λιγη φαντασία στο είδος και στη διαδρομή των φορτίων ...

 

Τα παραπάνω αρκούν για το σχόλιό μου και χωρίς να μπω σε ειδικότερα θέματα (όπως αποτελεσματικότητα τυφλών αγκυρώσεων σε έρμα κλπ.)

που ενδεχομένως να χρειαζόταν να ανατρέξουμε στη λεπτομερέστατη μελέτη ... που φαντάζομαι ότι υπάρχει και επιλαμβάνεται ...

 

kan62 σε διαβαζω παντα με προσοχη...

 

Κατα πασα πιθανοτητα Αρχιτεκτονες με ... κοκκινησαν, ισως ενοχλησε οτι αποσυνεδεσα κατα καποιον τροπο την εννοια της καμαρας με τη την Αρχιτεκτονικη Συνθεση μιας Κατασκευης.

 

Αλλα αυτο που γραφεις ''Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καμία πιθανότητα τέτοιας μετακίνησης ... άρα και καμία ανάγκη για την τοποθέτησή τους'' ειναι ακραιο. Κανεις δεν εγγυαται οτι σε διαστημα 200 ετων τα ακροβαθρα θα ειναι ακλονητα και οι εσωτερικες στηριξεις απολυτα σταθερες ωστε να μην εχουμε ρηγματωση της κατασκευης. Η ολοενα αυξανομενη συμπιεση του εδαφους υπο σταθερο φορτιο (ερπυσμος) σε αργιλωδη κορεσμενα εδαφη ειναι κυρια αιτια διαταραχης ευσταθειας ή ρηγματωσης λιθινης κατασκευη μαζι με την υποσκαφη θεμελιων στις γεφυρες. Αν ηταν ολα τοσο απλα τοτε ολα τα ρωμαικα εργα (υδραγωγια & γεφυρες) θα τα θαυμαζαμε ακομα και σημερα, και δεν θα ειχαν καταστραφει.

 

Οι μηχανικοι της περιοχης, αν εκριναν οτι επρεπε να μπουν ελκυστηρες, ορθα επραξαν. Στο κατω κατω της γραφης δικαιωθηκαν αφου η συγκεκριμενη καμαρα ηταν η μονη που αντεξε απο ολο το εργο.

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 60
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Silent Arrow, είναι θεμελιώδες ζήτημα το ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ "τέτοια μετακίνηση".

 

Δεν έχει να κάνει με τον ερπυσμό, τα 200 χρόνια, την ρηγμάτωση κλπ.

 

Και, μολονότι δεν ξέρω ποιος έβαλε τους ελκυστήρες, μπορώ να σε βεβαιώσω ότι έχουν γίνει σε πολλά μνημεία απρέπειες τελείως αδικαιολόγητες -έως βλακώδεις.

 

Αλλά ξεφεύγουμε από το θέμα... Το στατικό μέρος της συζήτησης θα μπορούσε να είναι αντικείμενο ενός άλλου νήματος.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Silent Arrow, είναι θεμελιώδες ζήτημα το ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ "τέτοια μετακίνηση".

 

Ποτέ... Σε θετική επιστήμη χρησιμοποιείς τετοια λέξη? Foul....

 

Μαλιστα με κοκκινισε πολιτικος μηχανικος. Τελος παντων η Στατικη με τις παραδοχες της και η Εφαρμογη της στην πραξη με την απειρια παραμετρων ειναι πολυ μεγαλο θεμα για να σχολιαζεται σε forum. Ο καθενας την αποψη του.

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε, ποτέ.

Δεν είναι "Foul", είναι θεμελιώδης συνέπεια της Νευτώνειας μηχανικής, που δεν ανατρέπεται από καμία εξελιγμένη θεωρία.

Εξάλλου, ο συνάδελφος το εξήγησε επαρκώς, δεν αντιλαμβάνομαι τι δεν καταλαβαίνεις...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

θα συμφωνήσω με το σκεπτικό του AlexisPap

 

αλλά  να τονίσω  ότι το θέμα  το είχαν πει  από το 2011 όπως επίσης ότι από άνοιξη έως καλοκαίρι δεν κατεβάζει τόσο νερό το ποτάμι....το  πέλμα που έφυγε το περπατούσες περιμετρικά....

 

Το μεγαλύτερο μονότοξο πέτρινο γεφύρι των Βαλκανίων που βρίσκεται στη θέση Πλάκα του Νομού Ιωαννίνων κινδυνεύει να καταρρεύσει.  
Το μισό πέλμα του δεξιού τμήματος έχει υποστεί διάβρωση που οφείλεται στη ροή του ποταμού Αράχθου και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος κατάρρευσης..

 

http://tilevoasartas.blogspot.gr/2011/09/blog-post_1067.html

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Akius,

σημαντική η πληροφορία αλλά ακριβέστερη η πληροφόρηση του συναδέλφου dbakalis παραπάνω ... το θέμα είναι γνωστό εκεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια ...

 

Απλά οι τοπικές κοινωνίες σε παρόμοια θέματα έχουν μνήμη ψαριού και αυτή επιλεκτική ... τα συμφέροντα βλέπεις ...

 

Το 2011 είχαν ήδη δει τις παραμορφώσεις (ήδη τις είδαν το 1995) ...

Το 2011 είχε ήδη εκτελεστεί εργολαβία εξωραϊσμού (2007-2008) της ανωδομής με ελκυστήρες και άλλα καλούδια ... στο μεσόβαθρο τίποτε ...

Το 2011 ήδη αναζητούσαν κάποιες χαμένες μελέτες επί 5 χρόνια ...

Το 2011 είχαν διαμορφώσει με ωραία πλακόστρωτα τις προσβάσεις στο γεφύρι για τους επισκέπτες ...

Το 2011 είχαν αποκαταστήσει το παλιό τελωνείο σε μορφή "εξοχικού αράχωβας" όπως πετυχημένα σχολίασε κάποιος ντόπιος ...

Το 2011 σχεδίαζαν ήδη και την αξιοποίηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής ...

Το 2013 νοίκιασαν το αποκατεστημένο τελωνείο με τίμημα το τεράστιο ποσόν των 60 ευρώ το μήνα ...

 

Όμως το 2015 ήρθε το κακό ποτάμι ...

Έτσι τώρα οι ντόπιες ομάδες βγήκαν προς αναζήτηση ...

... πρόθυμου, κατά προτίμηση ντόπιου, πρωθυπουργού ... δωρεάν μελετών από μεγάλο ίδρυμα ... ευεργέτη με μεγάλη οικονομική επιφάνεια.

Ο κατάλληλος εργολάβος θα βρεθεί εύκολα αργότερα.

Edited by kan62
Link to comment
Share on other sites

εντάξει το καλό είναι ότι από αυγά  έχουμε μπόλικες μονάδες στην περιοχή για δωρεά....

 

 

 

το αρχικό είχε γίνει με 20.000 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

AlexisPap:

"Οι εκ των υστέρων εκφράσεις οργής και απελπισίας είναι απλώς εκδήλωση επιπολαιότητας.

 

Σκεφτείτε -σαν υπόθεση εργασίας- να προσπαθήσετε εσείς να υποστηρίξετε την διευθέτηση της κοίτης και την κατασκευή μανδύα και περιμετρικής πασαλόπηξης στα ακρόβαθρα, πριν την κατάρρευση φυσικά, και μάλιστα σε έναν ποταμό που ελέγχεται με φράγμα.

Απλά αδιανόητο, ακόμη και για όσους σήμερα εξοργίζονται με την κατάρρευση."

 

 

Ας μας επιτρέψεις να οργιζόμαστε χωρίς χαρακτηρισμούς.

Δεν είμαι ειδικός, αλλά απλώς υποψιάζομαι πως θα υπήρχε εφικτή τεχνική λύση αποτροπής της κατάρρευσης.

 

Παραθέτω για την ιστορία, τι διδασκόμαστε τον περασμένο αιώνα, στο αντίστοιχο μάθημα της γεφυροποιίας.

post-52214-0-56263100-1422953394_thumb.jpg

post-52214-0-66213600-1422953422_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

JEK, δεν διαφωνώ καθόλου σε όσα λες, το πνεύμα του μηνύματός μου δεν είναι ότι δεν μπορούσε να αποτραπεί η κατάρρευση.

 

Εστιάζω στις αγκυλώσεις των μηχανισμών και στον επιπόλαιο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται πολλά μνημεία.

Διότι, και σε αυτό το μνημείο, ως "αποκατάσταση" θεωρήθηκε το αισθητικό φτιασίδωμα και επεμβάσεις προστασίας απλά για να φύγει η ευθύνη, χωρίς τελικά να υπάρχει ένας αξιόλογος μηχανισμός.

 

Και τις επεμβάσεις αυτές σχεδίασαν και εκτέλεσαν οι ίδιοι πάνω - κάτω φορείς που σήμερα θα αναζητήσουν ευθύνες, θα "δωρίσουν" μελέτες -πιθανώς αντίστοιχου επιπέδου- και θα χειριστούν το γεφύρι κατά τα πρότυπα της Αμφίπολης. Πιθανώς.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

εντάξει το καλό είναι ότι από αυγά  έχουμε μπόλικες μονάδες στην περιοχή για δωρεά....

 

 

 

το αρχικό είχε γίνει με 20.000 :mrgreen:

 

Δεν μπορείς να φτιάξεις γέφυρα χωρίς να σπάσεις και μερικά αυγά. (Ηπειρώτικη παροιμία)  :mrgreen:

 

Το καλό είναι ότι δεν γκρεμίστηκε το γεφύρι της Άρτας. Αυτό χρειάζεται και γυναίκα εκτός από αυγά...

Edited by GabeR
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.