Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Το ότι οι Μηχανικοί ΤΕ δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα το έχει επιβεβαιώσει το ΝΣΚ.

 

Το κράτος παρανομεί διότι στον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ αναφέρεται ξεκάθαρα πως θα πρέπει να αποκτήσουν οι απόφοιτοι επαγγελματικά δικαιώματα μέχρι το 1986. 

 

Αυτό που λέω είναι ότι από τη στιγμή που εργάζεσαι ως μηχανικός και το κράτος δέχεται την υπογραφή σου και τη σφραγίδα σου , το κράτος σου έχει αναγνωρίσει επαγγελματικά δικαιώματα.

Μπορεί να το έκανε με εγκύκλιο , δια της πλαγίας , με εξομοίωση με άλλες σχολές , με περιορισμούς , με άλλο τρόπο , με λάθος τρόπο , μπορεί να μην σας έχει αναγνωρίσει αυτά που θα θέλατε , αλλά πάντως επαγγελματικά δικαιώματα έχετε.

 

Αν δεν είχατε , όλοι όσοι έχετε υπογράψει το παραμικρό θα ήσασταν φυλακή και δεν ξέρω να έχει πάει κανείς "μέσα" γι' αυτό. 

 

Συμπεραίνω λοιπόν ότι επαγγελματικά δικαιώματα έχετε αλλά δεν είναι αυτά που θέλετε.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δεν καταλαβαίνω γιατί παραπονιούνται οι των ΤΕΙ για επαγγ.δικαιώματα. Τα ΕΔ που έχουν είναι υπεραρκετά για το μέγεθος των έργων που κυκλοφορούν και επιπλέον δεν πληρώνουν ΤΣΜΕΔΕ. Οι υπόλοιποι που έχουμε και μεγαλύτερη άδεια την πληρώνουμε χωρίς να μας χρειάζεται. Στην περίοδο αυτή της κρίσης συμφέρει να είσαι από ΤΕΙ.

Και εντέλει νοιώθουν περιορισμένοι; Ας δώσουν εξετάσεις πανελλήνιες να πάρουν δικαιώματα. Τι τους εμποδίζει; 

Μου θύμισε έναν που αυτοσυστήνονταν ως "μηχανικός" αλλά της πιάτσας..

Edited by dzois1985
Δημοσιεύτηκε (edited)

Γιατί δεν ξεκινάνε τις καταλήψεις άμεσα μέχρι να λυθεί το πρόβλημα δε μπορώ να καταλάβω.

 

Γιατί μάλλον το πρόβλημα το έχεις μόνο εσύ.

 

Περεμπιπτόντως, εσύ στα φοιτητικά χρόνια έκανες καμια κατάληψη? Ή αν πρότεινες να γίνει, τι απαντήσεις σου έδωσαν όσοι τελικά δε τη στήριξαν?

 

Αν και πιστεύω ότι η κατάληψη έπρεπε να γίνει στο σχολείο, με αίτημα τη δημιουργία σοβαρών σχολών. Άπαξ και γράφτηκες σε μια σχολή σημαίνει ότι αποδέχεσαι το καθεστώς που ισχύει εκείνη τη στιγμή. Η αναδρομική εφαρμογή της αναγνώρισης σε εγγεγραμμένους υπό άλλο καθεστώς είναι απαράδεκτη, διότι μετά από μια τόσο σοβαρή αλλαγή, πρόκειται πια περί διαφορετικής σχολής.

Edited by georgios_m
Δημοσιεύτηκε

To κράτος έχει αναγνωρίσει ΕΔ μόνο γιά τους υπομηχανικούς το 1972 , τα οποία από τότε δεν έχουν επικαιροποιηθεί ακολουθώντας την εξέλιξη της τεχνολογίας , με αποτέλεσμα αυτά που έκανε κάποιος το 1972 να μην μπορεί να τα κάνει σήμερα .

 

Οι πτυχιούχοι ΑΣΤΕΜ είχαν ΕΔ το 1973 , αλλά τα ακύρωσε το ΣτΕ σαν χουντικά :mrgreen: το 1980 νομίζω και μετά δεν βγήκαν καινούργια . Των ΤΕΙ έπρεπε να βγούν το 1986 , βγήκαν το 1995 , ακυρώθηκε μέρος του το 2003 και έτσι όλοι υπάρχουν στο περίπου , εφαρμόζοντας καταχρηστικά των παλαιότερων σχολών που ισοτιμήθηκαν με τις επόμενες , αλλά επειδή αυτά δεν επικαιροποιήθηκαν , υπάρχουν προβλήματα ερμηνειών στις διάφορες πολεοδομίες που δημιουργούν προβλήματα στην ενάσκηση τους . Προφανώς το κράτος βρίσκεται σε πλήρη παρανομία και έτσι δεν μπορεί να απαιτήσει το οτιδήποτε , από τον οποιονδήποτε . Μάλιστα εδώ και λίγους μήνες οφείλει και λεφτά σε όλους γιά την συμπεριφορά του , σύμφωνα με το ΣτΕ .

 

Στο ΤΣΜΕΔΕ είναι μέλη όσοι είναι ΕΔΕ . Ηταν αίτημα να μπούν όλοι οι ΤΕ από το 1970 , αλλά το ΤΕΕ και το ΤΣΜΕΔΕ αρνείτο συνεχώς . Αλλά και τα 460 € μηνιαίως που πληρώνοι οι ΤΕ στον ΟΑΕΕ δεν είναι λίγα και παλιότερα ήταν περισσότερα από το ΤΣΜΕΔΕ . Αλλωστε σύντομα θα έχουμε συνένωση των ταμείων .

 

Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τους αφορισμούς , ιδιαίτερα όταν δεν γνωρίζουμε σε βάθος το θέμα .

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

1) ακυρώθηκε μέρος του το 2003

 

2) δεν έχουν επικαιροποιηθεί ακολουθώντας την εξέλιξη της τεχνολογίας, με αποτέλεσμα αυτά που έκανε κάποιος το 1972 να μην μπορεί να τα κάνει σήμερα

 

1) αυτό που απέμεινε μετά τη μερική ακύρωση δεν είναι δικαιώματα?

2) αφού η τεχνολογία άλλαξε, αυτά που έκανες το 1972 δεν είναι ίδια με αυτά που κάνεις τώρα.

 

σ' αυτό φταίει ο εφαρμοσμένος χαρακτήρας αυτών των σχολών: αντιστοιχούν σε μια ορισμένη τεχνολογία που μόλις παρωχηθεί βρίσκεσαι χωρίς αντικείμενο.

στο μεταξύ έχουν αλλάξει και οι κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες και δε χρειάζονται πλέον υπομηχανικοί, αφού τη δουλειά τους την κάνουν και οι μηχανικοί.

 

η ιστορική αναδρομή που μας παρέθεσες αποδεικνύει ότι από την αρχή ο ρόλος αυτών των σχολών ήταν αμφισβητούμενος και μάλλον περιστασιακός. αντίθετα οι σχολές του πολυτεχνείου παραμένουν στη θέση τους από τότε που ιδρύθηκαν.

Δημοσιεύτηκε (edited)

@ BAS,χαρά στο κουράγιο σου που διατηρείς την συζήτηση σε πολιτισμένο επίπεδο.

 

@ Γιώργο,πραγματικά δεν ξέρω από που πρέπει να ξεκινήσω ή αν στην τελική αξίζει να το πράξω.

 

η ιστορική αναδρομή που μας παρέθεσες αποδεικνύει ότι από την αρχή ο ρόλος αυτών των σχολών ήταν αμφισβητούμενος και μάλλον περιστασιακός. αντίθετα οι σχολές του πολυτεχνείου παραμένουν στη θέση τους από τότε που ιδρύθηκαν.

Από το παραπάνω,αμφιβάλλω αν ξέρεις την ιστορία του πολυτεχνείου ή γενικότερα των σχολών μηχανικών,πόσο μάλλον την σύγχρονη ιστορία του ελληνικού κράτους,που είναι σε συνάρτηση.

 

στο μεταξύ έχουν αλλάξει και οι κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες και δε χρειάζονται πλέον υπομηχανικοί, αφού τη δουλειά τους την κάνουν και οι μηχανικοί.

 

Ακαδημαϊκά,σήμερα δεν υπάρχει πουθενά η λέξη υπομηχανικός. (όσοι υπήρξαν είναι τώρα συνταξιούχοι). Επαγγελματικά πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν υπομηχανικοί (και του τεχνολογικού και του πανεπιστημιακού τομέα).

 

σ' αυτό φταίει ο εφαρμοσμένος χαρακτήρας αυτών των σχολών: αντιστοιχούν σε μια ορισμένη τεχνολογία που μόλις παρωχηθεί βρίσκεσαι χωρίς αντικείμενο.

 

Αμφιβάλλω αν ξέρεις τι λες,ή στο τι αναφέρεται ο ΒΑS. Σε κάθε περίπτωση,αν ο ίδιος νόμος ίσχυε και για τους μηχανικούς ΠΕ θα έλεγες το ίδιο για τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα?

 

1) αυτό που απέμεινε μετά τη μερική ακύρωση δεν είναι δικαιώματα?

 

Όχι.

 

Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τους αφορισμούς , ιδιαίτερα όταν δεν γνωρίζουμε σε βάθος το θέμα .

 

Τέλος το θέμα έχει κλείσει,υπάρχει ο νέος νόμος 4254/2014,που βρίσκεται σε ισχύ από την 01/01/2015 και αφορά όλους τους μηχανικούς της ανώτατης εκπαίδευσης.

Edited by atsalovergas
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

Σε κάθε περίπτωση,αν ο ίδιος νόμος ίσχυε και για τους μηχανικούς ΠΕ θα έλεγες το ίδιο για τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα?

 

Ναι, το ίδιο θα έλεγα.

Δημοσιεύτηκε

Ναι, το ίδιο θα έλεγα.

 

Επομένως,δεν έφταιγε ο εφαρμοστικός χαρακτήρας των σχολών μηχανικών ΤΕ και ΠΕ,αλλά η νομοθεσία,που στο παρελθόν λειτουργούσε επιλεκτικά εις βάρος μιας μερίδας μηχανικών. Οι σχολές μηχανικών του πανεπιστημιακού τομέα δεν στερούνται εφαρμοστικού χαρακτήρα και παροχής γνώσεων προς αυτήν την κατεύθυνση (σε διαφορετική περίπτωση βάσει νομοθεσίας,δεν θα έπρεπε κανείς μηχανικός ΠΕ να αναλαμβάνει καθήκοντα σε εργοτάξιο ή να διαθέτει ΜΕΚ).

 

Δηλαδή,αυτά περι σχολών μηχανικών με έμφαση στην εφαρμογή,είναι ανοησίες.  Όλες οι σχολές μηχανικών εστιάζουν στην εφαρμογή λύσεων σε προβλήματα της πράξης. Δεν είμαστε ούτε μαθηματικοί,ούτε φυσικοί.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Γιατί μάλλον το πρόβλημα το έχεις μόνο εσύ.

 

Περεμπιπτόντως, εσύ στα φοιτητικά χρόνια έκανες καμια κατάληψη? Ή αν πρότεινες να γίνει, τι απαντήσεις σου έδωσαν όσοι τελικά δε τη στήριξαν?

 

Εγώ και σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι Μηχανικοί ΤΕ. Προφανώς και οι φοιτητές δεν ξέρουν τι τους περιμένει με το που τελειώσουν τις σπουδές, απλά χρειάζεται να αφυπνιστούν και δυστυχώς δεν υπάρχει ο φορέας να το κάνει. Πρόσφατα ξύπνησαν και οι καθηγητές και ζητάνε συνεχώς ΕΔ για τους απόφοιτους. Προφανώς κατάλαβαν πως τελείωσε το παραμύθι και χωρίς ΕΔ στους απόφοιτους, όλοι θα πηγαίνουν στα κολέγια οπότε θα κλείσουν τα ιδρύματα τους.

 

Και αφού ρωτάς να ξέρεις είμαι από εκείνους που με πολυήμερες καταλήψεις των ΤΕΙ καταφέραμε και πετύχαμε το 2001 την αναγνώριση των ΤΕΙ ως ΑΕΙ. Άρα ξέρω πως μόνο μέσα από αγώνα των φοιτητων θα βγει άκρη.

Edited by stayros
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

Δεν είπα ότι οι πολυτεχνικές σχολές φτιάχτηκαν για να αναλάβουν μόνο το θεωρητικό κομμάτι (δηλαδή την παραγωγή τεχνογνωσίας) και οι τεχνολογικές το εφαρμοστικό. Είπα ότι οι πολυτεχνικές σχολές φτιάχτηκαν για να αναλάβουν και τα δύο, ενώ οι τεχνολογικές μόνο το εφαρμοστικό και μάλιστα εντός περιορισμών, ανάλογων του επιπέδου τους. Δηλαδή για να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τις τεχνολογικές, ιδίως σε μια εποχή που οι επιστήμονες ήταν ακόμα λίγοι.

 

Η νομοθεσία λοιπόν δε λειτούργησε επιλεκτικά υπέρ του ενός και εις βάρος του άλλου, διότι δεν επρόκειτο περί σχολών με το ίδιο επίπεδο σπουδών. Αλλιώς και τότε, γιατί να φτιαχτούν 2 διαφορετικές σχολές στην ίδια πόλη και να μην αυξηθούν απλά οι εισακτέοι της μίας (με αντίστοιχη πτώση του γενικού επιπέδου)?

 

Προβλήματα τη πράξης λύνει και ο απόφοιτος τεχνικού λυκείου που έχει επιλέξει ειδικότητα σχετική με τη δουλειά μας. Θα μπορούσε να λέγεται κι αυτός μηχανικός, όπως πχ ο μηχανικός αυτοκινήτων, όμως όλοι ξέρουμε πως το επίπεδό του είναι χαμηλότερο από του πολυτεχνείου και των τεϊ, άρα θα πρέπει και τα επαγγελματικά του δικαιώματα να περιορίζονται μέχρι εκεί που έχει διδαχθεί.

 

Αν υπάρχει κάποιο λάθος στο παρόν σύστημα, αυτό κατά τη γνώμη μου είναι ότι αυτός που προορίζεται για πολυτεχνίτης δεν έχει ξεκινήσει την τεχνική εκπαίδευση από το σχολείο, μαζί με αυτούς που θα γίνουν μηχανικοί αυτοκινήτων. Και καθένας ανάλογα με την όρεξή του να προχωρά παραπάνω μέχρι να αποκτήσει τα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.