Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αναλώνεστε στα ίδια και στα ίδια συνεχώς.Είπαμε,ΑΔΙΠ.Όσες σχολές αξιολογηθούν θετικά είτε είναι ΤΕΙ είτε Πανεπιστήμια συνεχίζουν κανονικά,όσες αρνητικά να καταργηθούν.Δεν υπάρχει πανεπιστήμιο,τει και δεν ξέρω κι εγω τί.Υπάρχει Ανώτατη Εκπαίδευση η οποία πάσχει και δεν διαφωνεί κανείς.Το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί στο σύνολό του.Δεν έχουνε μόνο τα ΤΕΙ προβλήματα και δεν έχουνε μόνο τα Πανεπιστήμια προβλήματα,έχει προβλήματα η Ανώτατη Εκπαίδευση στο σύνολό της

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

Η εκπαίδευση γενικώς έχει πρόβλημα, όχι μόνο η ανώτατη!

 

Γι΄αυτό αν είδες μιλώ για τεχνική εκπαίδευση που θα αρχίζει από το σχολείο.

 

Κανονικά πρέπει να κλείσουν όλα και να ξαναφτιαχτούν από την αρχή.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Με όλα τα καλά και τα στραβά της αν εκπαίδευσης δεν έχω δει αλλού τέτοια γκρίνια ΑΕΙ,ΤΕΙ και ανάγκη για αλλαγή παρά μόνο από τους μηχανικούς.....Μήπως τελικά η αναδουλειά του κλάδου είναι αυτή που κάνει τους μηχανικούς να μην ξέρουν που να στραφούνε? Αλλού δεν υπάρχει γκρίνια, πρίν από κάποια χρόνια ούτε στους μηχανικούς υπήρχε γκρίνια...Τυχαίο?

Δημοσιεύτηκε

Είναι λογικό να γκρινιάζουν μόνο οι Μηχανικοί ΤΕ αφού οι Λογιστές ΤΕ και οι Νοσηλευτές ΤΕ, οι μόνοι άλλοι που έχουν αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, δεν έχουν πρόβλημα με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Δημοσιεύτηκε

Αποφεύγοντας να απαντώ στα τρολαρίσματα και μόνο γιά ενημέρωση οι σχολές αυτές του σύντομου κύκλου μηχανικού ξεκίνησαν σύμφωνα με την ιστορία από το 1917 . Δηλαδή  κοντεύουν 100 χρόνια και μόνο περιστασιακές δεν είναι .

 

Αυτό που απέμεινε από το διάταγμα του 1995 μετά το 2003 , αν το θεωρήσουμε ισχυρό δίνει απεριόριστα παντού , αφού αυτό που ακυρώθηκε όριζε τους περιορισμούς . :mrgreen:

 

Το ότι άλλαξε η τεχνολογία δεν σημαίνει ότι μειώθηκαν οι γνώσεις .

Απλά η τότε νομοθεσία προέβλεπε Β160 , που ήταν το ισχυρό της εποχής και 

Β120 που ήταν το σύνηθες . Μετά πήγαμε στο Β255 και μετά στην νέα σήμανση .

 

Αυτό δεν άλλαξε .

 

Ακόμα στους συγκοινωνιακούς προέβλεπε έργο αξίας 1.500.000 δρχ .

Τότε όμως είχαμε ισχυρή οικονομία με 2 % πληθωρισμό , το $ στις 30 δρχ  και την χρυσή λίρα στις 300 δρχ . Σήμερα έχουμε το $ στις 300 δρχ /0,90 € και την χρυσή λίρα 10,222,500 δρχ/300 € .

 

 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ο προσδιορισμός "σύντομος κύκλος σπουδών" δε σημαίνει ότι μαθαίνεις και λιγότερα πράγματα? άρα λογικό είναι να έχεις και περιορισμένα δικαιώματα. δε καταλαβαίνω πού έγκειται η αδικία εις βάρος των αποφοίτων του σύντομου κύκλου. εκτός αν στο σύντομο κύκλο μαθαίνεις τα ίδια πράγματα σε λιγότερο χρόνο. αλλά μάλλον μαθαίνεις τα απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις εφαρμογές. και νομίζω ότι γι' αυτό φτιάχτηκαν αυτές οι σχολές. για να εκπαιδεύεται γρήγορα ο κόσμος και να πιάνει άμεσα δουλειά. 

 

Το ζήτημα του πληθωρισμού θα μπορούσε εύκολα να διορθωθεί. Πχ να καθιερωθεί αυτόματη προσαρμογή των δικαιωμάτων στον πληθωρισμό. Ή να πηγαίνουν βάσει της πολυπλοκότητας των κατασκευών. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, κάποια πράγματα που κάποτε φάνταζαν δύσκολα και πολύπλοκα, τώρα μπορεί όντως να μη χρειάζονται σπουδές επιπέδου πολυτεχνείου για να γίνουν. Και κάποια άλλα να μην απαιτούν ούτε και σπουδές "σύντομου κύκλου". Οπότε πρέπει να μιλάμε για εκ βάθρων εκσυγχρονισμό της τεχνικής παιδείας, ξεκινώντας από το σχολείο.

Δημοσιεύτηκε

Μία από τις βασικές παρατηρήσεις της ΑΔΙΠ για τα Πολυτεχνεία ήταν ότι σε πολλά από τα μαθήματα υπάρχει αλληλοεπίκαλυψη της ύλης που σημαίνει ότι ενδεχομένως με έναν προσεκτικό προσδιορισμό της ύλης θα μπορούσαν και εκείνα να γίνουν 4ετούς φοίτησης.Το σύντομου κύκλου που λες για τα ΤΕΙ δεν είναι και τόσο σύντομου,είναι 4 ετούς με 240 ECTS όπως στην συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων μηχανικών παγκοσμίως

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε (edited)
Ο προσδιορισμός "σύντομος κύκλος σπουδών" δε σημαίνει ότι μαθαίνεις και λιγότερα πράγματα? άρα λογικό είναι να έχεις και περιορισμένα δικαιώματα. δε καταλαβαίνω πού έγκειται η αδικία εις βάρος των αποφοίτων του σύντομου κύκλου. εκτός αν στο σύντομο κύκλο μαθαίνεις τα ίδια πράγματα σε λιγότερο χρόνο. αλλά μάλλον μαθαίνεις τα απολύτως απαραίτητα για τις στοιχειώδεις εφαρμογές. και νομίζω ότι γι' αυτό φτιάχτηκαν αυτές οι σχολές. για να εκπαιδεύεται γρήγορα ο κόσμος και να πιάνει άμεσα δουλειά.

 

Για τα ΤΕΙ μην είσαι σίγουρος, Αν είναι η αντιγραφή του γερμανικού συστήματος,τότε ο 4ετής κύκλος σπουδών δεν σημαίνει λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα από τον 5ετή. Ο νόμος άλλωστε,μιλα για παράλληλους τομείς (τεχνολογικός και πανεπιστημιακός).

 

Ο 4ετής χρόνος φοίτησης των σχολών μηχανικής της Κύπρου ή της υπόλοιπης ευρώπης είναι άραγε σύντομου κυκλου? Με την προηγούμενη κατάσταση ήταν σαν το ελληνικό κράτος να έλεγε ότι μόνο αυτό βγάζει μηχανικούς. Και γιατί να θεωρούνται οι 4ετείς σπουδές "σύντομου κύκλου" (240 ECTS) και να μην θεωρούνται οι 5ετείς "υπερβολικού κύκλου" (300 ECTS)?

 

Μάλλον ο πανεπιστημιακός τομέας πρέπει να πλησιάσει τον τεχνολογικό παρά το αντίστροφο. Οι 5ετείς σπουδές σχεδιάστηκαν τότε που δεν υπήρχε ο μεταπτυχιακός κύκλος (1930),για αυτό άλλωστε το υπάρχων ελληνικό σύστημα απονομής ΕΔ δεν προσμετρά τα μεταπτυχιακά διπλώματα. Αν πάλι κάποια ιδρύματα θέλουν 5ετή κύκλο σπουδών,κανένα πρόβλημα,αρκεί να μην εμποδίζουν όλους τους υπόλοιπους μηχανικούς από την άσκηση του επαγγέλματος.

Edited by atsalovergas
Δημοσιεύτηκε (edited)

Το πρωτο και τελευταιο σχολιο που μπορω να κανω με βαση την σχεδον μηδαμινη μου εμπειρια στον  κοσμο (μιας και εχω σχολιασει αρκετα τα αντιστοιχα θεματα που βγαινουν περιπου καθε μηνα) :

 

Πιστευω το ολο θεμα ξεκινησε και ληγει στο οτι για καποιον αυθαιρετο λογο , εν αντιθεση με πολλες μα πολλες αλλες χωρες εχουμε αποφασισει να Ε.Δ. να δινονται βαση τιτλου σπουδων και οχι σε συναρτηση με εμπειρια ειτε εξετασεις, αυτο σε συνδυασμο με την πληρη και καθολικη ανυπαρξια μιας βιομηχανιας (εξαιρω δημοσιο τομεα και θεσεις που δεν βγαινουν ποτε στα σαιτ των εταιριων) στην χωρα εχει οδηγησει σε εναν φαυλο κυκλο , και καθε "διορθωση" που ανακοινωνεται ανα καιρους στην καλυτερη περιπτωση θα εχει την δραση του ντεπον , για μερικες ωριτσες περνάει το συμπτωμα και η ασθενεια παραμενει. 

 

Και οποιος ειναι εστω και λιγο αντικειμενικος ανεξαρτητως το τι λεει και γραφει (και δικαιωμα του) στα φορουμ και σε μπλογκς , αναγνωριζει οτι το γραφειοκρατικο εκτρωμα που υπαρχει συντηρειται μονο και μονο για να δημιουργουνται τεχνητες καταστασεις : εχουμε ανεργια? για να θεσπισουμε κανενα σμπρωξιμο-χαρτιων (paper pushing) να υπαρξει λιγο τζιρος στην αγορα , δεν μας συμφερει να ελεγχουμε την παρανομη δομηση (για τον α ή β λογο ειτε συμφεροντα ειτε γνωστοι γνωστων)? κανενα προβλημα λιγο ακομα paper pushing  για τακτοποιηση 2 σε 1 , χρειαζομαστε ψηφους στο ταδε θεμα , για να δουμε ποιοι θα χωσουν παραπανω λαο οι ΠΕ ή οι ΤΕ? ας τους δωσουμε κατιτίς κλπ κλπ κλπ 

Υπαρχουν αντιστοιχα παραδειγματα απτην σφαιρα των ιατρικων επαγγελματων ? των Λογιστων?απ'οσο ξερω οχι , συμπτωση?

Edited by lefe
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

σε πολλά από τα μαθήματα υπάρχει αλληλοεπίκαλυψη της ύλης που σημαίνει ότι ενδεχομένως με έναν προσεκτικό προσδιορισμό της ύλης θα μπορούσαν και εκείνα να γίνουν 4ετούς φοίτησης.

 

η επικάλυψη είναι γεγονός, το έχω επισημάνει κι εγώ, όμως με μια συμπύκνωση του τρέχοντος προγράμματος στα 4 έτη, θα μπορούσε να εξοικονομηθεί χώρος στο 5ο για νέα μαθήματα που θα κατέβουν από το μεταπτυχιακό επίπεδο. 

 

επαναλαμβάνω ότι δεν υποστηρίζω πως όλα είναι τέλεια στα πανεπιστήμια, αλλά εφόσον υπάρχει κάποια παράδοση αντί να τη χαλάσουμε μπορούμε να την καλλιεργήσουμε κι άλλο. ασχέτως με τις διεθνείς τάσεις, νομίζω πως δεν είναι κακό να έχουμε όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους μηχανικούς μας.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.