BAS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2015 Θέλω να επισημάνω πάλι , ότι οι αναφορές μου αφορούν την ιστορική ανάγκη ίδρυσης των διαφόρων σχολών και σταματούν στην δεκαετία του 1980 , όπου άρχισε η μαζικοποίηση των σχολών και μας οδήγησαν στο φαινόμενο , να εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , αντί γιά 1 στους 10 που ίσχυε μέχρι τότε , οι 7 στους 10 που ισχύει τα τελευταία 20+ χρόνια , ενώ αν προσθέσουμε και όσους πάνε στο εξωτερικό που είναι εύκολο πλέον να πηγαίνουν λόγω ΕΕ , σημαίνει ότι όποιος θέλει να πάει σε τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει την δυνατότητα να το κάνει και πλέον με τα κολλέγια , μπορεί να το κάνει και έξω από το εκπαιδευτικό μας σύστημα , παραμένοντας στο σπίτι του . Ταυτόχρονα , σύμφωνα με όλα τα στοιχεία , έχουμε τεράστιο ποσοστό εγκατάλειψης των σπουδών , μέσω της λιμνάζουσας φοίτησης που υπερβαίνει κατά μέσο όρο το 50 % . Δηλαδή ενώ στην πράξη ανοίξαμε την τριτοβάθμια σε όλους , ώστε να εκπληρωθεί η προσδοκία της Ελληνικής οικογένειας γιά το πτυχίο , έρχεται η αγορά και η πραγματικότητα και τα ίδια τα παιδιά βλέπουν ότι οι σπουδές δεν είναι λύση . Το θέμα όμως είναι ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος , μέχρι να διαπιστωθεί αυτό από τα ίδια , αλλά βέβαια ταυτόχρονα δεν έχουμε έκρηξη της νεανικής ανεργίας , μιά και πολλοί είναι παρακαρισμένοι στις σχολές με ασφάλιση από τους γονείς τους , η από αυτές . Ας δούμε λίγο την σημασία του σύντομου κύκλου σπουδών μηχανικού , που υπήρχε σε πολλές χώρες , είτε ως FH στην Γερμανία , είτε ως polytechnics στην Αγγλία γιά παράδειγμα . Κάθε χώρα δημιουργεί σπουδές γιά να καλύψει τις ανάγκες της οικονομίας της . Εμείς ακολουθήσαμε παραδείγματα ξένων , εν προκειμένω των Γερμανών , γιατί ο αριθμός των ατόμων που μπορούσαν να έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση πριν 100 χρόνια , ήταν ελάχιστος . Υπήρχαν όμως ανάγκες μηχανικών γιά την χώρα οι οποίες έπρεπε να καλυφθούν , είτε γιά τις τρέχουσες εφαρμοσμένες εργασίες , είτε γιά μεγαλύτερα έργα , γιά προώθηση της έρευνας και την δημιουργία εκπαιδευτικών γιά αυτές τις σχολές . Να θυμίσω δε ότι μέχρι το 1964 , υπήρχαν δίδακτρα , εξέταστρα και αγορά βιβλίων , στις σχολές , που σε συνδυασμό με τις άλλες δυσκολίες δεν επέτρεπαν παρά σε ελάχιστους να πηγαίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Μάλιστα ήταν τόσο λίγοι αυτοί που προχωρούσαν μέχρι το 70 , που υπήρχε δικαίωμα ισογείων κτιρίων σε εργοδηγούς , πτυχιούχους της μέσης εκπαίδευσης . Ο νόμος λοιπόν του 1972 αποτύπωνε αυτήν λοιπόν την κατάσταση , όπου οι σχολές υπήρχαν στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη , ενώ μόλις είχαν ξεκινήσει τα περιφερειακά πανεπιστήμια . Ετσι κυρίως στις μικρές πόλεις και στις κωμοπόλεις , ήταν το πεδίο ενασχόλησης των μηχανικών σύντομου κύκλου , όπου μελετούσαν όλες τις κατασκευές που ήταν αναγκαίες στις περιοχές αυτές . Μάλιστα το διάταγμα του 1972 , αποτύπωσε αυτήν ακριβώς την κατάσταση που έδινε δικαίωμα αυτοδύναμης υπογραφής στο σύνολο των έργων σε οικισμούς , χωριά , κωμοπόλεις και μικρές πόλεις , αλλά και στις περισσότερες ιδιωτικές δουλειές στις μεγάλες πόλεις , πέραν των πολυκατοικιών . Με το πέρασμα των χρόνων , οι καταστάσεις άλλαξαν , ο λαικισμός επικράτησε , αλλά το πολιτικό κόστος , δεν επέτρεψε τον εκσυγχρονισμό της χώρας , τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων και μας οδήγησε στην χρεωκοπία της οικονομίας και της κοινωνίας . Το τι πρέπει να γίνει σήμερα , μετά από 30 χρόνια υπερπληθησμού μηχανικών , από πανεπιστήμια , τει και εξωτερικό , είναι προφανές ότι είναι άσχετο με τους λόγους ίδρυσης των σχολών και το γνωστικό τους αντικείμενο . Αρα αφορά άλλη συζήτηση και καλό είναι να μην τις μπλέκουμε , ιδιαίτερα όταν δεν γνωρίζουμε τα ιστορικά δεδομένα .
georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2015 Βασ δεν είναι άσχετο, διότι αν οι λόγοι της ίδρυσης πλέον δεν υφίστανται, δε χρειάζονται και οι σχολές αυτές. Εγώ αν αντιδρώ με το θέμα είναι ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις: μαζοποίηση και λαϊκισμός. Στην εποχή σου έπρεπε να είσαι καλός για να μπεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τώρα πρακτικά μπαίνεις χωρίς εξετάσεις! Οπότε άλλο οι σχολές εκείνες που έβγαλες και συ και άλλο τα σημερινά τεϊ. Δεν είναι κακό να σπουδάζουν όλοι, αλλά αυτό να προκύπτει από άνοδο του επιπέδου, όχι από πτώση των στάνταρτς. Και τώρα θέλουμε αυτό να επεκταθεί και στα πανεπιστήμια με τη διάσπαση σε κύκλους σπουδών. Κάπου έχεις αναφέρει τον όρο τεϊοποίηση των πανεπιστημίων. πολύ πετυχημένος!
BAS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2015 Αλλη είναι όλη η παιδεία σήμερα . Και τα πανεπιστήμια . Καμμία σχέση με το παρελθόν . Και μιλάω γιά τα κεντρικά , όχι γιά τα πολλά περιφερειακά που είναι παιδικές χαρές . Οπως και τα λύκεια βέβαια . Αλλά αυτή η συζήτηση ενοχλεί την γενιά σου και την αποφεύγω . Πρέπει να κλείσουν πολλές σχολές σε πανεπιστήμια και τει , πρέπει να δούμε πως θα δουλεύουμε - ετε , εσείς οι νεώτεροι , σε ομάδες η ατομικά όπως εμείς . Η διάσπαση είναι γεγονός και πρέπει να γίνει είτε με δύο πτυχία , είτε με την μορφή της ροής , ενώ τα ΕΔ πρέπει να απονέμονται με την εμπειρία . Γενικά το θέμα έχει βρωμίσει από την απραξία δεκαετιών και τώρα πρέπει να λυθεί με κάποιο τρόπο , που δεν θα αδικήσει πολύ κανένα , αλλά λίγο όλους . 2
dpa2007 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2015 (edited) Γνωρίζουμε αν έχει προχωρήσει το όλο θέμα ή έχει μείνει στην εξαγγελία προς το παρόν; Edited Μάρτιος 17 , 2015 by dpa2007
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2015 Ε καλα μια συζήτηση έγινε δεν πιστευω να το πήρε κανεις σοβαρά.. Sent from my iPhone using Tapatalk
georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2015 Εξ άλλου διαψεύστηκε αυτή η είδηση!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα