Μετάβαση στο περιεχόμενο

Hλεκτροδότηση κοινόχρηστων χώρων - γκαράζ και χρέωση ΔΕΗ


Recommended Posts

Συνάδελφοι, καλημέρα.

Στην πολυκατοικία όπου διαμένω, υπάρχουν 5 γκαράζ κλειστά.

Το ένα από αυτά έκανε αλλαγή χρήσης και θα γίνει μαγαζί. Αφού εύχομαι ειλικρινά καλές δουλειές στην συγκάτοικο ιδιοκτήτρια ειδικά τέτοιες μέρες που ζούμε, έχω την απορία, μήπως το μαγαζί της ηλεκτροδοτείται από το κοινόχρηστο ρεύμα;

Η ίδια μου έχει πει ότι τα γκαράζ ηλεκτροδοτούνται από το εκάστοτε διαμέρισμα, αλλά δεν σημαίνει κάτι αυτή η δήλωση αφ' ενός διότι είναι άσχετη (χωρίς αυτό να είναι κακό), αφετέρου όταν ηλεκτροδοτήθηκε η πολυκατοικία και είχαν κατοικηθεί κάποια διαμερίσματα, υπήρχαν κάποια γκαράζ αδιάθετα, τα οποία διατέθηκαν αργότερα σε κάποιους ενοικιαστές και δεν γνωρίζω να έγινε κάποια ηλεκτρολογική εργασία σύνδεσης των γκαράζ με τον πίνακα των διαμερισμάτων που τελικώς διατέθηκαν.

Άσε που δεν νομίζω οι ηλεκτρολόγοι του εργολάβου να μπήκαν σε αυτά τα έξοδα εγκατάστασης!

 

Σε ένα άλλο γκαράζ δε, λειτουργεί κλιματιστικό γιατί ο ιδιοκτήτης φτιάχνει διάφορες κατασκευές και το έχει κάνει εργαστήριο.

 

Αυτό που έχω σκεφτεί να κάνω σιωπηρά, για να διαπιστώσω τι γίνεται χωρίς να εκθέσω κανέναν ούτε και να παρεξηγηθώ, είναι όταν λειτουργεί ο χώρος του κάθε γκαράζ να κατεβάσω τον γενικό του κοινόχρηστου ρεύματος, να δω αν θα σβήσει κανένα φως.

 

Οι λογαριασμοί ΔΕΗ τον τελευταίο καιρό μας έχουν έρθει λίγο φουσκωμένοι σε σχέση με το παρελθόν (400 και 500€ λογαριασμός διμήνου για πολυκατοικία με 8 διαμερίσματα και λίγη σχετικά κίνηση του ασανσέρ, ενώ παλαιότερα ερχόταν 250-300€). Θα τσεκάρω με τον διαχειριστή καταναλώσεις και χρεώσεις kwh, και θα κάνω έναν έλεγχο μήπως κάποιο μοτέρ στο συγκρότημα πιεστικού τραβάει πολλά Α, μήπως έχουν χαλάσει οι "φούσκες" του πιεστικού και υπάρχουν πιο πολλές εκκινήσεις από το κανονικό, κλπ...

Αλλά και πάλι, μου φαίνονται πολλά!

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που έχω σκεφτεί να κάνω σιωπηρά, για να διαπιστώσω τι γίνεται χωρίς να εκθέσω κανέναν ούτε και να παρεξηγηθώ, είναι όταν λειτουργεί ο χώρος του κάθε γκαράζ να κατεβάσω τον γενικό του κοινόχρηστου ρεύματος, να δω αν θα σβήσει κανένα φως.

 

 

θεωρώ ότι στο πλαίσιο μιας γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας, φανερά, πρέπει να γίνει "κατέβασμα" της ασφάλειας του μετρητή για κάθε διαμέρισμα για να δείτε τι ηλεκτροδοτεί κάθε μετρητής... είναι η μόνη απλή λύση για να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα, χωρίς να υπάρχουν υπόννοιες εκατέρωθεν....!

Link to comment
Share on other sites

Φανερά πρέπει να μου δοθεί κάποια αφορμή για να το κάνω, βέβαια μπορώ να πω ότι θα κάνουμε έλεγχο διαρροών του μετρητή, αλλά αν κάποιος ξέρει ότι κάνει παράτυπη χρήση και θέλει να αποφύγει την χρέωση θα έχει φροντίσει την ώρα της ΓΣ να έχει αποσυνδέσει τις καταναλώσεις του.

Link to comment
Share on other sites

Εγω παντως 2 φορες εχω συναντησει τροφοδοτηση γκαραζ απο τον πινακα του σπιτιου.Ολα ειναι απο το κοινοχρηστο της πολυκατοικιας και διαθετουν μονο φως και σπανια ρευματοδοτες.

Μου εχει τυχει πολλες φορες ιδιοκτητες γκαραζ που εχουν μονο φως να μου ζητησουν να τους βγαλω και ρευματοδοτη για καταψυκτη κλπ.

Link to comment
Share on other sites

ειναι απλο να ελεγθουν οι τροφοδοσιες, με κατεβασμα του κοινοχρηστου, παρουσια ολων ομως. Αν και πιστευω οτι η τροφοδοσια γινεται απο το κοινοχρηστο. Καλα ξεμπερδεματα..........

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει μία (κακή) συνήθεια απο τους ηλεκτρολόγους να ηλεκτροδοτούν ιδιοκτησίες όπως ιδιόκτητες υπόγειες αποθήκες και θέσεις στάθμευσεις σε υπόγεια γκαράζ (που έχουν μάλιστα χιλιοστά ιδιοκτησίας) απο το κοινόχρηστο ρολόι της ΔΕΗ.

Ο λόγος είναι καθαρά τεχνικός και οικονομικός. Πολλές φορές ο κατασκευαστής δεν έχει καθορίσει την κατανομή των αποθηκών και γκαράζ ανα διαμέρισμα ή αν το έχει καθορίσει μπορεί να γίνουν αλλαγές κατά την πώληση των διαμερισμάτων και των αποθηκών και των γκαράζ. Ετσι λοιπόν σχεδόν ποτέ δεν είναι δυνατόν ιδιόκτητητες αποθήκες και γκαράζ να ηλεκτροδοτηθούν απο το ιδιόκτητο πίνακα στο διαμέρισμα ή απο το ιδιόκτητο ρολόι.

Τα παραπάνω ισχύουν μόνον για οριζόντιες ιδιοκτησίες με χιλιοστά ιδιοκτησίας. Θέσεις παρκιν στην πιλοτή που δεν έχουν χιλιοστά και ιδιοκτήτη (ακόμα και αν έχουν κλειστεί παρανόμως σαν δωμάτια) τροφοδοτούνται πάντα και νόμιμα απο το κοινόχρηστα ρολόι της ΔΕΗ.

 

Υπάρχει περίπτωση ο κοινόχρηστος λογαριασμός της ΔΕΗ να έχει χρεώσεις υπέρ δήμου για Δημοτικά τέλη και φόρους για τις κοινόχρηστες επιφάνειες που ηλεκτροδοτούνται απο το κοινόχρηστο ρολόι της ΔΕΗ και επίσης χρέωση για τέλος Ακίνητης Περιουσίας που αφορά ιδιοκτησίες (αποθήκες και υπόγεια γκαράζ) που επίσης ηλεκτροδοτούνται απο το κοινόχρηστο ρολόι της ΔΕΗ. Αυτή είναι και η σωστή τεχνική και διαδικασία.

 

Τα παλιά χρόνια οι μηχανικοί δήλωναν κατά λάθος σαν κοινόχρηστους χώρους το άθροισμα των κοινόχρηστων χώρων και των ιδιοκτησιών. Αυτό είναι λάθος. Τα τελευταία χρόνια με το χαράτσι, τον ΕΝΦΙΑ κλπ βγήκαν στην επιφάνεια πολλές λανθασμένες δηλώσεις των μηχανικών που διορθώθηκαν με νέες δηλώσεις τους στον Δήμο. Τα τεχνικά λάθη όμως δεν μπορούν να διορθωθούν.

 

Η ΔΕΗ κρατάει αρχείο με τις δηλώσεις των μηχανικών που κάνουν για την έναρξη ηλεκτροδότησης του κτιρίου. Προσοχή όμως. Οποιαδήποτε τροποποίηση επιφανειών στον κοινόχρηστο λογαριασμό της ΔΕΗ, δηλώνεται πρώτα απο τον μηχανικό στο Δήμο και μετά ο Δήμος ενημερώνει την ΔΕΗ για τα χιλιοστά που πρέπει να χρεώσει η ΔΕΗ τον πελάτη, για λογαριασμό του Δήμου.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Για το συγκεκριμένο γκαράζ (που είχε αγορασθεί πρώτο) διεξήχθη δοκιμή, κατεβάζοντας τον Γενικό Διακόπτη από τον κοινόχρηστο πίνακα, και το γκαράζ συνέχιζε να έχει ηλεκτροδότηση, οπότε πιθανότατα παίρνει ρεύμα από τον πίνακα του διαμερίσματος.

Κατά πόσο είναι ασφαλές να υποθέσω το ίδιο και για τα υπόλοιπα;

Link to comment
Share on other sites

Κάτι που συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το εξής:

 

Από κάθε διαμέρισμα κατεβαίνει μία παροχή προς ένα (κοινό) μπουάτ.

Από το μπουάτ, φεύγουν παροχές προς κάθε γκαράζ.

 

Όταν ξεκαθαριστεί ποιος χρησιμοποιεί κάθε γκαράζ, γίνεται στο μπούατ η σύνδεσή του με το αντίστοιχο διαμέρισμα.

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.