Big Engineer Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Καλά τα παραπάνω ΠΔ αλλά δεν θα πρεπε να είναι λίγο πιο συγκεκριμένα. Ας πούμε εγώ που είμαι κοντά στο να πάρω το πτυχίο μου από το Τει Πειραιά και τελειώνω μηχανολόγος μηχανικός πόσο πρόσβαση έχω πάνω στις μελέτες και πόσο μπορώ να επεκτείνω την άδειά μου με βάση την εμπειρία?
dim10 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Κάθε κλάδος παραπονιέται για τα δικαιώματα που έχουν άλλοι εις βάρος του αλλά όχι για αυτά που έχει ο ίδιος εις βάρος των άλλων. Pathetic και γελοίο. Ντροπή και καλά να πάθουν.
georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Κατ αρχάς το δημοσιευθέν κείμενο έχει αρκετές επιστημονικές ασυνέπειες: δίνει σε μας τους πμ τις εδαφολογικές μελέτες που είναι κάτι εντελώς άσχετο με την εδαφομηχανική που μάλλον είχε στο νου του ο συντάξας. επίσης μας δίνει τις υδρογεωλογικές που δεν ήταν μέχρι πρότινος δικές μας, αλλά δε μας δίνει τη διαχείριση υδατικών πόρων και τις υδρεύσεις - αποχετεύσεις που είναι κομμάτι των μέχρι τώρα υδραυλικών έργων. μάλλον ξεχνάει ότι όλα αυτά τα αντικείμενα δεν απευθύνονταν μόνο σε πολυτεχνίτες αλλά και σε οικονομολόγους, κοινωνιολόγους, γεωλόγους, χημικούς, βιολόγους, γεωπόνους, δασολόγους κλπ. Προκύπτουν κι άλλα θέματα τώρα: τι θα γίνουν οι τομείς των τμημάτων που το αντικείμενό τους δε θα οδηγεί πια σε επαγγελματικά δικαιώματα? Πιθανώς όσοι απόφοιτοι εργάζονται ήδη σε τέτοια αντικείμενα να μη χάσουν τα δικαιώματά τους, αλλά εντός σχολών θα υπάρξουν αλλαγές. Οι τοπογράφοι από τα ΑΕΙ είναι και Αγρονόμοι , ειδικότητα με την οποία μπορούν να σχεδιάσουν και να μελετήσουν ότι έχει σχέση με αγροτική παραγωγή και τεχνολογία ή έργα εκτός των μεγάλων πόλεων . Διδάσκονται επομένως ότι γνώσεις απαιτούνται για την εκπλήρωση αυτών των δικαιωμάτων τους , τα οποία περιορίζονται ακριβώς σε αυτά τα θέματα τόσο σε κτιριακά όσο και υδραυλικά , οδοποιία κλπ Αυτά τα διδάσκονται και οι πολιτικοί μηχανικοί, ωστόσο υπάρχουν και οι γεωπόνοι στη μέση που έχουν αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι άδικα μιας και διδάσκονται και κείνοι τις σχετικές επιστήμες. Ίσως θα πρεπε το πολυτεχνείο να συνεργαστεί με τη γεωπονική σχολή και όσες άλλες σχολές σχετίζονται με δικαιώματα και να προκύψουν νέες ειδικότητες μηχανικών, από το πάντρεμα γνωστικών αντικειμένων. Μεταρρύθμιση δεν είναι να κάνεις copy paste τα δικαιώματα από πινακάκι σε πινακάκι, αλλά το να καταργήσεις τις ίδιες τις ειδικότητες και να τις ξαναφτιάξεις από το μηδέν με νέα ονόματα, νέα προγράμματα σπουδών, νέες αρμοδιότητες, νέους τρόπους άσκησης του επαγγέλματος. Να κάνεις πάντρεμα γνωστικών αντικειμένων και να βγουν πρωτότυποι και επίκαιροι συνδυασμοί. 1
Giorgos1987 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Συγγνώμη αν σας κουράσω απλά κάθε λεπτομέρεια πρέπει να την γνωρίζουμε...! Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Υφυπουργός Ιωάννης Πανάρετος Προεδρικά Διατάγματα για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα 05 / 12 / 2010 Από το γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ι. Πανάρετου, ανακοινώνεται ότι όλα τα σχέδια των Προεδρικών Διαταγμάτων για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα που εκκρεμούσαν και για τα οποία είχε προηγηθεί δημόσια διαβούλευση και συζήτηση στην κοινή συνεδρίαση των Συμβουλίων Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, εστάλησαν υπογεγραμμένα στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης για να προωθηθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον απαραίτητο νομικό έλεγχο. Τα διατάγματα αυτά είναι τα εξής: 1. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων α) Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος, β) Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης, γ) Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος και δ) Οικολογίας και Περιβάλλοντος της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) 2. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων α) Κλωστοϋφαντουργίας, β) Οχημάτων, γ) Τεχνολογίας Αεροσκαφών και δ) Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) 3. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων α) Ηλεκτρολογίας, β) Μηχανολογίας, γ) Ενεργειακής Τεχνολογίας και δ) Αυτοματισμού της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) 4. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του ΤμήματοςΝαυπηγικής της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) 5. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων α) Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου, β) Αρχιτεκτονικής Τοπίου, γ) Γεωργικής Μηχανολογίας και Υδάτινων Πόρων και δ) Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) 6. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του Τμήματος Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών της Σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) 7. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων α) Πολιτικών Δομικών Έργων, β) Πολιτικών Έργων Υποδομής, γ) Τοπογραφίας και δ) Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (T.E.I.) 8. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του ΤμήματοςΑνακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ι.) Σχέδια Π.Δ για Τμήματα Πανεπιστημίων 9. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων Βιολογίας των Πανεπιστημίων. 10. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Διπλωματούχων της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Συνάδελφε δεν ξέρω γιατί ποστάρεις εδώ ένα κείμενο του 2010, αυτά τα ΠΔ που περιγράφει το κείμενο δεν εκδόθηκαν ποτέ και δεν έχουν σχέση με το θέμα. Τοτε υποσχόταν ο Πανάρετος ως υφυπουργός οτι θα εκδόσει τα ΠΔ τα οποία όταν φυσικά βγήκαν στην φόρα ως προσχέδια αναφερόντουσαν για ενιαίο ΤΕΕ για επίπεδα επαγγελματικής ευθύνης και όρια τεχνικής ευθύνης, γενικά ασάφειες οι οποίες απαιτούσαν την έκδοση πολλών άλλων εγκυκλίων και διευκρινιστών διαταγμάτων ώστε να θεωρηθεί εφαρμόσιμο. Όπως περιμέναμε λοιπόν τα ΠΔ στάλθηκαν στο ΣτΕ για έγκριση και τα απέρριψε αφού δεν ήταν εφαρμόσιμα.
Didonis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2015 Ότι να ‘ναι, όπου να ‘ναι και ότι βρέξει ας κατεβάσει… αυτό μένει στο τέλος ως συμπέρασμα για τον κόσμο. Οπότε λογικό και η όποια απαξίωση του ρόλου και του έργου.
Paul_Mix Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 26 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 26 , 2015 Το θεμα με τα επαγγελματικα δικαιωματα ειναι σοβαρο και πρεπει να ασχοληθουμε. Αυτο σημαινει ομως οτι εχουμε εξασφαλισει οτι θα καταβαλλουμε τις εισφορες του ΤΣΜΕΔΕ και θα εξασκουμε αυτα τα επαγγελματικα δικαιωματα
pax_areti Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 26 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 26 , 2015 Για να είμαστε και λίγο σοβαροί.. ποιος σοβαρός και υπεύθυνος αρχιτέκτονας θα κάνει στατικά 6όροφης οικοδομής;; και ποιος σοβαρός και υπεύθυνος πολιτικός μηχανικός θα κάνει αρχιτεκτονικά κτιρίων και τοπίου π.χ. σε ένα συγκρότημα κατοικιών 10στρ; για να καταλάβουμε το γελοίο της υπόθεσης ας φανταστούμε μια εξαώροφη οικοδομή 2.000 τ.μ., στην οποία κάνει την αρχιτεκτονική μελέτη ο πολιτικός μηχανικός και την στατική ο αρχιτέκτονας!!! Επιτέλους! οι νόμοι ας βασίζονται στις αρχές της επιστήμης και της λογικής και όχι στη διαστρεβλωμένη πραγματικότητα των συμφερόντων και των παράλογων κεκτημένων. Είναι άλλο πράμα να διδάσκεσαι στατική για να μπορείς να κατανοείς την εφικτότητα αυτού που σχεδιάζεις και άλλο να παίρνεις την ευθύνη για τις ζωές των ανθρώπων!! και μάλιστα με τη σφραγίδα του νόμου. Αντίστοιχα και για τους τοπογράφους.. ποιος τοπογράφος φαντάζεται τον εαυτό του να κάνει στατικά κτιρίων; με ποια λογική θα μπορεί να τα υπογράφει.. ότι να ναι. Τελικά αν ξεκινήσει κάτι στραβά δύσκολα διορθώνεται.. αυτή η χώρα φαίνεται καταδικασμένη στον παραλογισμό. Προφανώς οι περισσότεροι συνάδελφοι που υποστηρίζουν ότι οι πολιτικοί μηχανικοί πρέπει να υπογράφουν μόνο στατικά και οι αρχιτέκτονες μόνο αρχιτεκτονικά ζουν και εργάζονται σε μεγάλες πόλεις.Θα τους καλούσα να σκεφτούν και αυτούς που εργάζονται σε μικρά νησιά όπως εγώ όπου οι άδειες περιορίζονται ως επί το πλείστον σε διώροφα με υπόγειο και σε μικρές επισκευές οι οποίες κάποιες φορές απαιτούν μόνο αρχιτεκτονικά. Πως θα μπορούσατε να ζήσετε λοιπόν εσείς εδώ μόνο με τα στατικά? Και χωρίς να υπάρχουν και ιδιαίτερα δημόσια έργα? Ποιος θα μας δώσει πίσω τα χρήματα που επενδύσαμε τόσα χρόνια και επενδύουμε σε αρχιτεκτονικά προγράμματα κ.λ.π. Ήδη μας έχει στοιχίσει ακριβά το άρθρο 8 με τους παραδοσιακούς οικισμούς και έχω διαπιστώσει ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι Π.Μ. σε Αθήνα και Θεσ/νίκη έχουν πλήρη μεσάνυχτα για το συγκεκριμένο άρθρο το οποίο ψηφίστηκε στα μουλωχτά και ήταν η αρχή του τέλους μάλλον. Επίσης δεν ξέρω ποιο ήταν το πρόγραμμα σπουδών των παλιών συναδέλφων Π.Μ. αλλά εγώ προσωπικά από το 2000-2005 έχω διδαχθεί οικοδομική σε κάθε εξάμηνο μέχρι το 4ο έτος μέχρι και για 5όροφο και αρχιτεκτονικό σχέδιο σε υπολογιστή. Σέβομαι τον κλάδο των αρχιτεκτόνων γι αυτό και λέω ότι θα έπρεπε να υπάρξουν κάποια κριτήρια. Πχ δεν υπογράφουν οι Π.Μ. αρχιτεκτονικά από κάποιους ορόφους και πάνω ή από ορισμένο όγκο και πάνω και αντίστοιχα οι αρχιτέκτονες για τα στατικά. Προσωπικά ξέρω συναδέλφους αρχιτέκτονες οι οποίοι γνωρίζουν να κάνουν στατικά επειδή έχουν ασχοληθεί πάρα πολύ μόνοι τους όπως κι εγώ έχω δεχθεί αρκετές φορές συγχαρητήρια ακόμα και από τις αρχιτεκτονικές επιτροπές για τα σχέδιά μου. Απλά το αναφέρω για να δείξω ότι δεν είναι απόλυτο το ότι οι γνώσεις σου περιορίζονται σε αυτά που διδάχθηκες στη σχολή. Κάθε ένας εξελίσσεται μόνος του. Δεν μπορεί να ξυπνάς ένα πρωί και να βρίσκεσαι χωρίς δουλειά γιατί πιστέψτε με για τα μικρά μέρη όπου υπάρχουν μόνο μικρά τεχνικά γραφεία αυτό ισοδυναμεί με εξόντωση. 4
sdim Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 26 , 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 26 , 2015 (edited) To Π.Δ. βλέπω δεν αναφέρει τίποτα για τις "απλές μελέτες" Η/Μ. Αυτό σημαίνει πως πλέον δεν θα έχουν δικαίωμα υπογραφής Η/Μ ή θα παραμείνει και ο παλιός νόμος για τις "απλές μελέτες"; Μου κάνει εντύπωση πάντως πως δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς ούτε ένα αντίστοιχο μάθημα. Υπάρχει σχολή Αρχιτεκτόνων ή Π/Μ που να παραδίδονται μαθήματα: - ηλεκτροτεχνίας - ηλεκτρικών μηχανών - μεταφοράς θερμότητας - θέρμανση - κλιματισμός* - θερμοδυναμική - λέβητες* - πιεστικά δοχεία* * οι μελέτες με αστεράκι δεν περιλαμβάνονται στις απλές μελέτες ανεξαρτήτως ισχύος και μόνο Η/Μ/Ν δικαιούνται να τις υπογράψουν. Edited Μάρτιος 26 , 2015 by sdim
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα