Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εργο είχε προθεσμία για να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2014. Ολοκληρωθηκε και εγινε η βεβαιωση περαίωσης με ημερομηνία Δεκεμβρίου. Το τιμολόγιο του αναδόχου όμως κόπηκε το 2015.

Τώρα δεν πληρώνουν και λένε ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα, αφού το έργο περαιώθηκε το 2014, τότε και το τιμολόγιο έπρεπε να κοπεί το 2014. Αφού όμως το τιμολόγιο κόπηκε το 2015, τότε δεν μπορούν να πληρώσουν.

Edited by Paul_Mix
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε καλημέρα

 

Καταρχήν μιλάμε για δημόσιο η για ιδιωτικό έργο ???

 

Στο δημόσιο το τιμολόγιο θα πρέπει να εκδοθεί αφού εγκριθεί ο λογαριασμός από την υπηρεσία και εντός του έτους έγκρισης του λογαριασμού.

 

Στο ιδιωτικό έργο θα έπρεπε να τιμολογήσεις εντός του 14 το  έργο που έχεις εκτελέσει. Το θέμα το αντιμετωπίζει ο λογιστής σου.

 

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πληρωθείς φτάνει να έχεις σύμβαση.

Δημοσιεύτηκε
Συμφωνω με τον συνάδελφο σε αυτά που γράφει αλλα το πιο σίγουρο είναι να το δεις με το λογιστή.

 

Παρ' όλα αυτά δες και τα παρακάτω:

 

1) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 15 του άρθρου 12 του Κ.Β.Σ. (με την επιφύλαξη να έχει αντικατασταθεί το άρθρο από άλλον κώδικα), τα τιμολόγια του αναδόχου δημόσιου τεχνικού εκδίδονται μέχρι το τέλος της διαχειριστικής περιόδου μέσα στην οποία έγινε η πιστοποίησή τους (ΠΟΛ.1082/4.6.2010Εγκύκλιος Διαταγή του Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία τα τιμολόγια του υπεργολάβου προς τον ανάδοχο εκδίδονται με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου, όχι όμως πέραν της διαχειριστικής περιόδου του υπόχρεου σε έκδοσή τους).

 

2) Συνέπεια της μη εμπρόθεσμης έκδοσης του τιμολογίου ίσως θα είναι να μην γίνει θεώρηση του σχετικού εντάλματος από την υπηρεσία επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη VII Τμήματος του Ελ. Συνεδρίου11/2009: Πληρωμή 1ου λογαριασμού του έργου «Αγροτική οδοποιΐα Δ.Δ....». Μη κανονική η δαπάνη, καθόσον το συννημμένο στο Χ.Ε. τιμολόγιο του φερόμενου ως δικαιούχου επιτηδευματία, βάσει του οποίου έγινε η εκκαθάριση της δαπάνης, εκδόθηκε μετά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου, εντός της οποίας έγινε η πρώτη πιστοποίηση του έργου, που αυτό αφορούσε, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 12 παρ. 14 και 15 του π.δ.186/1992. Όμοιες οι 364, 365, 366/2009 πράξεις του ιδίου Τμήματος).

 

3) Η μη εμπρόθεσμη έκδοση του τιμολογίου αναφορικά με τα δικαιώματα του αναδόχου με την καταβολή της αμοιβής του, δεν φαίνεται να κωλύεται η άσκησή τους αφού η ύπαρξη του τιμολογίου δεν αποτελεί προϋπόθεση ούτε για τη δικαστική επιδίωξη καταβολής της αμοιβής, ούτε για τη διακοπή των εργασιών λόγω μη πληρωμής λογαριασμού ή την τοκοφορία του λογαριασμού (66/2010 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας : «....... το Δικαστήριο λαμβάνοντας υπ’ όψιν, ότι η ένδικη οφειλή συνίσταται στην αξία των εργασιών και στον αναλογούντα ΦΠΑ, ο οποίος, όμως, δεν περιλαμβάνεται στο κατά νόμον περιεχόμενο των λογαριασμών ούτε αποδεικνύεται ότι έχει αποδοθεί και από πότε στο Δημόσιο, κρίνει ότι ο τόκος υπερημερίας πρέπει να υπολογισθεί μόνο επί των ποσών των οφειλομένων εργασιών»).

 

Αρα, σε περίπτωση που παρέλθει η διαχειριστική περίοδος μέσα στην οποία έγινε η πιστοποίηση του λογαριασμού και δεν εκδοθεί το σχετικό τιμολόγιο, ο ανάδοχος, (νομίζω) πέραν του προστίμου που θα του επιβληθεί κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του Νόμου 2523/1997, θα υποχρεωθεί, λόγω της πιθανής άρνησης του επιτρόπου να θεωρήσει το σχετικό ένταλμα πληρωμής, να διεκδικήσει δικαστικά την αμοιβή του.

 

 

 

Δημοσιεύτηκε

 

Στο δημόσιο το τιμολόγιο θα πρέπει να εκδοθεί αφού εγκριθεί ο λογαριασμός από την υπηρεσία και εντός του έτους έγκρισης του λογαριασμού.

 

Έχω την αίσθηση ότι το τιμολόγιο κόβεται ταυτόχρονα με την υποβολή του λογαριασμού στην Προϊσταμένη Αρχή (μετά την έγκριση από την διευθύνουσα υπηρεσία).

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη καλημέρα,

νομίζω, χωρίς να είμαι και τόσο σίγουρος, ότι αυτό που λές αφορά στα δημοτικά έργα που πέραν του ν.3669 διέπονται και από το Π.Δ. 171/1987.

Στο άρθρο 13 παρ. 1 αναφέρει ότι οι καταβολές του εργολαβικού ανταλλάγματος στον ανάδοχο γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Β.Δ. της 17. 5/17. 6. 1959 «περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των δήμων και κοινοτήτων» (δεν νομίζω να έχει αλλάξει αυτή η συγκεκριμένη υποχρέωση με νεώτερο νόμο).

Εκεί γράφει ότι ο έλεγχος του λογαριασμού περιλαμβάνει τον έλεγχο της «νομιμότητος των επισυναπτομένων κεκανονισμένων δικαιολογητικών και τον προσδιορισμόν του δικαιώματος του δικαιούχου, συντασσομένης επί των σχετικών καταστάσεων τιμολογίων, πιστοποιήσεων ή λογαριασμών πράξεως …… (άρθρο 22 παρ. 1), στα δε δικαιολογητικά που απαιτούνται για την πληρωμή εργολαβιών περιλαμβάνεται, πέραν του τιμολογίου, πιστοποίησις εις διπλούν συντασσομένη παρά του επιβλέποντος μηχανικού δια πλήρως τετελεσμένας εργασίας. (άρθρο 26 παρ. 7 εδ. α΄).

 

Αρα, στην περίπτωση δημοτικών έργων, για να «τρέξει» η προθεσμία για έλεγχο του λογαριασμού από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία απαιτείται η σχετική πιστοποίηση να είναι υπογεγραμμένη από τον επιβλέποντα του έργου και να συνοδεύεται από το σχετικό τιμολόγιο του αναδόχου.

 

Ολα τα παραπάνω να τα κλείσω γύρω από το ότι "δεν είμαι και τόσο σίγουρος"  :grin:

Δημοσιεύτηκε

 

Αρα, σε περίπτωση που παρέλθει η διαχειριστική περίοδος μέσα στην οποία έγινε η πιστοποίηση του λογαριασμού και δεν εκδοθεί το σχετικό τιμολόγιο, ο ανάδοχος, (νομίζω) πέραν του προστίμου που θα του επιβληθεί κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του Νόμου 2523/1997, θα υποχρεωθεί, λόγω της πιθανής άρνησης του επιτρόπου να θεωρήσει το σχετικό ένταλμα πληρωμής, να διεκδικήσει δικαστικά την αμοιβή του.

 

 

Κάνοντας ορισμένες σκέψεις μιας και δεν το έχω αντιμετωπίσει.

 

1. Πως θα σε βρεί η εφορία ότι έκοψες τιμολόγιο σε άλλη χρήση από την ημερομηνία έγκρισης του λογαριασμού για να σου καταλογήσει πρόστιμο?

 

2. Σε ένα δημόσιο έργο πλέον ο 1ος Λογαριασμός πάει στον επίτροπο και οι υπόλοιποι όχι.

 

Άρα μήπως πρακτικά ξεπερνιέται το θέμα αναίμακτα?

Δημοσιεύτηκε

ποτέ έκανες λογαριασμό ;

 

θεωρητικά το τιμολόγιο κόβεται όντος της χρήσης ή ένα μηνά μετά την έκδοση του λογαριασμού 

 

στην θέση σου θα έκανα ορθή επανάληψη του λογαριασμού σε συνεννόηση με τον επιβλέποντα και την τεχνική υπηρεσία .

 

λογαριασμός μπορείς να κάνεις και μετά την βεβαίωση περαίωσης του έργου δηλ δεν είναι υποχρεωτικό να έχεις τιμολογήσει εντος της συμβατικής προθεσμίας

 

Δημοσιεύτηκε

Πέραν του θέματος με τη ΔΟΥ, το πρόβλημα είναι ότι η υπηρεσία (για λογιστικούς λόγους) θέλει τα παραστατικά εντός του έτους περαίωσης του έργου. Αλλιώς θα πρέπει να το δηλώσουν ως συνεχιζόμενο (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για εγκρίσεις από άλλους φορείς). 

Συνεννοήσου με την υπηρεσία και το λογιστή σου.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.