Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Γεια σας,

 

είναι δυνατό σε σύσταση κάθετης ιδιοκτησίας να οριστούν ποσοστά δικαιώματος που δεν αντιστοιχούν στα εμβαδά κάθε ιδιοκτησίας?

 

παράδειγμα:

οικόπεδο 300 μ2 με μέγιστη δόμηση 240.

 

με την κανονική μέθοδο εστω ότι χωρίζεται σε δύο τμήματα μέσω κάθετης τα οποία:

α) εμβαδό 200 μ2 με δικαίωμα : 200/300 * 240 = 160 μ2 δικαίωμα δόμησης

β) εμβαδό 100 μ2 με δικαίωμα: 100/300 * 240 = 80 μ2 δικαίωμα δόμησης

 

θα μπορούσε με απο κοινού συμφωνία να καθοριστούν διαφορετικά δικαιώματα?

πχ.

α) εμβαδό 200 μ2 με δικαίωμα 120 μ2

β) εμβαδό 100 μ2 με δικαίωμα 120 μ2

 

επίσης θα πρέπει κάθε τμήμα κάθετης να έχει πρόσβαση σε δρόμο ? αν αυτό δεν είναι εφικτό μπορούμε να καθορίσουμε κοινόχρηστο χώρο εντός του οικοπέδου ώστε να έχουν πρόσβαση όλοι ?

 

βασίλης

Edited by Vasili
  • Απαντήσεις 60
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

"επίσης θα πρέπει κάθε τμήμα κάθετης να έχει πρόσβαση σε δρόμο ? αν αυτό δεν είναι εφικτό μπορούμε να καθορίσουμε κοινόχρηστο χώρο εντός του οικοπέδου ώστε να έχουν πρόσβαση όλοι ?

 

βασίλης"

 

και βεβαια δεν απαιτειται να εχουν "προσοψη" ολες οι καθετες

Απλα, οριζεις εξ αρχής κοινοχρηστους διαδρομους...αλλα ειναι λιγο μπερδεμενο

Καλυτερα να ορισεις την με προσωπο στο  δρομο "αυτοτελως"...αρα αυτη εχει και προσωπο και προσβαση στον δρομο,

 

και για την πισω να την σχηματισεις με σχημα "πιστολι" με προσωπο στο δρομο απο δικο  της διαδρομο  4-5 μ.

 

Μετα απο αυτο, ξαναβλεπεις τι σού  απομενει απο εμβαδα..

 

αλλά, μπορεις να εχεις διαφορά στα τμ...συνηθως αυτο γινεται λογω της μορφής του οικοπεδου λογω υψομετρικων διαφορών...

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

- σε ότι αφορά στην κάθετη συνιδιοκτησία, λάβε υπ' όψιν σου πως πολεοδομικά (όροι δόμησης κ.α) θα αντιμετωπίζεται ως ενιαίο οικόπεδο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ξεχωριστό πρόσωπο για κάθε μία από αυτές (αρκεί φυσικά να υπάχει το απαιτούμενο για το ενιαίο). Στην περίπτωση όμως που δεν υπάρχει εν τοις πράγμασι δυνατότητα πρόσβασης της μιας από αυτές σε κοινόχρηστο χώρο (οδός), τότε θα πρέπει να γίνει μέριμνα κατά τη σύσταση των καθέτων.

 

- τα ποσοστά ανοικοδόμησης εκάστης των καθέτων που θα συσταθούν, υπολογίζονται με βάση τα χιλιοστά συγκυριότητας επί του ενιαίου και όχι της επιφανείας οικοπέδου κάθε διηρημένης ιδιοκτησίας  που δημιουργείται. Αν και παράδοξο, φρονώ πως μπορείς να το πράξεις, εφόσον όμως καταφέρεις πρωταρχικά να ανάγεις την επιθυμητή δόμηση εκάστης, σε χιλιοστά συγκυριότητας. Εξάλλου, η τυχόν υπερκάλυψη,  επιφανείας της μίας κάθετης ιδιοκτησίας   και η αντίστοιχη μείωση της οικοδομήσιμης επιφάνειας της άλλης καθέτου, αποτελεί διαφορά που πηγάζει από την αθέτηση της αρχικής συμφωνίας όλων των συνιδιοκτητών και όχι παράβαση των όρων δομήσεως που ισχύουν από το νόμο για όλο το κοινό οικόπεδο, ως προανέφερα.

 

Ελπίζω να βοήθησα

:smile:

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε (edited)

Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση και κατατοπιστική απάντηση σας.

κρατώ τα εξής:

α) δεν είναι απαραίτητο τα εμβαδά των καθέτων να ταυτίζονται με τα ποσοστά δικαιωμάτων των ιδιοκτησιών. ως προς τα δικαιώματα δόμησης σημασία έχει το σύνολο της μέγιστης δόμησης σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία καθώς και το άθροισμα της αναλόγως με τα ποσοστά δικαιώματος κάθε ιδιοκτησίας. Ωστόσο δεν χρειάζεται το εμβαδό της κάθε ιδιοκτησίας να είναι σε αναλογία με τα ποσοστά δικαιώματος επί του οικοπέδου. (αφού υπάρχει κοινή συμφωνία μεταξύ των ιδιοκτητών για καθορισμό δικαιώματων)

 

β) η πρόσβαση στο "πίσω τμήμα" μπορεί να γίνεται μέσω καθορισμένης ζώνης / περιοχής που ενώ μπορεί να ανήκει στην μπροστά ιδιοκτησία δύναται να χρησιμοποιείται από την πίσω για διέλευση.

 

 

ευχαριστώ πολύ

βασίλης

Edited by Vasili
Δημοσιεύτηκε (edited)

α] Ολοι οι οροι και οι συμφωνιες πρεπει να  αναγραφουν με ολες τις λεπτομερειες  τοσο στο υπομνημα  του τοπογραφικου  όσο και μέσα στο συμβολαιο και εχουν σαν αποτελεσμα οτι ισχυουν χωρις αμφιβολια αφου η πραξη μεταγραφεται.

 

β) η πρόσβαση στο "πίσω τμήμα" μπορεί να γίνεται μέσω καθορισμένης ζώνης / περιοχής που ενώ μπορεί να ανήκει στην μπροστά ιδιοκτησία δύναται να χρησιμοποιείται από την πίσω για διέλευση.

 

δεν ειπαμε αυτο...

αντιθετα αυτη η λυση ειναι μπερδεμενη

αφου θα πρεπει να γινει συνδυασμος καθετης και δουλειας διελευσης

 

ενα  σχημα "πιστολι" ειναι πιο απλό... :smile:

 

εσυ  αποφασιζεις

Edited by dimitris GM
Δημοσιεύτηκε

Υπάρχουν 2 περιπτώσεις

 

Μια (Α) κατά την οποία όλες οι κάθετες δύνανται να αποκτήσουν

ικανοποιητικό  πρόσωπο στην οδό (ίσο για όλες ή κατ' αναλογία του εμβαδού εκάστης) και

 

μια άλλη (Β) κατά την οποία είναι αδύνατο οι κάθετες να έχουν όλες πρόσωπο στη οδό

 

Οπότε

στην Α τα πράγματα είναι απλά γιατί κάθε κάθετος δύναται να αποκτήσει ένα χρηστικό πρόσωπο στην οδό

και σε κάθε κάθετο αντιστοιχεί κυριότητα και δόμηση ανάλογα με το εμβαδό της

 

στην Β δημιουργείς μια επιπλέον κάθετο (την οποία  ποτέ δεν την ονομάζεις οδό-απλά την αριθμείς π.χ 1)

στην οποία όλες οι κάθετες έχουν πρόσωπο σ' αυτή και πρόσβαση απ' αυτή

 

Κατόπιν στο τ.δ

1. για την κάθετο 1 αναφέρεις:

α. ότι κατά την ιδιοκτησία ανήκει σε όλες τις κάθετες  κατά το ποσοστό συν/σίας εκάστης καθέτου και

β. ότι θα παραμείνει αδόμητη και ότι η αντιστοιχούσα δόμηση σ' αυτή μεταφέρεται σε κάθε κάθετο κατά το ποσοστό συν/σίας και

 

2. επισυνάπτεις και ένα πίνακα

α. με 3 ή 4 στήλες (α/α, εμβαδό καθέτου και ποσοστό συν/σίας επί τις %-ή και ιδιοκτήτης) και

β. με γραμμές όσες και οι κάθετες

 

για την κάθετο 1 γράφεις 

α/α         εμβαδό                  ποσοστό συν/σίας   %                                     ιδιοκτήτης 

1           ..........τ.μ                  κατά το ποσοστό                                              εξ αδιαιρέτου 

                                           συν/σίας εκάστης καθέτου                            σε όλες τις κάθετες  

2           ........                              π.χ 16,75                                                   ΚΑΝΑ

Δημοσιεύτηκε

Η δίοδος πρόσβασης μπορεί να γραφεί και ως "κοινόχρηστος χώρος υποχρεωτικά ακάλυπτος" (*)

Ο πίνακας μπορεί να έχει την εξής μορφή (**):

1η στήλη : Α/Α κάθετης με τα στοιχεία της (η δίοδος περιγράφεται ως άνω, με τα περιμετρικά της στοιχεία)

2η στήλη : Εμβαδόν (μ²)

3η στήλη : Ποσοστό συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο (η δίοδος χωρίς ποσοστό)

4η στήλη : Συμμετοχή σε κάλυψη & δόμηση (η δίοδος χωρίς ποσοστό)

5η στήλη (προαιρετική) : Σημερινή συνολική δόμηση (μ²) 

 

Θα πρέπει επίσης να βάλεις το περίγραμμα της κάθε (μελλοντικής) οικοδομής, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα με τους συνιδιοκτήτες

(*) Προσοχή στο πλάτος της διόδου. Όχι μικρότερο των 3,50 μ (καθαρό), για λόγους πυροπροστασίας. 

(**) γράφω το κατεβατό, επειδή έχω ξεχάσει πώς ανεβάζω σχήμα ή φωτό

Δημοσιεύτηκε (edited)

μια και ολοι συμφωνουμε...

 

οτι λυσεις  υπαρχουν....[ λεφτα δεν υπαρχουν] :smile: :-)

 

ας κατεβαζες ενα απλο σχεδιακι...

Edited by dimitris GM
Δημοσιεύτηκε

Εγώ συνάδελφοι στην περίπτωση που έχω μόνο δύο κάθετες αποφεύγω να δημιουργώ κοινόχρηστο τμήμα και προτιμώ να σχηματίζω σχήμα Γ (ή πιστόλι που είπε και κάποιος πιο πάνω) ώστε η "πίσω" κάθετη να έχει δική της την πρόσβαση στο δρόμο. Και αυτό γιατί με τον καιρό έχω δει αρκετά να συμβαίνουν του τύπου:

ο μπροστά με κλείνει με το αμάξι και του κορνάρω για να μπω ή

μόνο εγώ καθαρίζω το κοινόχρηστο κτλ. 

Όχι φίλε πάρ' το όλο εσύ να τελειώνουμε.

 

Τώρα αν οι κάθετες είναι πάνω από δύο με την μικρή πλευρά του οικοπέδου στον δρόμο η δημιουργία κοινόχρηστου τμήματος είναι αναπόφευκτη.

  • Upvote 1
  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα συνάδελφοι, μήπως γνωρίζει κανείς τι γίνεται με το κτίσμα όταν αυτό είναι ένα ενιαίο (κατά την σύσταση κάθετης εννοώ)  "κόβεται" ή όχι; 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.