BAS Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 2 , 2015 Και οι αρχαίοι να δώσουν μαθήματα , μετά από 10ετίες πιστοποιημένης πείρας ? Χλωμό το βλέπω . Τώρα γιά τις εγκαταστάσεις , θα συμφωνήσω και θα διαφωνήσω . Οταν την δεκαετία του 70 ιδρύθηκαν οι ΑΣΤΕΜ , οι 5-6 σχολές που ιδρύθηκαν σε καινούργια κτίρια , με ελάχιστους εισακτέους , 40 δομικούς μοιρασμένους σε δύο εξάμηνα των 20 και άλλοι τόσοι συγκοινωνιακοί και διπλάσιος αριθμός μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων , τα εργαστήρια ήταν καινούργια και καλά εξοπλισμένα και οι σχολές το ίδιο , ενώ υπήρχαν και πολλοί καθηγητές υψηλού επιπέδου , είτε μόνιμοι , είτε ωρομίσθιοι , που έβλεπαν τις σχολές σαν προθάλαμο εισόδου σε πανεπιστήμιο , που τότε ακόμα ήταν πολύ κλειστό το κύκλωμα . Εχοντας εμπειρία και από την αντίστοιχη σχολή του ΑΠΘ , όπου φοίτησαν 6 συνάδελφοι από την σχολή και φίλοι μου μετά την αποφοίτηση μας , ο εξοπλισμός της ΑΣΤΕΜ δεν είχε πολλά να ζηλέψει , αλλά και ο φροντιστηριακός χαρακτήρας των μαθημάτων , λόγω του μικρού αριθμού των φοιτητών , ήταν κάτι που σε βοηθούσε να μάθεις . Μετά όμως ήρθε ο πληθωρισμός παντού , με όχι καλά αποτελέσματα .
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 2 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 2 , 2015 Τα ΕΔ σε κάθε κοινωνία είτε είναι στις ΗΠΑ, στην Γκάνα είτε στην Ελλάδα έχουν την σκοπιμότητα να παρέχουν στην χώρα το εξειδικευμένο προσωπικό που χρειάζεται ώστε να μπορεί να λειτουργεί επί κάποιων ορίων που έχει θέσει. Τα όρια αυτά έχουν να κάνουν με τον πληθυσμό, την οικονομία, την τεχνολογική ανάπτυξη κ.ο.κ. Για τον λόγο αυτό μετράμε τους έχοντες τα ΕΔ υπο μορφή ανα 1000 κατοίκους και όχι σε απόλυτα νούμερα. Ας πάρουμε να δούμε λοιπόν κάποια στατιστικά. Η Ελλάδα έχει 6.2 γιατρούς ανα 1000 κατοίκους. Η Γαλλία έχει 3,2, η Γερμανία 3,4 η Ιταλια 3.5, η Ολλανδία 2.9 Η Ελλάδα έχει 1.2 οδοντιάτρους ανα 1000 κατοίκους. Η Γαλλία 0.67, η Γερμανία 0.79, η Ιταλία 0.57 Η Ελλάδα έχει 0.9 φαρμακοποιούς ανα 1000 κατοίκους. Η Γαλλία 0.88, η Γερμανία 0.61, η Ιταλία 0.64 Η Ελλάδα έχει 1.29 μηχανικούς ανα 1000 κατοίκους. Η Γαλλία 0.51, η Γερμανία 0.78, η Ιταλία 0.62 Σύγκρινα την Ελλάδα επίτηδες με χώρες που έχουν μεγαλύτερη οικονομία ανα 1000 κατοίκους, μεγαλύτερες τεχνολογικές απαιτήσεις, κλπ Παρολαυτά βλέπουμε οτι υπερτερούμε σημαντικά σε πυκνότητα ΕΔ. Αν έκανα την σύγκριση με χώρες του βεληνεκούς της Ελλάδος θα βγαίναμε 3 φορές επάνω. Αυτό που θέλω να πω είναι οτι τα ΕΔ έχουν κάποια ουσία όταν η πυκνότητα έχει μια λογική που αντικατοπτρίζει τις ανάγκες της χώρας. Οταν έχουμε ξεπεράσει κατα πολύ κάποια λογικά όρια τότε τα ΕΔ μετατρέπονται σε commodity κάτι δηλαδή σαν το ρύζι. Κάτω απο αυτή την βάση θεωρώ οτι το πρόβλημα δεν είναι πόσοι θα έχουν ποια και πόσα ΕΔ αλλα τι αυτά σημαίνουν? σήμερα δυστυχώς δεν σημαίνουν και πολλά. Χίλια συγνώμη που μπορεί να σας χαλάω την διάθεση αλλά έρχεται και Πάσχα
BAS Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Κάποια λάθη έχουν τα νούμερα . Γιά ξαναδές το .
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 (edited) τι να σου πω τα βρήκα απο το OECD.πχ Edited Απρίλιος 3 , 2015 by Ροδοπουλος 1
BAS Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Ναι αλλά βγάζει τους γιατρούς πιό πολλούς από τους μηχανικούς , που δεν ισχύει .
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Η αλήθεια ειναι οτι ειμαστε παρα πολλοί αποτέλεσμα της νοοτροπίας παλαιότερων γενεών να γίνουν τα παιδια τους γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοι. Αν εξαιρέσουμε τους γιατρούς που ειναι ειδική περιπτωση αν και εκει νέοι επιλέγουν τωρα τελευταία να φεύγουν έξω, τους δικηγόρους που ειναι καμια 40Κ αλλα παρόλο αυτα εχουν προβλημα αρκετοί νέοι κυρίως, οι μηχανικοι δεν πρόκειται να απορροφηθούν ούτε σε 50 χρονια τόσοι που ειναι.. Λογικό οι μισοί και πλέον να βρίσκονται εκτος. Πάνω απο 30Κ δεν χρειάζεται η χωρα Sent from my iPhone using Tapatalk
georgios_m Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Και οι αρχαίοι να δώσουν μαθήματα , μετά από 10ετίες πιστοποιημένης πείρας ? Χλωμό το βλέπω Αν έχουν τόσο μεγάλη πείρα, γιατί να φοβηθούν τις εξετάσεις? Αν η πείρα τους δεν επαρκεί για να γράψουν καλά, σημαίνει ότι δεν εξασκούν την επιστήμη με της οποίας το πτυχίο θέλουν να είναι ισότιμοι και τους αρκεί αυτό που ήδη έχουν.
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Αν θελουμε να ακολουθήσουμε τέτοιο σύστημα το προβλημα στην ελλαδα θα το εχουν οι νεότεροι που δεν θα μπορουν να αποκτήσουν εμπειρια. Στην Αγγλία για να αποκτήσεις τον τίτλο του chartered engineer περνάς μεσα απο εμπειρια και δύσκολες εξετάσεις για όλους ανεξάρτητου ακαδημαϊκών προσόντων. Το μίνιμουμ ειναι να εχεις μπατσελορ. Δεν γνωρίζω πολλες λεπτομέρειες υπαρχει άλλωστε αντίστοιχο θεμα εδω για όποιον ενδιαφέρεται Sent from my iPhone using Tapatalk
georgios_m Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Τα μεγάλα ποσοστά επιστημόνων δεν είναι απαραίτητα κακό, ίσα ίσα είναι προϋποθεση για την ανάπτυξη εφαρμογών υψηλής τεχνολογίας που θα απασχολεί μόνο επιστήμονες και τις χειρωνακτικές εργασίες θα τις κάνουν μηχανές, όπως γίνεται σε Ιαπωνία και Κορέα. Αλλά σ' αυτές τις χώρες δόθηκαν κίνητρα (κυρίως φορολογικά) ώστε να μπορεί ο καθένας να ανοίξει τη βιοτεχνία του και να παράγει με μικρό αριθμό προσωπικού, κυρίως μηχανικούς και χωρίς εργάτες, εξειδικευμένα προϊόντα μεγάλης αξίας, όπως και τελικά έγινε. Ακριβώς το αντίθετο συνέβη στην Ελλάδα και ενώ ξεκινήσαμε την ίδια στιγμή (δεκαετία του 50) μετά από τον ίδιο καταστροφικό πόλεμο, εκείνει έγιναν τίγρεις και εμείς γουρουνάκια. 1
stayros Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2015 (edited) Ίκαρε δε γίναμε πολλοί επειδή μόνο οι γονείς έχουν το ψώνιο να δούνε τα παιδιά τους επιστήμονες. Είναι το ίδιο το κράτος και οι καθηγητάδες που έφτιαχναν συνεχώς ΑΕΙ προκειμένου να βολεύονται οι ημέτεροι. Πρόσφατα φτιάχτηκε νέο τμήμα Αρχιτεκτονικής επειδή φαντάζομαι δεν έχουμε αρκετούς αρχιτέκτονες. Τι να πει κανείς... Στη Κοζάνη κάνουν μαθήματα σε αποθήκες σουπερμάρκετ αλλά όταν τα παιδιά εξεγέρθησαν και ζήτησαν να πάνε στο ΑΠΘ, ενώ αρχικά προβλεπόταν στο ΑΘΗΝΑ, τελικά τους έγραψαν, ή μάλλον τους "κουκουλωσαν". Το κράτος είναι υπαίτιο για την κατάντια της ανώτατης εκπαίδευσης αλλά δυστυχώς ακόμα και σήμερα αντί να κοιτάζει πως θα διορθωθεί η κατάσταση κοιτάζει πως να τακτοποιεί συντεχνιακά αιτήματα... Edited Απρίλιος 3 , 2015 by stayros 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα