Guest Mystic Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Μας λες δηλαδή ότι τελείωσες μια σχολή μπ@#$ όπως τη χαρακτηρίζεις από την οποία οι γνώσεις που πήρες ήταν ελάχιστες και στα καπάκια μας λες πως οι πολυτεχνίτες χρειάζονται τους πτυχιούχος απ' τα τει.. Να τους κάνουν τι; Οκ κ στο πολυτεχνείο είναι τραγική ως ένα σημείο η κατάσταση, αλλά αν θες να μάθεις σίγουρα μαθαίνεις.. Καλά όσα λες για τη σχολή σου και τα προβλήματά της, αλλά η αναφορά σε πολυτεχνεία και πολυτεχνίτες καθηγητές είναι εντελώς άστοχη. Το ότι είχατε 5 καθηγητές που τελείωσαν στο πολυτεχνείο δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Φιλικά και καλοπροαίρετα πάντα..
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Τα έχουμε πει πολλές φορές. Καλοί επαγγελματίες υπάρχουν και από ΤΕΙ και απο Πολυτεχνεία. Η κατάσταση σε όλα τα ιδρύματα της Ανώτατης εκπαίδευσης είναι λίγο πολύ η ίδια. Καθηγητές που σε περνάνε εύκολα, καθηγητές που σου βγαίνει η πίστη, καθηγητές αδιάφοροι, καθηγητές παράξενοι, καθηγητές καλοί, όλων των ειδών οι κατηγορίες υπάρχουν. Αν θέλεις να μάθεις θα μάθεις. Είτε σε ΤΕΙ είτε σε Πολυτεχνείο. Και το βέβαιο είναι πως θα μάθεις πολύ περισσότερα με την προσωπική σου ενασχόληση και το προσωπικό σου ενδιαφέρον πολύ μετά τα πτυχία και τις σχολές, στην ίδια τη δουλειά. Διότι, οι φοιτητές δεν έχουν την παραμικρή ιδέα ποια ακριβώς είναι η φύση της δουλειάς του μηχανικού και διακατέχονται από φαντασιώσεις που καμιά σχέση δεν έχουν με τη πραγματικότητα εκεί έξω. Εγώ για να δώσω και την προσωπική μου εμπειρία, οι 3 καλύτεροι καθηγητές που είχα και από τους οποίους πραγματικά έμαθα πράγματα που τα χρησιμοποιώ και σήμερα ήταν ένας διπλωματούχος ΕΜΠ στις ηλ. εγκαταστάσεις και 2 παλιοί, τότε υπομηχανικοί, του μικρού πολυτεχνείου, ηλεκτρ. εφαρμογές και ΜΕΚ. Ούτε διδακτορικά ούτε τίποτα. Μονο μεταπτυχιακό και εξειδίκευση είχαν. Οι άνθρωποι όμως είχαν μεγάλη εμπειρία και γνώριζαν καλά το αντικείμενο και στη πράξη. Οι δε σημειώσεις τους από τις καλύτερες που έχω δει. Διαβάζω τώρα κάτι βιβλία μεγαλοκαθηγητάδων και όλο μπλα μπλα θεωρίες και ξανά θεωρίες και ουσία μηδέν.
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 ...Και το βέβαιο είναι πως θα μάθεις πολύ περισσότερα με την προσωπική σου ενασχόληση και το προσωπικό σου ενδιαφέρον πολύ μετά τα πτυχία και τις σχολές, στην ίδια τη δουλειά... Φοβάμαι ότι με τέτοιες δηλώσεις περνάς, άθελα σου ίσως, το μήνυμα σε κάποιον που σπουδάζει τώρα, ότι δε χρειάζεται να πασχίζει και ότι θα καλύψει τα κενά του αργότερα, ενώ θεωρώ ότι το πραγματικό νόημα είναι, ότι δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε σε όσα μάθαμε στο ΤΕΙ αλλά η εκπαίδευση συνεχίζεται δια βίου. Οι θεωρίες μπορεί για κάποιον που σπουδάζει σε ΤΕΙ να μην είναι απαραίτητες αλλά σ' έναν φοιτητή πολυτεχνικής σχολής είναι αναγκαίες και έχει να κάνει με τη διαφορετική φύση των σχολών.
pk10gr Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 ΟΠΟΙΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΕΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝ ΣΩΣΤΟ Η ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΠΑΝΑΕΙ ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΟΡΘΟΠΟΔΗΣΕΙ ΜΕΤΑ.. Και οσο νωριτερα το καταλαβετε οσοι ακομα σπουδαζετε μονο να κερδισετε εχετε.. Δε λεω δεν πειραζει να υπαρχουν ανεκπαιδευτοι εκπαιδευτικοι.. Αλλα λεω παρτε οσα περισσοτερα μπορειτε ακομα και απο τον ποιο κακο σας δασκαλο..
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Χάρη, να μην παρεξηγηθώ. Είμαι ο πρώτος που λέει ότι όποιος δεν κάθετε να διαβάσει στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια, να μην πάρει ποτέ πτυχίο. Η θεωρία είναι απαραίτητη και στα ΤΕΙ. Γιατί λες ότι μπορεί να μην είναι ? Φυσικά και είναι, αλίμονο αν δεν ήταν. Μιλάμε για τριτοβάθμια ιδρύματα που διεκδικούν την πανεπιστημιοποίησή τους. Εγώ επίσης, παρά τις γκρίνιες διαφόρων φοιτητών, επειδή έχω περάσει από κάποια ΤΕΙ λέω ότι πολύ καλά κάνουν και κόβουν αβέρτα κόσμο (προσοχή δεν μιλάω για κομπλεξικούς καθηγητές ή τίποτα παράξενους) και βλέπεις ότι από τους 50 που έδωσαν ένα μάθημα έχουν κοπεί οι 40. Άλλωστε και οι αξιολογήσεις που έγιναν, όλες σημείωσαν το μικρό ποσοστό αποφοίτησης. Το πνεύμα της δικής μου θέσης δεν είναι να περάσω μια άποψη να μην διαβάζει κανείς γιατί θα τα μάθει αργότερα. Τι αντίθετο. Απλά λέω ότι τελικά, όπως αποδεικνύεται και εξ εμπειρίας, το επάγγελμα μαθαίνεις να το εξασκείς σωστά στην πορεία. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια να έχεις την υποδομή. Και όσο καλύτερη υποδομή τόσο καλύτερα και για σένα. Όμως το έχω ξαναπεί. Σκεφτείτε το εξής. Τι ξέρατε τη μέρα που πήρατε το πτυχίο/δίπλωμα και τι ξέρετε 10 χρόνια μετά. Προφανώς η κατάσταση είναι μέρα με τη νύχτα. Επαγγελματίας μηχανικός δεν γίνεσαι με το πτυχίο. Με το πτυχίο είσαι απλά ένας εν δυνάμει επαγγελματίας μηχανικός. Και τελικά μηχανικός δεν είναι αυτός που ξέρει να λύνει τυποποιημένα 3πλά ολοκληρώματα, αλλά αυτός που μπορεί και αντιλαμβάνεται όλο το φαινόμενο και τις παραμέτρους του. Τώρα αν μπορεί να το περιγράψει και με μαθηματικά ακόμα καλύτερα. Είμαι δε απολύτως βέβαιος πως οι φοιτητές όταν λύνουν ασκήσεις, τις λύνουν περισσότερο σαν μαθηματικοί ή σαν μαθητές παρά σαν μηχανικοί. Συνήθως δεν έχουν καμιά εικόνα (φαντασία) τι μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα Χ θέμα που έπεσε στις εξετάσεις.
stayros Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 1 , 2009 Ασφαλώς και τα βασικά τα μαθαίνεις στο ΑΕΙ που σπουδάζεις. Αλλά όπως όλοι ξέρουμε δε μπορείς να εμβαθύνεις σε όλες τις πτυχές του επαγγέλματος σε 4,5 ή 15 χρόνια στα θρανία. Πρέπει να βγεις έξω κ να λερωθείς για να μάθεις το επάγγελμα. Κ αυτό χωρίς προσωπική προσπάθεια κ διάθεση δε γίνεται...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Πριν κάμποσο καιρό είχα βρεθεί μέσω ενός φίλου σε μια ομάδα η οποία είχε αναλάβει με το γραφείο το σχεδιασμό ενός data center σε κτίριο μεγάλου Οργανισμού στην Πάτρα. Είχαν καλέσει τότε μια ομάδα Αυστριακών συμβούλων οι οποίοι ήρθαν να πουν τη γνώμη τους λόγω του εξειδικευμένου έργου. Εκτός από την ευγένεια που έδειξαν εντυπωσιακό ήταν το εξής. Ήταν 3 άτομα. Ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός, ένας μηχανικός κλιματισμού και ένα μηχανικός πληροφορικής. Το φοβερό σε όλη τη συζήτηση ήταν ότι ο καθένας ήταν αυστηρότατα επικεντρωμένος στην ειδικότητά του αρνούμενος σχεδόν πεισματικά να "μπει" στα χωράφια του άλλου. Ο ηλεκτρολόγος έκανε μια ανάλυση για το σχεδιασμό και τη φιλοσοφία διανομής του υποσταθμού και των γεννητριών και τα μέτρα ασφάλειας που έπρεπε να υπάρχουν, ο μηχανολόγος (μηχανικός κλιματισμού ήταν η ειδικότητά του) ανέπτυξε τη φιλοσοφία του πως θα πρέπει να κλιματίζεται ο χώρος και ο μηχανικός πληροφορικής μίλησε με τους πληροφοριακάριους που ήταν εκεί. Έτσι είναι φαίνεται στην Αυστρία. Έφερα αυτή την εμπειρία για να πω το εξής. Επειδή γνωρίζω την ιστορία των ΤΕΙ πρέπει να πω ότι το Ελληνικό σύστημα της ανώτατης εκπαίδευσης δανείστηκε πολλά από το Γερμανικό μοντέλο. Τα ΤΕΙ λοιπόν στήθηκαν αρχικά με γνώμονα το δυαδικό Γερμανικό μοντέλο ειδίκευσης. Τα πρώτα προγράμματα σπουδών τους ήταν αντιγραφή των αντίστοιχων γερμανικών σχολών όπως και η πρακτική άσκηση. Το μοντέλο αυτό εφαρμόστηκε στη Γερμανία τη δεκαετία του 70 και υιοθετήθηκε μερικά χρόνια αργότερα από την Αυστρία, την Ελβετία και τη Φινλανδία (με κάποιες παραλλαγές). Στην Ελλάδα ήρθε με την ίδρυση των ΤΕΙ το 1983. Τα "πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών", έτσι λέγονται οι αντίστοιχες σχολές στις χώρες αυτές, είχαν ως στόχο την εκπαίδευση μηχανικών εφαρμογής με βαθιά γνώση στα συγκεκριμένα κάθε φορά αντικείμενα . Τα δε επαγγελματικά τους δικαιώματα δεν είχαν και δεν έχουν κανένα περιορισμό στην ειδικότητά τους. Ακαδημαϊκά όμως, ακόμα και σήμερα υπάρχουν περιορισμοί με τα περισσότερα Fachochschule να μην μπορούν να οργανώσουν διδακτορικά (αν και οι απόφοιτοί τους μπορούν να κάνουν) καθότι αυτό είναι ακαδημαϊκή αρμοδιότητα των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων (αντίστοιχα των ελληνικών πολυτεχνικών). Τα προβλήματα εκπαίδευσης στα ελληνικά ΤΕΙ εγώ πιστεύω έχουν να κάνουν κυρίως με 3 βασικούς παράγοντες : α. Τα κενά από το λύκειο που έχουν κάποιοι φοιτητές -όχι όλοι- ειδικά μετά την κατάργηση των δεσμών, β. ένα ποσοστό αδιάφορων φοιτητών-καθηγητών που υπάρχει βέβαια και στα πανεπιστήμια-πολυτεχνεία αλλά σε μικρότερο βαθμό και -το σημαντικότερο ίσως- γ. την 25 έλλειψη επ. δικαιωμάτων και τον ανηλεή πόλεμο που δέχονται κυρίως από το ΤΕΕ. Η απουσία επ. δικαιωμάτων είναι πολύ σημαντικός παράγοντας γιατί υποβαθμίζει την ίδια την υπόσταση των σχολών. Πιστεύω επίσης κάτι με το οποίο πολλοί ίσως να διαφωνήσετε. Έχω την αίσθηση πως οι σημερινοί απόφοιτοι των Ελληνικών ΑΕΙ είναι χειρότεροι από τις παλαιότερες γενιές. Και αυτό νομίζω ισχύει για όλα τα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία, ΤΕΙ). Έχω συναντήσει νέους απόφοιτους πολυτεχνείων (και στο γραφείο και εκτός) που δεν γνωρίζουν στοιχειώδη πράγματα για το αντικείμενό τους. Το ίδιο ισχύει και για αρκετούς αποφοίτους ΤΕΙ. Οι παλιοί μηχανικοί του πολυτεχνείου δεν έχουν καμιά σχέση με τους σημερινούς, όπως καμιά σχέση δεν έχουν και οι παλιοί (υπο)μηχανικοί με τους μηχανικούς των ΤΕΙ. Με εξαιρέσεις βέβαια που κάνουν τη διαφορά. Θα τολμήσω δε να πω, ότι το σύστημα των δεσμών έβαζε στα Πολυτεχνεία και στα ΤΕΙ ανθρώπους με πολύ καλύτερες βάσεις (τουλάχιστον σε ότι αφορά το επάγγελμα του μηχανικού) από το σημερινό σύστημα. Αν εξαιρέσουμε ένα ποσοστό περίπου 10% -πραγματικό-, (θεωρητικά ήταν 20%) των τελείως ασχέτων που έμπαιναν στα ΤΕΙ ΧΩΡΙΣ εξετάσεις από τα Τεχνικά λύκεια και το επίπεδο των οποίων ήταν δραματικό, οι υπόλοιποι που είχαν μπει με το σύστημα των δεσμών με βαθμούς από 12-16 ήταν πολύ καλύτεροι σε σχέση με κάποιους που μπαίνουν με το νέο σύστημα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι καλοί της υπόθεσης. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα πολυτεχνεία. Νομίζω ακόμα πως παλιότερα αυτοί που επέλεγαν να μπουν και να σπουδάσουν σε κάποιο Πολυτεχνείο ή ΤΕΙ θέλανε να σπουδάσουν περισσότερο το αντικείμενο σε σχέση με τα σημερινά παιδιά που νομίζω ότι πολλά από αυτά απλά θέλουν να μπουν σε κάποια σχολή για λόγους prestige. Όταν μπήκα εγώ στα ΤΕΙ το 91, θυμάμαι πως υπήρχε ένα καλό επίπεδο (με εξαίρεση εκείνους από τα Τεχνικά Λύκεια) και όποιος ήθελε να μάθει μάθαινε. Το σημερινό πρόβλημα νομίζω είναι περισσότερο θέμα κουλτούρας και νοοτροπίας. Ακούω συνέχεια από φοιτητές και στα ΤΕΙ και στα Πολυτεχνεία μια συνεχή γκρίνια. Τους φταίει η σχολή που είναι "μπουρδέλο", τους φταίνε οι καθηγητές, τους φταίει το υπουργείο, κάνουν συνεχώς κριτική σε όλα και όλους κατηγορούν το "σύστημα", τις γραμματείες, τα πάντα. Ναι, το σύστημα έχει πολλά τρωτά και πολλά απαράδεκτα και αντιεπιστημονικά χαρακτηριστικά. Και καθηγητές στραβοί και παράξενοι υπάρχουν, και προβλήματα υπάρχουν, όλα δεκτά. Αλλά δεν είδα κανέναν από τους σημερινούς φοιτητές να κάνει κάτι από μόνος του για να μάθει κάτι περισσότερο. Στο φορουμ των ηλεκτρολόγων υπάρχει μια σειρά από πολύ καλά βιβλία που αξίζει κανείς να τα διαβάσει. Είμαι 100% (ούτε καν 99%) σίγουρος ότι κανένας από τους σημερινούς φίλους φοιτητές δεν διάβασε ούτε ένα. Είμαι επίσης 100% σίγουρος ότι όλοι σχεδόν έχουν να γκρινιάξουν για το "σύστημα" και τα κακώς κείμενα της παιδείας, το νόμο πλαίσιο κλπ κλπ ....
Tyler_Durden Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2009 Προσυπογράφω στο τελευταίο σχόλιο του κ.Georges. Να προσθέσω κάτι ακόμα. Η τάση επιλογής σχολής από τους μαθητές όπως καταγράφεται στα μηχανογραφικά δείχνει τα πραγματικά κριτήρια επιλογής και έτσι βλέπουμε φοιτητές αδιάφορους που "δεν πατάνε",υποβαθμίζοντας το ίδιο το τμήμα στο οποίο βρίσκονται,και αργότερα δε, ως επαγγελματίες επιστήμονες(?) καθώς βλέπουν την πραγματικότητα της "ζούγκλας", πέφτουν από πολύ ψηλά...Και το ειρωνικό της υπόθεσης, όλα αυτά επειδή δεν είχαν την ωριμότητα να πάρουν την καθοριστικότερη ίσως απόφαση της ζωής τους όταν ήταν ακόμα 18 και άφησαν τους γονείς τους και "τον κοινωνικό περίγυρο"(έμμεσα) να αποφασίσει για αυτούς. Φιλικά
Giorgos Georgiou Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2009 Lalis έγραψες!!!! Το κείμενό σου είναι κορυφαίο!!!! Παθών κι εγώ!!!!
dimitris9 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2009 Με χρηματοδότηση που πηγένει, απο τους αθεόφοβους, στην κατασκευή εκλησήας μέσα σε ΤΕΙ τι εκπαίδευση θα μπορούσαμε να περιμένουμε;Μου παρουσίασαν τιμολόγια υλικών και μελέτες (850.000ευρώ) και στην θέση της εκλησήας στέκονται 8 πεύκα.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα