Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Την αποφασιστική παρέμβαση της Πολιτείας για την κατάργηση των Νομαρχιακών Μητρώων και των εμπειροτεχνών ζητά με επιστολή της η ΠΕΔΜΕΔΕ προτάσσοντας με κύρια αίτια:

 

α) την ασφάλεια,

 

β) την ποιότητα των έργων και

 

γ) την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.

 

Στην προσπάθειά της αυτή και πριν κλιμακώσει τις ενέργειές της με προσφυγή στα αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα, προσβλέποντας στη συνδρομή της Ομοσπονδίας της Ευρωπαϊκής Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (F.I.E.C.), που ως συνομιλητής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι πρωτοπόρος στην καταπολέμηση των ως άνω παθογενειών του κατασκευαστικού κλάδου.

 

Αναλυτικά η επιστολή:

 

Κύριοι Υπουργοί,

 

Όπως γνωρίζετε με το νόμο ν.1418/84 δόθηκε αποκλειστική αρμοδιότητα στους Νομάρχες (νυν Αντι -Περιφερειάρχες), να απονέμουν κατ΄ έτος σε έναν συγκεκριμένο αριθμό εμπειροτεχνών, χωρίς τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, με απλή ένδειξη εμπειρίας - εργασίας σε παρόμοια έργα, δικαίωμα εγγραφής στους Νομαρχιακούς καταλόγους Εμπειροτεχνών. Η εγγραφή αυτή τους δίνει δικαίωμα ανάληψης δημοσίων έργων (οδοποιία, υδρεύσεις, αποχετεύσεις κλπ) προϋπολογισμού από 18.000 ευρώ έως 53.000 ευρώ .

 

Η νομοθεσία αυτή κωδικοποιήθηκε στον πρόσφατο νόμο 3669/2008 (άρθρα 105, 106) και τα νομαρχιακά μητρώα, με νεώτερο νόμο, μετονομάστηκαν σε «μητρώα περιφερειακών ενοτήτων» (παρ. 12 άρθρο 146 ν. 4070/2012) Παγίως η Ένωσή μας ζητούσε την κατάργηση των Νομαρχιακών Μητρώων ή έστω τον σημαντικό περιορισμό του προϋπολογισμού των δημοσίων έργων που θα μπορούσαν να αναλάβουν και απαιτούσε νομοθετική ρύθμιση στον εκάστοτε Υπουργό Δημοσίων Έργων, για την επίλυση του θέματος.

 

Η κατασκευή έργων από μη πιστοποιημένους εργολήπτες ενέχει τους κατωτέρω σοβαρότατους κινδύνους:

 

α. Η μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας που προβλέπονται, από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, στην κατασκευή των δημοσίων έργων. Γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια πολλά εργατικά ατυχήματα συμβαίνουν σε έργα που αναλαμβάνουν οι εμπειροτέχνες.

 

β. Η μη τήρηση των κανόνων της τέχνης και της επιστήμης ενέχει κινδύνους για την ποιότητα και για το χρόνο ζωής του παραδιδόμενου έργου.

 

γ. Η πιθανή ύπαρξη εστίας αδήλωτης εργασίας, καθώς τα έργα που εκτελούν οι εμπειροτέχνες δεν υπόκεινται σε κανένα ουσιαστικό έλεγχο .

 

Η ΠΕΔΜΕΔΕ θεωρεί, και υπό το πρίσμα των νέων συνεχών αλλαγών στο κλάδο, και στην προοπτική εναρμόνισης με την κοινοτική νομοθεσία, θα πρέπει πλέον, στην παραγωγή των δημοσίων έργων να εμπλέκονται μόνο πιστοποιημένοι, εγγεγραμμένοι στο ΜΕΕΠ, εργολήπτες δημοσίων έργων.

 

Η ΠΕΔΜΕΔΕ , ενόψει όσων πραγματικών γεγονότων αναφέρθηκαν, απαιτεί πλέον από την Πολιτεία να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση, που να είναι απολύτως συμβατή με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την οριστική εξάλειψη του φαινομένου. Πρέπει να αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα μη πιστοποιημένων επιχειρήσεων να εκτελούν και να παραδίδουν δημόσια έργα, με τους κινδύνους που ενέχει αυτή η επιλογή για το κοινωνικό σύνολο (τελικός χρήστης).

 

Η ΠΕΔΜΕΔΕ προτίθεται να θέσει άμεσα το θέμα στους ευρωπαϊκούς φορείς της κατασκευής, στην Ομοσπονδία της Ευρωπαϊκής Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (FIEC), και με την συνδρομή της να το προωθήσει και στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κύριοι Υπουργοί, η ΠΕΔΜΕΔΕ σταθερή στις θέσεις της για τήρηση των κανόνων ασφάλειας που αφορούν στην εκτέλεση των δημοσίων έργων καθώς και για την εγγυημένη ποιότητα των παραδοτέων δημοσίων έργων και με κύριο στόχο την προάσπιση των συμφερόντων των μελών της πιστοποιημένων – εργοληπτών δημοσίων έργων, ζητά επιτακτικά από την Πολιτεία την παρέμβαση της για την εξάλειψη της αναχρονιστικής και επικίνδυνης πρακτικής, και παραμένει στην διάθεση σας για συνεργασία στην επίλυση του ζητήματος αυτού.

 

Πηγή: http://www.pedmede.g...mid=520&lang=el

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

"Η ΠΕΔΜΕΔΕ θεωρεί, και υπό το πρίσμα των νέων συνεχών αλλαγών στο κλάδο, και στην προοπτική εναρμόνισης με την κοινοτική νομοθεσία, θα πρέπει πλέον, στην παραγωγή των δημοσίων έργων να εμπλέκονται μόνο πιστοποιημένοι, εγγεγραμμένοι στο ΜΕΕΠ, εργολήπτες δημοσίων έργων."

 

Στα νομαρχιακά μητρώα δεν εγγράφονται μόνο εμπειροτέχνες αλλά και μηχανικοί! Υπάρχει και για αυτούς αμφισβήτηση για την ποιότητα των έργων τους, και για την τήρηση των κανόνων της επιστήμης και της τεχνικής έπειτα από 31 ολόκληρα χρόνια;;

 

Στο ΜΕΕΠ στην Α κατηγορία εγγράφονται απόφοιτοι ΠΕ μετά τη λήψη του πτυχίου τους χωρίς εμπειρία. Εμένα μου ζητήθηκε ως μηχανικός ΤΕ τουλάχιστον 50.000 για εγγραφή στην παραπάνω κατηγορία και 8 μήνες επίβλεψη. Και για 10.000 έκανα εγγραφή στο νομαρχιακό προ δύο εβδομάδων μιας και οι προϋπολογισμοί των έργων αυτών μου είναι περισσότερο προσιτοί (λέμε τώρα).

 

Ως ακόμα μία συμβολή προς την ανάπτυξη του τεχνικού κλάδου της χώρας, καθώς και στη στήριξη του κόσμου που εργάζεται (ή προσπαθεί να εργαστεί) σε αυτόν τον τομέα, αλλά και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που κάθε λίγο και λιγάκι ευαγγελιζόμαστε (όποτε σας συμφέρει), καλό θα είναι να καταργηθούν και τα νομαρχιακά και τα ΜΕΕΠ για τους ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς. Εργοληπτικά πτυχία μόνο στις 2-3 εταιρίες κολοσσούς και σε καμία άλλη! Αν δεν έχεις εργοληπτικό Ε τάξης, δεν κάνεις συντήρηση πεζοδρομίων και διαβάσεων μονοδρόμου στα γραφικά Άνω Πορόια Σερρών! Εκεί φτάσαμε.  

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε (edited)

Εarl, για να κανω τον συνηγορο του διαβολου, εχω την εντυπωση οτι αυτο το κειμενο αναφερεται στους εμπειροτεχνες, που τους εκαναν εργοληπτες δημοσιων εργων για "ψηφοθηρικους" λογους. Αυτο φαινεται και απο την αναφορα στα ποσα προυπολογισμού "από 18.000 ευρώ έως 53.000 ευρώ". Αυτές είναι οι κατηγορίες των εμπειροτεχνών. Ξεκινανε απο 18.000 και φτανουν μετα απο 15ετια στις 53.000.

Οι μηχανικοι Τ.Ε. που γραφονται στα Νομαρχιακα Μητρωα εχουν συγκεκριμενο υψος προυπολογισμου στις 47.000.

Συμφωνω ότι ειναι παραλλογο κι αδικο να ζητανε απο τους μηχανικους Τ.Ε. για την εγγραφη τους στο ΜΕΚ 5 χρονια + εμπειρια, ενω οι Π.Ε γραφονται στα 3 χρονια χωρις εμπειρια.

 

Παντως το βασικο νοημα, που κρυβεται πισω απο το κειμενο δεν εχει να κανει οτι ξαφνικα τους επιασε ο πονος για την ποιοτητα κατασκευης των δημοσιων εργων. Ειναι ξεκαθαρο οτι οι δουλειες εχουν λιγοστεψει και οι εργολαβοι ειναι παρα πολλοι για να μοιραστουν τις λιγοστες δουλειες. Ψαχνουν να βρουν τροπους για να μειωθει ο αριθμος των εργολαβων

Edited by Paul_Mix
  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Eτσι κι αλλιως οι εμπειροτεχνες ειναι "τελειωμενοι" απο μονοι τους. Τα οικονομικα προβλήματα και η αγνοια τους περι νομοθεσιας δημοσιων εργων τους εφεραν σε αυτο το τελμα.

Δημοσιεύτηκε
 

Εarl, για να κανω τον συνηγορο του διαβολου

 

Paul_Mix καθόλου δεν τον κάνεις και συμφωνώ με αυτά που γράφεις 100% (+1) ! Δεν γνωρίζω όμως πραγματικά αν γίνεται διαχωρισμός μεταξύ εμπειροτεχνιτών και μηχανικών! Από την άλλη, είναι δυνατόν 47000 ο μηχανικός και 53000 ο εμπειροτεχνίτης; Αν ισχύει αυτό μπράβο μας και ζήτω, τι να πω! 

 

Μέχρι πρόσφατα πάντως άκουγες "τάδε εταιρεία" και τη γνώριζες από τα πολύ μεγάλα έργα της. Και σήμερα η "τάδε εταιρεία" στρώνει πλακάκια σε πεζοδρόμια, δουλειά που απαιτεί Α ΜΕΕΠ. Μέχρι πρόσφατα αν δεν κάνω λάθος, οι μεγάλες τάξεις του ΜΕΕΠ δεν μπορούσαν να πάρουν τόσο μικρά έργα.. Για ακόμα μία φορά, τι να πω... 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

 

 
 

 

Paul_Mix καθόλου δεν τον κάνεις και συμφωνώ με αυτά που γράφεις 100% (+1) ! Δεν γνωρίζω όμως πραγματικά αν γίνεται διαχωρισμός μεταξύ εμπειροτεχνιτών και μηχανικών! Από την άλλη, είναι δυνατόν 47000 ο μηχανικός και 53000 ο εμπειροτεχνίτης; Αν ισχύει αυτό μπράβο μας και ζήτω, τι να πω! 

 

Μέχρι πρόσφατα πάντως άκουγες "τάδε εταιρεία" και τη γνώριζες από τα πολύ μεγάλα έργα της. Και σήμερα η "τάδε εταιρεία" στρώνει πλακάκια σε πεζοδρόμια, δουλειά που απαιτεί Α ΜΕΕΠ. Μέχρι πρόσφατα αν δεν κάνω λάθος, οι μεγάλες τάξεις του ΜΕΕΠ δεν μπορούσαν να πάρουν τόσο μικρά έργα.. Για ακόμα μία φορά, τι να πω... 

 

 

Για το πρώτο ρίξε μια ματιά σε αυτό το λινκ. Τα ποσά προυπολογισμου έχουν στρογγυλοποιηθεί τώρα

https://www.teicrete.gr/users/kutrulis/Nomoi_DE/Nomothiki/Nde_195.htm

 

Για το δευτερο, απο ολες εκεινες τις περιφημες εξαγγελιες, ότι θα αλλαξουν τα παντα στα ΜΕΚ-ΜΕΕΠ που ακουγοντουσαν το καλοκαιρι, η μοναδικη αλλαγη που εγινε ηταν η καταργηση των κατωτατων οριων. Τωρα οι μεγαλες εταιρειες μπορουν να κατεβαινουν σε εργα μικροτερα προυπολογισμου χωρις να χρειαζεται να στειλουν θυγατρικες ή αλλους υπαλληλους-εργοληπτες.

Η μεγαλυτερη πλακα, που δεν βλεπω να την σχολιαζει και κανενας, ηταν τοτε που καταργηθηκαν τα κατωτατα ορια και αντεδρασαν καποιοι για λιγο, για να χρυσωσουν το χαπι, μαζι με την καταργηση των κατωτατων οριων, ανεβασαν και τους προυπολογισμους των ανωτατων οριων. πχ το Α1 απο 90χιλ σε 150χιλ, το Α2 απο 300χιλ σε 500χιλ... ομως μετα απο 2 ημερες με τροπολογια πηραν πισω την αυξηση των ανωτατων οριων και κρατησαν μονο την καταργηση των κατωτατων οριων, με αιτιολογια οτι τον Σεπτεμβριο θα δημοσιευθει το Π.Δ. που θα αλλαξει τα παντα στα ΜΕΚ-ΜΕΕΠ. Ακομα περιμενουμε.

Edited by Paul_Mix

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.