danaikaterina Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2017 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2017 (edited) Τα ΣΑ γνωμοδοτούν ξεκάθαρα για την κατεδάφιση κτιρίων προ του 55. Αν διατηρείς το κτίριο και απλώς κάνεις εργασίες στις όψεις του κτιρίου και δεν είναι ειδικό κτίριο/διατηρητέο/σε παραδοσιακό οικισμό/σε ιστορικό κέντρο ή κάποια άλλη περίπτωση που απαιτεί έλεγχο όπως ορίζονται από τη νομοθεσία, δεν απαιτείται έγκριση ΣΑ. edit: Υπάρχει αναφορά στον ΝΟΚ και για άλλες εργασίες στο προ του 55 πλέον της κατεδάφισης που παραπέμπονται στο ΣΑ. Βλέπε παρακάτω.. Edited Οκτώβριος 26 , 2017 by danaikaterina
armenopoulos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2017 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2017 Κατά την ρητή διατύπωση της παρ.8 του άρθρου 6 του ΝΟΚ απαιτείται έγκριση ΣΑ όχι μόνο για κατεδάφιση αλλά και για οποιαδήποτε επισκευή ή προσθήκη σε κτίριο που έχει ανεγερθεί προ '55: 8. Αίτηση για κατεδάφιση, επισκευή ή προσθήκη σε κατασκευή που έχει ανεγερθεί προ του έτους 1955 ή κατάτην κρίση της Υπηρεσίας Δόμησης, του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ή του ΓενικούΓραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή άλλης αρμόδιας υπηρεσίας μπορεί να χαρακτηριστεί ως διατηρητέα,παραπέμπεται στο οικείο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. 1
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2017 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2017 (edited) παντως στην τελευταια απο τις αδειες της διαυγειας που αναφερονται εκει για τον Αγιο Γεωργιο Συκουσης, στην Χιο, και αφορα σε " προ 55" δεν ζηταει https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:%22%CE%B5%CE%B5%CE%BC%CE%BA%22&page=0 εδιτ αρθρο 6 παρ. 8 8. Αίτηση για κατεδάφιση, επισκευή ή προσθήκη σε κατασκευή που έχει ανεγερθεί προ του έτους 1955 ή κατά την κρίση της Υπηρεσίας Δόμησης, του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ή του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή άλλης αρμόδιας υπηρεσίας μπορεί να χαρακτηριστεί ως διατηρητέα, παραπέμπεται στο οικείο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Η παραπομπή αυτή είναι υποχρεωτική και για μεταγενέστερες του έτους 1955 κατασκευές που βρίσκονται σε (παραδοσιακό) προστατευόμενο οικισμό, (παραδοσιακό) προστατευόμενο τμήμα πόλης, ιστορικό τόπο, αρχαιολογικό χώρο και περιοχή ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Αν το Συμβούλιο κρίνει ότι η επισκευή δεν θίγει την κατασκευή ή ότι δεν συντρέχει λόγος να κινηθεί η διαδικασία χαρακτηρισμού της ως διατηρητέας, προωθείται η διαδικασία έκδοσης της Αδειας Δόμησης αν συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση, με αιτιολογημένη έκθεση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, το θέμα παραπέμπεται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας - Θράκης ή της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Στην περίπτωση αυτή η άδεια χορηγείται όταν γνωστοποιηθεί στην Υπηρεσία Δόμησης ότι η κατασκευή δεν κρίνεται διατηρητέα ή αν παρέλθουν δώδεκα (12) μήνες από τη διαβίβαση του σχετικού φακέλου κατεδάφισης στην αρμόδια υπηρεσία του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργείου, χωρίς να εκδοθεί απόφαση χαρακτηρισμού του κτιρίου ως διατηρητέου. η σχετικη ερευνα, κατεδειξε την υπαρξη της παρακατω εγκυκλιου, για κατεδαφισεις.. ΑΠΟΦ oικ//2016: ΕΓΓΡ.ΥΠΕΝ 9/5/16:Σχ.?ε την εφαρ. παρ.8 άρθ. 6 του Ν.4067/12 για κατεδαφίσεις κτιρίων προ του 1955 (670807)Αρθρο 0 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΘΗΝΑ, 9/5/2016ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΡ. ΠΡΩΤ.: οικ. 23643 ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ (Β΄) ΘΕΜΑ: Σχετικά µε την εφαρµογή της παρ.8 του άρθρου 6 του Ν.4067/2012 για κατεδαφίσειςκτιρίων προ του 1955 και γνωµοδοτήσεις Συµβουλίων Αρχιτεκτονικής. Αρθρο ΜΟΝΟ Με αφορµή αιτήµατα που έχουν διαβιβαστεί στην Υπηρεσία µας και αφορούν σε κατεδαφίσειςκτιρίων προ του 1955 και σχετικές γνωµοδοτήσεις των Συµβουλίων Αρχιτεκτονικής, στο πλαίσιοτων αρµοδιοτήτων µας, σας γνωρίζουµε τα παρακάτω: Α. Η διαδικασία εξέτασης αιτηµάτων φακέλων κατεδάφισης κτιρίων διέπεται από τις παρακάτωδιατάξεις : α) της παρ. 1στ του άρθρου 21 του Ν.4030/2011 σχετικά µε τις αρµοδιότητες των ΣυµβουλίωνΑρχιτεκτονικής, σύµφωνα µε την οποία τα Σ.Α. γνωµοδοτούν «για όλες τις περιπτώσεις αδειώνκατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν προ του έτους 1955». β) της παρ. 8 του άρθρου 6 του Ν. 4067/2012, σύµφωνα µε την οποία «αιτήµατα κατεδάφισης,επισκευής ή προσθήκης σε κατασκευή που έχει ανεγερθεί προ του 1955» παραπέµπονταιυποχρεωτικά στο οικείο Συµβούλιο Αρχιτεκτονικής. Η παραποµπή αυτή είναι υποχρεωτική και «γιαµεταγενέστερες του έτους 1955 κατασκευές που βρίσκονται σε (παραδοσιακό) προστατευόµενοοικισµό, (παραδοσιακό) προστατευόµενο τµήµα πόλης, ιστορικό τόπο, αρχαιολογικό χώρο καιπεριοχή ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Αν το Συµβούλιο κρίνει ότι η επισκευή δεν θίγει τηνκατασκευή ή δεν συντρέχει λόγος να κινηθεί η διαδικασία χαρακτηρισµού της ως διατηρητέας,προωθείται η διαδικασία έκδοσης της Άδειας Δόµησης, αν συντρέχουν και οι λοιπές νόµιµεςπροϋποθέσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση, µε αιτιολογηµένη έκθεση του ΣυµβουλίουΑρχιτεκτονικής, το θέµα παραπέµπεται στην αρµόδια Υπηρεσία του ΥπουργείουΠεριβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής, της Γενικής ΓραµµατείαςΜακεδονίας – Θράκης ή της Γενικής Γραµµατείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Στην περίπτωση αυτή η άδεια χορηγείται όταν γνωστοποιηθεί στην Υπηρεσία Δόµησης ότι ηκατασκευή δεν κρίνεται διατηρητέα …..» γ) της παρ. 9 του άρθρου 6 του Ν. 4067/2012 σύµφωνα µε την οποία «µε απόφαση Υπουργούκαι για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονοµιάς µπορούν να καθορίζονται περιοχές εντός ήεκτός (παραδοσιακών) προστατευοµένων οικισµών εντός των οποίων οι αιτούµενες άδειεςκατεδάφισης υποχρεωτικά παραπέµπονται στο οικείο Συµβούλιο Αρχιτεκτονικής, µετά τηγνωµοδότηση του οποίου αποστέλλονται στην υπηρεσία που έχει την αρµοδιότηταχαρακτηρισµού και τηρείται η διαδικασία του προηγούµενου εδαφίου», ήτοι του τελευταίουεδαφίου της παρ.8. Β. Στο πλαίσιο της προστασίας της αρχιτεκτονικής κληρονοµιάς µε το ανωτέρω σκεπτικό, είχεεκδοθεί η υπ’ αρ. οικ.33245/12477/18.12.2001 απόφαση Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, µε την οποίαρυθµίζονταν οι διαδικασίες έγκρισης µελετών κατεδάφισης υφισταµένων κτιρίων στις περιοχές τουλεκανοπεδίου της Αθήνας (άρθρο 3 του Ν.2831/2000-ΓΟΚ περί κατεδαφίσεων κτιρίων, το οποίοέχει αντικατασταθεί µε το άρθρο 6 του Ν.4067/2012-ΝΟΚ). Στην ανωτέρω απόφαση ορίζονται τα εξής: « (α) Από τις οικοδοµικές άδειες κατεδάφισης των κτιρίων που βρίσκονται στις περιοχές πουαναφέρονται στα 4,5,6 σχετικά της παρούσας, οι σχετικοί φάκελοι µελετών θα παραπέµπονταιαπό τα πολεοδοµικά γραφεία στην Δ/νση Πολεοδοµικού Σχεδιασµού του ΥΠΕΧΩΔΕ µόνο στιςπεριπτώσεις που είτε η ΕΠΑΕ κρίνει ότι το κτίριο έχει αξιόλογα στοιχεία για χαρακτηρισµό ωςδιατηρητέου είτε έστω και ένα µέλος της ΕΠΑΕ διατυπώσει την άποψη ότι το κτίριο πρέπει να ΜΗΝκατεδαφισθεί διότι έχει αξιόλογα στοιχεία και πρέπει να κηρυχθεί ως διατηρητέο. (β) Η ?/νση Πολεοδοµικού Σχεδιασµού του ΥΠΕΧΩΔΕ (Τµήµα Γ) διενεργεί τακτικούςελέγχους προκειµένου να διαπιστώνεται ότι όλα τα αξιόλογα κτίρια παραπέµπονται στο ΥΠΕΧΩΔΕ,σύµφωνα µε την προηγούµενη παράγραφο. » Σηµειώνεται ότι βάσει του νέου οργανογράµµατος του Υπουργείου Περιβάλλοντος καιΕνέργειας (πρώην ΥΠΕΧ??Ε) - Π.?.100/2014, οι ανωτέρω αρµοδιότητες της ΔιεύθυνσηςΠολεοδοµικού Σχεδιασµού – Τµήµα Γ΄ ασκούνται από τη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδοµικών Κανονισµών και Αδειοδοτήσεων – Τµήµα Διατηρητέων Κτιρίων (Β΄). Γ. Όσον αφορά στη σχέση των αρµοδιοτήτων των πρώην ΕΠΑΕ µε αυτές των ΣυµβουλίωνΑρχιτεκτονικής, στο υπ’ αριθ. 7127/22-3-2016 έγγραφο του Αυτοτελούς Τµήµατος ΝοµοθετικήςΠρωτοβουλίας και Έργου του ΥΠΕΝ, αναφέρονται τα παρακάτω: «Στην αιτιολογική έκθεση του Ν.4030/2011 αναφέρεται σχετικά µε τα Σ.Α. ότι ‘θεσµοθετούνταιγνωµοδοτικά όργανα που αποσκοπούν στην ενθάρρυνση και ανάπτυξη της σύγχρονηςαρχιτεκτονικής έκφρασης, της βιοκλιµατικής αρχιτεκτονικής, αντικαθιστούν τις επιτροπέςΑρχιτεκτονικού ελέγχου…. Στο δε υπ’ αριθ. πρωτ. 21421/2012 έγγραφο εγκύκλιο της Γενικής Γραµµατέως Χωροταξίας καιΑστικού Περ/ντος αναφέρεται ότι «α) οι αρµοδιότητες που ασκούσαν µέχρι σήµερα οι ΕΠΑΕ(Α΄θµιες και Β΄βάθµιες) ασκούνται πλέον από το Σ.Α. όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξειςτου άρθρου 21 του ν. 4030/2011». Συµπερασµατικά, όσον αφορά σε κατεδάφιση κτιρίων που έχουν κατασκευαστεί προ του 1955και για τα οποία έχει τηρηθεί η κατά νόµο διαδικασία και εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές νόµιµεςπροϋποθέσεις (όπως διατάξεις του Ν.3028/2002), από τα ανωτέρω προκύπτει ότι στις περιπτώσειςπου το οικείο Συµβούλιο Αρχιτεκτονικής, µε αιτιολογηµένο πρακτικό, γνωµοδοτεί οµόφωναθετικά για την κατεδάφισή τους, δεν συντρέχει λόγος περαιτέρω εξέτασης-αξιολόγησης από τηνΥπηρεσία µας. Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΝΤΟΡΑ ΓΑΛΑΝΗ Αρχιτέκτων - Πολεοδόµος Edited Οκτώβριος 25 , 2017 by dimitris GM
danaikaterina Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2017 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2017 #armenopoulos Έχεις δίκιο! Ομολογώ πως κι εμένα μου είχε ξεφύγει. Ίσως επειδή οι περισσότεροι όταν πρόκειται για το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής ανατρέχουμε στον 4030 όπου στην παράγραφο που λέει τις αρμοδιότητες αναφέρει μόνο για την κατεδάφιση των προ του 55. Δεν είχα προσέξει ότι στον ΝΟΚ βάζει και τις υπόλοιπες εργασίες. Πιθανόν το ίδιο συμβαίνει και στις υπηρεσίες και γι αυτό δεν έχουν ζητήσει έγκριση συμβουλίου σε περιπτωσεις που δεν πρόκειται για κατεδάφιση.
OLINAPAL Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2018 Οι επισκευές αφορούν και σε άδειες μικρής κλίμακας ή μόνο σε άδειες δόμησης;
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 2 , 2018 άρθρο 7 ν 4495/17 αρμοδιότητες Σ.Α στ) Για τις άδειες κατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν πριν το έτος 1955.
OLINAPAL Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 Ο Νοκ στο άρθρο 6 παρ. 8 γράφει: 8. Αίτηση για κατεδάφιση, επισκευή ή προσθήκη σε κατασκευή που έχει ανεγερθεί προ του έτους 1955 ή κατά την κρίση της Υπηρεσίας Δόμησης, του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ή του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή άλλης αρμόδιας υπηρεσίας μπορεί να χαρακτηριστεί ως διατηρητέα, παραπέμπεται στο οικείο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Και το ερώτημα είναι, αν ισχύει το παραπάνω όταν γίνεται αίτηση για άδεια δόμησης ή και για μικρής κλίμακας
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 εξήγησε 1.τι ακριβώς θέλεις να επισκευάσεις στο προ του 1955 και 2. με τι άδεια (Ε.Ε.Μ.Κ -άρθρου 29 ή χωρίς άδεια βάσει του άρθρο 30?)
OLINAPAL Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 Για την εργασία κστ. ανακατασκευή στέγης, με υποβολή δήλωσης στατικής επάρκειας αρμόδιου μηχανικού
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 3 , 2018 σύμφωνα με την ΑΠΌΦΑΣΗ http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=k3ouK2EJBz0%3D&tabid=762&... (που συνεχίζει να ισχύει) Α υποβάλλονται 1) βεβαίωση του μηχανικού ότι αυτή έχει τις ίδιες διαστάσεις, ότι δεν μεταβάλλεται ο όγκος της καθώς και ότι δεν αυξάνεται το τελικό ύψος του κτιρίου και της στέγης, 2) κάτοψη, όψη και τομή σε 1:100, 3) υπεύθυνη Δήλωση του μηχανικού ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου, 4) δήλωση στατικής επάρκειας από αρμόδιο μηχανικό και Β αναφέρει β. Για τις περιπτώσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 6 παρ. 3γ του Ν. 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α) και του άρθρου 27 του ν. 4030/2011 (ΦΕΚ 249 Α) όπως αυτό ισχύει, υποβάλλεται έγκριση του αρμοδίου Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Επομένως κατά τα Α & Β δεδομένα απαιτείται έγκριση Σ.Α (πότε όμως -αν όμως η ΥΔΟΜ κρίνει ως αξιόλογο και διατηρητέο το κτίσμα σου -αλλιώς όχι)
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα