ΣτέφανοςΒ Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 05:04 μμ Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 05:04 μμ Aν γνωρίζω όλες τις τάσεις ενός μεταλλικού ελάσματος υπό κάποια φόρτιση(σχχ,σyy,σxy,σ1,σ2 και την σ,von misses), είναι δυνατόν να κάνω κάποιο υπολογισμό για να βρω την κρίσιμη τάση λυγισμού, ή κάποια εκτίμηση κ.τ.λ; ή ο υπολογισμός της είναι ανεξάρτητως απο τα άνω στοιχεία; (μάλλον αυτό ισχύει)
Παναγιώτης Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 06:21 μμ Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 06:21 μμ Το υλικό και τη γεωμετρία δεν τα γνωρίζεις? Με γνωστά αυτά, η τάση υπολογίζεται από τον εξής τύπο : σ,κρ = (Ε * Ι * π^2) / (F * lk^2) = (Ε *π^2) / λ^2 όπου, F = εμβαδό, lk = μήκος λυγισμού, και λ = λυγηρότητα (lk / i) i = ακτίνα αδράνειας Αν η κρίσιμη ταση είναι δυνατό να υπολογιστεί μέσω τάσεων που προέκυψαν από τυχαία φόρτιση δεν το ξέρω.
ΣτέφανοςΒ Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 06:50 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 06:50 μμ ναι, Παναγιώτη αυτός είναι ο τύπος, αλλά επειδή έχω ακανόνιστα ελάσματα (σύνδεση με διάφορα νευράκια κ.τ.λ), δεν ξέρω αν οι υπολογισμοί λεπτής πλάκας ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τελικά. Πάντως και εγώ δεν νομίζω λόγω γνωστών τάσεων να μπορεί να γίνει κάποια εκτίμηση της σ, λυγ. εννοείται και με κάποια άλλα στοιχεία Ε κ.τ.λ
Παναγιώτης Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 07:27 μμ Δημοσιεύτηκε January 4, 2009 at 07:27 μμ όταν λες ακανόνιστα εννοείς ότι αλλάζει η διατομή κατά μήκος? Κάποια χονδροειδής απλούστευση (προς την πλευρά της ασφαλείας) δε γίνεται για να δεις που περίπου βρίσκεσαι? πχ να θεωρήσεις ότι έχεις την ελάχιστη διατομή παντού? Για που το χρειάζεσαι?
ΣτέφανοςΒ Δημοσιεύτηκε January 5, 2009 at 10:25 πμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε January 5, 2009 at 10:25 πμ για προσωμείωση με πεπερασμένα μη κλασικών μεταλλικών συνδέσεων ή που δεν έχουν μοντελοποιηθεί επαρκώς απο τον EC, T stubs κ.τ.λ. και εξαγωγή κάποιων συμπερασμάτων για την αντοχή των ελασμάτων στην περιοχή της σύνδεσης πάντως έχω και όλα τα δεδομένα των μετακινήσεων και στροφών ,τα οποία δίνουν και αυτά μια εκτίμηση του λυγισμού (π.χ για κάποιο φορτίο άν το έλασμα έχει <<μεγάλη>> μετακίνηση/στροφή είναι ευνόητο ότι έχει διαρεύσει λόγω λυγισμού. Απλώς ψάχνω ένα άλλο τρόπο για την εύρεση σ,λυγ. αφού έχω όλα αυτά τα δεδομένα (ίσως τελικά κάτι σχετικό με τις μετακινήσεις/ στροφές ,αφού ουσιαστικά έχουν προκύψει με συνυπολογισμό όλων των σχετικών παραμέτρων π.χ διαστάσεις, αδράνειες κ.τ.λ - καμμιά ιδέα; Ενας άλλος τρόπος είναι να πάω σε πιό καλό πρόγραμμα πεπερασμένων που κάνει και ανάλυση ιδιομορφών λυγισμού ...αλλά δεν το βλέπω π.χ σύνδεση θεμελίωσης SHS στύλου με νεύρα και αγκύρια (όχι για πραγματική μελέτη αλλά για ..προπόνηση,το μοντέλο θέλει και κάποια extra ελατήρια σε κάποιους κόμβους ) http://img374.imageshack.us/img374/8031/image1sz1.png http://img374.imageshack.us/img374/3121/image2yt0.png εδώ με ενδιάφεραν οι max τιμές ,μπορώ να έχω και πιό λεπτομερείς ανά έλασμα π.χ μόνο πλάκα έδρασης http://img186.imageshack.us/img186/6058/image3tj5.png ή κάτι άλλο: http://img153.imageshack.us/img153/1729/image4nw0.png http://img153.imageshack.us/img153/9672/image5kz7.png Ειδικότερα στο τελευταίο παράδειγμα ενώ οι τάσεις είναι οκ ,έχω αστοχία από λυγισμό (ουσιαστικά αυτό είναι και το ερώτημα ,δηλ.εκτίμηση της τάσης λυγισμού από τις παραμορφώσεις με κάποια σχέση όμως και όχι ..διαισθητικά.
m@rios Δημοσιεύτηκε January 7, 2009 at 01:03 μμ Δημοσιεύτηκε January 7, 2009 at 01:03 μμ Η "τάση" που ψάχνεις ουσιαστικά είναι ο πλλαπλασιαστής φορτίων (τη θέση εφαρμογής και αναλογία μεγέθους των οποίων έχεις προεπιλέξει) για τον οποίο μηδενίζονται οι ιδιοτιμές του μητρώου δυσκαμψίας του φορέα σου. Μονο από τις τάσεις που πάιρνεις δεν είναι δυνατόν να βγάλεις κάποιο συμπερασμα. Κάτι που ισχύει γενικά είναι ότι από τη στιγμή που διαρρέει το υλικό σου σε κάποιο σημείο, μηδενίζεται η δυσκαμψία και σύντομα χάνεται και η ευστάθεια (παρόλο που απώλεια ευστάθειας μπορεί να υπάρξει και για αμιγώς ελαστική συμπεριφορά) Με τι πρόγραμμα δουλεύεις? Για τέτοια πρβλήματα το ANSYS ή το ABAQUS είναι τα πλέον χρησιμοποιούμενα για ερευνητικούς σκοπούς. Αν χρησιμοποίησεις κάπιοιο από αυτά μπορώ να σε βοηθήσω στα επιμέρους βήματα. Oυσιαστικά ψάχνεις ιδοτιμές λυγισμού, κάτι που εξαρτάται μόνο από τη γεωμετρία, το μέτρο ελαστικότητας και τη φόρτιση.
CostasV Δημοσιεύτηκε January 7, 2009 at 02:53 μμ Δημοσιεύτηκε January 7, 2009 at 02:53 μμ Aν γνωρίζω όλες τις τάσεις ενός μεταλλικού ελάσματος υπό κάποια φόρτιση(σχχ,σyy,σxy,σ1,σ2 και την σ,von misses), είναι δυνατόν να κάνω κάποιο υπολογισμό για να βρω την κρίσιμη τάση λυγισμού, ή κάποια εκτίμηση κ.τ.λ;ή ο υπολογισμός της είναι ανεξάρτητως απο τα άνω στοιχεία; (μάλλον αυτό ισχύει) Ακόμη και αν έχω δύο όμοια ελάσματα τα οποία έχουν σε κάποια διατομή ίδιες τάσεις, αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι έχουν και ίδια κρίσιμη τάση λυγισμού. Η κρίσιμη τάση λυγισμού εξαρτάται ΚΑΙ από το είδος της στήριξης. Π.χ μία πάκτωση παρέχει πολύ μεγαλύερη ασφάλεια από ότι μία άρθωση.
ΣτέφανοςΒ Δημοσιεύτηκε January 7, 2009 at 03:01 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε January 7, 2009 at 03:01 μμ Μάριο όπως τα λες είναι ,ουσιαστικά θέλει εύρεση ιδιομορφών λυγισμού και φυσικά εξειδικευμένο πρόγραμμα ,όπως αυτά που ανέφερες. (χρησιμοποιώ scada pro,που φυσικά δεν είναι για τέτοιες αναλύσεις) Βασικά το θέμα δεν με απασχολεί για ερευνητικούς λόγους, αλλά σε επίπεδο επιπλέον ελέγχου κάποιων συνδέσεων ,για εφαρμογή σε μελέτες. Κώστα,συμφωνώ
rigid_joint Δημοσιεύτηκε May 4, 2009 at 09:17 πμ Δημοσιεύτηκε May 4, 2009 at 09:17 πμ Πως κάνετε έλεγχο θλιβόμενης λεπίδας έναντι λυγισμού σε διαγώνιους συνδέσμους? Με τον τύπο του Euler? κάτι άλλο? κάνετε και έλεγχο σε κάμψη της λεπίδας λόγω της εκκεντρότητας της θλιπτικής δύναμης? αν κάποιος έχει διάθεση ας μου πει γιατί κάπου δεν τα βρίσκω στα κιτάπια μου
ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ Δημοσιεύτηκε May 4, 2009 at 10:00 πμ Δημοσιεύτηκε May 4, 2009 at 10:00 πμ Καταρχάς πότε θεωρείς ότι έχεις θλιβόμενη διαγώνιο? Μιλάς για χιαστί συνδέσμους δηλαδή ή όχι? Για ποιά εκκεντρότητα μιλάς. Έχεις σχήμα? Κοχλίες που έχεις?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα