nikoskourtis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2009 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 5 , 2009 Υπάρχει και η αλλη αποψη. Σε πολλες ευρωπαϊκες χώρες το επαγγελμα του μηχανικου δεν ειναι κατοχυρωμενο. Συνεπως εκει μπορει ο μηχανικος περιβαλλοντος να υπογραψει στατικες μελετες. Η διαφορα ειναι οτι σε αυτες τις χωρες υπαρχουν κυρωσεις και ευθυνες. Συνεπως το ελληνικο συστημα δεν ειναι και τοσο περιεργο. Αν ο μηχανολογος ξερει ηλεκτρολογικα εγω δεν εχω προβλημα να τα υπογραφει. Αν σκεφτουμε οτι εγω ειμαι ηλεκτρολογος μηχανικος και μηχανικος τεχνολογιας υπολογιστων θα πρεπε να υπογραφω ηλεκτρολογικα (ενεργειακα), ηλεκτρονικα, δικτυακα, τηλεπικοινωνιακα, αυτοματο ελεγχο. Δυστυχως ομως δεν υπαρχει στο ελευθερο επαγγελμα ουτε μελετη, ουτε εγκατασταση που να απαιτει διπλωματουχο για αυτα που ανεφερα παραπανω, εκτος των ενεργειακων. Μοιραια λοιπον εχω παρατησει εντελως (εχω βγαλει απ το μυαλο μου) τις τηλεπικοινωνιες, του υπολογιστες, τα ηλεκτρονικα κτλ, περιοριζω τις γνωσεις μου στα ηλεκτρομηχανολογικα και σε αυτα ενημερωνομαι μονο. Ομοιως ο διπλωματουχος μηχανολογος. Δηλαδη δεν το παιζουμε παντογνωστες. Μας κατευθυνει η ζωη και η αγορα εργασιας σε ενα συγκεκριμενο αντικειμενο, τα ενεργειακα θεματα (και τα σαε σε καποιο βαθμο) και εχουμε παρατησει ολα τα αλλα. πιθανοτατα στο μελλον, οταν θα υπαρχει εκσυγχρονισμος της ελλαδας να κανουμε ηλεκτρονικες μελετες, μελετες δικτυων κτλ. Τοτε εγω και αλλοι συναδελφοι, πιθανοτατα, θα κατευθυνθουμε σε τετοιες μελετες και θα παρατησουμε τις μηχανολογικες, που η αληθεια ειναι οτι σε πολλους απο μας δεν πολυαρεσουν. Επισης ο διπλωματουχος μηχανολογος δεν εχει τοσο μεγαλη διαφορα απο τον ηλεκτρολογο. Στην πατρα (οπου και γνωριζω) ο μηχανολογος δεν εχει μαθημα "μικροηλεκτρονικη" που για τον ηλεκτρολογο ειναι ουσιαστικα η εισαγωγη στα ηλεκτρονικα (2ο ετος), δεν εχει εισαγωγη στην ψηφιακη λογικη, ομως εχει ενα μαθημα εισαγωγικο στα ηλεκτρονικα των αεροσκαφων, μαθηματα ψηφιακης σχεδιασης για αυτοματισμους σε αεροσκαφη κτλ. Ως τιτλοι εντελως διαφορετικοι, ως περιεχομενο μικρη η διαφορα. Ουσιαστικα οι μηχανολογοι κανουν ηλεκτρονικα επικεντρωμενα στο αεροσκαφος (πιο ειδικα), ενω οι ηλεκτρολογοι ηλεκτρονικα σε γενικοτερες εφαρμογες. Επειδη θεωρω οτι ο μηχανικος δεν ειναι παπαγαλος, δε μαθαινει πραγματα για να τα γνωριζει αργοτερα, αλλα για να τα πηγαινει ενα βημα παραπερα, δε θεωρω οτι ειναι τοσο σημαντικες οι διαφορες. Ειτε μαθει καποιος ενισχυτες στα ρανταρ των αεροπλανων, ειτε μαθει ενισχυτες τηλεοπτικου σηματος καμια διαφορα για μενα. Αν εισαι μηχανικος αεροπλανων ποσο μακρια βρισκεσαι αραγε απο τους ηλεκτρονικος υπολογιστες; Ελαχιστα νομιζω. Επισης ειναι πολυ δυσκολο να ξεχωρισει το μηχανολογικο τμημα απο το ηλεκτρολογικο μιας κατασκευης σημερα. π.χ. ο ανελκυστηρας ειναι μηχανολογικη ή ηλεκτρολογικη εφαρμογη; Παλιοτερα ηταν πιο πολυ μηχανολογικη, σημερα πιο πολυ ηλεκτρολογικη. Αν το σκεφτουμε πιο βαθυα ποια ειναι η εξεληξη: Τα πρωτα εργαλεια, μηχανες, εγκαταστασεις ηταν χειροκινητες. Εκει ηταν θεμα καθαρα μηχανολογου. σιγα σιγα εγιναν αυτοματες οποτε ξεκινησε να εχει λογο και ο ηλεκτρολογος. Με την επικρατηση της ηλεκτροκινησης, τη μετατροπη των μηχανολογικων αυτοματισμων σε ηλεκτρολογικους και ηλεκτρονικους, ο ηλεκτρολογος ειναι ο πλεον απαραίτητος ενω πριν απο 50 χρονια η ηλεκτρολογος ηταν αχρειαστος ενω ηταν απαραιτητος ο μηχανολογος. Πριν απο 50 χρονια τα πολυτεχνεια εβγαζαν κυριως μηχανολογους μηχανικους, μετα μηχανολογους-ηλεκτρολογους, σημερα μηχανολογους και ηλεκτρολογους, αυριο ισως ηλεκτρολογους-μηχανολογους και σε 50 χρονια ισως να υπαρχουν μονο ηλεκτρολογοι και να σπανιζουν οι μηχανολογοι. Φυσικη εξεληξη ειναι αυτο. Η υλη εξαλου που κανουν σημερα στη σχολη που τελειωσα εγω ειναι πολυ διαφορετικη. Οντας μεσα στη σχολη εβλεπα να αλλαζει η υλη ή και το βιβλιο απο μαθηματα που χρωστουσα. Αυτο δε σημαινει τιποτα για την ικανοτητα μου να υπογραφω τα "παλια" και τα "νεα".
ΒΒΖ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 11 , 2011 Ο συνέταιρος μου είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός και στην ΕΠΑ δεν δέχονται υπογραφή του ούτε για μισό μέτρο σωλήνα ως εγκαταστάτη. Η άδεια του λέει πως υπογράφει απεριόριστα μελέτη και επίβλεψη μηχανολογικών εγκαταστάσεων αλλά δεν αναφερεί τίποτα για εγκατάσταση. Τέλος όταν ρώτησε στην διεύθυνση βιομηχανίας του είπαν ακριβώς το ίδιο πράγμα ,ότι δηλαδή έχει απεριόριστα δικαιώματα στην υπογραφή μελετών και επιβλέψεων αλλά τίποτα από εγκατάσταση… Σωστα , Δεν μπορεις να υπογραψεις γαι μηχανολογικες εγκαταστασεις
electrical_salonika Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 14 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 14 , 2011 Σωστα , Δεν μπορεις να υπογραψεις γαι μηχανολογικες εγκαταστασεις δεν ξέρω αν μιλάτε για Η/Μ Τ.Ε η διπλωματούχο, εδώ Θεσσαλονίκοι οι Η/Μ διπλωματούχοι υπογράφουμε στην ΕΠΑ εγκατάσταση απεριόριστα kw.
ggeorge Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 14 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 14 , 2011 και πολύ σωστα κάνετε. Δεν υπάρχει καμια διαφορά στα δυο πτυχία οσον αφορα τα δικαιώματα Και οι δυο στη διευθυνση Ανάπτυξης τις ιδιες αδειες πέρνουν... Γενική άδεια ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων Εγγραφή στα μητρώα Μηχανολόγων Και οι δύο.
athka Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Α, όχι, υπάρχει μιά διαφορά (για τους Διπλωματούχους πάντα): οι μηχανολόγοι μπορούν να πάρουν την άδεια του Διπλωματούχου Μηχανικού Αυτοκινήτων ενώ οι ΗΜΜΥ την άδεια Ραδιοηλεκτρολόγου. Η δεύτερη δεν ξέρω τι δυνατότητες δίνει, όποιος μπορεί ας ενημερώσει. Υπάρχει και η αλλη αποψη. Σε πολλες ευρωπαϊκες χώρες το επαγγελμα του μηχανικου δεν ειναι κατοχυρωμενο. Συνεπως εκει μπορει ο μηχανικος περιβαλλοντος να υπογραψει στατικες μελετες. Η διαφορα ειναι οτι σε αυτες τις χωρες υπαρχουν κυρωσεις και ευθυνες. Συνεπως το ελληνικο συστημα δεν ειναι και τοσο περιεργο. Κατ' αρχήν κατοχυρωμένο είναι, αυτό που λες είναι πως ελέγχεται με διαφορετικό τρόπο και αυτή η διαφορά είναι ουσιώδης. Το ελληνικό σύστημα λειτουργεί με στερεότυπα της κάθε ειδικότητας βάσει των οποίων κρίνει τον καθένα επαγγελματία εκ των προτέρων, πχ. κατηγορία ηλεκτρομηχανολόγοι= ηλ. ρεύματα, θερμάνσεις, υδρεύσεις-αποχετεύσεις, υπό πίεση κτλ. Η νοοτροπία αυτή έχει εγγενείς αδυναμίες. Βασικότατο πρώτο θέμα είναι πως σχεδιάζουμε τα κτήρια που θα στεγάσουν κτηνοτροφικές μονάδες χωρίς την γνώμη γεοπόνου-κτηνιάτρου, βιοτεχνικές-βιομηχανικές χωρίς την γνώμη μηχανολόγου και σίγουρα άλλες περιπτώσεις που μου διαφεύγουν. Πέραν αυτού όμως οδηγεί τους ίδιους τους μηχανικούς να ακολουθήσουν την πορεία που υποδεικνύει το στερεότυπο, κάτι που κανονικά θα έπρεπε αυτοί να επιλέγουν ελεύθερα βάσει των δικών τους ενδιαφερόντων και των αναγκών που αναγνωρίζουν στην αγορά. Το όλο αποτέλεσμα δηλαδή δεν είναι μόνο βαθύτατα συντηρητικό, αλλά αποτελεί τροχοπέδη για την καινοτομία. Το μόνα που καταφέρνει είναι να αυξήσει την γραφειοκρατία (που μέσω του συστήματος των ελαχίστων αμοιβών μεταφράζεται και σε έξοδα για τον επενδυτή - βέβαια έσοδα για εμάς...) και να δημιουργήσει διάφορα ευτράπελα που μόνο στην Ελλάδα βλέπουμε όπως πχ. πως Ηλεκτρονικός Μηχανικός = Μηχ. Περιβάλλοντος = τίποτα, οι κλασικές φαγωμάρες του πόσα-μαθήματα-χρειάζονται για να δικαιούμαι να υπογράψω την x-y-z δουλειά και το κορυφαίο που καταφθάνει με τα ενεργειακά πιστοποιητικά: οι μηχανικοί που ασχολούνταν με την κατασκευή-συντήρηση-σχεδιασμό καυστήρων τόσα χρόνια, να μην δικαιούνται σήμερα να επιθεωρήσουν την ορθή λειτουργία και καλή κατάστασή τους. Είμαι σίγουρος πως όσοι υπέρμαχοι του συστήματος αναγνωρίζουν ότι έχει αδυναμίες, θα προτείνουν αυτό να γίνει ακόμη περισσότερο περίπλοκο ώστε να αντιμετωπίσει το κάθε θέμα που προκύπτει ως ειδική περίπτωση (με συνυπογραφές ας πούμε). Διαφωνώ. Όχι άλλες ειδικές περιπτώσεις, όχι πιο περίπλοκα συστήματα, όχι άλλη γραφειοκρατεία, όχι άλλες αμοιβές μόνο για την σφραγίδα. Η μόνη λύση με την οποία συμφωνώ είναι αυτή: Σε πολλες ευρωπαϊκες χώρες .... μπορει ο μηχανικος περιβαλλοντος να υπογραψει στατικες μελετες. Η διαφορα ειναι οτι σε αυτες τις χωρες υπαρχουν κυρωσεις και ευθυνες.
katrmp Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Α, όχι, υπάρχει μιά διαφορά (για τους Διπλωματούχους πάντα): οι μηχανολόγοι μπορούν να πάρουν την άδεια του Διπλωματούχου Μηχανικού Αυτοκινήτων ενώ οι ΗΜΜΥ την άδεια Ραδιοηλεκτρολόγου. πώς αποκτάται αυτή;(τού Διπλωματούχου Μηχανικού Αυτοκινήτων
athka Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2011 Και οι δύο αυτές άδειες εκδίδονται από το ΥΜΕ. Ειδικότερα για αυτήν του Διπλωματούχου Μηχανικού Αυτοκινήτων, Ν. 1575/85, Αρ. 4, Παρ. 4: Οι κάτοχοι πτυχίου µιας από τις πιο κάτω σχολές εξαιρούνται από την υποχρέωση προϋπηρεσίας και εξετάσεων και µε την υποβολή των δικαιολογητικών που προβλέπονται από τις υπουργικές αποφάσεις των παρ.8 και 9 του άρθρου 3 παίρνουν άδεια άσκησης επαγγέλµατος: Α. «∆ιπλωµατούχου µηχανικού αυτοκινήτων» όσοι έχουν πτυχίο µηχανολόγου ηλεκτρολόγου ή µηχανολόγου µηχανικού ή ηλεκτρολόγου µηχανικού ή ναυπηγού µηχανικού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύµατος της ηµεδαπής ή ισότιµου της αλλοδαπής. Β. «Τεχνολόγου µηχανικού αυτοκινήτων» όσοι έχουν πτυχίο των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυµάτων (Τ.Ε.Ι.) ή των ανώτερων σχολών (σχολών υποµηχανικών, Κ.Α.Τ.Ε.Ε., Α.Σ.Ε.Τ.Ε.Μ./ Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.) ειδικότητας µηχανολόγων, ηλεκτρολόγων και µηχανικών αυτοκινήτων ή πτυχίο ισότιµης σχολής της ηµεδαπής ή της αλλοδαπής.
ΒΒΖ Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Δε νομίζω να χρειάζεται να γράψω κάτι άλλο Χάρης. Δε θέλω ούτε εγώ να γίνεται αντιπαράθεση σε σκόρπια threads αλλά δε θα αφήνω κ τον καθένα να κάνει προπαγάνδα ανενόχλητος... Εσύ αν σου έλεγαν πως μόνο με τον προπτυχιακό τίτλο θα δούλευες ελεύθερα στην Ελλάδα, θα καθόσουν τον 1.5 χρόνο παραπάνω Tο ποιος κάνει προπαγάνδα είναι ξεκάθαρο... Σε καθε thread αφηνεις και το στιγμα σου
cna Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Στο είπα και στο άλλο thread ότι ο stayros αναφέρεται στον βασικό τίτλο σπουδών ως ελάχιστο προαπαιτούμενο για είσοδο στην αγορά εργασίας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση του lazarosk ο οποίος κατέχει, για την υπόλοιπη ΕΕ, 2 τίτλους σπουδών, Bachelor & Msc, θα έπρεπε κανονικά να μπορεί να εργαστεί στην Ελλάδα μόνο με το Bachelor. Όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το επιπλέον 1,5 έτος των Πολυτεχνικών σχολών δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ως master ούτως ή άλλως.
achille Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2011 Οι προσωπικές αντιπαραθέσεις δεν έχουν θέση στο φόρουμ.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα