Engineer Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Στα 850 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός για την ηλεκτρική σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, ένα έργο που εγγυάται την ασφάλεια εφοδιασμού του νησιού, την αξιοποίηση του δυναμικού της Κρήτης σε ΑΠΕ και τη μείωση του κόστους της ενέργειας κατά 7%-8%. Το πρότζεκτ ενσωματώνει και τη νέα πολιτική της Κομισιόν για την Ενεργειακή Ένωση της Ευρώπης. Η διασύνδεση της Κρήτης αποτελεί μέρος του σχεδίου ανάπτυξης του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας τα τελευταία είκοσι χρόνια, αλλά η υλοποίησή του αναβάλλεται συνεχώς με διάφορες αφορμές. Έτσι, η ηλεκτροδότηση της Κρήτης εξακολουθεί να γίνεται μέσω τριών πετρελαϊκών μονάδων που διαθέτουν χαμηλό βαθμό απόδοσης και χρησιμοποιούν ως καύσιμο μαζούτ και diesel. Η χρήση του πετρελαίου ως του αποκλειστικού καυσίμου για τις συμβατικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη έχει ως αποτέλεσμα το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού να είναι υψηλότερο σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα όπου οι μονάδες λειτουργούν με λιγνίτη, νερά στα μεγάλα υδροηλεκτρικά και φυσικό αέριο. Η διαφορά κόστους από την μία περιοχή στην άλλη έχει σαν αποτέλεσμα οι 'Ελληνες καταναλωτές να επιβαρύνονται με επιπλέον 400 εκατ. ευρώ το χρόνο για την ηλεκτροδότηση της Κρήτης, μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας, που πληρώνουμε όλοι με τους λογαριασμούς ρεύματος. Από την εξοικονόμηση που θα προσφέρει η λειτουργία του καλωδίου υπολογίζεται ότι το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να μειωθεί κατά 7%-8%. Παράλληλα, η Κρήτη αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα επάρκειας ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η ζήτηση λόγω του υψηλού τουρισμού αυξάνεται και οι ανάγκες σε ηλεκτρισμό καλύπτονται οριακά, ρισκάροντας ένα γενικευμένο μπλακ άουτ, παρόμοιο με αυτό της Σαντορίνης. Η διασύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα θα μπορούσε να δώσει λύση στο πρόβλημα και ταυτόχρονα να συμβάλει στην αξιοποίηση του πιο σημαντικού, ως σήμερα, ενεργειακού δυναμικού της Κρήτης, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ηλεκτρισμός από «πράσινες» πηγές θα μπορεί να μεταφέρεται στην υπόλοιπη χώρα. Το σχέδιο Με βάση τη μελέτη σκοπιμότητας που είχε εκπονήσει ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, ο ΑΔΜΗΕ, το 2011 και της επικαιροποιημένης εκδοχής της το 2014, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ Αναστάσιος Καλλιτσάντζης πρότεινε σε αυτή τη φάση να προωθηθεί η εναλλακτική που προβλέπει τη διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική με δύο υποβρύχια καλώδια μήκους 380 χλμ. και συνολικής ικανότητας 1000MW, συνοδευόμενα από τέσσερις σταθμούς μετατροπής. Αναλόγων χαρακτηριστικών έργο είναι η διασύνδεση της Ιταλίας με τη Σαρδηνία (μήκους 420 χλμ., ισχύος 1.000 MW και κόστους 730 εκατ. ευρώ). Η πρόταση ανακοινώθηκε ενώπιον του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιου για την υλοποίηση του «πακέτου Γιούνκερ» Jurki Katainen στη διάρκεια της ημερίδας που διοργάνωσε την Πέμπτη ο ΣΕΒ με θέμα «Στροφή στην ανάπτυξη με ιδιωτικές επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα». Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος με συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ, η οποία θα μπορεί να κυμαίνεται από 35% έως 49% και αντίστοιχα συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών από 51% έως 65%. Η χρηματοδότηση του έργου, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου είναι 850 εκατ. ευρώ, μπορεί να καλυφθεί σε ποσοστό 20% ως 25% από ίδια κεφάλαια, κατά 15-20% με δάνειο από το επενδυτικό πακέτο Γιουνκέρ και κατά 55%-60% μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή από ομόλογα έργου. Εκτιμάται ότι η επένδυση μπορεί να αποσβεστεί σε πέντε χρόνια, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις του ΑΔΜΗΕ υπολογίζεται ότι για την ολοκλήρωση και λειτουργία του πρώτου καλωδίου απαιτούνται τρεισήμισι χρόνια και επιπλέον 18 μήνες για την ολοκλήρωση και του δεύτερου καλωδίου. Πρώτα όμως θα πρέπει να ενταχθεί το έργο στα προγράμματα προς χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιούνκερ» και αυτό προϋποθέτει πολιτική απόφαση για τον χαρακτηρισμό του ως έργο άμεσης προτεραιότητας. Το «Πακέτο Γιούνκερ» Το Επενδυτικό Σχέδιο για την Ευρώπη που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ κινείται σε τρεις άξονες: Την κινητοποίηση κεφαλαίων για επενδύσεις, την πρόσβαση της χρηματοδότησης στην πραγματική οικονομία και τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος. Το συνολικό ύψος του Επενδυτικού Σχεδίου ανέρχεται σε 315 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2015-2017, εκ των οποίων τα 240 δισ. ευρώ προορίζονται για μακροπρόθεσμου χαρακτήρα επενδύσεις και τα 75 δισ. ευρώ διοχετεύονται σε μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις. Τα κεφάλαια θα διατεθούν μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI), που θα δημιουργηθεί εντός της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB). Τα 240 δισεκατομμύρια που προορίζονται για επενδύσεις μακροπρόθεσμου χαρακτήρα θα δοθούν σε έργα που σχετίζονται με στρατηγικές επενδύσεις ευρωπαϊκής σημασίας στους τομείς της Ενέργειας, η οποία κατέχει ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα, στις Μεταφορές, την Ευρυζωνικότητα, την Εκπαίδευση και την Έρευνα και Καινοτομία. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο για τις Στρατηγικές Επενδύσεις θα παρέχει δάνεια και όχι επιδοτήσεις, χρηματοδοτώντας επενδύσεις υψηλότερου κινδύνου από αυτόν που σήμερα αναλαμβάνουν οι ευρωπαϊκές τράπεζες και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τα επενδυτικά προγράμματα για να είναι επιλέξιμα πρέπει να ανήκουν είτε σε ιδιωτικούς φορείς, είτε σε συμπράξεις ιδιωτών-δημοσίου. Πηγή: http://www.imerisia....pubid=113510270 Click here to view the είδηση
antloukidis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Χωρίς να δηλώνω ειδικός στο θέμα, μια διαδρομή του καλωδίου πάνω από τα ενδιάμεσα νησιά δεν θα μείωνε το κόστος και παράλληλα θα εξυπηρετούσε και τα νησιά αυτά?
JasonK Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Όχι, διότι η διασύνδεση θα γίνει με DC και αυτό που προτείνεις θα ήταν εξαιρετικά πολύπλοκο και ακριβό. Εξάλλου, η διασύνδεση των Κυκλάδων βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή.
COSTAS T Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2015 Υποτίθεται, όπως επιδερμικά γνωρίζω, πως ήταν σε αναζήτηση κεφαλαίων η καλωδιακή διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Κρήτης - Πελοπονήσσου ( Λακωνία ) η οποία είχε και ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Τι χρειάζονται τα υπόλοιπα καλώδια; Χαμός γίνεται τελικά!!!
Geor21 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Υποτίθεται ότι θα ερχόταν το Καλώδιο από Ταίναρο προς Χανιά και είχαν γίνει συσκέψεις και μελέτες από το ΑΔΜΗΕ για τη θέση προσαιγιάλωσης στην Κρήτη. Άλλο σχέδιο είναι τούτο; ... Είχα ελλιπή πληροφόρηση: Μόλις βρήκα και τα διαθέσιμα σενάρια της διασύνδεσης: http://www.admie.gr/to-systima-metaforas/anaptyxi-systimatos/meletes/archeio/document/9509/doccat/detail/Document/
JasonK Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Το γελοίον της όλης υπόθεσης είναι πως οι τοπικοί άρχοντες της Κρήτης αντδρούν στην εγκατάσταση του Converter Station. Κανένας δεν τον θέλει στην διοικητική του Περιφέρεια. Έτσι και συνεχίσουν στο ίδιο τροπάριο θα πρέπει η ΔΕΗ να τους χρεώσει το πραγματικό κόστος της ενέργειας που καταναλώνουν, να δουν τι εστί βερύκοκο.
Ghostrider Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Με 850εκ. € αγοράζω 15 Su-35 & οι Τούρκοι για 5 χρόνια δεν πατάνε στο Αιγαίο. Με τα καύσιμα που θα εξοικονομήσω, θα κάνω απόσβεση της αγοράς σε 2 χρόνια και ό,τι κερδίσω από εκείνο το σημείο και πέρα, θα τα δώσω για τα καλώδια. ΥΓ: με τη σημερινή επικρατούσα οικονομική αλλά και γενικότερη κατάσταση, όσο πιθανό είναι να πάρω τα Su, άλλο τόσο πιθανή είναι και η υλοποίηση του project.
jedi.Yannis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 28 , 2015 Εγώ πάλι (πληροφορημένος και εγώ επιδερμικά, από ειδήσεις και σχόλια), βλέπω γενικά να προσανατολίζεται το θέμα της ενέργειας ταυτόχρονα προς αντίθετες κατευθύνσεις.Γίνονται επενδύσεις διασύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα, για να γίνεται χρήση λιγνίτη. Γίνονται επενδύσεις σε ΑΠΕ και ανεμογεννήτριες ειδικά στα νησιά για την απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα έστω σε κάποιο ποσοστό. Γίνονται επίσης σκέψεις και σχεδιασμός για την μείωση της ζήτησης ενέργειας, με την βελτίωση των κατασκευών, των εγκαταστάσεων και γενικά γίνονται βήματα προς την εξοικονόμηση ενέργειας.Δεν έχω εντρυφύσει πολύ, αλλά θα προτιμούσα κάποιον πιο σαφή προσανατολισμό, ή να μας ενημερώσει κάποιος ποιος είναι ο γενικός σχεδιασμός και σκοπιμότητα πίσω από όλα αυτά.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα