Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί μείζονα κίνδυνο για τη δημόσια υγεία όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) και άλλων έγκριτων διεθνών οργανισμών.

 

Σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο σε σύγκριση με την ελονοσία και το AIDS/HIV μαζί, ενώ τα παιδιά που μεγαλώνουν σε περιοχές με καθαρό αέρα αναπτύσσουν μεγαλύτερους και υγιέστερους πνεύμονες.

 

Με άλλα λόγια, η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν είναι απλώς μια δύσοσμη όχληση, αλλά και ένα τεράστιο κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής.

 

Μια λύση θα ήταν να αντικαταστήσουμε τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες άνθρακα είτε με μεγάλες μονάδες ΑΠΕ συνδυαστικά με αντλησιοταμίευση είτε έστω με πιο σύγχρονες, αντιρρυπαντικές μονάδες άνθρακα που θα ενσωματώνουν τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης του διοξειδίου του άνθρακα.

 

Μια πιο άμεση, ευκολότερη στην υλοποίηση και αποδοτικότερη λύση θα ήταν η απόσυρση ιδιαιτέρως ρυπογόνων οχημάτων -όπως τα ταξί που δηλητηριάζουν την ατμόσφαιρα στο κέντρο της Αθήνας- με άλλα πιο σύγχρονα.

 

Μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου του Τορόντο στον Καναδά υποστηρίζει ότι το 25% των αυτοκινήτων και των φορτηγών ευθύνεται για το 90% της ρύπανσης από το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους των πόλεων.

 

Οι επιστήμονες διενήργησαν επιτόπιες μετρήσεις σε 100.000 οχήματα από ειδικούς αισθητήρες αξιολόγησης της ποιότητας του αέρα, εγκατεστημένους στην Κόλετζ Στρητ, έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους του Τορόντο.

 

Το 25% των πιο ρυπογόνων οχημάτων εξέπεμψαν το 95% του “μαύρου” άνθρακα, κοινώς της αιθάλης, το 93% του μονοξειδίου του άνθρακα και το 76% των πτητικών οργανικών ενώσεων όπως βενζόλιο, τολουόλιο, αιθυλοβενζόλιο και ξυλόλια, μερικά από τα οποία είναι γνωστά καρκινογόνα.

 

“Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που βρήκαμε είναι το τεράστιο εύρος των αιτιών των εκπομπών” αναφέρει o ερευνητής Γκρεγκ Έβανς, ειδικός σε θέματα αερολυμάτων. “Η εξέταση στις εκπομπές μεμονωμένων οχημάτων έδειξε ότι το ύψος τους εξαρτάται από πλήθος παραγόντων: πώς οδηγείς, πόσο γρήγορα επιταχύνεις, την ηλικία του οχήματος και τη συντήρησή του”.

 

Αυτό σημαίνει ότι εάν από τους δρόμους των ελληνικών πόλεων εξαφανιστούν τα παλιά πετρελαιοκίνητα φορτηγά, τα ασυντήρητα ταξί (δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα) και τα τεράστια SUV μεγάλου κυβισμού θα δούμε άμεσα θετικά αποτελέσματα στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.

 

Πηγή: http://www.econews.g...rypansi-122067/

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε

Αρχικά η μελέτη αφορά άλλες χώρες με συγκεκριμένη δυναμική λήψης αποφάσεων .

 

Όσον αφορά στην Ελλάδα , θα περιμένουμε να δούμε ταξινομημένα και αξιολογημένα στοιχεία μετρήσεων . 

 

Πάντως , ενώ γράφονται αλήθειες για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις επιδράσεις της στην δημόσια υγεία ,  κρίνω ότι κάπου "μπάζουν" οι στατιστικές , οι γενικεύσεις και τα συμπεράσματά τους ...

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχουν και για την Ελλάδα στατιστικές με αρκετά στοιχεία.

Εδώ είναι η χαρτογράφηση της ρύπανσης απ' το ΥΠΕΚΑ:

http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=491

Πάντα, με επιφύλαξη για τις όποιες πολιτικές και επιχειρηματικές σκοπιμότητες κρύβονται πίσω από το θέμα, το άρθρο με βρίσκει σύμφωνο. Πολύ σωστά εντοπίζει το θέμα της ρύπανσης σε όλους τους τύπους εκπομπών και όχι μονομερώς στο CO2. Όπως με βρίσκει σύμφωνο και η πρωτοβουλία της Greenpeace για το σύστημα μείωσης κατανάλωσης των καυσίμων:

http://www.greenpeace.org/greece/el/news/118508/118523/smilegreenpeace/

Η νομοθεσία σχετικά με τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων αλλά και με την υποχρεωτική συντήρηση των παλαιών μοντέλων έπρεπε να είναι λιγότερο ανεκτική. Τα ευρωπαϊκά και τα εγχώρια όρια κατανάλωσης καυσίμων κι εκπομπών ρύπων κάθε μορφής (όχι μόνο CO2) έπρεπε να είναι πολύ χαμηλότερα από τα σημερινά και αν θέλουμε να μιλήσουμε ειδικά για τη χώρα μας είναι είναι τελείως απαράδεκτο το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων (νομοθεσία, ΚΤΕΟ κινητά συνεργεία ΠΕΡΠΑ κλπ). Επίσης χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας από τον Έλληνα χρήστη.  

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Γνωρισα προσφατα ενα παληκαρι που ασκει την ιατρικη στη Σουηδια και ξεκινησα κουβεντα για αυτοκινητα γιατι εχω αγαπη.Μου ειπε οτι εκει αυτοκινητα εχουν οι πολλοι πλουσιοι ή αυτοι που εχουν μεγαλη αναγκη.Ολοι μετακινουνται με μμμ ή/και ποδηλατο. Οι φοροι για αγορα αυτοκινητου λογω ρυπων ειναι οσο η αξιαν του αυτοκινητου οποτε μιλαμει για τα διπλα λεφτα για να παρεις οποιοδηποτε αυτοκινητο.Δεν ξερω κατα ποσο ισχυει αλλα ειναι τουλαχιστο εντυπωσιακο να ακους για τετοιες πρωτοποριακες πολιτικες.

Δημοσιεύτηκε

Πάντως αν είναι να αλλάξει η νοοτροπία του Έλληνα χρήστη, θα πρέπει να το κάνει με λίγο σπρώξιμο από την πολιτεία. Μέχρι τώρα οι ανάγκες σε μετακίνηση σε μεγάλο βαθμό χωρίς ΙΧ δεν καλύπτονται αποτελεσματικά.

Έχουμε κακή, αυτοανταγωνιζόμενη (παράλληλες διαδρομές) και ελλειπή σε ωράριο και διαδρομές αστική συγκοινωνία, και εικόνα αρκετά χειρότερη σε αρκετές υπεραστικές συγκοινωνίες.
Οι απεργίες είναι λόγος σημαντικός για να αποκτήσει κάποιος ΙΧ, και εφόσον το αποκτήσει είναι πιο φτηνό να μετακινείται με αυτό παρά με τα μμμ.
Εγώ προσωπικά έχω και θέμα με το γεγονός ότι το ρεζερβουάρ στο μηχανάκι δεν φτάνει μέχρι το κοντινότερο ΚΤΕΟ. Η υποχρέωση να το φορτώσω σε αγροτικό να το πάω, είναι ανασταλτικός παράγωντας.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.